Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Odpowiedz
Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

Post autor: glutek21 » 2012-01-31, 20:58

Witam.
Od jakiegoś czasu po prawie ukończonym Dudku postanowiłem zbudować coś nowego. Jako że naczytałem się na forum o membranach, to ta opcja najbardziej mnie zajawiła.
Membranę wstawiam w kartery silnika 175, pochodzi ona z silnika Rotaxa 123.
W grudniu zabrałem się za frezowanie karterów oraz kostki pod membranę.

W tym miejscu miała być membrana, lecz podczas wykonywania musiałem pozmieniać niektóre wymiary itp.
membrana silnik 1_zmniejszacz-pl_539239.jpg
Do wykonania kostki kupiłem dwa walce alu o średnicy 70mm i wysokości około 100mm.
Kostkę wykonywałem sam na szkolnej frezarce, a oto efekty.
membrana kostka 1_zmniejszacz-pl_449430.jpg
membrana kostka 2_zmniejszacz-pl_419544.jpg
membrana kostka 3_zmniejszacz-pl_992289.jpg
Kartery również frezowałem w szkole.
membrana silnik 3_zmniejszacz-pl_116937.jpg
membrana silnik 2_zmniejszacz-pl_126270.jpg
Wszystko do kupy mam zamiar pospawać do około 2 tygodni, lecz narazie muszę dopracować niektóre miejsca by było idealnie :)

Gaźnik który w początkowej fazie będzie pracował w tym silniku to Dellorto PHBL 26, poźniej wsadzę tam coś lekko powyżej 30.
dellorto 3_zmniejszacz-pl_511408.jpg
dellorto 1_zmniejszacz-pl_980875.jpg
Korba będzie z Yamahy YZ 250 :)

Zawieszenie przednie kosowskie z obręczą MZ, tylna obręcz z Jawy.

Na dziś tyle w najbliższych dniach podrzucę foty lag i innych gratów które już uzbierałem :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Szczepan » 2012-01-31, 21:13

W jaką rame to wstawiasz ? Masz dostęp do sprzętu więc robota odchodzi. Membrana na prawdę konkretna , gaźnik pod to też musi być konkretniejszy. Jakieś usprawnienia w garze ?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: glutek21 » 2012-01-31, 21:22

Projekt powstanie na bazie wski 175 :)

W garze z pewnością powiększenie trochę kanałów i oczywiście plan głowicy :)

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: glutek21 » 2012-02-01, 20:54

Wrzucam foty wypolerowanych goleni lag, materiały polerskie zakupione u Pana Wiecha z allegro.
Gdy je kupiłem były trochę poharatane, ale większość głębszych rys udało się spolerować.
Do złożenia ich w całość brakuje mi górnej śruby, lecz niebawem powinna przyjść pocztą. :)
lagi 1_zmniejszacz-pl_913068.jpg
lagi 2_zmniejszacz-pl_36743.jpg
lagi 4_zmniejszacz-pl_981737.jpg
lagi 3_zmniejszacz-pl_504214.jpg

Na tył postanowiłem założyć obręcz z Jawy, trafiła się okazyjnie, a po za tym nie posiadam innej obręczy nadającej się do użytku. Aktualnie czeka na rozszprychowanie i polerkę. :)
Wybiegając w przyszłość zastanawiam się jaką szerokość opon wybrać, myślałem nad 3,25 na przód i 3,5 na tył.
koło jawa_zmniejszacz-pl_792581.jpg
Tak w ogóle zapomniałem wspomnieć, że tą WSK chcę wystylizować na ala' formułę :P
Powoli będę się rozglądał za jakiś garbatym bakiem, a także za materiałem z którego powstanie kierownica typu "clip-on".
Kolor na jaki prawdopodobnie pomaluje bak, lampę, może błotniki i boczki (jeśli będą) to Yellow Bahama. :D

W najbliższym czasie dalsza część prezentacji, a tu jeszcze foto z powstawania kostki :) Proszę o komentarze.
frezarka 1_09112011349_zmniejszacz-pl_306997.jpg
frezarka 2_09112011350_zmniejszacz-pl_319566.jpg
frezarka 3_09112011351_zmniejszacz-pl_762745.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Savier » 2012-02-01, 22:47

Wielka locha w karterach :o. Tak jak już wiesz, gaźnik 26 to o wiele za mało. Bardziej u mnie znalazłby zastosowanie. ;-)

Polera wyszła świetnie. Mógłbyś dokładnie opisać jak ją wykonałeś?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Skinder » 2012-02-02, 11:56

Ja miałem już pokaz "przedpremierowy" hehe, ładnie to wygląda i idzie. Co do gaźnika, to fabrycznie rotax 123 miał gaźnik 28mm. Myślę, że nie ma co się aż tak tym sugerować, to wszystko zależy głównie od dyszy.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Savier » 2012-02-02, 11:58

Dyszą regulujemy tylko proporcję powietrza do paliwa?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Muciek » 2012-02-02, 12:32

Z tej kostki nie zrobił byś 2 takich gniazd? Co z tego chcesz zrobić , coś do jazdy czy jakiegoś potworka do przelotów w niedziele?

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: glutek21 » 2012-02-02, 17:12

W rotaxie 123 były dwa typy gaźników, tak przynajmniej piszę w wikipedi.

Gaźnik – 34 mm Dell'Orto VHSB i 28mm Dell'Orto
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aprilia_Pegaso_125


Muciek, co do kostki to z jednego kawałka nie zrobiłbym dwóch kostek, wymiar jednej połówki to 88x48x49 :) A z motorka chce zrobić coś podobnego do torówki, jeszcze nie wiem jak będę go eksploatował, do finału daleko :)

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-02-02, 17:15

Dobrze że jest kolejna osoba co coś działa. ;) Czekamy na efekty.
Powodzenia i pozdrowienia. :]
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Sebastian440 » 2012-02-02, 20:07

glutek21 pisze:A z motorka chce zrobić coś podobnego do torówki, jeszcze nie wiem jak będę go eksploatował, do finału daleko :)
Rób wyścigówkę, skoro masz dudka :) Dudkiem na lans, wyścigówką na zawody staroci typu weteran.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: glutek21 » 2012-02-02, 21:19

Będę się starał zrobić coś w stylu Rodentsów :)
Orientuje się ktoś jakie opony były w tych wyścigówkach?? A także jak szeroka jest przednia obręcz z ETZ 150? Mogę mieć taką po pieniądzach, lecz zastanawiam się czy nie będzie trochę za wąska.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Sebastian440 » 2012-02-02, 21:49

Metalex 125 miał 2,75 przód i tył. Szerszych nie szukaj. Warto zainwestować w markowe pół slicki.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Skinder » 2012-02-02, 22:05

Ta obręcz od mz to 18 calowa tak ? U mnie wyglądało to tak na tej obręczy, kapeć 100/90 - ok 4.0.

http://p1.bikepics.com/2011/06/20/bikep ... 6-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2011/06/20/bikep ... 5-full.jpg

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: sieergiej » 2012-02-02, 22:49

glutek21 pisze:Będę się starał zrobić coś w stylu Rodentsów :)
Orientuje się ktoś jakie opony były w tych wyścigówkach?? A także jak szeroka jest przednia obręcz z ETZ 150? Mogę mieć taką po pieniądzach, lecz zastanawiam się czy nie będzie trochę za wąska.
W Etz z przodu montowali opony 2.75.
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: glutek21 » 2012-02-02, 23:09

Do wybrania opon jeszcze czas, szkoda tylko że, mechanizmu prędkościomierza nie montowali z przodu, tak to może całe koło by siadło. Lecz nic się nie dzieję, przejdzie z góry planowany przeszczep na piastę z kosa. :)

Podrzucam jeszcze rysunek kostki wykonany 1:1 ( została zmieniona tylko jedna krawędź).
rysunek kostki_zmniejszacz-pl_246631.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: glutek21 » 2012-02-04, 22:25

Górne śruby do lag dotarły, lecz są w fatalnym stanie.. Nie wiem co ludzi z nimi robią.. Postaram się trochę je zregenerować. Wszelkie ubytki zostaną napawane tigiem, następnie je wyszlifuje i wypoleruje. Nie będę odtwarzał "kołnierza", jak patrzyłem, w niczym jego brak nie będzie przeszkadzał, śruba wkręci się dalej i ładnie zatrzyma na oringu.
korek lagi 1_zmniejszacz-pl_332478.jpg
korek lagi 2_zmniejszacz-pl_937078.jpg
korek lagi 3_zmniejszacz-pl_418764.jpg
Do silnika posiadam również gazelową skrzynie w całkiem niezłym stanie. Siedziała ona w silniku który przerabiam. Dodam że cały silnik kupiłem na złomie za 40zł. :) Nie miał on prądnicy i cały wał był zardzewiały przez nie wkręcenie do głowicy świecy..
skrzynia 1_zmniejszacz-pl_912688.jpg
skrzynia 2_zmniejszacz-pl_10452.jpg

Savier, co do polerki to najpierw do grubszych uszkodzeń musiałem użyć nawet pilnika, by wygładzić trochę powierzchnie, następnie szlifowałem papierami wodnymi (poziomo w stosunku gdy laga stoi). Na początku papier 240, trochę się niem namachałem by pozbyć się większych ubytków, następnie 380 i 600 - do tych papierów szlifowałem bardzo dokładnie, później 800, 1200, 1500 i 2000 - tymi papierami przeleciałem tak z grubsza. :) Po papierach użyłem zielonej pasty i filcu 6mm na szlifierce. Filc co jakiś czas moczyłem i nakładałem pastę, gdy całą lagę obleciałem już pastą, namaczałem filc (nie żałować wody) i czyściłem nim pozostałości pasty. Na koniec wytrzeć wszystko szmatką i cieszyć się udaną polerką. :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Szczepan » 2012-02-04, 22:32

E tam mechanizm prędkościomierza to zbędny bajer :). Dałbym na przód coś z tarczą, a zamiast licznika dać elektroniczny.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-02-04, 22:39

Na przód jedynie tarcza, z takim zestawem musisz mieć czym hamować. :] Borek taki elektroniczny licznik do czego podpinamy ? Miałeś na myśli rowerowy ? :)
Pozdrawiam.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 + membrana

Post autor: Szczepan » 2012-02-04, 22:47

No rowerowy najprostsze wyjście. Ma być lekko i dokładnie :P
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości