WSK 175 1977

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 1977

Post autor: Walet » 2022-10-29, 20:47

No witam ponownie i ponowie z problemem, bo jakby inaczej. :lol:

Mineło troche czasu, mogłem wrócić do WSKi, która cały ten czas tak naprawde stała w garażu. No odpaliła, i tu zonk. Sprzęgło.
Klamka praktycznie ani drgnie. Problem możę prosty ale naprawde nie wiem jak sie za to zabrać. Odkreciłem pokrywe, zdjałem tarcze, myślac ze moze sie skleiły. Załozyłem i dalej. Nie mam pojęcia jak to dalej ruszyć. :-/

Mam 1 grubą i 4 cieńkie przekładki:
Obrazek
Obrazek

Tak to wyglada po dokręceniu:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1296
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 1977

Post autor: czankete » 2022-10-30, 07:07

Walet pisze:
2022-10-29, 20:47
Klamka praktycznie ani drgnie. Problem możę prosty ale naprawde nie wiem jak sie za to zabrać.
....a wcześniej sprzęgło pracowało prawidłowo? Jak próbujesz nacisnąć klamkę czy widać jak popychacz odpycha lub naprężą i próbuje odepchnąć tarczę oporową czyli tą na którą jest zakręcona nakrętka koronowa zabezpieczona zawleczką? Jak wygląda tarcza oporowa - czy nie jest odkształcona? Wysokość złożonych tarcz jest na pewno prawidłowa?

...spójrz na schemat - tarcza oporowa na tym schemacie jest oznaczona nr (5) jest połączona (zabezpieczona pierścieniem) z koszykiem sprężyny sprzęgła (10) i poprzez nacisk popychacza powoduje ściśnięcie sprężyny. Czy wszystko złożyłeś jak należy? Sprężyna jest taka jaka powinna i pozostał jej po złożeniu zakres umożliwiający jej pracę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 1977

Post autor: Walet » 2022-10-30, 23:18

czankete pisze:
2022-10-30, 07:07
....a wcześniej sprzęgło pracowało prawidłowo? Jak próbujesz nacisnąć klamkę czy widać jak popychacz odpycha lub naprężą i próbuje odepchnąć tarczę oporową czyli tą na którą jest zakręcona nakrętka koronowa zabezpieczona zawleczką? Jak wygląda tarcza oporowa - czy nie jest odkształcona? Wysokość złożonych tarcz jest na pewno prawidłowa?
Naciskajac klamke z całych sił popychacz dosłownie lekko co drgnie, prawie nie widać zadnego ruchu. Gdzie ten element powinien pracowac a tu to wyglada jakby wszystko na sztywno było złozone. Tarcza oporowa jest bez uszkodzeń i odkształceń.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1296
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 1977

Post autor: czankete » 2022-10-31, 06:54

...Walet jeszcze raz spytam czy wcześniej sprzęgło działało - czyli zanim zauważyłeś, że stoi na sztywno? Mierzyłeś wysokość sprężyny, tarcz i przekładek? Zanim wszystko złożyłeś, skręciłeś i zamknąłeś pokrywą silnik to sprawdzałeś czy kosz sprężyny (czyli docisk) pracuje?
Walet pisze:
2022-10-30, 23:18
wyglada jakby wszystko na sztywno było złozone.
...generalnie w tym momencie sam już sobie odpowiedziałeś co jest problemem ;-)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 1977

Post autor: Skinder » 2022-11-03, 10:29

Sprężyna sprzęgła po skręceniu zabieraka i tarczy oporowej się "ścisnęła".

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości