WFM M06

Odpowiedz
Mancenty84
Posty: 8
Rejestracja: 2016-08-21, 11:41
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dzik
Lokalizacja: Rawicz
Kontaktowanie:

WFM M06

Post autor: Mancenty84 » 2017-12-29, 00:22

Witam Kolegów,
Przedstawiam się i jednocześnie proszę o poradę.
Bardzo zależałoby mi by na wiosnę wyjechał tym motorem na ulicę. Do tej pory włożyłem w niego mnóstwo pracy i kasy. Brakuje mi najdroższego elementu. Silnika S01 (obecnie Z3), skośnej głowicy i G16. Czy myślicie że bez tego jest szansa na żółte blachy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 144
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: golfer » 2017-12-29, 00:30

Siema akurat jestem na czasie kompletowania mojej Z56 i wydaje mi się że przednie lagi tzn uszy mocowania lampy powinny być niżej przez to cała lampa będzie niżej, oczywiście silnik tłumik do dokupienia ale i tak kupa pracy i pieniędzy wydana. Gdzie zdobyles tylna i przednia oś kół?

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 144
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: golfer » 2017-12-29, 00:31

PS tylna lampka jeszcze zbiornik masz mocowany centralnie z kratka? Oczywiście sugeruje się po narzedziowce że to rocznik 56?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 307
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: dąbek » 2017-12-29, 01:10

Jeszcze bym dodał do braków tylne teleskopy, kranik i tabliczkę znamionową.
Co do żółtych blach to począwszy od rzeczoznawcow, przez wojewódzkich konserwatorow, kończąc na urzednikach, to rejestruja wszystko jak leci na zabytek czy unikat, ważna dla nich jest tylko kasa.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 295
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: janosikmz19822 » 2017-12-29, 01:42

Ta wfm to który rocznik kolego? Bak masz od nowszej wersji puszki od pierwszych wfm. Licznika nie widzę wcale? A masz pod bakiem tak jak by 3 belkę?

Mancenty84
Posty: 8
Rejestracja: 2016-08-21, 11:41
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dzik
Lokalizacja: Rawicz
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Mancenty84 » 2017-12-31, 18:30

Witam Kolegów.
Dziękuje za odzew.
A teraz odpowiadam na pytania.
golfer - Niestety nie powiem CI skąd się wzięły ośki w tym motorku gdyż to już "było w komplecie". Fakt kilka braków jeszcze przede mną, m.in kranik którego muszę zapożyczyć od mojego "dzika" który czela ma swoją kolej remontową. Bak póki co jest od nowszej wersji, ten z kratką się "zamawia" i pójdzie do malowania. Ten będzie na sprzedaż :-)
dąbek - tabliczka znamionowa kupiona, teraz tylko kwestia tematu silnika bo jeśli zostanie ten i już dostanę żółte blachy to pół biedy. A jak będę szukał innego to jeszcze trochę potrwa. Mam nadzieję że masz rację z tymi rzeczoznawcami i jest to kwestia 700-800zł opłat za całość.
janosikmz19822 - rocznik, domniemam że będzie to motor z lat 55-57. Bak jest do wymiany. Sprawdzę tę 3 belkę.

Pytanko:
Poprzedni właściciel dokonał zabiegu malowania piastów. Myślicie że można to usunąć jakąś metodą piaskowania czy szkiełkowania bez ściągania szprych? Koła zrobione są bardzo ładnie, nie biją i wirują więc nie chciałbym tego rozplatać. Miałem ten problem gdy robiłem komara :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 295
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: janosikmz19822 » 2018-01-01, 15:21

Bez rozplatania piast nie zrobisz. Nie są tragiczne możesz zostawić. I tak kół nie masz jak z fabryki bo masz chromowane felgi :D

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 307
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: dąbek » 2018-01-01, 15:28

A jaki masz tam numer na ramie?
Ja kiedys piaskowalem bez rozplatania i nie bylo problemu.

sbanys
Posty: 804
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1, WSK M150, WSK M06-64,
WSK M06 L, WSK M06 Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: sbanys » 2018-01-01, 15:35

Wszystko zależy czym ta pisata jest pomalowana. Jak proszkowo to bez rozplecienia koła tego nie wyczyścisz bo uszkodzisz szprychy i rafki. Jak malowane natryskowo to spróbowałbym jakiś specyfik chemiczny do usuwania lakierów i farb a potem delikatnie wyszczotkował.

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 259
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Dario.G » 2018-01-01, 15:59

Lepiej tych piast nie ruszaj. Jak to pomalujesz potem? Z kawałkami szprych? Bez sensu. Z resztą nie wygląda to strasznie jakos. Mocno się nie rzuca w oczy według mnie.
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

skavinsky
Posty: 363
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: skavinsky » 2018-01-04, 09:12

Dlaczego ta WFM/WSK jest w dziale Profesjonalnie odrestaurowane motocykle skoro do tego jej wiele brakuje ??

Mancenty84
Posty: 8
Rejestracja: 2016-08-21, 11:41
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dzik
Lokalizacja: Rawicz
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Mancenty84 » 2018-01-07, 22:09

Kolego skavinsky - moja nieuwaga przy przeglądaniu postów, faktycznie moja WFM nie jest godna być w tym rozdziale. Jeśli masz taką moc, możesz ten temat przenieś w właściwe miejsce.

Kolego janosikmz19822 - poniżej wklejam zdjęcie tej belki, a to Ci chodziło?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 984
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Adam_Ga » 2018-01-21, 21:20

Obstawiam że to WFM M06Z-1 więc prawie wszystko masz tak jak być powinno.
Jaki masz numer ramy? Pewnie 400xxx albo nawet 500xxx, jeśli tak to tylko kup nereczki i osłonę filtra jak w WSK (osłona bez otworu i filtra). Bak z kratką już nie występował w tym roczniku. Do wymiany też wydech (ten jest WSK) i klamki (powinny być "ostre").
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość