Wsk 175 M21W2 Arka

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: golfer » 2013-01-22, 16:37

jak się sprawuje mostek prostowniczy , nie ma problemu z ładowaniem ?

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2013-01-22, 19:45

SEBA, zdjęcia z kierunkami zrobię jak będzie trochę cieplej, to wyciągnę sprzęta z piwnicy, ale powiem że mi podoba się efekt uzyskany poprzez zamontowanie tych kierunkowskazów i myślę że osoba nie znająca się na wskach może pomyśleć, że te kierunkowskazy oryginalnie były zamontowane. Golfer, na mostku przejechałem może z 5-10km, więc nie mogę o nim wiele powiedzieć, ale akumulator miał po wyjęciu z motocykla chyba 6,3-4V, więc ładowanie zapewne jest :) Dokładną relację co do mostka zdam wiosną :)

bear

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: bear » 2013-01-23, 01:26

To jest zwykly mostek prostowniczy ze sklepu za 15zl ;) Ja go mialem zalozonego i chodzil ok. Ladowanie bylo dobre i zadnych przebic nie bylo wiec jesli myslisz czy go zakladac to smialo to rob ;)
Jesli chodzi o WSK to ladna, mi sie podoba.

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: golfer » 2013-01-24, 16:09

no właśnie zrobiłem, ale nie jestem pewien czy dobrze podłączyłem i z braku czasu zrobiłem ok 10 km i nie wiem czy działa. Ogólnie bez ładowania można przejechać ok 20-25 km więc trudno mi powiedzieć czy będzie dobrze, mam nadzieje że białe w końcu odpuści i będzie można testować. U mnie stary prostownik był pod bakiem i trochę różniły się kolory kabli, z tąd mnie ciekawi czy będzie działać.

bear

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: bear » 2013-01-24, 19:39

To napisze jak go podlaczyc co bys byl pewny :)
Sa tam 4 konektory meskie.
+, -, AC, AC. Musisz wiedziec ze po przekatnej plusa ZAWSZE w takich mostkach jest minus (chyba ze jakis chinol zrobil inaczej).
Wiec + do plusa, - do minusa, AC do cewki i tyle :) Musisz miec bezpiecznik wrazie gdyby cos sie stalo.

Awatar użytkownika
Grzesiek_Bieszczady
Posty: 122
Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
GG: 0
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Grzesiek_Bieszczady » 2013-01-24, 20:28

I + na mostku jest obrócony o 90 stopni w stosunku do innych wyjść z mostka. Dwa wejścia na napięcie przemienne, + i -. Radzę kupić jak największy (mój ma 1000v i 50 A). Mniejsze rozwiązanie niż oryginalna Unitra która po 30 latach może nie domagać. A mostek kosztuje grosze i jest nowy :) A dowiedziałem się że przy długim nie użytkowaniu krzem w prostowniku potrafi zgnić.

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2013-01-25, 00:17

Dobra, zaraz wytłumaczę co, gdzie i jak ma być podłączone :D A na początek taki obraz:
instalka.jpg
Tutaj już chyba jest wszystko jasne. Teraz czas na podłączenie mostka do instalacji:
instalka2.jpg

Stary mostek jest oznaczony numerem 8 na schemacie.
Chyba dosyć jasno wytłumaczyłem, jak podłącza się mostek prostowniczy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: golfer » 2013-01-25, 14:04

U mnie selen był pod bakiem i kable są innego koloru. Dawałem zdjęcia w tym temacie
viewtopic.php?f=9&t=36&start=180
jednak chyba założę osobny post na temat tego egzemplarza.

bear

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: bear » 2013-01-25, 14:10

Dlatego nie widze sensu w poscie arka. Podlacz to tak jak ja ci pisalem i bedzie ok. Jesli ktos mysli ze motor po 40 latach bedzie mial orignalna instalacje to sie myli. Przewaznie kolory sa juz dawno pozmieniane. Druga sprawa ze nalezy sie nauczyc jak to podlaczyc a nie "zielony do plusa, zolty do minusa" a pozniej placz bo okazuje sie ze wszystkie przewody maja taki sam kolor i nie wiadomo jak to podlaczyc...

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: golfer » 2013-01-25, 14:21

bear pisze:Jesli ktos mysli ze motor po 40 latach bedzie mial orignalna instalacje to sie myli.
no ale w tym przypadku instalacja jest orginalna bo kobuz ma dwa zera z przodu na liczniku

bear

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: bear » 2013-01-25, 14:34

No to podlacz tak jak ci podalem. Przemysl to co napisalem i przeanalizuj, nie dzialaj schematem typu "czerowny tam a zielony tu" bo nigdy tego nie podlaczysz. Masz to zrozumiec dlaczego tak sie dzieje. + ciagniesz do akumulatora, - do minusa. Sprawdzasz ktory przewod jest od cewek i podlaczasz pod AC i tyle. I sie cieszysz ladowaniem a nie szukasz jakis kolor.

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: golfer » 2013-01-25, 17:38

oki dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2013-03-27, 17:46

Czas odświeżyć :D Dzisiaj wyciągnąłem wsk-ę z piwnicy i odpaliłem ją :D Były lekkie problemy, ale 5 minut roboty i zapaliła za 4 razem. Kierunki sprawdzone- działają całkiem dobrze i oby tak dalej :d. Po dokręcałem różne śruby itp., pojeździłem trochę i znów wstawiłem ją do piwnicy.
To może napiszę co zrobiłem w wsc-e w tą zimę:
- montaż kierunkowskazów
- zmiana wałka startera i startera ( narazie nie narzekam na jakość kopniaka i wałka, zobaczymy co będzie potem)
- zmiana łańcuszka sprzęgłowego
- poprawa instalacji elektrycznej (było dużo źle po izolowanych i sparciałych kabli)
Cały kosztorys: około 190zł
Dobra, nie będę zanudzał, czas na zdjęcia, były w naprawdę fajnej jakości, ale niestety musiałem je skompresować.
P1010845.JPG
P1010851.JPG
P1010850.JPG
P1010847.JPG
P1010858.JPG
Pozdrawiam :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2013-07-15, 21:03

Post pod postem, ale lekko trzeba odświeżyć temat :D
Wueska jak narazie jeździ b. dobrze, w tamtym tygodniu zregenerowałem jej przednie zawieszenie, ponieważ po nalaniu nowego oleju uszczelniacze puściły...
Zdjęcie wieśki bez lag:
P1020768.JPG
Przy rozbiórce okazało się, że gumowe odboje już swoje wysłużyły i rozpadły się, po godzinnym bieganiu po różnych sklepach dobrałem takie coś:
P1020753.JPG
P1020756.JPG
Jest to poduszka silnika od piły spalinowej, trzeba było oczywiście tą gumkę lekko przerobić, ale nie było to trudne ;p
W międzyczasie odwiedziłem sklep motoryzacyjny, gdzie kupiłem kilka rzeczy do wueski:
P1020749.JPG
Gdy miałem już wszystkie potrzebne części do złożenia lag zabrałem się do roboty, 2h i przód był na swoim miejscu:
P1020789.JPG
Przy okazji zamontowałem "normalny" bezpiecznik:
P1020793.JPG
Po tym wszystkim zabrałem się do mycia i pucowania :D Najpierw całą powierzchnię lakieru przetarłem pastą polerską lekko ścierną, a na koniec poszedł w ruch wosk koloryzujący :) Efekt jak dla mnie bomba :D
Zdjęcia:
P1020807.JPG
P1020809.JPG
P1020812.JPG
P1020817.JPG
P1020822.JPG
P1020832.JPG
P1020835.JPG
P1020841.JPG
Jak narazie muszę jedynie kupić zestaw napędowy, ale jeszcze ten, który posiada, nie jest zły :)
Oceniajcie :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: andy2004f » 2013-07-15, 21:53

Nareszcie normalny przełącznik :D
Przekonasz się po paru km przejechanych w mieście, że temu przełącznikowi daleko do normalności ;) Po pierwsze pstryczek w rękawicach trudno wyczuć, a poza tym umiejscowienie go przy rolgazie jest wysoce niefortunne i przeszkadza w czasie jazdy. Ja już myślę nad przeróbką (są na allegro takie fajne zespolone przełączniki).

Lakier bardzo fajnie Ci wyszedł, muszę swój też nieco odświeżyć. Nie wiem czy pisałem kiedyś w Twoim temacie, ale ta czerwona kanapa naprawdę dobrze wygląda przy czarnej wuesce. Ogółem zadbany egzemplarz, tylko licznik coś masz krzywo :D

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2013-07-15, 22:22

Dzięki za miły komentarz, co do tego przełącznika to za nówkę zapłaciłem 24zł, więc nie jest to duża cena, narazie jeżdżę mało, więc nie zauważyłem w nim tej wady :P Co do licznika, to obiecuję że jutro go poprawię :)

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2013-07-26, 17:55

Arek19973 pisze:Dzięki za miły komentarz, co do tego przełącznika to za nówkę zapłaciłem 24zł, więc nie jest to duża cena, narazie jeżdżę mało, więc nie zauważyłem w nim tej wady :P Co do licznika, to obiecuję że jutro go poprawię :)



Odświeżam, oto filmik z krótkiej prezentacji wski: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=07kpimGgUX8[/youtube]

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: man on the WSK » 2013-07-26, 20:05

Obsługiwanie przełącznika zamontowanego jak w oryginale jest rzeczywiście trudne, ale z własnego doświadczenia wiem że da się to w miare opanować. Ten przełącznik-podróba jest lepszy od oryginalnego pod jednym względem - w oryginale jest duża tendencja do zwracia i rozładowania akumulatora. W podróbce styki są tak rozmieszczone, że do zwarć nie dochodzi.

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2013-07-26, 22:31

Ogólnie przełącznik nie jest zły, co do jakości wykonania dzisiejszych części najbardziej wnerwiła mnie jakość kopniaka i klamki hamulca przedniego. Zimą zapewne będę przeprowadzał remont ramy i innych rzeczy i wtedy być może zamontuję przełącznik świateł i kierunkowskazów z MZ, ponieważ dostałem ostatnio taki :)

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: auriol77 » 2013-07-28, 18:04

A co z tym kopniakiem wg ciebie jest nie tak? Sam takiego używam od zawsze ,nie ma lekko i nic się z nim złego nie dzieje.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości