Strona 6 z 10

Re: M21W2 1979

: 2016-12-27, 23:18
autor: Garry1
Dobra robota ;)
To świetny przykład że czasem lepiej poczekać z renowacją i zrobić ją bezkompromisowo ;)

Re: M21W2 1979

: 2017-01-01, 22:59
autor: Skinder
28.12 rozpoczęta została akcja Brutus. Jednym ciągiem cały junak poszedł w pył, udało się zrobić jakąś zgrubną selekcje klamotów które idą do śmietnika, do ocynku, chromu i spawania. Bez zbędnego opowiadania tym razem, krótkie komentarze pod zdjęciami i cześć.
IMG_0266.JPG
IMG_0268.JPG
IMG_0270.JPG
IMG_0273.JPG
IMG_0277.JPG
IMG_0291.JPG
IMG_0295.JPG
IMG_0299.JPG

Re: M21W2 1979

: 2017-01-01, 23:08
autor: Skinder
I już wszystko rozbebłane. Rama wymagała wymiany podstawy schowka / narzędziówki. Po odcięciu oczywiście wyszedł jakiś babol, trudno powiedzieć czyje to były wrocławiaki, czy świdnickie czy ktoś inny tam penetrował elektrodą w sobotni wieczór - w każdym bądź razie, naprawione i wyprowadzone. Był mały otworek na śrubkę przy blaszce automatu stopu - zaspawane. Lekko pęka oryginalne mocowanie cewki - wyleci całkowicie i wpadnie nowe, masywniejsze, większe, fajniejsze - już pod docelową cewke, wiązke itd. W planie jeszcze jest delikatne kontrola czy nic nigdzie nie pęka i to by było na tyle. Dorobiłem sobie kilka elementów do ramy, ale to już następnm razem.
IMG_0307.JPG
IMG_0309.JPG
IMG_0318.JPG
IMG_0364.JPG
IMG_0304s.jpg
IMG_0305s.jpg

Re: M21W2 1979

: 2017-01-01, 23:13
autor: Savier
No i fajnie, przy okazji rozbiórki podokrecasz i poczyscisz co trzeba :D
Czekamy na dalsze postępy :ok:

Re: M21W2 1979

: 2017-01-02, 21:00
autor: daroohd
Kawał roboty już za tobą, ja szukam przodu od kosa z kołem aby zabrać się za swoją 125, ramę już mam na podmianę, ale zadnego przodka ani kosa na części w okolicy :((..

Re: M21W2 1979

: 2017-01-02, 22:59
autor: peter125-175
Robota idzie do przodu tak trzymać :ok:
daroohd pisze: ja szukam przodu od kosa z kołem aby zabrać się za swoją 125
Ciężko teraz wyrwać zawieszenie od kosa za dobre pieniądze.Na szczęście udało mi się skompletować 3 zawieszenia.

Re: M21W2 1979

: 2017-01-03, 16:55
autor: Skinder
Panowie, sory, ale giełda to na dole strony :mrgreen: To co do teraz zostało zrobione to nawet nie nazwałbym tego początkiem, to nawet nie jest pierdnięcie :roll: Plan na dziś to ogarnięcie jeszcze kilku ocynków, pospawanie wahacza i ramy do końca. Dalsze plany niech już Bóg ma w opiece ;)

Re: M21W2 1979

: 2017-01-11, 22:37
autor: Skinder
Wpadło troszkę innej roboty ostatnio, ale działamy. Jeżeli chodzi o ramę i wahacz to właściwie sprawa zamknięta - poprawione wszystko co chciałem, zostało wybić bieżnie łożysk z główki. Czyli co zostało zrobione:

- wymiana podstawy narzędziówki
- wymiana mocowania cewki na większe
- poprawienie oryginalnych spawów i usunięcie małego pęknięcia
- wymiana mocowań stopki centralnej - miały zostać całkowicie usunięte, ale jednak zdecydowałem się wymienić, nie przeszkadza że są, może przyjdzie taki kaprys, że zamontuje centralkę i będę korzystał.
IMG_0445.jpg
IMG_0447.jpg
IMG_0449.jpg
IMG_0457.jpg
IMG_0452.jpg
Wahacz jest inny, tamten był lekko krzywy i miał wgniecenie. W tym zaspawałem dowiercony przez kogoś otworek na tym się skończyło. Odebrałem też dziś główną część ocynków - tabliczka, ośka wahacza, sprężynkę siedzenia i inne. Jeżeli chodzi o silnik to czekam na podstawę zapłonu, powinna być gotowa po weekendzie. Mam też oringi na wałek startera, także sprawdzę jeszcze raz sprzęgło i zamykamy. Dorobiłem też pare części z nierdzewki - blachę chlapacza przedniego do kosa i blaszkę do śrub mocujących boczki. Teraz biorę się za rozkładanie prezentowanego niżej "kobuza", spawam ramę, podstawę siedzenia i pare innych pierdoletów i najdalej za dwa tygodnie idzie wszystko do piaskowania i lakierowania proszkowego.
IMG_0453.jpg
IMG_0462.JPG
IMG_0464.JPG

Re: M21W2 1979

: 2017-01-11, 22:53
autor: Dżjordżjo
Tak w sumie to po co Ci ta stara pusta tabliczka znamionowa ?

Re: M21W2 1979

: 2017-01-11, 23:23
autor: Skinder
Tabliczka jest obowiązkowa, ale to oczywista oczywistość :) Ta jest oryginalna, po tylu latach jest już niestety nieczytelna, oczyszczenie jej i ocynk to chyba najlepsza alternatywa aby ją odświeżyć i zachować. Nowe tabliczki wyglądają zbyt sztucznie, dlatego będę szukał sposobu na ponowne naniesienie nadruków tą co była.

Re: M21W2 1979

: 2017-01-12, 00:04
autor: Walet
Skinder pisze: Nowe tabliczki wyglądają zbyt sztucznie, dlatego będę szukał sposobu na ponowne naniesienie nadruków tą co była.
A to dlaczego ? :) Nikty pod tym kątem nie patrzałem.

Posiadasz jakieś wymiary tych blaszek które wspawałeś w miejsce oryginalnych "mocowań" stopki ? Jest ona z jakiejs mocniejszej stali, nie wyrobi sie tak jak poprzednia ?

Re: M21W2 1979

: 2017-01-12, 00:15
autor: Skinder
Po prostu, przyjrzyj się jak wyglądają odremontowane motocykle w tym dziale z taką tabliczką :) Jest to moje prywatne zdanie rzecz jasna i nikt nie musi się z nim zgadzać. Ot taki mój widzimiś, widziałem takie rozwiązanie u Savierów i nie będę ukrywał, że bardziej mi się podoba od nieskazitelnej, świeżej tabliczki. Cudem byłoby mieć jeszcze naniesione na nią "półprzytarte" w granicach rozsądku odrukowanie :)

Re: M21W2 1979

: 2017-01-12, 01:05
autor: Walet
Skinder pisze: Cudem byłoby mieć jeszcze naniesione na nią "półprzytarte" w granicach rozsądku odrukowanie :)
Hehe wystarczyłoby po naniesieniu drukowania na tabliczce wziąść ją po prostu i "przejechać" tą blaszką pare razy "pocierając nią o ziemię. Piasek drobny to i przytarcia będą akurat. ;)

Re: M21W2 1979

: 2017-01-12, 08:47
autor: Skinder
Póki co zostaje jak jest :roll: Nie ma co przeżywać i zarywać nocy z tego powodu :roll:

Re: M21W2 1979

: 2017-01-12, 21:30
autor: maniekgazela
Bosko :shock:

Re: M21W2 1979

: 2017-01-19, 21:50
autor: Filip518
Profesjonalna robota i podejście. Czekam na dalsze fotorelacje i opisy prac :->

Re: M21W2 1979

: 2017-01-19, 22:37
autor: Skinder
Wpadło jak zwykle kilka innych robót, ale udało się załatwić parę drobnostek. Przyszły oringi na wałek startera, a przedwczoraj fachman pospawał aluminiową koronkę do regulacji twardości do marcoków. Trzeba będzie lekko podlizać frezem i założyć sprężyny w końcu, jestem ciekaw jak będą działać. Na przestrzeni tygodnia załatwiłem też pół wiaderka kwaśnych tulejek do zapłonów :) Dziś dostałem telefon, że podstawki zapłonu czekają gotowe na odbiór. Cały czas szykuje liste na zamówienie gratów hurtowo pod 3 motocykle - szpeje pokroju gumy podnóżków, linki i inne gówna do ramy. Zbieram siły na drugiego junaka ale coś nie mogę się zabrać. Tymczasem tyle, coby nie było, że zapomniałem :d

Re: M21W2 1979

: 2017-01-20, 10:27
autor: waldek19
Fajne oringi. Wyglądają na grubsze od oryginałów. Gdzie można takie dostać?

Re: M21W2 1979

: 2017-02-01, 21:43
autor: Skinder
waldek19 pisze:Fajne oringi. Wyglądają na grubsze od oryginałów. Gdzie można takie dostać?
W każdym łożyskowym, motoryzacyjnym czy sklepie z częściami do rolasów ;) Niestety jest odrobinę za gruby przez co starter trochę ciasno chodzi, ale pasował idealnie w szczelinke w pokrywie :mrgreen:

Ostatnio zamknąłem wreszcie sprzęgło, zostało tylko jakiś fajny koreczek obstukać i uszczelkę do wizjera. CDI właściwie czeka tylko na wymiane przewodów i oplotu, AUTORSKA, aluminiowa podstawka skończona, gitara gra. Jakoś w weekend spróbuje dorobić sobie uszczelki do prawej pokrywy i dekielka. Głowica niestety jest do poprawki, gwint mimo iż wizualnie wygląda na nieskazitelny to przy wkręceniu świecy już niestety jest kaszana - świeca siedzi luźno + słychać jak ucieka ciśnienie podczas sprężania, Muciek miał to sprawdzić i poprawić przy regeneracji powierzchni ale jest jak jest. Kupiłem tydzień temu jakąś podróbkę zestawu helicoil na gwint świecy, ciekaw jestem jak sprężynka będzie działać. Cienka sprawa, już chyba z 10 raz trzeba rwać czapkę, ciekawe jak zniosą to szpilki, już raz jedną urwałem, wolałbym tego uniknąć tym razem. No ale cichaj, tak to wygląda. Rama i reszta części najprawdopodobniej w piątek polecą do piaskowania i lakierowania :)

Re: M21W2 1979

: 2017-02-02, 12:21
autor: waldek19
Super ta podstawka aulu pasuje.Nie masz czasem jednej na zbyciu.