WSK 175 - Irek

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-05-24, 23:44

Już się dowiedziałem jak wpiąć tylko, że wolałbym sprawdzić amperomierzem i nie wiem czy to mi nie spali modułu?
A co do tarcz Wujcio to masz racje, wpadłeś na dobry pomysł.
Ale może nic się tym tarczą nie stanie
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: wujcio » 2011-05-25, 00:03

a co masz za potężną prądnice że tak chcesz mierzyć prąd ładowania?
Sprawdź napięcie na klemach woltomierzem.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-05-25, 00:07

Zwykła prądnica 12V. Mierzyłem na klemach ładowanie i mój miernik pokazywał coś dziwnego. Czyli napięcie od zera do 12 z czymś, cały czas tak rośnie i maleje dlatego myślę, że mogłem coś źle podpiąć bo normalnie jak mierzyłem napięcie ładowania (kiedy miałem jeszcze prądnice 6 V) to pokazywało bez wahań.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: wujcio » 2011-05-25, 00:12

no to musiałeś coś źle zlutować w prądnicy.
nie ma czasem instrukcji gdzie podane są oporności dla prądnic 12V?
Ja mam taką prądnicę mogę CI zmierzyć ile ochmów jest między dwoma żółtymi kabelkami

Sprawdź jakie masz zmienne napięcie na dwóch kablach wychodzących z prądnicy (bez podpinania do aq)
powinno być wysokie od 12V-60V albo i więcej

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-05-25, 00:16

Ta prądnica jest oryginalna na 12V, nie przelutowywana.
A jak dokładnie podpiąć te kable?? każdy z osobna do masy czy oba między sobą??
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: wujcio » 2011-05-25, 00:22

Ogólnie to tą prądnicę podpinasz tak że te dwa kable żółte wpinasz w ~~ w prostowniku i dopiero prostownik pod + i - na aq, z tego co wiem to raczej żaden z kabli nie powinien zwierać z masą jest tak jedynie w prądnicy 6V gdzie cewka od świateł jeden koniec ma zwarty z masą

Do mierzenia zmiennego prądu to obojętnie gdzie podepniesz końcówki z miernika do kabli z prądnicy byle byś zmienił na mierzenie napięcia zmiennego.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-05-25, 00:31

Dzięki wielkie Wujcio i sorry za moje nierozgarnięcie ale elektryka to mój słaby punkt. Jutro sprawdzę czy jest ok podłączone
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Blesso1
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-02, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Blesso1 » 2011-05-25, 09:59

Brawo za robotę.
Oby Ci ładnie chodził na tej ,,membranie"

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: blondyn__ » 2011-05-25, 13:21

Jeżeli miernik wariował to mogły być też zakłócenia wywołane ruchem prądnicy.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-05-30, 19:42

Dziś nakręciłem pierwsze kilometry, co prawda tylko 10 ale bez ładowania nie chciałem dalej jeździć. Jeździłem blisko domu bo jeszcze nie wiadomo czego tu się spodziewać :P
Oczywiście po pierwszych kilkuset metrach nawrót do domu bo jeździć się nie dało. Musiałem ustawić sprzęgło bo ciągnęło, dokręcić kierownice bo się ruszała i skręcić bardziej łożyska główki ramy. Przy okazji naciągnąłem łańcuch. Teraz wyjechałem wreszcie jak człowiek. W sumie na wuesce nie jeździłem ponad rok więc musiałem się przyzwyczaić.
Wueska ma z tyłu zębatkę standard a z przodu 14 Z (przed membraną miała 13Z) i przyśpieszenie jest troszkę lepsze zwłaszcza na wysokich obrotach. Na niskich obrotach jest w sumie tak jak było poza tym, że płynniej przyśpiesza. Wolniej też spada z obrotów.

A tu zdjęcie zrobione po dzisiejszej jeździe:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

hartman

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: hartman » 2011-05-30, 20:08

Uznanie za pionierski projekt.Sam motor średnio mi się widzi z racji koloru,fotela,kierunkow,pomalowanego silnika.Za nowocześnie jak na wske wyglada :D Te czerwone emblematy też wg. mnie się gryzą.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-05-30, 20:14

Czerwone emblematy to wymysł jeszcze poprzedniego właściciela i mi się też nie podobają:) Ale ich nie odrywam po prostu. Siedzenie jest jakie jest, takie już było jak i kierunki. Oczywiście kierunek do poprawy bo opadł :P
Co do dekli czarnych to mi się podoba, tylko muszę zmyć farbę z napisu PREDOM-DEZAMET, nawet widać jak zacząłem ale nie chciało mi się kończyć bo wolałem się przejechać.
No i dzięki wszystkim którzy wyrażają uznanie itp. Miło słyszeć.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Szczepan » 2011-05-30, 20:57

Podoba mi się nawet w tej formie ;) Po pomalowaniu i ogarnięciu kanapy będzie na prawdę super. Szczególnie fajne są czarne dekle i tylny błotnik.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-05-30, 21:01

Siedzenie mam zamiar zrobić "na oryginał". Z reszta lakier pewnie też będzie pomarańcz, no może coć w stylu bursztyn metalic bo tez mi się podoba i nie odbiega bardzo od oryginału.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Savier » 2011-05-30, 21:13

Nie uchodzi wątpliwości, że została Ci wizualna strona remontu. Tutaj też można poszaleć w przeróżnych konfiguracjach :>. Zamierzasz coś zmieniać czy malujesz po prostu to i ogólnie ogarniasz?

I teraz WIELKI szacun za pracę przy silniku! ;)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-05-30, 21:18

Dzięki, dzięki :]

Tylko maluje i ogarniam bo na razie nie mam pomysłu na jakieś nowości, z reszta kasy też.. Możliwe, że zmienię kierunkowskazy. Pasuje mi też nowe uchwyty lampy bo moje są styrane. Chce zrobić jeszcze obrotomierz i wkomponować w niego wyświetlacz biegów. Ale zanim się za to zabiorę to chwile zejdzie.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Savier » 2011-05-30, 21:28

irek pisze:Dzięki, dzięki :]

Tylko maluje i ogarniam bo na razie nie mam pomysłu na jakieś nowości, z reszta kasy też.. Możliwe, że zmienię kierunkowskazy. Pasuje mi też nowe uchwyty lampy bo moje są styrane. Chce zrobić jeszcze obrotomierz i wkomponować w niego wyświetlacz biegów. Ale zanim się za to zabiorę to chwile zejdzie.
:)

Jeżeli nie zmieniasz nic, to hmm... Boczki w ogóle nie komponują się z tym bakiem. Jeśli już zdecydowałeś się nic nie ruszać, to moja propozycja co do koloru to tylko i wyłącznie czarnyyy :evil:

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-05-30, 22:44

Czarny mi się podoba (Żbiku ma zajeżystego Kobuza) ale jednak pomaluje na pomarańczowy. A co do boczków to przy malowaniu będą plastikowe, bardziej mi się podobają od tych metalowych.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Wojtek » 2011-05-31, 19:31

Trochę szkoda że w temacie o pierwszej wuesce jeżdżącej jawnie na membranie (pewnie już ktoś tego dokonał ale chyba nie chwalił się publicznie) najwięcej dyskutuje się o kolorze lakieru. Czy płynne przyspieszanie to jedyna korzyść ze wstawienia membrany? Przydałoby się możliwość porównania tak abyś mógł prosto z seryjnej wueski przesiąść się na swoją i stwierdzić jakie są wyraźne korzyści. Z tego mało entuzjastycznego komentarza wynika że w zasadzie gra nie jest warta świeczki.

Kanapa zdecydowanie do poprawy, znaczki do wywalenia. Poza tym motocykl prezentuje się bardzo ładnie. Duże boczki moim zdaniem pasują do każdego baku. Zakrywają więcej bebechów i mają ładny kształt.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Alien » 2011-05-31, 22:19

Szczerze mówiąc to szkoda zostawić taki lakier bo można pomalowac akrylem u kumpla z kompresorem za krate piwa i bedzie 100 razy ładniejsza. Teraz widać że rama, koła i detale są mega odje*** ale kanapa i boczki dają całościowy efekt wizualny na zdecydowane "nie". Napracowaleś się to dopchnij to do końca bo stracisz cały efekt, a szkoda by było.

Schodzenie z ciekawych tematów jest domeną tego forum. Efekt jest taki że za jakis czas nikt tu nie napisze o membranie bo dwie ostatnie strony są o malowaniu :D

Co do korzyści z membrany to za wcześnie na wydanie werdyktu. Ogarniesz filtr który da radę zasilić to Mikuni i dobierzesz odpowiednią dysze główną to pogadamy - teraz to jest prowizorka pod odpalenie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości