M21W2 1979

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: bartek582 » 2012-02-28, 20:02

Ładnie to ogarniasz ale pracy przed Tobą jeszcze sporo.Miło się ogląda postępy w pracy na motorem.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-02-29, 23:03

Piasta wygląda super :O ! Ładnie Ci to wszystko idzie i oby tak dalej. ;) Pokaż fotki jak ta piasta wygląda zamontowana na tokarce, no i obowiązkowo zrób zdjęcie porównawcze obręczy Jawy i Wiechy. :)
Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-03-08, 23:48

Nie chcę zakładać kolejnego tematu, dopadłem dzisiaj resztki dudka za 250zł i troche części, co wy na to? Szczegóły jutro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-03-08, 23:59

A my na to jak na lato. :P Nie no, okazja bardzo dobra. Trochę tych części wyrwałeś, no i duduś jak się patrzy. :]
Czekamy na szczegóły. ;) Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-03-11, 16:50

Trochę cisza w temacie bo w zasadzie nic się wielkiego nie dzieje. Od ostatniego upa rozszprychowałem koło od kosa i wypolerowałem piastę, przygotowałem szprychy do ocynku o czym dalej. Rozebrałem też koło od jawy, wyczyściłem obręcz, zapodałem nowe łożyska w piastę i zeszprychowałem tylne koło - zostało wycentrować. Ogółem chcę zrobić ocynki, planuje dać podnóżki, szprychy, oś koła tył, zębatkę i ewentualnie jak jeszcze się coś trafi. Zostało mi aby usunąć nity zębatki, oczyścić ją i wysłać paczkę z ocynkami do Arniego. Przygotowałem sobie tylny hamulec, oczyściłem już trochę pokrywę bębna, przygotowałem nowe szczęki i szukam jakiegoś rozpieraka, bo mój już jest zużyty. Plany na ten tydzień to zaprojektowanie w końcu podstawki pod aku i schowek i wysłanie ich do wycięcia plazmą, stwierdziłem że ręczne wycinanie kilku takich egzemplarzy jest zbyt pracochłonne, a przy okazji dam do wycięcia kilka innych elementów. Zaczynam rozglądać się również za piaskowaniem, pod koniec miesiąca trafi się wreszcie trochę pieniędzy i prace powinny ruszyć do przodu zarówno z silnikiem jak i z ramą, planuje zakupić wtedy brakujące elementy i ostro wziąć się za robotę, żeby w maju było już czym jeździć. Rozebrałem dudkowego wiatra, wał zastany na korbie - przycina się. Skrzyni jeszcze nie oglądałem, ogółem stan średni, ten pierwszy jest lepszy. Silnik idealnie nadaje się na przeróbkę, pozatym wygląda ok. Kilka fot, w tym obiecane porównanie obręczy i fotka zamontowanej piasty na tokarce dla Pawełka.
P1010098s.jpg
P1010102s.jpg
P1010104s.jpg
P1010105s.jpg
P1010106s.jpg
P1010099s.jpg
Zdjęcie0518.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-03-12, 16:52

No Michał, powiem Ci że to świetnie wygląda, szczególnie ta polerka :] Koło też robi wrażenie :-D . Rożnicy w szerokości obręczy rzeczywiście wielkiej nie ma, ale zawsze coś. ;) Dziękuję również za te piękne zdjęcie dedykowane specjalnie dla mnie ! :D
Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-07-20, 20:37

Koła wreszcie zeszprychowane i wycentrowane. Finalnie Jawa jest na przodzie, Wsk na tyle. Reweli nie ma, ale wg mnie i tak lepiej niż malowane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: zmyngut » 2012-07-20, 22:33

Cóż tu gadać jak widać wszystko na foto- no to to są koła !!! Naprawdę fajnie wyglądają.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Savier » 2012-07-20, 22:36

Oddałeś komuś do centrowania czy ogarniałeś sam? Ładne szprychy ;).

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-10-05, 21:28

Połatana częściowo rama i wstępnie przygotowana do spawania podstawka akumulatora. Zostało dorobić mocowanie lewego podnóżka i żeby było estetycznie - podstawkę schowka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kubek

Re: M21W2 1979

Post autor: Kubek » 2012-10-06, 13:46

Elegancko Ci to idzie, koła sam centrowałeś bo nie wspomniałeś. Polerka zacna milordzie oby tak dalej, wzorujesz się na czymś ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-10-07, 18:03

Koła sam centrowałem, nie wzoruje się na niczym, robię w taki sposób jaki uważam za odpowiedni. Pospawałem podstawkę, i wyciągnąłem na lepsze światło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Dymacz

Re: M21W2 1979

Post autor: Dymacz » 2012-11-11, 19:31

Skinder, dzieje się tam coś z czwórą?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2013-06-14, 22:38

Po małej przerwie jest niewielki progres w temacie :roll: A mianowicie robią się nowe koła, szykują się ocynki z drobnicą, trochę ruszony został temat blach no i puzzle do silnika już mam też praktycznie wszystkie :) Po prawie dwuletnich testach, stwierdziłem, że większy bęben od kosa na przodzie znacząco przypomina o swojej obecności i czas na poprawienie skuteczności hamowania koła tylnego. Dzięki uprzejmości Jędrka, który wygrzebał w magazynie ekstra kółeczko od Gazeli, mam teraz zagwozdkę z bębnem 150mm na tyle. Sprawa jest o tyle fajna, że zabierak od WSK 175 pasuje bez problemów, ewentualna pełna osłona łańcucha też nie powinna sprawiać problemów no i co najważniejsze - jest to polski wyrób, który nie licząc ożebrowania dobrze pasuje tutaj stylistycznie, więc stopień agro tuningu jest nieco mniejszy. Dorwałem w międzyczasie jeszcze dwa bębny kosa ze szprychami, więc na przód pójdzie całkowicie nowy set - piasta kos przetoczona - szprychy kos w ocynku - obręcz aluminiowa jawa, na tył siądzie zestaw - piasta gazela przetoczona - szprychy kos ocynk - obręcz alu jawa. Dlaczego alu? Otóż podobają mi się bardziej niż chrom, który jest problematyczny pod względem ceny lub znalezienia odpowiedniego egzemplarza. Ze względu na inne kąty zaplotu w gazeli, jestem zmuszony użyć szprych kosa, aby ożenić jawowską obręcz z piastą. Trwają poszukiwania bębna do tyłu i będę miał ładny komplet, piasty mam w planie wyszkiełkować, ewentualnei wypolerować, obręcze pójdą w polerkę. Odgrzebałem też błotnik, który udało mi się kupić jakoś w zeszłym roku - kos, ale nowszy typ, z bocznymi wzmocnieniami. Pozapiekane śruby zostały poucinane, blacha dookoła otworów została oczyszczona w celu sprawdzenia, tak samo krawędzie. Sam błotnik jest w troche gorszej formie, niż ten który miałem wcześniej, ale nie chcę wiercić otworów do wzmocnień w starym i przekładać bez potrzeby. Z mojego wspornika ? chlapacza został taki kawałek pogiętej blaszki po spocie w działdowie, czas najwyzszy to naprawić :roll: W tej chwili czyszczę dalej szprychy, które jak widać dupy nie urywają, ale z racji, że to kos to innego wyjścia nie mam, oprócz zakupu innego koła - dawcy. W sprawie silnika, brakuje mi już tylko wału, pierścieni i uszczelniaczy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: auriol77 » 2013-06-15, 08:20

Da się zapleść koło poprawnie na alu obręczy z cz 350 mimo innych kątów na szprychy na zwykłych bębnach i szprychach.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2013-06-15, 13:11

auriol77 pisze:Da się zapleść koło poprawnie na alu obręczy z cz 350 mimo innych kątów na szprychy na zwykłych bębnach i szprychach.
A kto powiedział, że się nie da ? Sam takie koło ostatnio dla Sebastiana złożyłem. Tylna piasta z gazeli ma szprychy takie jak zwykła WSK i inną obręcz, o ostrzejszych kątach. W alu pod takimi kątami nie da się złożyć, bo poprostu nypel nie ma takiego luzu, dlatego potrzeba szprych kosa i wtedy nie ma takich problemów.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2014-03-24, 02:40

Raz na ruski rok wypada odświeżyć temat. Najważniejsza sprawa to to, że udało się krótko przed zlotem zarejestrować maszynę i z czystym sumieniem można było ruszyć na podboje w promieniu 100m od komina :roll: Na początku sezonu trzeba było zrobić przekładkę ramy ze względu na papiery + przegląd i czyszczenie wszystkiego co się da, usuwanie patentów / braków. Silnik od momentu Działdowa 2012 pierwszy raz miał wykręconą świecę w ramach kontroli, po czym wróciła na miejsce po korekcie przerwy. Wielkich zmian nie było, przez przerwę 2013-2014 miałem skończyć silnik i koła, zapodać lakier i wszystko poskładać. Niestety, zbrakło kasy i czasu, musi wytrzymać jeszcze ten sezon przynajmniej. W grudniu zacząłem grzebać, siadła Morda Kamaro by Muczaczos, zacząłem zwijać dyfuzor i dorabiać króciec pod jikova. Problem z gubieniem zapłonów stał się upierdliwy, znów z nieocenioną pomocą Muczaczosa zmontowałem CDI pod swoje dyktando i zasadziłem zestaw do maszyny, niestety urwała się szpilka cylindra i trzeba było interweniować. Silnik zrobiłem na poczekaniu, jednak tradycyjnie przed sezonem stwierdziłem, że trzeba wszystko rozebrać i sprawdzić. Ponownie rama została rozebrana praktycznie do zera, wszystko zostało umyte i na nowo nasmarowane / zabezpieczone. Siadły też nowe śruby z inoxu, amortyzatory tył, płytki błotnik z tyłu - w planie jeszcze zmiana zbiornika, siedzenia i pare pierdół. Odświeżyłem jeszcze koła i kilka innych elementów i powoli zaczynam składać, co ciekawsze fotki z placu boju:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: AudioBas » 2014-03-24, 08:58

Ooo :)

Czyli powoli się szykujesz na Nieborów 2014?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Buzek
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Buzek » 2014-03-24, 14:33

Gdzie kupujecie śruby z nierdzewki ? Trzeba szlifować te napisy na łbie czy takie gładkie można dostać ?
Pzdr.

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: M21W2 1979

Post autor: Szymon_1998 » 2014-03-24, 14:42

Sporo ludzi zamawia na http://www.art-nierdzewne.pl/ Musisz polerować,bo takich nie mają w ofercie. ;)
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości