WSK 175 "Kobuz" /1978/

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-03-04, 22:59

Przede wszystkim spalanie ogarnąć, bo jak raz liczyłem, to mi wyszło ponad 4,5l, co chyba jest trochę zbyt dużym wynikiem nawet przy jeździe na światłach w dzień. Co prawda w cyklu, powiedzmy, mieszanym, a nie na trasie, no ale to chyba jednak za dużo, nie? Książka podaje, że nawet przy żyłowaniu na granicy wytrzymałości nie powinien brać więcej niż 4l.

Muszę też pomyśleć nad jakąś sakiewką na olej i klamoty przydatne w trasie (duże sakwy odpadają, bo będę miał ciasno w komórce, poza tym patrzyłem trochę na Allegro i taka pseudo-harleyowska wiocha króluje, że już wolałbym sobie spłuczki zamontować jak PiotrBe), zlikwidować przedmuch pod głowicą, naprawić kopnik, nasmarować linki, sprawdzić hamulce, amortyzatory. Niby drobiazgi, ale dla takiego technicznego kaleki jak ja to są wielkie rzeczy :P Nie wiem też czy nie zrobić przeróbki z kierunkowskazami, bo te fabryczne rozwiązania są żałosne. Widziałbym tu LED-y i jakiś zespolony przełącznik przy lewej manetce - dla wygody i bezpieczeństwa.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: iron_bird » 2013-03-05, 01:59

andy2004f pisze:zlikwidować przedmuch pod głowicą
U mnie zauważyłem, że też mam przedmuch, ale to po zmianie głowicy na inna, która miałem wypiaskowaną drobnym piaskiem. Jak masz zamiar rozwiązać ten problem? :)

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-03-05, 17:14

Uszczelka od CZ350 podobno pasuje. Tu można poczytać: viewtopic.php?f=58&t=1926

Awatar użytkownika
krzysiek127
Posty: 136
Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: krzysiek127 » 2013-05-11, 12:27

Zdawaj mature ziom, jeździć trzeba!
Powodzenia!

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-06-09, 18:45

No i koniec jazdy :) Górny pierścionek gdzieś się zgubił i przy okazji wyszczerbił tłok przy rowku. W cylindrze na szczęście żadnego spustoszenia nie widać, więc może jeszcze się nada. Wał lata jak Żyd po pustym sklepie - do regeneracji. Ogólnie mówiąc - silnik do remontu, ale już od jakiegoś czasu wiedziałem, że trzeba go zrobić, więc dobrze, że w końcu się zepsuł. Już go mam na stole, na dniach zaczynam działać dalej.

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: krisco » 2013-06-10, 13:18

czekamy na spawozdanie ;)

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-07-01, 22:21

Silnik już rozebrany prawie całkowicie. Jutro zawożę wał do regeneracji, cylinder dałem już wcześniej. Cylinder jest nominalny z epoki, wał ZMD, pochodzenia tłoka, który tu pracował nie potrafię ustalić. W tym tygodniu planuję poczyścić wszystkie części i ocenić co nadaje się do wymiany, a co nie. Przyszedł też czas na kompletowanie podzespołów do montażu zapłonu CDI. Planowałem również regenerować gaźnik, ale jeśli będzie jeszcze szansa na pojeżdżenie w tym sezonie, to wyślę go dopiero na zimę. Fakt faktem - spalanie przed remontem było bardzo wysokie, ale swój udział mogło mieć tutaj zużycie silnika, ew. źle ustawiony zapłon. Zobaczymy jak sprawa będzie wyglądać po remoncie. Gaźnik na pewno nie jest funkiel nówka - to wiadomo, bo przecież jeśli nie był wymieniany od nowości to ma nastukane ponad 30 tys. km, ale wolne obroty trzymał jak należy, co podobno jeszcze nie kwalifikuje go jako całkowity szmelc (tak czytałem).

Tak czy inaczej, postęp jest - żeby nikt nie pomyślał, że rzuciłem motor w kąt! Tulejka dystansowa na lewym czopie dała mi trochę popalić, ale odpowiedni ściągacz pożyczony od sąsiada załatwił sprawę. Przy okazji dowiedziałem się, że zamiast tej tulejki można zastosować koło zamachowe, które poprawia elastyczność pracy silnika. Chętnie bym takie coś założył, ale szanse na dostanie tego koła za rozsądne pieniądze są chyba obecnie marne, więc raczej sobie odpuszczę.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: Sebastian440 » 2013-07-04, 17:48

Mam takie koło jeśli chcesz. 65 zł plus wysyłka. ;-)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-07-04, 22:52

Czy za szuranie na trzecim biegu mogą być odpowiedzialne wytarte wodziki? Poza nimi skrzynia wygląda dobrze i pracowała bez problemów.

Sebastian440, nie jest to rzecz priorytetowa (bo i bez tego silnik ruszy), ale jak będę stał dobrze z kasą, to może się odezwę. Tak czy inaczej - dzięki za propozycję.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-07-19, 10:35

Razem z wałkiem zdawczym wyjąłem taką podkładkę, ale niestety nie zapamiętałem gdzie ona była. W poradniku Brata w ogóle nie spotkałem tej części, łożysko poskładałem bez tego. Ktoś ma jakiś pomysł?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: iron_bird » 2013-07-20, 17:16

Może ktoś dystansował skrzynię biegów i wstawił tą podkładkę pomiędzy łożysko a zęby na wałku?

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-07-20, 21:05

Ta podkładka opiera się na bieżni. Jedyne miejsce gdzie ona mi pasuje to pod łożyskiem, ale to bez sensu, bo wtedy nie da się go zamknąć szczelnie (kulki są wyżej). Tak czy owak, nie słyszałem, żeby tam się dawało jakiekolwiek podkładki i najchętniej bym złożył bez niej, a ew. dystansowanie przeprowadził na wałku głównym i pośrednim (takie podkładki sprzedaje AudioBas). Dobrze myślę?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: AudioBas » 2013-07-22, 21:39

Mi to wygląda na uszkodzoną podkładkę oddzielającą rolki wałka zdawczego:
Obrazek





Tak mam podkładki jak coś :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-07-23, 13:35

Kolejne pytanie.

Znalazłem u Dziadka nową zębatkę wypukłą (stare zapasy), ale różni się nieco od tej, która była w motocyklu (różnice widać na zdjęciach). Nie wiem czy będzie się nadawać. Może ta, którą znalazłem jest od 125-tki? Ilość zębów na obu ta sama.

Po lewej stara - wyjęta z silnika, po prawej nowa.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-07-24, 19:23

Co byście doradzili - kupić nowy kosz sprzęgłowy ze skuter-dębica czy bawić się w wymianę samej zębatki wypukłej? Zębatka jest zużyta mocno i wymaga wymiany, natomiast sam kosz też nie jest już idealny, ma ubytki, ale przed remontem sprzęgło działało bez zarzutu, więc tu wymiana jest wskazana, ale niekonieczna. Nie chodzi o to, że szkoda mi kasy na nowy kosz, tylko boję się czy aby nie jest to jakiś szajs.

Byłbym też bardzo wdzięczny, jakby ktoś miał w zapasie niepotrzebną sprężynkę od zmieniacza biegów (tą, która siedzi na kulce). Zostawiłem ją luzem, Dziadek robił przemeblowanie i sprężynka wsiąknęła :( Mogę odkupić za jakieś rozsądne pieniądze.

No i co z tą zębatką, którą pokazałem wyżej? Normalnie uznałbym, że się nie nadaje, ale w tej torbie gdzie ją znalazłem były też inne nowe części z epoki i wszystkie do "czwórki", bo kolega, od którego Dziadek dostał te części miał Sporta, więc zdziwiłbym się, gdyby zębatka była od 125-tki. Na metce brak informacji o przeznaczeniu. Niektórzy z Was na pewno mieli w rękach ze sto takich zębatek, więc myślę, że nie jest to jakaś hydrozagadka.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-09-12, 22:30

Trochę zgłupiałem przy tej zębatce, bo rysunki w serwisówce i katalogu części pokazują, że ma być założona dziurami w stronę karteru, no ale jaki to ma sens, skoro wtedy się obraca luźno? Jak to ma być?

Obrazek

Awatar użytkownika
damiano074
Posty: 73
Rejestracja: 2012-09-12, 21:32
GG: 8120815
Moje maszyny: WSK Gil
Simson S51 i SR50
MZ 150
Romet 50-t1
Lokalizacja: Sokolniki
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: damiano074 » 2013-09-12, 22:37

Opcja nr. 2, mają sie zazębiać ze sobą.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2013-09-12, 22:40

OK, dzięki za szybką odpowiedź!

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2014-05-17, 23:46

Ojej dawno mnie tu nie było :D

Silnik poskładałem już dawno temu, pierwszy odpał był jakoś w lutym. Ale miałem problemy z ustawieniem zapłonu, musiałem wymieniać przerywacz, później nie miałem czasu i wcale nie jeździłem. W tym tygodniu ustawiłem zapłon jak należy, ładnie odpala, jeździ, biegi wchodzą i nie wyskakują (więc chyba dałem radę z dystansowaniem). Jeszcze trochę i będę ruszał z docieraniem. Myślę, że jakieś dwa miesiące wystarczą by nabić te 1500km - zamierzam zwiedzić całą okolicę :D Po docieraniu zabiorę się za zakładanie zapłonu CDI. Uszczelniłem też głowicę tą uszczelką od CZ 350 po wcześniejszym dopasowaniu. Na razie nie wiem czy zdaje to egzamin, muszę trochę pojeździć.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 "Kobuz" /1978/

Post autor: andy2004f » 2014-05-24, 10:00

Wczoraj z wujkiem bawiliśmy się gaźnikiem. Ustawiliśmy go kompleksowo wg książki, jest jednak kwestia, która mnie zastanawia. Otóż przy prawidłowym ustawieniu poziomu paliwa gaźnika nie da się przelać tak żeby wyciekło paliwo. Odpala normalnie, ssanie można zdjąć bardzo szybko i jeździ też tak jak trzeba, tylko się nie przelewa. To normalne, może tak być??

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: halcik i 5 gości