Strona 12 z 17

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-14, 20:08
autor: Mariusz1980
Panowie jak to jest?
W moim Perkozie uszy trzymające lampy siedzą na lagach w gumie a w muzeum siedzą centralnie na lagach...
Jak to jest??

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-14, 20:36
autor: Skinder
Składaj z gumami, są takie same jak w kosie do plastikowych chorągiewek :)

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-14, 20:49
autor: Mariusz1980
Składam z gumami bo tak mialem w oryginale. Tylko czemu te wski nie mają? Oszczędności? Czy inwencja remontującego.....

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-14, 20:58
autor: krisco
Myślę, że niewiedza Pana Mechanika...

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-14, 21:02
autor: Skinder
A to zależy, te od sportowych zawieszeń są za ciasne ze względu na większą średnicę w przypadku kosa. Na pierwszy rzut oka widać, że przerwa nawet po skręceniu jest za duża. Na zdjęciach które dałeś akurat tego nie widać. Możliwe, że zdarzyła się partia bez gum, aczkolwiek ja takich jeszcze nie widziałem. Musiałby wypowiedzieć się ktoś z jajeczkiem.

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-14, 21:15
autor: krisco
skinder ktoś n forum pisał, że składali WSKę z tego co mieli akurat w magazynie...
Ale przeciez perkoz był modelem doświadczalnym, więc myślę, że te 200 sztuk jak złożyli to
złożyli je identycznie...

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-14, 21:30
autor: Skinder
Tam bez przesadyzmu, większość zmian wynika z uszkodzeń lub widzimisiów na przestrzeni lat :) Ale akurat perkozem to nie ma co się sugerować, serie były na tyle krótkie że zmian mogło być praktycznie tyle co motocykli. Chociażby zębatka, która o ile dobrze pamiętam była inna w perkozie z numerem 001 względem innych perkozów. O "tarkach" typu perkoz nie wspominając bo takich nigdy nie widziałem poza prospektem.

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-14, 21:40
autor: Mariusz1980
Szkoda troche ze w Polsce nic nie da sie ustalić.
Gdybym zabrał sie za remont Niemieckiego Tygrysa to w papierach będzie nawet kto i kiedy narobił w gacie w czołgu......

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-14, 23:37
autor: jannex
Gdybyś zabrał się za remont niemieckiego, przedwojennego Zundappa to trend byłby zupełnie odwrotny. Zmiany na przestrzeni kilku lat produkcji bywały tak częste że uniemożliwiały jakąkolwiek wymienność części. To się nazywa zmora przy remoncie ;D

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-15, 00:20
autor: Alien
Oryginalność motocykli z krakowskiego muzeum traktowałbym bardzo z przymrużeniem oka i na pewno nie traktował ich jako wytycznej.

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-15, 15:34
autor: Mariusz1980
A to wiadomo.
Ale byłem popatrzyłem...

A z nowości::
Mam konsolę

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-26, 11:55
autor: krisco
Ha widzę koleżlko, że posówasz się jak czołg tygrys do przodu.
Cieszy mnie to ;)

Re: Remont Perkoza

: 2015-04-26, 19:05
autor: Mariusz1980
Staram się.
Teraz się zatrzymamy.
Kolejne sitko, tym razem na przednim błotniku...

Re: Remont Perkoza

: 2015-05-01, 06:57
autor: Mariusz1980
Zalejemy cyną i będzie pięknie.

Wybiegając trochę w przyszłość...
Tak się zastanawiam czy i jak da się zwiększyć moc prądnicy?
Nawinąć grubszym drutem? Czy więcej zwojów?

Re: Remont Perkoza

: 2015-05-01, 08:23
autor: krzysiek200
Wirnik od Royala, jest to opisane na forum.

Re: Remont Perkoza

: 2015-05-01, 10:07
autor: Sebastian440
Po raz kolejny pytam się dlaczego nikt z elektryków na forum nie testował nigdy zapłonu od ducati energia?

Re: Remont Perkoza

: 2015-05-01, 12:11
autor: Mariusz1980
Ja bym wolał niczego nie zmieniać. No nie aż tak.
Można zrobić cewkę żeby miała lepszą sprawność chyba nie??


Poszukuję tłoków z epoki na 3 i 4 szlif.

Re: Remont Perkoza

: 2015-05-01, 12:37
autor: Muciek
Sebastian440 pisze:Po raz kolejny pytam się dlaczego nikt z elektryków na forum nie testował nigdy zapłonu od ducati energia?
Bo jest drogi jest ich mało trzeba wszystkie częśćci ori i wymaga toczenia nowego mocowania na czop.
Mariusz1980 pisze:Ja bym wolał niczego nie zmieniać. No nie aż tak.
Można zrobić cewkę żeby miała lepszą sprawność chyba nie??


Poszukuję tłoków z epoki na 3 i 4 szlif.
Zapytaj Krisco , u niego poprawiamy prądnice i remont się robi.

Re: Remont Perkoza

: 2015-05-01, 21:34
autor: Mateusz WSK
Mariusz1980 wirnik z Royala to nie jest duża ingerencja w oryginał.
Jakbym chciał teraz wrócić do oryginału to max 30min na lajcie i mam wszystko w oryginale z każdym detalem. Ja u siebie przy wirniku z Royala mam normalnie przerywacz, kondensator, do tego zmieniłem oczywiście cewkę butelkową na 12V również Made in Poland :D no i kilka mało istotnych pierdółek :)
Będziesz rejestrował tego Perkoza i nim jeździł ?
Ja jako ortodoksyjny fanatyk oryginału zastosowałem wirnik z Royala + drobne zmiany które są wymagane przy tej przeróbce i jestem póki co mega zadowolony :).

Re: Remont Perkoza

: 2015-05-02, 06:45
autor: Mariusz1980
Mateusz Perkoz będzie zarejestrowany i no czasami będzie jeździł.
Zobaczymy co z tym fantem będzie. Mam trochę czasu na decyzję, bo najpierw trzeba skończyć blacharkę.

Ale myślę już o silniku który chcę zacząć końcem lata lub jesienią..
I zaplanowałem sobie przewinięcie cewek...



Dajcie link do tematu o tym wirniku.