Strona 1 z 9

WSK 175 KoBuz

: 2016-10-04, 12:56
autor: jjaworskyy
Witam. Jakiś czas temu stałem się posiadaczem kolejnej WSK-i Kobuz z 1979 r. Zarejestrowany i ubezpieczony. Braki: kierunkowskazy wraz z uchwytami, osłona łańcucha krótka oraz kolanko powinno być inne. Za jakiś czas biorę się za remont, silnik pojedzie do Mućka, rama, koła oraz reszta gratów w piach i proszek, ocynki, CDI. Oryginalnie była czarna i taka też będzie. Pytanko mam: Czy po malowaniu proszkowym nakładał ktoś na to bezbarwny? Mam znajomego lakiernika który by mi prysnął tylko nie wiem czy będzie lepszy efekt. Niebawem biorę się za robotę i będę wrzucał fotki na bierząco :)

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-10-04, 20:19
autor: Savier
Fajna :D.
Malowanie proszkowe z klarem w super cenach masz we Włocławku (tam skąd brałeś trójkę :D)
Przywieść Ci CDI do czwórki do Gdańska? :D

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-10-04, 20:43
autor: jjaworskyy
Transport gratów plus robota to się raczej nie będzie kalkulowac ;) na miejscu oddam do malowania proszkowego i później do kolegi lakiernika, na probe dam mu boczek który już jest pokryty proszkiem i pryśnie klarem. A to świadczysz takie usługi? Jeszcze jakbyś położył elktryke od zera to byłoby super :D bo mi nie po drodze z elektryka :p

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-10-04, 20:54
autor: Savier
Studiuję w Gdańsku to pewnie damy radę coś zrobić ;-)

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-10-04, 21:23
autor: Suspect
a jest w kncu mozliwosc jej rejstracji,bo jak pisalem do niego to mi wlasnie nie odpisal,jak z tym dowodem jest

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-10-05, 00:04
autor: jjaworskyy
Ciągłość umów mam

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-10-05, 08:30
autor: Suspect
a to bardzo dobrze gratki,ze uda sie ja zarejstrowac,w dobrej kasie byla :)

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-10-05, 09:03
autor: jjaworskyy
Dzięki :) Po powrocie do domu założyłem aku, zalałem benzyny i odpaliła nawet :D

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-10-05, 15:10
autor: Suspect
na pych,bo z tego co pamietam,to wlasnie tam chyba starter nie banglal

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-10-05, 20:02
autor: jjaworskyy
Raz działa a raz nie :)

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-11-15, 11:20
autor: jjaworskyy
Dzisiaj byłem w WK przerejestrować wuechę i bystre oko pani urzędnik dostrzegło że jedna z umów jest kserokopią i nie przerejestruje mi. Fakt, mój błąd i niedopatrzenie. Niestety ale chyba będę musiał przepisać tą umowę ponieważ ona jest z 2009 r z Piotrkowa Tryb...

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-11-15, 12:41
autor: Suspect
przepisalbym i sie nad.niczym nie zastanawial

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-11-15, 12:51
autor: jjaworskyy
Będę musiał, chore jest to ze w naszych urzędach trzeba mieć oryginały

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-11-21, 11:40
autor: jjaworskyy
Przymierzam się do oddania gratów do piaskowania ale mam dylemat co zrobić z osłonami lag w środku, tam raczej mi tego nie wypiaskuje... Jakieś sugestie? :)

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-11-21, 12:20
autor: mrsweetpotato
Ja swoje lagi piaskowałem całe i malowałem proszkowo, trzeba tylko potem sprawdzić czy gumowe tuleje będą dobrze spasowane.

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-11-21, 12:43
autor: jjaworskyy
mrsweetpotato pisze:Ja swoje lagi piaskowałem całe i malowałem proszkowo, trzeba tylko potem sprawdzić czy gumowe tuleje będą dobrze spasowane.

Wszystko Ci wybrał ze środka?

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-11-21, 14:46
autor: mrsweetpotato
Tak, tylko musi mieć taką zagiętą dysze do piaskowania żeby dokładnie wypiaskować calość.

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-11-21, 18:56
autor: jjaworskyy
Pierwsze zdj przedstawia osłonę lagi od B1, drugie jest od Kobuza. Jak myślicie, czy ta od B1 podejdzie do mojego Kobuza?

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-12-01, 11:23
autor: jjaworskyy
Graty wróciły z ocynku :) Za jakiś czas reszta idzie w piach i malowanie. Kolejna paczka elementów do szkiełkowania gotowa.

Re: WSK 175 KoBuz

: 2016-12-02, 12:12
autor: Jachoo
Widzę że postępy w pracach są. Szprychy dałeś do ocynku czy kupowałeś nowe?
Co do korozji w osłonach lag to tak jak piszą koledzy, dobry fachowiec powinien mieć kątową końcówkę i sobie poradzi, Jeśli obawiasz się dobrze wykonanego zabiegu możesz wcześniej chemicznie uporać się z rdzą zakupując 2 środki: FEDOX i FERTAN. Fedox to odrdzewiacz w formie koncentratu z którego przygotowujesz roztwór i moczysz daną część przez ok 12 godz. Reaguje on z tlenkiem żelaza oczyszczając powierzchnię. Następnie płuczesz wszystko w ciepłej czystej wodzie i stosujesz drugi środek czyli Fertan. Ten z kolei to płyn rozkładający rdzę i tworzący podkład pod właściwe zabezpieczenie. Nanosisz środek (pędzelkiem, spryskiwaczem czy przez zanurzenie) na miejsce z rdzą i zostawiasz tak na 12-24 h po czym dokładnie płuczesz i powtarzasz tę czynność. Po ponownym wypłukaniu otrzymujesz powierzchnię gotową do malowania w której rdza nie będzie już postępować. Do pełnego zabezpieczenia można jeszcze użyć środka TAPOX 2K, ale stosowany jest on głównie do zabezpieczenia wnętrza zbiorników paliwa gdyż jest odporny na rozpuszczania. W przypadku osłon lag wystarczy zwykła farba.