M21W2 1979

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Garry1 » 2016-12-27, 23:18

Dobra robota ;)
To świetny przykład że czasem lepiej poczekać z renowacją i zrobić ją bezkompromisowo ;)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2017-01-01, 22:59

28.12 rozpoczęta została akcja Brutus. Jednym ciągiem cały junak poszedł w pył, udało się zrobić jakąś zgrubną selekcje klamotów które idą do śmietnika, do ocynku, chromu i spawania. Bez zbędnego opowiadania tym razem, krótkie komentarze pod zdjęciami i cześć.
IMG_0266.JPG
IMG_0268.JPG
IMG_0270.JPG
IMG_0273.JPG
IMG_0277.JPG
IMG_0291.JPG
IMG_0295.JPG
IMG_0299.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2017-01-01, 23:08

I już wszystko rozbebłane. Rama wymagała wymiany podstawy schowka / narzędziówki. Po odcięciu oczywiście wyszedł jakiś babol, trudno powiedzieć czyje to były wrocławiaki, czy świdnickie czy ktoś inny tam penetrował elektrodą w sobotni wieczór - w każdym bądź razie, naprawione i wyprowadzone. Był mały otworek na śrubkę przy blaszce automatu stopu - zaspawane. Lekko pęka oryginalne mocowanie cewki - wyleci całkowicie i wpadnie nowe, masywniejsze, większe, fajniejsze - już pod docelową cewke, wiązke itd. W planie jeszcze jest delikatne kontrola czy nic nigdzie nie pęka i to by było na tyle. Dorobiłem sobie kilka elementów do ramy, ale to już następnm razem.
IMG_0307.JPG
IMG_0309.JPG
IMG_0318.JPG
IMG_0364.JPG
IMG_0304s.jpg
IMG_0305s.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Savier » 2017-01-01, 23:13

No i fajnie, przy okazji rozbiórki podokrecasz i poczyscisz co trzeba :D
Czekamy na dalsze postępy :ok:

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: M21W2 1979

Post autor: daroohd » 2017-01-02, 21:00

Kawał roboty już za tobą, ja szukam przodu od kosa z kołem aby zabrać się za swoją 125, ramę już mam na podmianę, ale zadnego przodka ani kosa na części w okolicy :((..

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: peter125-175 » 2017-01-02, 22:59

Robota idzie do przodu tak trzymać :ok:
daroohd pisze: ja szukam przodu od kosa z kołem aby zabrać się za swoją 125
Ciężko teraz wyrwać zawieszenie od kosa za dobre pieniądze.Na szczęście udało mi się skompletować 3 zawieszenia.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2017-01-03, 16:55

Panowie, sory, ale giełda to na dole strony :mrgreen: To co do teraz zostało zrobione to nawet nie nazwałbym tego początkiem, to nawet nie jest pierdnięcie :roll: Plan na dziś to ogarnięcie jeszcze kilku ocynków, pospawanie wahacza i ramy do końca. Dalsze plany niech już Bóg ma w opiece ;)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2017-01-11, 22:37

Wpadło troszkę innej roboty ostatnio, ale działamy. Jeżeli chodzi o ramę i wahacz to właściwie sprawa zamknięta - poprawione wszystko co chciałem, zostało wybić bieżnie łożysk z główki. Czyli co zostało zrobione:

- wymiana podstawy narzędziówki
- wymiana mocowania cewki na większe
- poprawienie oryginalnych spawów i usunięcie małego pęknięcia
- wymiana mocowań stopki centralnej - miały zostać całkowicie usunięte, ale jednak zdecydowałem się wymienić, nie przeszkadza że są, może przyjdzie taki kaprys, że zamontuje centralkę i będę korzystał.
IMG_0445.jpg
IMG_0447.jpg
IMG_0449.jpg
IMG_0457.jpg
IMG_0452.jpg
Wahacz jest inny, tamten był lekko krzywy i miał wgniecenie. W tym zaspawałem dowiercony przez kogoś otworek na tym się skończyło. Odebrałem też dziś główną część ocynków - tabliczka, ośka wahacza, sprężynkę siedzenia i inne. Jeżeli chodzi o silnik to czekam na podstawę zapłonu, powinna być gotowa po weekendzie. Mam też oringi na wałek startera, także sprawdzę jeszcze raz sprzęgło i zamykamy. Dorobiłem też pare części z nierdzewki - blachę chlapacza przedniego do kosa i blaszkę do śrub mocujących boczki. Teraz biorę się za rozkładanie prezentowanego niżej "kobuza", spawam ramę, podstawę siedzenia i pare innych pierdoletów i najdalej za dwa tygodnie idzie wszystko do piaskowania i lakierowania proszkowego.
IMG_0453.jpg
IMG_0462.JPG
IMG_0464.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Dżjordżjo
Posty: 282
Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
Lokalizacja: Sadowne
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Dżjordżjo » 2017-01-11, 22:53

Tak w sumie to po co Ci ta stara pusta tabliczka znamionowa ?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2017-01-11, 23:23

Tabliczka jest obowiązkowa, ale to oczywista oczywistość :) Ta jest oryginalna, po tylu latach jest już niestety nieczytelna, oczyszczenie jej i ocynk to chyba najlepsza alternatywa aby ją odświeżyć i zachować. Nowe tabliczki wyglądają zbyt sztucznie, dlatego będę szukał sposobu na ponowne naniesienie nadruków tą co była.

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Walet » 2017-01-12, 00:04

Skinder pisze: Nowe tabliczki wyglądają zbyt sztucznie, dlatego będę szukał sposobu na ponowne naniesienie nadruków tą co była.
A to dlaczego ? :) Nikty pod tym kątem nie patrzałem.

Posiadasz jakieś wymiary tych blaszek które wspawałeś w miejsce oryginalnych "mocowań" stopki ? Jest ona z jakiejs mocniejszej stali, nie wyrobi sie tak jak poprzednia ?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2017-01-12, 00:15

Po prostu, przyjrzyj się jak wyglądają odremontowane motocykle w tym dziale z taką tabliczką :) Jest to moje prywatne zdanie rzecz jasna i nikt nie musi się z nim zgadzać. Ot taki mój widzimiś, widziałem takie rozwiązanie u Savierów i nie będę ukrywał, że bardziej mi się podoba od nieskazitelnej, świeżej tabliczki. Cudem byłoby mieć jeszcze naniesione na nią "półprzytarte" w granicach rozsądku odrukowanie :)

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Walet » 2017-01-12, 01:05

Skinder pisze: Cudem byłoby mieć jeszcze naniesione na nią "półprzytarte" w granicach rozsądku odrukowanie :)
Hehe wystarczyłoby po naniesieniu drukowania na tabliczce wziąść ją po prostu i "przejechać" tą blaszką pare razy "pocierając nią o ziemię. Piasek drobny to i przytarcia będą akurat. ;)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2017-01-12, 08:47

Póki co zostaje jak jest :roll: Nie ma co przeżywać i zarywać nocy z tego powodu :roll:

maniekgazela
Posty: 304
Rejestracja: 2014-02-02, 23:41
GG: 0
Moje maszyny: Parę SHL,parę WSK i parę ROMETÓW
Lokalizacja: Miesbach Bavaria
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: maniekgazela » 2017-01-12, 21:30

Bosko :shock:

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Filip518 » 2017-01-19, 21:50

Profesjonalna robota i podejście. Czekam na dalsze fotorelacje i opisy prac :->

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2017-01-19, 22:37

Wpadło jak zwykle kilka innych robót, ale udało się załatwić parę drobnostek. Przyszły oringi na wałek startera, a przedwczoraj fachman pospawał aluminiową koronkę do regulacji twardości do marcoków. Trzeba będzie lekko podlizać frezem i założyć sprężyny w końcu, jestem ciekaw jak będą działać. Na przestrzeni tygodnia załatwiłem też pół wiaderka kwaśnych tulejek do zapłonów :) Dziś dostałem telefon, że podstawki zapłonu czekają gotowe na odbiór. Cały czas szykuje liste na zamówienie gratów hurtowo pod 3 motocykle - szpeje pokroju gumy podnóżków, linki i inne gówna do ramy. Zbieram siły na drugiego junaka ale coś nie mogę się zabrać. Tymczasem tyle, coby nie było, że zapomniałem :d
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: waldek19 » 2017-01-20, 10:27

Fajne oringi. Wyglądają na grubsze od oryginałów. Gdzie można takie dostać?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2017-02-01, 21:43

waldek19 pisze:Fajne oringi. Wyglądają na grubsze od oryginałów. Gdzie można takie dostać?
W każdym łożyskowym, motoryzacyjnym czy sklepie z częściami do rolasów ;) Niestety jest odrobinę za gruby przez co starter trochę ciasno chodzi, ale pasował idealnie w szczelinke w pokrywie :mrgreen:

Ostatnio zamknąłem wreszcie sprzęgło, zostało tylko jakiś fajny koreczek obstukać i uszczelkę do wizjera. CDI właściwie czeka tylko na wymiane przewodów i oplotu, AUTORSKA, aluminiowa podstawka skończona, gitara gra. Jakoś w weekend spróbuje dorobić sobie uszczelki do prawej pokrywy i dekielka. Głowica niestety jest do poprawki, gwint mimo iż wizualnie wygląda na nieskazitelny to przy wkręceniu świecy już niestety jest kaszana - świeca siedzi luźno + słychać jak ucieka ciśnienie podczas sprężania, Muciek miał to sprawdzić i poprawić przy regeneracji powierzchni ale jest jak jest. Kupiłem tydzień temu jakąś podróbkę zestawu helicoil na gwint świecy, ciekaw jestem jak sprężynka będzie działać. Cienka sprawa, już chyba z 10 raz trzeba rwać czapkę, ciekawe jak zniosą to szpilki, już raz jedną urwałem, wolałbym tego uniknąć tym razem. No ale cichaj, tak to wygląda. Rama i reszta części najprawdopodobniej w piątek polecą do piaskowania i lakierowania :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: waldek19 » 2017-02-02, 12:21

Super ta podstawka aulu pasuje.Nie masz czasem jednej na zbyciu.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości