WSK M21W2 1973 zzaspa

Odpowiedz
zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: zzaspa » 2012-07-27, 17:01

Witam od 2006r jestem posiadaczem WSK 4.
Coś o motorze Kupiłem ją zupełnie przypadkiem gdyż chciałem mieć już coś większego a nie ciągle jawką 50 jeździć (miałem wtedy 16 lat). Ojciec oglądał kiedyś SHL w Bieszczadach lecz nie była zbyt dobra, na szczęście Ojca kolega z wojska wiedział kto w Niemcach ma WSK do sprzedania (Wioska pod Lublinem) Przy okazji transportu dla siostry pralki w drodze powrotnej Tata przywiózł mi WSK. Najlepsze że dowiedziałem się że to Kobuz i szukając w googlach do końca nie wiedziałem na co trafie (Większość WSK 175 ludzie nazywają kobuzami). Na szczęście tak jak chciałem zostałem posiadaczem modelu z 1973r. Przez najbliższe 2 lata dłubałem przy niej aby potrafiła odpalić i przejechać przynajmniej 200m co udało mi się z pomocą kolegi i jego gaźniku z junaka. Potem poszło już z górki. Aktualnie muszę kupić akumulator gdyż mój już prądu nie przyjmuje i Szykuje go na XIV Rajd Pojazdów Zabytkowych Klasycznych i Militarnych Zagórz 10-12 Sierpień 2012.
20100521342.jpg
Więcej zdjęć mojej WSK mam na chomiku
http://chomikuj.pl/zzaspa/Dokumenty+i+pliki/WSK
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: zzaspa » 2012-08-28, 16:13

Wsk doczekała się w końcu nowego żelowego akumulatora mam go już ok 2 tygodnie i jestem zadowolony ładowanie na samym odpalonym 14.7V na światłach 14.2V.
Zdjęcie1331.jpg
Sprawą numer 2 jaką ostatnio zrobiłem jest odnalezienie przyczyny dlaczego czasami świeci mi tylko jedna dioda w liczniku. Okazało się że przepaliła się cyna na łączniku dioda-opornik. (na dniach wstawię zdjęcie zrobionego)
Zdjęcie0821.jpg
Ale najważniejsze że przejechałem na Wsk XIV Bieszczadzki rajd pojazdów zabytkowych Zagórz 2012
Pozdrowienia: Mateusz WSK, Piotrek7533, Motórzystka.
Zdjęcie1384.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mauri
Posty: 78
Rejestracja: 2012-02-27, 19:26
GG: 0
Moje maszyny: romet
Lokalizacja: poznan
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: mauri » 2012-08-28, 16:55

Witam . Ogólnie bardzo ładna WueSKa , ale niestety wydaje mi się , że lampa przednia powinna być bez komina na licznik - niech wypowiedzą się fachowcy :-D
p.s. Ma papierki ;)
Dis oil is for tu strołk endżin ;D

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: Szczepan » 2012-08-28, 17:52

Lampa powinna być metalowa charakterystyczna dla 175 z kominkiem pod licznik 120 km/h.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: zzaspa » 2012-08-28, 18:10

Wiem o tym. Jeśli wszystko jest tak jak myślę, to do oryginału muszę jeszcze zmienić kolanko na półokrągłe. Lampe podobno mam dobrą tylko licznik do zmiany. Niestety z powodu innych wydatków to zmiany zostawiam na dalszy plan.


Dodaje również zdjęcia licznika.
tu widać spód zaraz po lutowaniu
Zdjęcie1491.jpg
Oraz efekt końcowy, jednak zdjęcie telefonem nie pokaże jak naprawdę to widać .
Zdjęcie1497.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: zzaspa » 2013-01-06, 20:36

Aktualizując temat (może go ktoś jednak śledzi) wymieniłem głowice z mojej trochę przypadkowo pod tuningowanej (z powodu uszkodzenia gwintu świecy) na normalną. Mam nadzieje jak zawsze że poprawi to prace motoru. Przy wymianie ku mojej radości mogłem stwierdzić iż te aluminiowe podkładki pod głowice w końcu robią z prawidłowymi wymiarami. Po raz pierwsze nie musiałem poszerzać otworów pod szpilki. dodatkowo nawet otwór jest na tyle duży że tłok nie będzie uderzał o podkładkę. O głowicy pisałem również w temacie "CO dziś zrobiłem przy WSK". Czekam również na paczkę z dębicy przetestuje jak działać będzie to nowe sprzęgło z odciskaną masą zamiast przetykanego korka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: peter125-175 » 2013-01-06, 22:50

Fajna wsk,podobają mi się te modele z pierwszych lat produkcji.Mam zamiar taką kupić.
Ps:zamierzasz ją malować :?:

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: wafelson » 2013-01-06, 22:51

Ciekawe jak te nowe tarcze będą wytrzymywać dłuższą eksploatację. Ciekawe czy okładziny nie będą się odklejać. 4 zł różnicy warto dołożyć jeśli mają być lepsze. ;-)

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: zzaspa » 2013-01-07, 01:27

wafelson pisze:Ciekawe jak te nowe tarcze będą wytrzymywać dłuższą eksploatację. Ciekawe czy okładziny nie będą się odklejać. 4 zł różnicy warto dołożyć jeśli mają być lepsze. ;-)
Ja na tyle mało jeżdżę że raczej tarcze szybciej się zestarzeją niż zużyją więc nie czekajcie aż konkretną ocenę im wydam :p

Kulon

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: Kulon » 2013-01-07, 13:45

mam pytanie bo chłopak mojej byłej ma garbuske z 72r i jak ją oglądałem to na piascie przedniego koła tam gdzie jest ślimak od licznika ma przykręcony na 3 śrubach chromowany dekielek. ładnie to wygląda ale jeszcze sie z tym nie spotkałem w garbuskach ma jakąś lepszą wersję czy co ?

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: piotrBe » 2013-01-07, 14:41

Kulon pisze:mam pytanie bo chłopak mojej byłej ma garbuske z 72r i jak ją oglądałem to na piascie przedniego koła tam gdzie jest ślimak od licznika ma przykręcony na 3 śrubach chromowany dekielek. ładnie to wygląda ale jeszcze sie z tym nie spotkałem w garbuskach ma jakąś lepszą wersję czy co ?

Podobno taka piasta i generalnie przez to całe koło można założyć na tył po odkręceniu tego chromowanego dekla. Pod tą pokrywą są otwory na zbierak zębatki napędowej. Brat ma takie coś w swojej B1 z 67. Jak będę mieć chwile to strzele fote i wkleję do tematu o M06B1.

Kulon

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: Kulon » 2013-01-07, 17:21

piotrBe pisze:
Kulon pisze: Brat ma takie coś w swojej B1 z 67. .
Widziałem na forum to jego zółte ptaszysko ale to nie będzie '67 rocznik tylko 1984 r. Oraz nie jest to B1

Co do kół to wiem że tak było ale w 19". A koło jest 18" a motór '72 lub '73 rok. Tylnie koło ma będen z czujnikiem stopu, wachacz gazeli.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: piotrBe » 2013-01-07, 17:54

Kulon :!: a o co pytałeś? Chyba tylko o przednią piastę, jak dobrze odczytałem ze zrozumieniem, tak? Bo Ty chyba mojej wypowiedzi nie :] :faint:

Występuje takie w B1 z 67, piasta/koło jest częścią zamienną i tyle! reszty nie opisuje, a tylne koło może mieć nawet i tarcze hamulcową, nie wnikam! Mieli taką piastę to wsadzili w rocznik 67 i oraz 72-73, a może i pakowali takie coś w roku 85, kto wie. Wnioskuje, że jeszcze masz dużo do nadrobienia w ogólnym temacie, nie ukrywam że ja nie mam wiedzy w jednym palcu bo też szukam i czytam, a jak nie ma nic to zapytam ;)

Nie łap 10 srok za ogon...

edit///
Kulon pisze:
piotrBe pisze:
Kulon pisze: Brat ma takie coś w swojej B1 z 67. .
Widziałem na forum to jego zółte ptaszysko ale to nie będzie '67 rocznik tylko 1984 r. Oraz nie jest to B1
A i jeszcze jedno, nie mogłeś widzieć w pełni motocykla mojego rodzonego brata, nie myl z forumowym userem "BRAT" bo to kompletnie inne osoby i motocykle. Zresztą skoro tak uważnie przeglądasz tematy motocykli wiedział byś, że model i rocznik forumowego BRAT`a nie pasuje do tego co napisałem :]

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: zzaspa » 2013-04-28, 12:30

I jak to zwykle bywa zawsze znajdzie się coś do zrobienia w motorze. A korzystając z weekendu postanowiłem zrobić wiecznie ślizgające się sprzęgło. Ponieważ w zimie wymieniłem już tarcze i zbytnio to nie pomogło postanowiłem przyjrzeć się centralnej sprężynie dociskowej. Nie miałem niestety nowej i nie miałem również wymiarów by z czegoś jej dobrać rozebrałem ją. Po kilku próbach rozciągnięcia jej (nieudanych tzn dobra sprężyna) postanowiłem założyć podkładkę by zwiększyć napięcie. Wybór padł na 3mm, po pod szlifowaniu jej i pasowaniu złożyłem wszystko do kupy. Teoretycznie na moje oko wszystko jest ok i wycisk ma na tyle miejsca iż wyprzęgli jednak wszystko wyjdzie w praniu. Teraz czekam do środy aż wrócę ze studiów i znów będę miał sekundę by siedzieć przy babaszce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: AudioBas » 2013-04-28, 18:25

Zebatka wału do wymiany...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Dymacz

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: Dymacz » 2013-04-28, 19:33

Zębatka kosza sprzęgłowego jeszcze gorsza :( Do wymiany!

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: krisco » 2013-04-28, 19:45

NIe chce koledze off topu robić, ale łańcuszek sprzęgłowy chyba też.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: Mateusz WSK » 2013-04-28, 21:01

No Zzaspa pasuje ogarnąć to sprzęgło, tzn, elementy o których pisali koledzy wyżej bo nie wygląda to ciekawie jak chcesz jeździć troche dalej niż w około komina :P
Jak wygląda sprawa rejestracji WSKi ?
Co do ślizgającego się sprzęgła, jak jechałem do Zagórza m.in. po serpentynach na zlot z bagażem to spoko, nie było problemów, przed ostatnią zimą wyjąłem wkładkę z tłumika i pałowałem po okolicy to myślałem że mnie zaleje krew z tym ślizgającym się sprzęgłem chociaż mam wszystkie części nowe ori... nie mam zamiaru tam zaglądać chyba że zjaram sprzęgło ;]

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1973 zzaspa

Post autor: zzaspa » 2013-04-28, 22:54

no niestety remont wielce kapitalny zbliża się nieubłaganie (chodź pasowało by już go zrobić teraz). Czekam tylko aż wpadnie mi do kieszeni trochę talarów do wydania. A poza sprzęgłem to i muszę wymienić łożysko igiełkowe, bo też już dogorywa. czyli jakieś 160 - 200 zł

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości