Wsk 175 M21W2 Arka

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2013-07-28, 18:35

Część kopniaka, którą kopiemy w miejscu, gdzie jest blokada by nie zawadzał on o boczki zbija się i wykrzywia, co u mnie już skutkuje czasem zablokowaniem się kopniaka o rame. Jeżeli jutro znajdę odrobinę czasu, to zrobię zdjęcia.

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2015-08-20, 00:02

Witam po dwóch latach przerwy! WSK oczywiście dzielnie mnie wozi, ale nadszedł czas na remont. Postaram się przybliżyć co działo się w przeciągu ostatnich dwóch lat:
Zimą 2013/2014 zmieniłem cały zestaw napędowy i kupiłem oryginalne emblematy.
P1030175.JPG
W 2014 udało mi się dorwać oryginalny gaźnik w idealnym stanie w którym przepustnica jest bez luzu, oraz wałek pośredni 15Z.
P1030255.JPG
W tym roku na początku wakacji ukręciłem gwint w głowicy i WSK czekała ponad miesiąc na wymianę jej. Po zdjęciu starej głowicy zobaczyłem ogromny próg na cylindrze i wyczuwalny luz tłoka w cylindrze (palcami mogę nim ruszać na boki, dodatkowo podejrzewam luz na korbowodzie). W tą zimę planuję wyremontować silnik oraz odnowić ramę i koła.
W związku z tym mam do Was pytanie, a mianowicie czy mógłby mi ktoś polecić dobry zakład specjalizujący się szlifami cylindrów?
Co do przebiegu remontu to myślę że powinienem sobie dać radę, zimą 2014/2015 samodzielnie odnawiałem simsona S51B:
2014-03-29 21.01.25.jpg
20150322_145028.jpg
Pozdrawiam. :->
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Savier » 2015-08-20, 00:20

Jeśli wysyłkowo to np. dziadek z Iławy.
Mocno dzwoni Ci ta wueska? :D Jakby dobrze chodziła to ja bym nie kombinował, lepsze to jak zaciery na chińskim tłoku ;D

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: rss » 2015-08-20, 08:17

ile kilometrow trzasnales w te 2 lata?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2015-08-20, 11:05

Savier, dzwonienie mi nie przeszkadza, głównym problemem jest brak mocy na czwartym biegu, wcześniej jak jeździłem po wsi i okolicach nie odczuwałem tego, ale po zrobieniu prawa jazdy i przejechaniu dłuższych tras odczułem że nie ma mocy, w przeciągu 30000km tylko raz był zmieniany cylinder więc przyda się zrobić mu szlif ;D
rss w przeciągu dwóch lat zrobiłem na niej około 500-700km, mało ale wtedy głównie ujeżdżałem Simsona i Zippa :)

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: rss » 2015-08-21, 06:25

500-700 km to trochę za malo zeby motocykl ze sprawnego zaczął wymagać remontu, ale jak wyjaśniłeś przed dwoma laty tez tak bylo. ciekawi mnie po prostu jaki przebiegi osiągają teraz współcześnie remontowane WSKi
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2015-08-21, 22:38

rss wcześniej nie mogłem sprawdzić jej na dłuższych trasach i głównie jeździłem wtedy po polnych lub leśnych drogach, w tym roku zacząłem jeździć dłuższe dystanse i zacząłem odczuwać brak mocy na ostatnim biegu. Simsonem w tamtym roku zrobiłem około 3000km, Zippem 500-700km, WSK teraz ma zająć miejsce Simsona i Zippa więc myślę że rocznie powinna przejechać minimum 2000km :) Remont który planuję w tą zimę ma za zadanie zrobić z niej motocykl którym nie będę bał się jeździć gdzieś dalej dlatego silnik, koła i ramę trzeba rozebrać i ewentualnie naprawić :)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Filip518 » 2015-08-22, 09:32

Polecam wysłać cylinder do Jackmotors. Szlify naprawdę na poziomie. Piekna czwóreczka. ;)

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: guziec583 » 2015-08-22, 11:40

jak szlif cylindra to intrmot gościu robi kawał dobrej roboty
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: BikerDS » 2015-08-22, 14:18

Zdecydowanie popieram przedmówcę, IntrMot, Ci którzy skorzystali z jego usług ( i wiedzy ) wiedzą o czym mowa. Polecam skorzystać i przekonać się, że opłaca się zapłacić profesjonalistom.

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2015-10-21, 12:23

Więc po wielu przemyśleniach postanowiłem że należy rozebrać cały motocykl i nieco go odświeżyć :) Po rozebraniu silnika zdziwiłem się że wogóle odpalał i jakoś jechał, luzy na zamkach pierścienia wynosiły 1mm, a różnica średnicy cylindra między progiem, a tuleją gdzie pracują pierścienie wynosi 0,35mm, tuleja na korbowodzie zużyta i oczywiście łożyska też najlepsze lata miały za sobą. W następnym tygodniu wysyłam cylinder do szlifu i zamawiam części do poskładania silnika. Jeżeli chodzi o nadwozie to rama i kilka innych elementów poszła do piaskowania i lakierowania proszkowego. Obecnie poluję na dellorto 28 do mojego silnika, myślę że powinien dobrze współpracować z nim :) Planów do motocykla mam wiele, mam nadzieję że większość z nich uda się zrealizować. Pozdrawiam :)
20151013_212923.jpg
20150918_204643.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: krzysiek200 » 2015-10-21, 14:12

Cena za proszek jak najbardziej spoko, bak i blotniki tez bedziesz malowal?

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2015-12-20, 16:35

Cześć, dawno nic nie pisałem, ale myślę że można już zaktualizować temat. Silnik jest już gotowy do składania, cylinder musiałem szlifować z nominału na drugi szlif, w główce korbowodu zmieniłem tulejkę z brązu i czekam na chwilę wolnego czasu by poskładać silnik.
20151204_195655.jpg
Koła również rozebrałem, obręcze oddałem do piaskowania i lakierowania proszkowego, a szprychy polerowałem(nie polecam, efekt jest świetny, ale bardzo czasochłonny, robiłem to przez 2 weekendy).
20151026_191551.jpg
20151204_194904.jpg
12399196_866411833474826_1142670109_n.jpg
Ramę częściowo złożyłem w całość i teraz mam dylemat czy zakładać na główkę ramy łożyska stożkowe, czy zwykłe kulkowe.
20151204_195032.jpg
Pozdrawiam. ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Filip518 » 2015-12-20, 22:29

Jak masz kasę i chęć to stożkowe, a co. :P

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Arek19973 » 2016-03-27, 16:58

Witam, WSK już jeździ i ma się dobrze :-D Oto kilka zdjęć:
20160327_130355.jpg
20160327_130405.jpg
20160327_130415.jpg
Planuję założyć zapłon CDI i jakiś inny gaźnik, dellorto 28 albo chiński gaźnik dedykowany do DT 125.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt. :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: Savier » 2016-03-27, 17:26

Super wuecha :) naklejki na zbiorniku przydałyby się większe, ale to nie problem wymienić.
Co do CDI - polecam się!
A propo gaźnika, nie bierz chinola od DT - nie ma w handlu normalnych dysz, mają niestandardowy gwint.
Teraz bawimy się z bratem z gaźnikiem od NSR i tam już kupisz elementy za małe pieniądze.

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Wsk 175 M21W2 Arka

Post autor: peper50 » 2016-03-27, 23:56

Świetna sztuka. W bardzo fajnym stanie. Lubię to!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości