M 21 W2 78' ''Wisienka''

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: motolis » 2013-03-01, 00:28

No w końcu udało mi się zrobić kilka kiepskich fotek mojej WSK :-> A historia jej taka - w zeszłym roku kupiłem ją od pierwszego właściciela , ale to nie ma znaczenia . 22 lata leżała w piwnicy , przez co na ramie, kołach i stopce centralnej są wżery i w ogóle cała była pordzewiała :-( . Nie miała baku i tylnego błotnika i kilku drobiazgów ,niestety nie mam fotek z dnia jej zakupu :-( . Uzupełniłem braki zmieniając osłony boczne na na metalowe duże , lampę przednią na stalową (tak mi się podoba), wszystkie elementy chromowane (poza cybantami kierownicy i szklankami tylnych amortyzatorów - tych mi brakuje ) zostały wymienione na oryginalne , śruby z A2 (jestem w trakcie polerowanie łebków) a elementy aluminiowe były czyszczone szczotką i benzyną :-) .
Co do silnika to składak z dwóch , wał wraz ze sworzniem jest od oryginalnego silnika ,reszta z dawcy(kupiłem jeszcze jedną WSK 74' niestety silnik 060 -dlatego dawca ) . Wymieniłem tylko uszczelniacze i pierścienie ( 20zł )ale wszystko ładnie pasuje i nie ma nigdzie luzów , mam nadzieję że będzie chodził . Ten właściwy chcę skręcić na zregenerowanych częściach.
Instalacja elektryczna jest oryginalna ,nie cięta więc wszystko pasowało pozostało podłączyć prostownik. Opony oryginalne,nie są w złym stanie ,jeśli zacznie się coś dziać podczas jazdy to będą nowe.
Cała jest pomalowana proszkowo i średnio to wygląda :-/ RAL 3004 .







I tu się skapnąłem że mam nie właściwą obudowę filtra powietrza .



Oś podnóżka również z A2


A tu zrobiłem nieco inaczej jak w oryginale , jest to śruba z walcową powierzchnią nieco dłuższą od grubości obu elementów,skręcone na maxa nie ściska ich. Oczywiście z A2.


A tu siedzenie - takie już było przy zakupie ,troszkę zdezelowane ale na ten czas może być ,nie jest najgorsze ,pomaluję tylko blachę na czarno i będzie git.


Ogólnie nie zależy mi na tym żeby ta WSK była ''cukierasem'' dlatego wygląda jak wygląda. Troszkę żałuję że pomalowałem bębny . Zastanawiam się nad wypolerowaniem dekli może będzie to lepiej wyglądać.
Jest teraz wybrakowana bo jestem w trakcie czyszczenie elementów do ocynku/chromu .
Na ten czas to chyba tyle.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: Łukasz S. » 2013-03-01, 12:26

Eh, trochę szkoda mi niektórych motorów, bo ludzie za bardzo ufają w ten "cudowny" proszek. U Ciebie już jest mat, a z czasem będzie coraz gorzej :/ Dużo zapłaciłeś? Jeśli te elementy bordowe walnąłbyś akrylem to dużo ładniej by się to prezentowało ;-)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: motolis » 2013-03-01, 13:11

Zrobiłem to za namową osób ''trzecich'' .Nie podoba mi się to za bardzo bo widać wszystkie nierówności i wżery , chciałem ją całą zmatować i dać do lakiernika ale mnie powstrzymano :-? . Tę operację odkładam na jesień, na ten czas chcę ją skompletować ,zarejestrować i cieszyć się jazdą (abo i nie :) ) Jeśli będzie się sprawować to napewno dostanie ładniejsze body :-P
Za piaskowanie i malowanie zapłaciłem tyle ile mógł bym dać lakiernikowi :-/ - 620 zł.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: Łukasz S. » 2013-03-01, 13:23

Kurde 620 zł to cholernie dużo, u mnie biorą po 350 za taką operacje...
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: AudioBas » 2013-03-01, 14:05

Oj tam - człowiek uczy się na błędach!
Mogłeś prosić o połysk wyglądałoby lepiej!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Flarion
Posty: 35
Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
GG: 0
Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa)
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: Flarion » 2013-03-01, 14:05

Moim zdaniem proszkowo to warto lakierować ramę tam nawet jeżeli trochę zmatowieje to nie będzie źle wyglądało. Ale takie elementy jak zbiornik, błotniki, boczki czy metalowa osłona reflektora to tylko pistoletem najlepiej baza + klar. Poza tym ta cena... Ja za piaskowanie + malowanie proszkowo ramy kompletnej i felg zapłaciłem 150 zł. Elementów wykonanych z cienkiej blachy nie warto dawać do piaskowania, istnieje ryzyko uszkodzeń. Ponadto błotniki czy zbiornik warto delikatnie zaszpachlować w miejscach gdzie ruda wdarła się dość głęboko.

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: lis235 » 2013-03-02, 17:18

Lub zrobic tak jak ja , że po malowaniu proszkowym połozyc lakier bezbarwny:)

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: SEBA » 2013-03-02, 20:59

Flarion pisze: Ale takie elementy jak zbiornik, błotniki, boczki czy metalowa osłona reflektora to tylko pistoletem najlepiej baza + klar.
Według mnie akryl jest odpowiedniejszy, dobrze wypolerowany akryl wygląda lepiej jak baza + klar. Klar może zacząć się łuszczyć np na krawędziach błotników od kamyczków.
Zmienić siedzenie na płaskie i gdzie dekiel z napisem wiatr?! ;-)
lis235 pisze:Lub zrobic tak jak ja , że po malowaniu proszkowym połozyc lakier bezbarwny:)
Jeżeli nie zmatowałeś elementów przed położeniem bezbarwnego to będzie schodził płatami.

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: motolis » 2013-03-03, 02:12

A jako podkład się nadaje ???

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: motolis » 2013-05-01, 23:25

WSK jest po pierwszych próbach drogowych , jak już zaczęła rwać to na 3 biegu się skończyło-stawiam na wodzik. Jutro po robocie rozbiorę silnik :-/

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: motolis » 2013-05-19, 10:32

W końcu złożyłem silnik , winowajcą okazał tryb na wałku głównym ,ten kręcący się w stałym położeniu -puściło zabezpieczenie.
Wsk odpala i jeździ , jest słaba i będę musiał zrobić szlif ,poprawić ładowanie ( 6,5 - 6,8 V) i kilka pierdół ale to po przeglądzie.
na łące.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
tony
Posty: 350
Rejestracja: 2009-05-25, 17:46
GG: 1927416
Moje maszyny: WSK M06B3 83r.M06B3 "Lelek"76r.JAWATS350 87r.MZ ETZ 150
Lokalizacja: Sobków
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: tony » 2013-05-19, 10:39

Ładna garbuska!dobra robota! ;)
Moje byłe moto :/ -> viewtopic.php?f=72&t=8095 <-

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: franq87 » 2013-05-19, 16:34

Nie ma zle popraw malowanie ,przeszlifuj cylinder pod gorzycki tłok jak wał ok to łożyska choć zmień i śmigaj motórem ;-) tylko te czarne szparunki... ale każdy ma swój gust .

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: motolis » 2013-05-24, 12:10

Dziś mi menda zdechła i odpalić nie chce , odzywa się ale zalewa świecę . Rozebrałem gaźnik i przeczyściłem go ,sprawdziłem ustawienie zapłonu ,5 świec przetestowałem i nic :-( A może cewka WN padła? czy w takiej sytuacji pojawiał by się iskra a pod ciśnieniem gasła? Dziś już nie mam na siły z nią walczyć ,odstawiam do dowołania :-/

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: motolis » 2013-05-27, 07:22

No i jednak jej nie odpuściłem :P ,okazało się że krzywka miała niewłaściwy kształt -zaraz po otwarciu delikatnie przymykała i znów rozwierała przerywacz. Zaobserwowałem to wcześniej i olałem bo dopalała . Przeorałem graty i znalazłem krzywkę w idealnym stanie ,jak nówka wygląda :-D . Teraz odpala od pierwszego kopa , na 4 biegu w miarę ciągnie ale na wolnych obrotach ma dół i delikatnie przerywa ,gaźnik muszę podregulować .

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: motolis » 2013-06-19, 14:04

Wisienka powoli ożywa ;-) ,zmieniłem cylinder na taki bez progu i założyłem nowy tłok z prl-u
wsk g.JPG
Dziś zrobiłem pierwsze 6 km ,wsk jedzie troszkę topornie ale może się ułożyć musi.Wyciągnąłem 80 km/h :lol:
Mam nadzieję że następny post będzie z tablicą na błotniku :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: Szczepan » 2013-06-19, 16:11

Sorry, ale wtrące sie troche do dyskusji o tym, że proszek nadaje się tylko na rame, spójrzcie na moją mz , w 100% jest pomalowana proszkowo + proszkowy lakier bezbarwny, efekt niewiele gorszy od malowania na mokro.
download/file.php?id=24619&mode=view
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: kapitan zbik » 2013-06-20, 10:29

U mnie mam proszkowo pomalowaną ramę i wahacz (półmat lub półpołysk jak kto woli) oraz tylny błotnik i nie wygląda to źle, wszystko zależy o jaki proszek się poprosi lub jaki dadzą jak się nic nie powie przy oddawaniu gratów. Tak samo nie zgodzę się że elementy z cienkiej blachy się poniszczą w piaskowaniu - bo znowu to zależy od ziarna piasku, ustawień piaskarki i samego piaskarza oczywiście, więc nie ma co generalizować w temacie proszku oraz piasku.

Motolisie a dlaczego napisałeś że masz niewłaściwy filtr powietrza? Oprócz tego że ma jakąś łatkę czy też klamrę jest od tego modelu (wlot pod siedzeniem miały modele z ostatnich lat produkcji).
Tak samo ładowanie - jak masz 6,5V-6,8V to jak na oryginalną instalację 6V nie jest to jakiś zły wynik.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: Łukasz S. » 2013-06-20, 11:03

Borewicz pisze:Sorry, ale wtrące sie troche do dyskusji o tym, że proszek nadaje się tylko na rame, spójrzcie na moją mz , w 100% jest pomalowana proszkowo + proszkowy lakier bezbarwny, efekt niewiele gorszy od malowania na mokro.
download/file.php?id=24619&mode=view
Dokładnie, ale pamiętajmy też, że proszek proszkowi nie równy i tu jest pies pogrzebany ;-)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

JimmyPage
Posty: 183
Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
Kontaktowanie:

Re: M 21 W2 78' ''Wisienka''

Post autor: JimmyPage » 2013-06-22, 00:16

Założyłeś nowy tłok do cylindra bez uprzedniego szlifu ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości