Strona 1 z 1

WSK M06-B3

: 2008-09-01, 15:20
autor: Hredi
Witam!
Nazywam się Tomek (32l) i od wielu lat jestem posiadaczem CZ 175 typ 450 z 1962r.
Jakieś tydzień temu dostałem w spadku tytułowy motor.
Jest on od mojego wujka który był pierwszym i jedynym właścicielem.
Motor wydany z fabryki 13.12.1978, a kupiony przez wujka 10.01.1979r.
Nr silnika: 092895
Nr ramy 1866224
Tyle informacji z oryginalnej książeczki.Motor ma pełną dokumentację, jest sprawny i czasowo wyrejestrowany.
Czy ktoś z szanownych użytkowników tego forum ma podobny lub może coś o nim powiedzieć-byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Oto fotki:

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-01, 16:12
autor: tymoteush00000
Siemasz! Pierwszorzędna maszyna!!!! Cudo na kołach, pierwszy raz spotykam się z tego typu zbiornikiem paliwa w B3, ale Ci zazdroszczę tych kwitów i w ogóle! Pozdrawiam serdecznie! Jeszcze zapytanie :] , z kont jesteś?

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-01, 16:43
autor: Hredi
Witam!
Już uaktualniłem profil - jestem z Wrocławia.
Tutaj też ten motor był kupiony.(Na ulicy Kamiennej w Polmozbycie - jest pieczątka).
Dodam że wraz z instrukcją (książeczka w czarnej oprawie) były też :
-świadectwo kontroli jakości silnika (poj. 125 typ 051) -27 listopada 1978r.
-świadectwo kontroli jakości motocykla (M06B3) - 13 grudnia 1978r.
-instrukcja rozkonserwowania motocylki produkcji WSK - Świdnik zakonserwowanych preparatem "PROTEKTOL"
-schemat instalacji elektrycznej motocykla M06B3,M06B3 GIL, natomiast z drugiej strony Lelek i Bąk
-tablica smarowania
-instrukcja obsługi "Akumulatory kwasowe motocyklowe oświetleniowe"
Gdyby ktoś chciał to służę pomocą.
Może ktoś posiada lub wie gdzie kupić katalog części do tego motoru.
Oczywiście dalej czekam na bliższe informacje dotyczące go.
Pozdrawiam

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-01, 19:44
autor: pawel15
Bardzo ładna B3 :) i jeszcze te osłony dodają jej smaczku :). Lakier oryginalny? Zrób więcej fotek :).

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-01, 19:59
autor: Hredi
Lakier oczywiście oryginalny. Wujek był na tyle skrupulatny że chyba zostawił też oryginalny... akumulator.
Na szczęście nie narobił zbyt wiele kłopotów.
Fotki, czemu nie,jeżeli komuś coś się przypomni to proszę o komentowanie.
Aha, jak widać na zdjęciu z jednej strony brakuje logo WSK,czy ktoś wie gdzie można je kupić?

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-01, 21:47
autor: KoSzU
Jak masz ten schemat elektryki Bąka to mógłbyś udostępnić mi skan???

Wueska śliczna 10/10

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-02, 08:35
autor: Weros
Wydaje mi sie że w b3 nie było zakładanych amortyzatorów krytych wiec one sa dla mnie nieorginalne

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-02, 09:19
autor: Hredi
Dzięki za uwagę.
Ten motor jednak nie był w żaden sposób modernizowany.
To, że jest to model M06-B3 odczytałem z dokumentów.
Proszę oczywiście o dalsze spostrzeżenia.

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-02, 09:23
autor: wueskajarka
Weros pisze:Wydaje mi sie że w b3 nie było zakładanych amortyzatorów krytych wiec one sa dla mnie nieorginalne
Ano tak, poza tym zbiornik w tym wydaniu jest taki sam jak z KOSa z końca lat 70-tych (chyba, że ktoś sam założył krawacik skórzany oraz przykleił gumy boczne i emblematy metalowe). Tłumik od SHL M11 oraz osłony boczne ktoś też dołożył pewnie trakcie eksploatacji.

Poza tym Tomku, że jesteś moim rówieśnikiem :-D to ja tez mam WSK 125 1978 rok i ma :
- tylne amory zwykłe/sprężynowe/bez szklanek,
- zbiornik bez krawata oraz bez gum bocznych, nie posiadam emblematów na nim,
- tłumik jest zwykły/czarny.
Pozostałe elementy mam identyczne :->

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-02, 16:26
autor: Hredi
Skan schematu elektryki do Bąka,oczywiście mogę udostępnić.
Muszę tylko to zeskanować.
Napisz maila to Ci wyślę.
Jeśli chodzi o oryginalność tego motoru to muszę raz jeszcze porozmawiać z rodzinką.
Może i na prawdę te osłony nie są oryginalne, bo nigdzie takich nie widziałem.
Dzięki za trafne uwagi.

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-02, 16:43
autor: Hredi
wueskajarka pisze:
Weros pisze:Wydaje mi sie że w b3 nie było zakładanych amortyzatorów krytych wiec one sa dla mnie nieorginalne
Ano tak, poza tym zbiornik w tym wydaniu jest taki sam jak z KOSa z końca lat 70-tych (chyba, że ktoś sam założył krawacik skórzany oraz przykleił gumy boczne i emblematy metalowe). Tłumik od SHL M11 oraz osłony boczne ktoś też dołożył pewnie trakcie eksploatacji.

Poza tym Tomku, że jesteś moim rówieśnikiem :-D to ja tez mam WSK 125 1978 rok i ma :
- tylne amory zwykłe/sprężynowe/bez szklanek,
- zbiornik bez krawata oraz bez gum bocznych, nie posiadam emblematów na nim,
- tłumik jest zwykły/czarny.
Pozostałe elementy mam identyczne :->
Szacunek wielki dla kolegi. Pytałem i zgadza się.Tłumik zmieniony, osłony dodane.Amorki podobno też, więc pewnie w pozostałych przypadkach też masz rację.Wielkie dzięki. Oto mi chodziło. Teraz już przynajmniej wiem co mam (mniej więcej).
Świetne forum :-)

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-02, 22:02
autor: Mateusz WSK
no w tym też sie zgodze z Tobą Wueskajarka, tłumik ten to chyba od SHL jest ;]
tylne amorki też nie oryginalne, mająbyć sprężynowe tak jak w mojej B3 też z 78r ;)
widze że nawet masz tą katedre na zbiorniku tak jak i ja, a słyszałem że w zwykłej B3 tego nie ma być ;]
to te gumy to też mnie ciekawią, ale rzeczywiście nie ma ich być.drugi emblemacik musisz załozyć ;)
zmien te częsci co zostały wymienione i będzie super ;)
bardzo fajna B3 gratulacje ;)
w ogóle wydaje mi sie że masz zmieniony zbiornik, po pierwsze to gumy a drugie to biały ten emblemat.
silnik masz jeszcze starszy bo u mnie już PREDOM DEZAMET widnieje :P
pozdr.
aha, możesz sprawdzić w jakim miesiącu zrobili Twoją WSKe ?

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-03, 07:50
autor: Hredi
Ten motor opuścił fabrykę 13 grudnia 1978r. :D

Re: WSK M06-B3

: 2008-09-03, 16:17
autor: Tukan
Hredi pisze:schemat instalacji elektrycznej motocykla [...] M06B3 GIL
Mógł bym prosić o skan tego schematu na pw lub email tukan.633@gmail.com" target="_blank ? Z góry dzięki. Bardzo mi się przyda przy ogarnięciu instalacji mojego Gila..