moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1456
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: Muciek » 2012-03-19, 14:05

Przecież tutaj chodzi tylko o to że zapłon nie jest już zasilany z aku, reszta tak jak była....

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4067
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: AudioBas » 2012-03-26, 23:50

Jak tam CDI?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-03-28, 09:12

AudioBas pisze:Jak tam CDI?
Wzorcowo wyniki przeszły moje najśmielsze oczekiwania filmik parę postów wyżej chyba mówi wszystko gdzieś pod Rzeszowem powstaje juz kolejny taki sam CDI ;D.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1456
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: Muciek » 2012-03-28, 18:26

Kolego ale czy ty aby nie dostałeś bana wcześniej za spinanie na krótko i inne patenty ;D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4067
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: AudioBas » 2012-03-28, 21:01

A jak zrobiłeś z ładowaniem??
Cewkę do CDI zabrałeś z cewki świetlnej???
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4067
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: AudioBas » 2012-03-28, 22:52

Pokrywa się przykręci, czy impulsator za bardzo odstaje?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-03-29, 11:51

AudioBas pisze:Pokrywa się przykręci, czy impulsator za bardzo odstaje?
u mnie wszystko sie mieści bez żadnych ingerencji szlifierkami. (ja mam pokrywę z osobnym dekielkiem do zapłonu).
Jeśli boisz sie ze u ciebie sie nie zmieści zamontuj impulsator na leżąco i też będzie dobrze a nawet lepiej.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-04-01, 19:55

tak łącze prądnice aby wszystko działało i było ładowanie na przyzwoitym poziomie jedyne na czym sie straci to moze na jakosci przedniego oświetlenia ale po testach wszystko opisze na razie bede testował ten sposób.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-05-07, 11:36

ZAPŁON CDI WSK 175 M21W2 OD A DO Z!!!
Inspiracja
Obrazek
drut i reszta już zamówiona silnik już po testach.

Wszystkie niezbędne Rzeczy na najtańsze i najlepsze CDI w wsk 175
- moduł zapłonowy
- impulsator
- cewka zapłonowa
- regulator napięcia (ważne aby regulator miał 2 żółte przewody)
- około 150g drutu 0.2 podwójnie emaliowanego
- trochę żywicy lub porządnego lakieru
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zaczynamy zabawę aby co kolwiek zacząć musimy posiadac WSK 175;) a nie teoryzować:


Obrazek

Demontujemy zapłon i cały stojan z cewkami na stół musimy sami na mierzyć które cewki sa od ładowania są to napewno dwie cewki.
najpierw przewiniecie cewki najmniej potrzebnej czyli tej od ładowania z cieńszym drutem.(bardzo łatwo zauważyć która to cewka gołym okiem) no chyba ze mieliśmy starszy model to grubość drutu bedzie taka sama ale tez jedną trzeba cewkę poświecić na CDI. Przewijamy w obojętnie jakim kierunku jak największą ilością zwoi (ile się zmiesci tyle nawijamy)
Obrazek
po przewinięciu drutem podwójnie emaliowanym zabezpieczamy zywica uzwojenie. Dobrze nawinięta cewka powinna mieć co najmniej 95ohm. Lub wiecej. Przewinięta cewka ma dwa końce, Jeden z końców tej cewki łączymy z masa (musi być bardzo dobre polaczenie do masy) drugi do modułu zapłonu w moim moto jest to przewod brązowy.
Obrazek
Stator CDI w karterach z przewiniętą cewką
Obrazek

Impulstor na obudowie przykręcamy na dwie śrubki ja u siebie gwintowałem ale może być przelotowo ważne aby było bezawaryjnie.
Obrazek

targetem jest zwykła blaszka 3mm. z dziurką 6mm(bez żadnych magnesów) która przykręcamy do wirnika i musimy ustawić zaplon;). Zapłon ustawiamy tą blaszką po prostu ja przesuwamy w miarę potrzeby gdyż nie ma ona żadnego klina.Wazne aby była prosta tak jak na foto bo jeśli będzie zagięta to sila odśrodkowa może nam ja wyprostować i może nam Zachaczyc czujnik.
Obrazek
odległość Targeta od impulsatora ma być: prawie się dotykać ale nie dotykać w moim przypadku odległość ustawiona na dwie grubości kartki papieru
Podłączenie mojego modułu :
Zółty – cewka WN
Biały – impulstor
Brazowy – cewka ładujaca moduł (ta przewinieta)
Zielony – masa
Czarnoczerwony – gaszenie przez masowanie.

Cala instalacja CDI i oświetleniowa

tak łącze prądnice aby wszystko działało i było ładowanie na przyzwoitym poziomie i nie traci się na jakości przedniego swiatlana.
Obrazek

Można tez połaczyc tak wszystko w szereg ale tu polecana jest z przodu żarówka 12V18W/18W aby w jwzdzie miejskiej nie rozładowywało AQ
Obrazek

Podłączenie mojego regulatora kupiłem 4 przewodowy ale przysłali 5 przewodowy no ale działa poprawnie. Wazne aby były 2 zółte przewody( DWA zółte nie trzy.) w tedy mamy pewność jak połączyć cewki ładowania. nie uszkadzająć regulatora na samym początku to nie zgaduj zgadula.
Obrazek
Żółty-cewka(i)ładujaca
Żółty-drugi koniec cewek ładujacych
Zielony – masa
Czerwony- plus już wyregulowane do akumulatora
Piąty przewód zostawiamy luzno nie podłączamy nigdzie. (Chociaż sa regulatory ze na ten 5ty przewod podajemy plus po stacyjce bo nie działają poprawnie)
Musi być zamontowany akumulator nawet nie sprawny gdyz regulator napieia nie dziala bez akumulatora poprawnie.
Ja w moim moto w tylnej lampie liczniku mam LEDy wiec mi starcza prądu z tej jednej cewki ładowania. I nie trace na jakości oświetlenia drogi .
Jeszcze problem z gaszeniem moto gdyz stacyjka w wsk 175 nie robi połaczenia do masy na pozycji „0” opcji sa co najmniej cztery wiec szybko opisze
1. Ukryty pstryczek który po przełączeniu zmasuje nam moduł i moto nie odpali.
2. Zastapienie stacyjki i instalacji na hartowską
3. Stacyjka od wsk 125 dobre i proste rozwiązanie
4. Przekaźnik który łaczymy tak jak na rys do istniejącej instalacji;
Obrazek
podłączenie przekaznika do gaszenia:
85-masa
86- plus po stacyjce
30- masa
87a- moduł przewod gaszenia (czarnoczerwony)

Motory tak zrobione już jezdza mój tez. wszystko przetestowane i działa.
Mam nadzieje ze wyjaśniłem wszystko od A-Z. zadowolenia z jazdy motory już nie pyrkaja na takim CDI bez względu na stan akumulatora;)
I nie zadawajcie pytan typu u mnie w module sa inne kolory ja miałem taki i opisuje taki po prostu musicie dojsc do tego sami przede wszystkim zaczac działać a nie teoryzowac.
Wypowiadanie się na ten temat teoretykom podziękujemy tylko osoby posiadające CDI i własne doświadczenie mogą cos wnieść do tematu. Nie bede tu chwalił ze lepsze spalanie i nie zaglądam tam od czasu montażu. To jest najlepsze i najtańsze rozwiązanie dla wsk 175
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5OQQMkBjcbM[/youtube]

3-4mm jak już odpalisz to będziesz czół jak maszyna najlepiej chodzi a blaszką łatwo sie reguluje wiec nie będzie problemu.
Do pierwszego odpalenia (ja nie mam lampy) ustawiam na zero gmp i środek impulsatora i później reguluje
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

mati17_17
Posty: 214
Rejestracja: 2008-06-19, 11:42
GG: 13417607
Moje maszyny: Wsk 175 1974r
Mz etz 83r
Lokalizacja: Książenice woj.śląskie
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: mati17_17 » 2012-05-07, 13:57

a możesz kolego przyblizyć jak to finansowo wygląda nie licząc własnej pracy

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-05-07, 17:15

WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: Patyk » 2012-05-07, 20:55

Nieźle ci to wyszło. Powiedz mi jeszcze czy miałeś oryginalnie prądnice na 6V czy na 12V? Ten pierwszy schemat połączeń cewek to jest połączenie prądnicy 6V które daje 12V czy oryginalne12V. Wrzuć link jak możesz do przekaźnika i jeszcze jeden z aukcją gdzie kupiłeś drut na cewkę.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-05-09, 16:39

Patyk pisze:Nieźle ci to wyszło. Powiedz mi jeszcze czy miałeś oryginalnie prądnice na 6V czy na 12V? Ten pierwszy schemat połączeń cewek to jest połączenie prądnicy 6V które daje 12V czy oryginalne12V. Wrzuć link jak możesz do przekaźnika i jeszcze jeden z aukcją gdzie kupiłeś drut na cewkę.
Ja mialem instalacje 6V ale ta cewka spokojnie daje wiecej jak 12V bez regulatora spalilem postojowki i ledy
Drut widać na zdjęciu adres namierzysz gościa na allegro.
przekaznik ten bedzie dobry. powinien byc rozwierno zwierny: http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 62423.html
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: Patyk » 2012-05-09, 20:02

Jeszcze jedno pytanie. Skoro na tym schemacie do regulatora idzie prąd z jednej cewki ładowania której nie ruszałeś, nie przewijałeś i miałeś jak mówisz prądnice 6V to jak to się dzieje że ona daje teraz 12V i ładuje aku na 12V? Weź mi to wyjaśnij.
Pozmieniane są tylko połączenia cewek łądowania aku tak? Pozostałych się nie czepiamy, wszystkie pozostałe połaczenia w prądnicy( cztery cewki świateł) zostają takie same?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-05-09, 20:22

Patyk pisze:Jeszcze jedno pytanie. Skoro na tym schemacie do regulatora idzie prąd z jednej cewki ładowania której nie ruszałeś, nie przewijałeś i miałeś jak mówisz prądnice 6V to jak to się dzieje że ona daje teraz 12V i ładuje aku na 12V? Weź mi to wyjaśnij.
teoretycznie jest tak jak piszesz i tez tak myslalem ze będę miał lądowanie 6V i zamontowalem mostek i w praktyce okazalo sie inaczej jak spaliło mi postojowe 12v i ledy to wziolem miernik i sie okazalo ze ta jedna cewka da rade na 12V oczywiscie nie na wolnych obrotach ale podczas jazdy jest ok.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: Patyk » 2012-05-09, 20:30

Czyli jak był by regulator na 6V to można by było pozostać przy żarówkach 6V i aku 6V, dobrze rozumiem?
Chyba nie bo ta nowa cewka zapłonowa też musi być zasilana na 12V?

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-05-09, 20:45

Patyk pisze:Czyli jak był by regulator na 6V to można by było pozostać przy żarówkach 6V i aku 6V, dobrze rozumiem?
Chyba nie bo ta nowa cewka zapłonowa też musi być zasilana na 12V?
bedzie reg 6v bedzie ok.
uklad zapłonowy nie ma nic wspólnego jaki masz akumulator to jest osobny obwód elektryczny nie zależny od niczego tylko od cewki którą trzeba przewinąć. mozesz nawet nie miec aq i będzie chodzić jak należny aq nie ma nic wspólnego jaką masz iskre na CDI to jest właśnie największa zaleta CDI .:)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-05-24, 22:55

zrobiłem kiedyś parę fotek ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: Patyk » 2012-05-25, 10:59

Wszystkie 3 sprzęty są twoje? Czy to jakiś mały spocik z kolegami motórzystami?

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 478
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: moja GARBUSKA wsk 175 i nie mylić z Kobuzem!!!!

Post autor: rafalgb » 2012-05-29, 22:12

Patyk pisze:Wszystkie 3 sprzęty są twoje? Czy to jakiś mały spocik z kolegami motórzystami?
Tak wszystkie 3 sprzęty są moje ale Romet z125 już sprzedany. jego miejsce juz zajął inny chińczyk tym razem 250ka.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: CZESIO1958 i 1 gość