Strona 1 z 4

Witam wszystkich! WSK 1978r

: 2010-07-28, 10:58
autor: HUBERT1978rr
Witam wszystkich,
Niedawno kupiłem ten oto motor od pierwszego własciciela.
produkcja 1978r, kupiony i zarejestrowany 1980r.
Dwa lata borykał się po magazynach.
Oprócz malowania, tłumika (ETZ250 --- strasznie szarpie jak jspuszczę gaz, czuję wibracje przy każdym poruszeniu tłoka, mam nadzieję że nie rozwalę silnika, myśleże coś się dzieje ze spalinami, nie pracują odpowiednio w tym tłumiku), przeróbki stacyjki (zapłon włącznikiem na kierownicy, światła sie cały czas palą) miał być oryginalny.... i tu się zaczynają schody.
Miał to byc KOBUZ ... hm..... no ciekawe....
Lagi z półką i błotnikiem --- dla mnie PERKOZ, numery na lagach wybite 534.
Osłona łańcucha płytka.
Lampa przednia --- ??
kolor w oryginale pomarańczowy bak i boczki, siwe błotniki 9niebieski lakier schodzi pod rozpuszczalnikiem)
Stopka boczna pod lewą nogą kierowcy.
Są kierunki, nie były zamontowana w trakcie kupna.
numer ramy S01858069
Numer ramy i silnika zgodny z dokumentami które wyszły z fabryki (są w księżce serwisowej którą otrzymałem)

Zalezy mi na odtworzeniu w oryginale ale, widząc taką chybrydę zastanawiam się nad zrobieniem wersji sport.
prosze o pomoc --- do czego łatwiej i ciekawiej dojsć zachowując oryginalność.

niebawem zdjęcia.

hej//1'
Nie wiem jak dodać zdjęcia więc dodaję link do PJ
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/105611
Zależy mi na tym aby mógłby to być oryginał lecz jak widzę tą zbieraninę części to ...... w sumie się cieszę bo jest co robić

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-28, 11:22
autor: Szczepan
Osłona łańcucha jak najbardziej pasuje, masz bak garbaty, a powinien być z emblematami. Przód od kosa, lampa też pasuje. To może być już zużyty tłok, luzy na korbowodzie, próg na cylindrze. Zdejmij tłumik i przejedź się na kolanku zobaczysz czy bedzie szarpało czy nie.
Pozdrawiam.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-28, 12:07
autor: Kermit
Podoba mi się taki składak. Jeszcze tylko tylny płytki błotnik, kolorek ciemna wiśnia no i oczywiście normalne siedzenie z ramką i fajna by była maszynka.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-28, 13:32
autor: HUBERT1978rr
A tylne amorki? Też jakieś rzadziej spotykane są założone.... To może jednak był wcześniej Kobuz tylko poprzedni własciciel lub magazynierzy między czasie (1978 -1980r) zrobili "tuning" :)

Poza tym właściciel mówił że silnik i skrzynia były robione. I rzeczywiście kompresja jest ok, ładnie rwie do przodu, biego wchodzą jak masełko, bez zgrzytów i wyskakiwania, tylko 4ka strasznie długa... pierwsze trzy biegi krótkie.
Więc stawiam na to że ten tłumik coś paskudzi lub gaźnik ma zbyt bogatą mieszankę.

Wogóle na postoju, przy odkręconym kraniku, jak silnik nie pracuje, są wycieki paliwa z gaźnika. Czy to może być przytopiony (dziurawy) pływak?

co o tym myślicie?

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-28, 13:55
autor: Wężu
Długa czwórka to zmora późniejszych Wiatrów, amorki od ptaków, zrób lepsze zdjęcia bo na tych gówno widać.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-28, 13:57
autor: Brat
HUBERT1978rr pisze:tylko 4ka strasznie długa... pierwsze trzy biegi krótkie.
Standardowa kobuzowa skrzynia , 3 pierwsze biegi krótkie 4 długa i wielki dół obrotowy miedzy 3 a 4 biegiem.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-28, 15:57
autor: HUBERT1978rr
mam te lepsze zdjęcia ale nie ogarniam jak je można dodać (ukłon w stronę moderatora).

Czyli biegi sugerują że to może być kobuz jednak....hm... a ten bak ? on raczej kobuzowy nie jest za bardzo.... co myślicie, szukac oryginała czy zostawić tak jak jest i malować.
Już wszystko mam pozdejmowane, i WSK jest aktualnie w wersji toples, kolor pomarańczony dobrany po zmytym lakierze niebieskim... nie chce dwa razy płacić i malowac dwóch baków.

ps. może ktoś ma wzór do wycięcia na szparunki na garbuska? zdolności artystyczne to mam, nawet Pani od plastyki mówiła że ten mój namalowany pies to bardzo ładny koń jest..... :) Dlatego wolałbym zrobić jego z gotowca.
Dzięki Bogu że technicznie jestem lepszy, bo maszynka już rozebrana na czesci pierwsze i widze że poza elektryką, która jest kombinowana przez ten nieoryginalny zapłon na kierownicy, problemów nie będzie.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-28, 16:04
autor: Karlicek
HUBERT1978rr pisze:(...)Wogóle na postoju, przy odkręconym kraniku, jak silnik nie pracuje, są wycieki paliwa z gaźnika. Czy to może być przytopiony (dziurawy) pływak?

co o tym myślicie?
To jeszcze zależy którędy cieknie. Jeżeli wylewa się otworkiem na górze komory pływakowej, to albo pływak dziurawy albo zaworek iglicowy nieszczelny, chociaż wtedy silnik by się strasznie zalewał. Z pegaza chyba najczęściej cieknie spod odstojnika paliwa (tej śruby na dole gaźnika), ew. spod komory pływakowej.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-28, 16:24
autor: Wężu
Szparnuki są gotowe na allegro do kupienia, na baku pod niebieskim jaki był kolor? Zwykłe M21W2 tez miały takie skrzynie. W miarę dobrą miały tylko Gazele i chyba pierwsze M21W2.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-28, 17:24
autor: Szczepan
Pierwsze Kobuzy (75-76 ?) miały garbaty bak więc jak chcesz możesz stylizować ją na właśnie taką konfiguracje,która jest bardzo ładna :) Przód Kosa zostaw sobie to bardzo dobra rzecz, a jeśli chcesz to zamontuj taką lampę jak ma kolega Brat w swoim Kobuzie. W dziale sprzedaj są szparunki na garbaty bak.
Jeśli jest to rocznik 78 to powinien być bak z emblematami. Z Kobuzowymi skrzyniami tak już jest wygląda to jakbyś z 3 biegu wrzucił 5 ;D

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-29, 14:15
autor: HUBERT1978rr
załączam zdjęcia.

Na rachunku zakupu widnieje info:

Motocylk WSK 175 Typ M21W2 Kobuz

cena 14 100zł :)
poprzedni właściciel zmienił wydech, przednie zawieszenie i osłonę łańcucha.

Reszta poza lakierem oryginał.

Mam nadzieję ze uda mi sie dokupić uchwyty do tylnich kierunków na alledrogo.

Całość planuję zrobić na pomarańcz, wraz z błotnikami.

To co potrzebuję to:
Lampa jak u BRAT-a -- ps. nie wiecie może czy obwódka lampy będzie pasowała od jednego typu do drugiiego?
Uchwyty tylnich kierunkowskazów
Najlepiej płytki błotnik tył

no i czas.... :)

Gdybyście mieli wiedze kto w rozsądnej ceni mógłby sprzedać te części będę wdzięczny.

Pozdrawiam wszystkich i zyczę powodzenia w odświerzaniu polskich motocykli. Jak będzie się ruuszało u mnie do przodu będe dawał zdjęcia.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-29, 14:49
autor: Karlicek
HUBERT1978rr pisze:(...)ps. nie wiecie może czy obwódka lampy będzie pasowała od jednego typu do drugiiego?
(...).
Tak, bez problemu ramka będzie pasowała.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-29, 16:15
autor: z-tomek
W tej konfiguracji to bardzo fajnie się prezentuje:)

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-07-29, 22:14
autor: Szczepan
O fajnie, że spodobała ci się moja propozycja :) Życzę powodzenia.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-08-02, 13:48
autor: HUBERT1978rr
Cześć,

Może ktos wie, gdzie w okolicach W-wy (północ od W-y) )można dobrze (i niedrogo) wycentrować koła. Nie musze mieć tip top, w planach mam zmianę obręczy i szprych (lub chromowanie), ale musze mieć o zrobione z szacunkiem dla jeżdzącego ... :) jest niemałe bicie boczne (połowa szprych luźnych) w obu kołach. Przypuszczam że nie było robione centrowanie od nowości.

a może ktos się zaoferuje z Grupy Centrum ;) ?

pozdrawiam!

Kolory malowania

: 2010-08-11, 13:01
autor: HUBERT1978rr
Witam,

Panowie, prosze o pomoc w wybraniu koloru, taka mała ankieta, (mam już lampę taka jak BRAT).

Mój typ:

Rama i tylny błotnik wraz z mocowaniem lampy --- czarny mat
Przedni błotnik, lampa, bak, boczki lakier pomarańcz nr PANTONE PMS 1650 Orange (w googlach lepiej widać ;)

co o tym myślicie?

ps. nie udało mi się dostać płytkiego błotnika na tył więc maluję tak jak jest. może kiedys zmienię, rama i inne duperszfance wypiaskowane.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-08-12, 21:27
autor: Savier
Pomarańcz jak najbardziej mi się podoba. Taka podchodząca pod czerwień, jak ma np. wujcio ;).

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-08-30, 09:34
autor: HUBERT1978rr
No, Ziomale, w końcu ruszyłem dupe i fekniks wstaje z popiołów. przy okazji zmiana koncepcji kolorów. Błotniki jasny popielato biało kombinowany.
Na baku i boczku jest jedynie szary grunt i podkład.
Elementy do ocynkowania - będą ocynkowane ale nie teraz....motór ma jeździć a nie stać..... zima od tego będzie.

Kilka fotek.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-08-30, 16:11
autor: Savier
Ile tam tych przewodów? Hm, ale trzeba przyznać, że wsk ładnie się będzie prezentować ;). Tak trzymaj, wszystko fotografuj.

Re: WITAM WSZYSTKICH!! WSK 1978r

: 2010-08-30, 21:47
autor: HUBERT1978rr
Savier pisze:Ile tam tych przewodów? Hm, ale trzeba przyznać, że wsk ładnie się będzie prezentować ;). Tak trzymaj, wszystko fotografuj.

to jest zdjecie zrobione przed remontem, jak zdjąłem bak to się za głowę złapałem :)
miałem dziś zakładać instalację ale przy małym dziecku ciężko o czas :)

nawet nie przytarłem baku i biczków do lakierowania...ech.... w weekend się wezmę a w przyszłym tygodniumoże wyjadę.