WSK 175 - Irek

Odpowiedz
Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2012-10-10, 22:36

auriol77 pisze: Można było się tego spodziewać. Widziałeś już przecież przy składaniu ,że tarcze miały bardzo duży luz we wcięciach kosza (w stosunku do oryginału) Podczas pracy silnika waliły z dużą siłą w kosz i było pewnie ,że coś się stanie. Jak sprzęgło w fabrycznej specyfikacji nie daje rady to dołożyć 5 tarczę i tyle (nie sprawdzałeś?)
Owszem widziałem i brałem pod uwagę wyłamanie wypustów. Ale Wytrzymały one 1100 km. To przy moim stylu jazdy doskonały wynik. Gdybym miał te tarcze w seryjnym silniku i jeździł motocyklem spokojniej (płynniej) to miałbym je pewnie na wiele tysięcy kilometrów.
Piątą tarcze sprawdzałem, bez spiłowywania tarcz nie da się wysprzęglić. Daje ona cos ale to nie jest to co ja chce uzyskać.
Muciek pisze:Nie narzekacie bo macie seryjny silnik :P
Dobrze to napisałeś, to ma spore znaczenie.
szymon_wolebez pisze:Co wy z tym sprzęgłem tak narzekacie :) nigdy nie miałem potrzeby wzmacniania docisku. Wszystko ładnie działa na fabrycznym i nic się nie ślizga.
Ale łatwo o spalenie tych tarcz. U mnie wytrzymują sezon lub mniej. Na oryginalnym silniku wytrzymywały u mnie sezon do półtora.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2012-10-14, 18:56

Wczoraj dostałem natchnienia i dałem do roztoczenia cylinder. Zamówiłem też tuleję do tego cylindra.
Czyli w końcu zacząłem pracę nad nowym projektem.

Cylinder na razie roztoczyłem na wymiar 71,5.
Później jeszcze zostanie roztoczony o około 1 mm w celu dopasowania do nowej tulei.
Niżej zdjęcia cylindra. Szczerze mówiąc kiepsko jest odlana góra bo są puste przestrzenie w aluminium.
DSC07288k.JPG
DSC07291k.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Sebastian440 » 2012-12-24, 13:43

Irek jak cie się sprawuje ten silnik?
Czy nie uważasz za za wysoko podciągnęłaś trzeci płuk? Przeważnie robi się je na równo z oryginalnymi. Twój jest chyba z 8 mm wyżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Muciek » 2012-12-24, 14:11

Dziw że to w ogóle jedzie jakoś z takim czymś....

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2012-12-28, 17:51

Sebastian440 pisze:Irek jak cie się sprawuje ten silnik?
Czy nie uważasz za za wysoko podciągnęłaś trzeci płuk? Przeważnie robi się je na równo z oryginalnymi. Twój jest chyba z 8 mm wyżej.
Na symetryku dało to wzrost mocy ale tylko u samej góry. Wolnych obrotów prawie nie było, dość nierówna praca. Za to przejście ze średnich obrotów na wysokie było nagłe, jak w wyczynowcu. Ogólnie na tor mogło być ale nie do normalnej jazdy.
Co do zrobienia go zbyt wysoko to macie racje. Ale tak zrobił mi gość, źle wyfrezował po prostu.
Mam teraz ten zestaw przygotowany pod sprawdzenie z membraną ale nie mam weny do przełożenia tego. Nie wiem czy jest sens. Choć dużo pracy to nie kosztuje.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2013-04-21, 20:38

Znalazłem ostatnio trochę czasu i zrobiłem mocowanie tablicy oraz lampy z kierunkowskazami z nierdzewki.
DSC08329.JPG
DSC08332.JPG
Kierunkowskazu są od Kawasaki, kupiłem je już jakiś czas temu. Mocowanie zrobiłem z pręta 9 mm (akurat taki miałem w domu) i blachy 1 mm. Przydała by się blacha 2 mm bo cieńsza się odkształca przy spawaniu.
Muszę całość jeszcze kiedyś dokładnie dopolerować bo się spieszyłem i nie dokładnie się przyłożyłem do polerki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2013-05-31, 13:31

Zacząłem ostatnio montować zawieszenie od Gilery. Wymyłem dokładnie wszystkie elementy. Złożyłem Lagi na podstawie włosko - niemieckiego manuala jaki udało mi się znaleźć w necie. Kupiłem olej o mniej więcej średniej lepkości (przynajmniej gość w sklepie tak twierdził) 0,5 litra bo do lag wchodzi 240 ml.
1Obrazek
2Obrazek
3Obrazek
4Obrazek
5Obrazek
6Obrazek
7Obrazek

Sztyca jest przystosowana do dłuższej główki ramy więc musiałem dać podkładkę (fotka 4). Nie miałem nic w garażu co by się nadało więc uciąłem kawałek rury calowej. Trochę chałupniczo ale działa. Co prawda kiedyś dam to pod dolne łożysko, żeby obniżyć zawieszenie.
Oczywiście podczas zalewania olejem lag musiało się coś stać. Okazało się, że jedno sterowanie pracy zawieszenia (to z pokrętłem, fotka nr. 1 i 6) Jest pęknięte i cieknie tam olej. Więc prace są wstrzymane. Musze dotoczyć nową obudowę lub kupić tą część (40 - 50 euro) z Włoch. Lagi miedzy półkami rdzewieją (fotka nr. 7) więc nałożyłem tam rurę dla zamaskowania i dospawałem tam uchwyt lampy.
Zdjęcie 2 i 3 przedstawia dorobione uchwyty do których dospawam kierę z inoxu. Dałem je do oksydy.
Są toporne ale na dzień dzisiejszy nie dam rady nic lepszego wykombinować.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2013-06-17, 21:06

W końcu zmontowałem zawieszenie od gilery. Kosztowało mnie to zarwanie nocki z soboty na niedziele. Wróciłem w piatek z garwolina (delegacja) i od razu wpadłem do garażu żeby zakręcic tą częśc regulacyjną która była pęknięta (zdjęcie 3) i uniemożliwiała mi do tąd złożenie zawiechy. Ostatnio próbowałem je pospawac ale to alu było już tak zmęczone, że nic z tego. Na szczęście tata wziął to na firme i jego kolega skleił to klejem lotniczym. Po zalaniu olejem okazalo się, że wszystko jest ok i nic nie wycieka.
Poszedłem spac bo byłem padniety. W sobote koło południa wziąłem się ostro do pracy. Zacząłem montaż koła. Przesrane było oczywiście je zdystansowac. Po pewnym czasie się udało. Potem wypolerowałem nową półke pod zegary. Wziąłem się za kierę. Postanowiłem, że zrobie ją z półkolan. Więc przeciąłem dwa kolana, wymierzyłem wstawkę między nimi i scheftowałem. Potem jeszcze odcinek prostej rury i spawanie. Wypolerowałem kiery i przyspawałem do uchwytów. Ponieważ czas mnie gonił to styku przy uchwytach nie czyściłem ani nie polerowałem. Następnie zrobiłem uchwyty błotnika ale ich też nie polerowałem bo miałem już dośc. Dodałem także nowe lusterka. Była sobota to zrobiłem wszystkie głośne pracę, skończyłem o 1.20 w nocy. Po wstaniu w niedziele wskoczyłem w ciuchy robocze i poszedłem walczyc z elektryką. Podłączyłem wszysto i wieczorem odbyła się jazda.

Nareszcie zawieszenie działa tak jak powinna. No i działa lepiej niż oryginał bo tłumienie jest po prostu lepsze. Inaczej zachowuje się na dołkach niż zwykła zawiecha. Mniej przenosi nierówności na ramę.


1.Obrazek
2.Obrazek
3.Obrazek
4.Obrazek
5.Obrazek

Wybaczcie za błędy oraz brak c z kreska ale na firmowym (nie moim) laptopie brak jest funkcji zaznaczania błędów (każdy wyraz jest podkreślony na czerwono) a c z kreską w ogóle nie ma.
Ostatnio zmieniony 2013-06-17, 22:49 przez irek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: auriol77 » 2013-06-17, 22:16

Nono motór pełną gębą. Sam bym widział podobny zawias u siebie , bo seria jest bardzo kiepska. Widzę ,że mam te same lusterka i przełącznik :) Ile te lagi mają średnicy ?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2013-06-17, 22:34

auriol77 pisze: Sam bym widział podobny zawias u siebie , bo seria jest bardzo kiepska. Ile te lagi mają średnicy ?
Wystarczy trochę wytrwałości w poszukiwaniach :D Lagi mają średicę 36 mm
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: AudioBas » 2013-10-20, 22:32

Działasz coś?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2013-11-01, 22:21

Ostatnio jest zastój. Musze ruszyć z tłokiem i tuleją. Mam teraz 3 tygodniowy urlop to postaram się kupić nowy tłok i może tuleje zamówię. Jakbym miał te rzeczy to w sumie po napawaniu cylka i karterów byłoby powiedzmy sklecone serce. Ale do końca długi czas ponieważ chce jeszcze pomyśleć nad łożyskowaniem tocznym skrzyni biegów, innym sprzęgłem, najlepiej też łożyskowanym i innymi ulepszeniami. Jest ich kilka więc zajmą one mnóstwo czasu.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2013-11-07, 19:21

Wrzucam fotkę korbowodu jaki kupiłem. Krótszy od oryginału.
DSC09338.JPG
Kupiłem też gaźnik dellorto 34 mm, jest w drodze.
Na razie tyle udało mi się ździałać
Zdecydowałem się też jaki tłok będzie. Myślę, że za nie długo go kupie. Teraz pewnie zajmę się napawaniem oraz zamówieniem tulei.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Alien » 2013-11-08, 01:21

irek pisze:Krótszy od oryginału.
Jaka długość?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Muciek » 2013-11-08, 01:27

118 mm.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Sebastian440 » 2013-11-09, 01:08

U to konkretnie jak 7 mm co bedziesz planował kartery czy cyla ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2013-11-09, 19:08

Będę zbierał z karterów i z cylindra. Razem około 9 mm (obniżone denko tłoka względem oryginału) jeśli dobrze wszystko obliczyłem.

Tak z innej beczki to mam do was pytanie. Chciałbym zmienić mocowanie błotnika, zostawiając lub zmieniając błotnik na inny. Mocowanie nie jest najładniejsze i chce je zmienić lub przerobić. Macie jakieś wizje, propozycje??

Krótki film:
https://www.youtube.com/watch?v=mG3Wfl_4va4
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: AudioBas » 2014-03-20, 22:23

Jak tam? :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2014-04-05, 21:30

Totalna lipa z czasem. Dziś pokleiłem trochę ten cylinder. Ale jeszcze nie koniec. Jak skończę cylinder to będą kartery itd. Jednak do tego długa droga. Jak powstawiam mostki to wtedy dam zdjęcia cylka.
Oberwały mi się 3 uchwyty przedniego błotnika, silnik coś chyba łapie lewe powietrze i kopnik przeskakuje. Ogólnie brak mi czasu na doprowadzenie go znów do perfekcji.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości