WSK 175 "Kobuz" /1978/

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: Filip518 » 2015-06-12, 14:27

Ja bym brał favorita, tylko ogarnij, ze na SD kosztuje 58.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: Savier » 2015-06-12, 15:39

Dida są bardzo dobrej jakości, polecam. Użytkownik moje motocykle (allegro) bodajże ma najtaniej, wpisz did 428

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2016-05-12, 22:26

Dawno mnie tu było :) Zrobiłem już WSK-ą trochę km, jest prawie dotarta po remoncie. Żadnych przygód na razie nie ma, ale jeżdżę ostrożnie. Mam kolejne pytania:

Czy filtr powietrza (fabryczny) nasączać tak jak jest napisane w książce mieszanką czy po wymyciu założyć suchy?

Łańcucha jeszcze nie wymieniałem, przy okazji może zmieniłbym również zębatki. Czy taki zestaw jest OK? Co do łańcucha wątpliwości nie mam, a jak z tymi zębatkami współczesnymi, ile wytrzymują? http://allegro.pl/show_item.php?item=54 ... f2d6ed1ca0

Może mi ktoś podlinkować uszczelkę pod głowicę od CZ-ty czy JAWY która pasuje do czwórki p&p? Wiem, że taka jest, a ta którą kupiłem ostatnio taka nie była. Próbowałem ją dopasować, ale ostatecznie gówno daje.

Wreszcie wziąłem się za CDI, mam nadzieję, że dość sprawnie mi pójdzie, bo zamierzam w tym sezonie jeździć już normalnie :)

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: piotrBe » 2016-05-21, 03:52

Siemka
Co do filtra ja wymyłem w ekstrakcji i założyłem suchy. jakoś problemów wcześniej też nie miałem z suchym filtrem. Generalnie na ten sezon trzeba wpakować od mazdy bo podobno pasuje...


Łańcuch i zębatki... moja po prawie 8tysiach nie była zmęczona, a była współczesna ze skutera- zębatki. Łańcuch wcześniej miałem do "smimson - mz" w opakowaniu i padły mi 3 tulejki po ok 8tysiach, to wsadziłem nowego z zapasów favorit i obecnie docieram silnik... Co do DID`a z linka no możne być różnie z nim. Kolega zachwala łańcuchy firmy RK jeżeli dobrze pamiętam, a zębatki śmiało zamawiać z np "skutera"


Uszczelke pod głowice wypierdziel. Kup czarny silikon firmy CX on jest jakoś do ok 400*C http://www.petrostar.pl/files/814572447 ... y_70ml.jpg . Cienki pasek pod głowice, dokręcić na 45Nm i gra! Uszczelki przerobiłem i jest wielka :dupa: ... Cx uszczelniłem pokrywe sprzęgła bez uszczelki-będzie sucho, cylinder-kolanko (tylko trzeba w cylindrze dobrze wygrzebać), kolanko- wydech i nic nie pierdzi!! ;D

Do łodzi nie daleko można by się w połowie gdzieś spotkać :P tylko czy maluchami czy wskami? :roll: :evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2016-05-21, 21:22

Dzięki za odpowiedzi! OK, to z filtrem już nic nie kombinuję, tylko założę czysty suchy skoro działa. Sylikon pod głowicę, hm... pachnie druciarstwem, ale skoro przetestowałeś i działa, to czemu mam Ci nie wierzyć. Wypróbuję.

Łańcuch wymienię na pewno. W sumie to nie wiem czy moje zębatki kwalifikują się do wymiany. Muszę się im dokładniej przyjrzeć. Jak będę w garażu to zrobię fotkę i może razem ocenimy czy je wymieniać czy nie...

Spoko, możemy się ustawić gdzieś po drodze :) WSK na razie ogarniam, więc może lepiej maluszkiem. Ale jak czwóra będzie wreszcie chodzić na CDI, to też trzeba będzie ją przegonić :D

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2016-06-21, 15:55

No po trzech latach wreszcie mam CDI i ogarniętą elektrykę :) Z pomocą Taty, który trochę lepiej ogarnia elektryczne i elektroniczne sprawy niż ja, zrobiliśmy wszystko zgodnie z planem :)

A więc - CDI klasycznie wg instrukcji rafalgb, czyli przewijana cewka, oryginalny stojan i wirnik... Jak dla mnie jest to rozwiązanie wystarczające, żarówki pozmieniałem na LED-y, a więc pobór prądu jest znikomy. Nawet na krótkich trasach ta jedna cewka ładowania spokojnie doładowuje mi akumulator. Światło główne zostawiliśmy tak jak było z tych czterech cewek.

Standardową "puszkę prądów" zastąpiliśmy listwą kostek, trochę jest bałagan z kolorami kabelków itd., muszę sobie to rozrysować i opisać, żeby w przyszłości nie dociekać, który jest od czego. Ale połączenia są dobre, zaizolowane. Wszystkie elementy elektroniczne umieściliśmy pod bakiem na specjalnie wyciętej blaszce. Jest nieco ciasno, ale wszystko się ładnie zmieściło :)

Głowicę uszczelniłem za radą PiotraBe na sylikon Victor Reinz, na razie nie ma przedmuchów. Wydech uszczelniłem pastą montażową do ukł. wydechowych i też na razie nic nie dmucha. Wydaje mi się, że po uszczelnieniu wydechu uciekło trochę mocy... Muszę więc go jakoś wyczyścić, wypalać trochę się boję, więc na razie chyba wykręcę tę wkładkę tłumiącą i ją wypalę, a rurę zaleję kretem na jakiś czas.

Kilka fotek:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: piotrBe » 2016-07-06, 20:05

Jedynie mam zastrzeżenia do tego wieeeeeeeeelkiego targeta! Da się go jakoś zmniejszyć do wymiarów jak zrobił to Audio czy Skinder? Bicie tego kawałka blachy jakie będzie wywierać na wał będzie duże. Też nie musi być taka duża powierzchnia "wzbudzająca/styku"

Co do wydechu! Jakiekolwiek przedmuchy dają więcej "mocy". Jeżeli odczułeś spadek konieczne będzie wywleczenie wkładki i je wyczyszczenie/wypalenie (ale bez przesady bo może nic nie zostać z wkładki). Możesz się też pokusić o użycie specyfików w szpreju (czyszcenie gaźników/ świec żarowych coś w ten deseń, lub inne chemiczne dobrodziejstwa) i napsikać w wydech (najlepiej w zdjęty) i wypłukać lub nawet kontrolowanie wypalić. Były tematy o czyszczeniu tłumików.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: Skinder » 2016-07-06, 20:59

Tłumik ciężko jest dobrze wypalić czy wymyć, taka prawda. Kiedyś podsunąłem Błażejom żeby przeciął swój i dopiero po otworzeniu widać ogrom zniszczeń. W przypadku tłumika ze 175 problemem będzie zniszczony chrom, od 125 można spokojnie polakierować, no ale to chyba jedyne wyjście zeby dojść do 100% ładu :) Co do znacznika to fakt, troszkę przesadny, jak coś to pw i coś się znajdzie ;)

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2017-02-28, 17:20

Z tłumikiem nic nie kombinowałem. Ze znacznikiem być może macie rację, że jest za duży, pomyślę nad zmianą go. Tak czy inaczej moto działa raczej dobrze.

Przed zimą nie mogłem odpalić wueski, wyglądało tak jakby straciła kompresję. Obstawiałem uszczelkę pod cylindrem, a więc zimą zdjąłem cylinder i założyłem tam porządne uszczelki z gambitu (poprzednio miałem z epoki takie czarne, ale rozwaliły się...). Teraz wydaje mi się, że jest ok - wueska odpala od strzała :)

Dzisiaj pierwsza poważniejsza jazda w 2017 roku :)

Obrazek

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2017-08-11, 14:55

Kobuz śmiga od czasu do czasu i daje radę :D Ostatnio musiałem uszczelnić gwint na baku, do którego przykręca się kranik, bo trochę mi tam ciekło. Z zapłonem jak na razie zero problemów. Nie kombinowałem jeszcze nic z wydechem, motor jest nieco słabszy, ale spokojnie da się nim jechać w trasie. Ostatnio zrobiłem 100km nad Jeziorsko i z powrotem bez żadnych przygód :D Najnowsze foto z dzisiaj:

Obrazek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości