WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-04-21, 17:29

Witam poniżej fotki kobuza łobuza.


Kobuz jest zarejestrowany. W tym roku chce naprawić go mechanicznie, liczę na Waszą pomoc. W przyszłym roku chce pomalować błotniki, ochronę łańcucha, filtr powietrza i lampę. Bak i boczki zostaną w oryginale. Kobuz pali, jeździ. Olej nie przecieka, kopka ślizga. Lampa ma dodatkową diodę.
Ostatnio zmieniony 2018-04-26, 08:54 przez paniczq, łącznie zmieniany 2 razy.

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-04-22, 12:48

Witam potrzebuje pomocy kolegów, proszę o ocenę poprawności i kompletności sprzęgła i rozrusznika. Kopniak raz chodzi raz ślizga. Wałek rozrusznika chodzi. Poniżej link do filmu i pytania. Z góry dziękuje za cenne rady i pomoc.
https://youtu.be/Ges13MrCiP4
1) czy łożysko i wałek główny ma tak chodzić?
2) wałek rozrusznika jest luźno osadzony. Tak ma być?
3) czy pod kosz sprzęgłowy daję się dodatkowe podkładki dystansowe?

Gdzie kupić:
-zawleczkę nakrętki koronkowej, u mnie był drut
-łańcuch sprzęgłowy3/8" 48 ogniw, może ma ktoś oryginał lub firmy favorit? https://gmoto.pl/lancuch-sprzegla-favor ... 91453.html BRAK!
-kielich zabezpieczający do zabieraka sprzęgła http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1174 BRAK!
-zabezpieczenie nakrętki koła łańcuchowego http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1286

Olej do skrzyni. Ja chce użyć olej przekładni automatycznych ATF ELF Elfmatic G3 ? Czy dać coś innego?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-04-25, 13:13 przez paniczq, łącznie zmieniany 2 razy.

ilovemaluch
Posty: 53
Rejestracja: 2012-11-02, 02:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk
romet 80
Yamaha 125
Lokalizacja: Hecznarowice
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: ilovemaluch » 2018-04-22, 23:57

o fajnie że ktoś z mojej okolicy. Z łańcuchem tej firmy będzie problem może lepiej dać firmie dorabiającej łańcuchy na zamówienie ? czasem to nie jest aż tak duży wydatek a masz pewność że będzie nie za luźny i trochę pochodzi, ewentualnie można próbować kontaktu z nimi :
http://favorit-retezy.cz/cz/valeckovy-p ... avorit.php

Awatar użytkownika
ewaldino
Posty: 170
Rejestracja: 2012-10-04, 20:10
Moje maszyny: Kobuz '77 , SHL M11W '67
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: ewaldino » 2018-04-24, 20:58

Czy tylko ja nie widzę zdjęć? Wyświetla że niedostępne.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: jjaworskyy » 2018-04-24, 21:03

Ogarnij zdjęcia, nie działają!

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-04-25, 13:16

Witam reszta zdjęć poprawi się automatycznie 1 Maja, mam blokadę na fotosik-u. Pomoże ktoś z luzami? Czy te na filmie są ok? Pomiędzy którymi elementami ma być podkładka dystansowa kopniaka? Z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: DaViD » 2018-04-25, 21:34

paniczq pisze:
2018-04-25, 13:16
Witam reszta zdjęć poprawi się automatycznie 1 Maja, mam blokadę na fotosik-u. Pomoże ktoś z luzami? Czy te na filmie są ok? Pomiędzy którymi elementami ma być podkładka dystansowa kopniaka? Z góry dziękuje za pomoc
Luzy na wałku głównym spowodowane wyrobieniem bieżni łożyska, dwa wyjścia albo tulejowanie albo klej do łożysk. A co do wałka zmiany biegów to po wyjęciu wałka startera to będzie tak latał ;-)

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-04-26, 08:46

Bardzo dziękuje za odpowiedź.
Mam kolejne pytania
1) Luz wynosi 0,6[mm], mogę spróbować wkleić łożysko od tej strony. Czy ten luz musi zostać zlikwidowany?
Obrazek


2) Mam luz 5[mm] między tuleją dystansową a pierścieniem uszczelniającym, brak możliwości ustawienia prostoliniowości między kołami zębatymi kosza sprzęgłowego, rozrusznika i kołem zębatym. Próbowałem delikatnie zniwelować luz młotkiem gumowym, ale tuleja ani drgnie. Mogę wcisnąć tuleje na prasie, ale potem ciężko będzie to zdemontować ściągaczem. Proszę o wasze uwagi i dobre rady.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: DaViD » 2018-04-26, 18:47

Dobrze dedukuję że nie chcesz rozbierać silnika? Ja bym go rozebrał i zrobił wszystko od wymiany łożysk i uszczelniaczy po dystansowanie skrzyni itp. Co do luzu na wałku głównym to tak powinieneś go zlikwidować bo łożysko nie powinno się przemieszczać względem gniazda w którym jest osadzone. Klej aplikuje się zazwyczaj między zewnętrzną powierzchnię łożyska a gniazdo, dzięki temu jest większa powierzchnia styku, przede wszystkim powinieneś te dwie powierzchnie odtłuścić przed aplikacją kleju. Ja bym rozbierał, oddał kartery do szkiełkowania, wał do regeneracji i miał spokój na dłuższy czas, Widzę że nie rozbierałeś góry silnika, tam też warto zajrzeć, ocenić stan tłoka i pierścieni ;-)

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-04-27, 08:50

DaViD pisze:
2018-04-26, 18:47
Dobrze dedukuję że nie chcesz rozbierać silnika? Ja bym go rozebrał i zrobił wszystko od wymiany łożysk i uszczelniaczy po dystansowanie skrzyni itp. Co do luzu na wałku głównym to tak powinieneś go zlikwidować bo łożysko nie powinno się przemieszczać względem gniazda w którym jest osadzone. Klej aplikuje się zazwyczaj między zewnętrzną powierzchnię łożyska a gniazdo, dzięki temu jest większa powierzchnia styku, przede wszystkim powinieneś te dwie powierzchnie odtłuścić przed aplikacją kleju. Ja bym rozbierał, oddał kartery do szkiełkowania, wał do regeneracji i miał spokój na dłuższy czas, Widzę że nie rozbierałeś góry silnika, tam też warto zajrzeć, ocenić stan tłoka i pierścieni ;-)
Dobrze kolega dedukuje :) Remont pełny wykonam w kolejnym roku.

Dziękuję za odpowiedź. Dodam, że silnik pracuje ładnie, biegi wchodzą płynie, olej nie cieknie i WSK rozpędza się do 100 bez problemu. Jak wspomniałem wyżej, kopka startera przeskakiwała i to był powód do rozkręcenia lewej pokrywy. Czekam na łańcuszek Favorit, zabezpieczenia i w tym roku poza jazdą nie planuje robić nic więcej w tym motocyklu. Mam drugiego kobuza z silnikiem 060 i w nim przeprowadzę remont, a za rok wrócę do 059. Obecnie muszę zgłębić wiedzę na temat remontu silnika 175. S01 jest prostszą konstrukcją.
Obecnie praca nad 060 przedstawia się tak:
Zamówić:
-tuleje brązowe B101 http://www.bronzamet.pl/tuleje_brazowe
-łożyska, simeringi, uszczelki itp.
-podkładki dystansowe https://www.olx.pl/oferta/mz-jawa-simso ... 985341d935 Czy jest inna, tańsza alternatywa?
-regeneracja wału, szlif
Zakres prac:
-Pozycjonowanie wału
-Pozycjonowanie skrzyni biegów
-Wymiana zużytych zębatek
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i dalej proszę o pomoc w sprawie luzu między tuleja dystansową, prasa? Pozdrawiam

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-05-02, 12:49

Uzupełnienie:
Zdjęcie kobuza, nie mogę dodać go w 1 poście :(
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-05-02, 13:02

Witam, udało mi się ustalić, że rysunek przekroju silnika zawiera błędy. Rozebrałem 3 silniki 060. Doszedłem do wniosku, że luz między tuleją dystansową a pierścieniem uszczelniającym, ma wynosić 2.5-3[mm]. Wszystko zależy od prostoliniowości koła zębatego kosza sprzęgła, a kołem zębatym łańcucha. Obecnie w silniku przykleiłem łożysko na wałku głównym użyłem kleju K2
Cechy:
-nadaje się do stosowania w złączach ze wszystkich rodzajów metali
-do stosowania w szczelinach do 0,2 mm
-do stosowania na lekko zaolejonych powierzchniach
-moment ścinający: 15-28 N/ mm2
-moment zrywający na śrubie M10: 24-40 Nm
-zakres pracy od -55°C do 150°C
-czas początkowej wytrzymałości: 10% po 20 min, 50% po 1 godz.
-pełna wytrzymałość po 24 godzinach

Obecnie czekam na łańcuszek favorit.

Obrazek
Silnik 1
Obrazek
Silnik 2
Obrazek
Silnik 3
Obrazek

Proszę jeszcze o pomoc, jaki olej wlać do skrzyni? Czy olej przekładni automatycznych ATF ELF Elfmatic G3 będzie wystarczający? Ma ktoś jakiś sprawdzony w boju? Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: jjaworskyy » 2018-05-02, 13:32

Co do oleju to leje do 3 i 4 Luxa i śmiga aż miło, na hipolu ślizgało się. :)

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-05-13, 14:52

Obrazek

Obrazek
Witam, postanowiłem rozebrać WSK i zrobić pełny remont, rama dostanie nowy lakier, błotniki i osłona też. W oryginalnym kolorze zostaną boczki i bak. Silnik będzie miał nowe łożyska i uszczelniacze. Zostaną zamontowane kierunki. Trzymajcie kciuki 🤞 show must go on.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Dżjordżjo
Posty: 282
Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
Lokalizacja: Sadowne
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: Dżjordżjo » 2018-05-14, 19:27

Powodzenia w pracach bo trochę tego jest

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: jjaworskyy » 2018-05-14, 19:45

Zdjęcia Ci padły

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-08-26, 15:06

Witam, postanowiłem wyremontować kobuz-a. Postanowiłem zostawić oryginalny lakier.
Mam pytanie jak najlepiej zabezpieczyć ubytki lakieru? Ubytki zostały wyczyszczone.
Mój plan wygląda tak:
-odczyścić pastą polerską
-Cortanin F
-zmycie Cortanin-u
-Lakier bezbarwny na cąły element .

Poniżej zdjęcia ubytków:
Obrazek
Obrazek

Obecnie motocykl prezentuje się tak:
Obrazek

Proszę o porady, nie jestem lakiernikiem. Z góry bardzo dziękuje Mateusz :)

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: halcik » 2018-08-26, 15:11

Cieszy mnie twoje podejście, a i kobuz jest w takim stanie że warto powalczyć

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: paniczq » 2018-09-22, 15:03

zapraszam na fb.me/kobuz77

pawel1992
Posty: 23
Rejestracja: 2015-03-29, 18:30
GG: 0
Moje maszyny: motor : wsk 175 , 125
Lokalizacja: Polska mazowieckie powiat wegrowski orzelek
Kontaktowanie:

Re: WSK KOBUZ ŁOBUZ 1977

Post autor: pawel1992 » 2018-12-16, 17:01

Witam gdzie zamawiales łańcuszek faworit?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości