CZ 380 motocross typ 514 1986

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

Post autor: Wojtek » 2023-03-26, 23:34

Miło, że pytasz, akurat coś się ruszyło do przodu. Jestem na finiszu składania silnika. Zawsze miałem problemy z jego szczelnością i zdecydowałem się splanować kartery na płaszczyźnie styku połówek. Obróbka zabrała trochę materiału z karterów, więc zdecydowałem się dodać uszczelkę zamiast masy uszczelniającej aby uratować dystansowanie skrzyni biegów i wału korbowego. To samo na lewym deklu, w którym osadzone jest sprzęgło. Po drodze było mnóstwo pracy przy wszystkich jego podzespołach. Dzisiaj zalałem "dół" olejem i czekam na jego krople od spodu. Jeśli się nie pojawią to zakładam tłok i cylinder.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Planuję teraz pozyskać zapłon Vape i rozważam 3 opcje dla gaźnika. Regeneracja oryginalnego Jikova, zakup fabrycznie nowego Mikuni VM36 lub zakup używanego Bing 54.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

Post autor: Wojtek » 2023-03-26, 23:49

Z ciekawszych zagadnień to mój silnik ma zmieniony układ łożysk i uszczelniacza wału korbowego. Oryginalnie uszczelniacz na lewym czopie wału jest zamontowany od zewnątrz a za nim mamy dwa łożyska jedno za drugim. Łatwo sobie wyobrazić, że głębsze łożysko może mieć problem ze smarowaniem. Zgodnie z zasłyszanymi niegdyś legendami w moim silniku simmering trafił pomiędzy dwa łożyska co sprawia, że tylko wewnętrzne jest smarowane olejem z mieszanki. Zewnętrzne za to smarowane jest olejem przekładniowym skrzyni biegów. Wymieniając wszystkie części na nowe zachowałem ten układ a dekielek trzymający łożysko zmodyfikowałem, aby wpuszczał więcej oleju.
Obrazek

Obrazek
Co do uszczelek to elementy rozebranego silnika położyłem na skanerze, następnie zeskanowany obraz podłożyłem jako tło dla rysunku CAD i obrysowałem kształt karterów i dekla. Stworzone kształty zaimportowałem do plotera tnącego i wyciąłem z arkusza idealnie pasujące uszczelki.
Obrazek
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

adamsky771
Posty: 84
Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 - 79
Lokalizacja: Sowina
Kontaktowanie:

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

Post autor: adamsky771 » 2023-03-27, 00:11

Jako stary "Jawer" jestem pod wrażeniem. Profi robota. Na ten dekielek nie podejdą śruby z łebkiem sześciokątnym? Miałbyś wtedy możliwość ich zabezpieczenia przed odkręcaniem - chyba, że te dałeś na klej. A co to jest za element z otworem widoczny pod dekielkiem przy żebrach karteru?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

Post autor: Wojtek » 2023-03-27, 00:25

Gwinty śruba zabezpieczyłem klejem Loctite. Koło zębate dochodzi bardzo blisko dekielka i wystające łby nie zmieszczą się. Jeśli pytasz o przynitowaną blachę to wg mojej teorii olej spływający z przedziału skrzyni biegów wylatuje tym otworem na zęby przekładni wał-sprzęgło.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

Post autor: Mixol » 2023-03-27, 06:58

Piękna robota, będzie śliczna Cezeta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

Post autor: Sebastian440 » 2023-03-27, 19:38

Wyglada super :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

Post autor: Wojtek » 2023-11-03, 22:14

Ale się sprawa wlecze. No nic, pół roku później silnik siedzi w ramie. Dwa główne tematy w tej chwili to nowy dyfuzor i nowy gaźnik.
Obrazek

Części trudno dostępne a jakiś postęp trzeba robić. Złamany błotnik i airbox uratowałem tymczasowo laserowo wycinaną blachą ze stali nierdzewnej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

Post autor: czankete » 2023-11-06, 10:57

Wojtek pisze:
2023-11-03, 22:14
Złamany błotnik i airbox uratowałem tymczasowo laserowo wycinaną blachą ze stali nierdzewnej.
...miałem jakiś czas temu podobny problem z elementami wykonanymi tworzyw wykonanymi dobre 30-40 temu. Co prawda chodziło o elementy do samochodów ale równie niedostępne jak w przypadku Twojej CZ. Próbowałem ratować się w podobny sposób ale pomimo naprawy w analogiczny sposób nie dawało mi spokoju to nitowanie, pomimo tego, że po złożeniu było niewidoczne. Znalazłem poprzez znajomego człowieka, który od kilkudziesięciu lat profesjonalnie zajmuje się naprawą / odtwarzaniem uszkodzonych elementów (nie mylić z zawodnikami, którzy po obejrzeniu filmiku na YT kupują najtańszy sprzęt i rozpoczynają zabawę z klejeniem zderzaków). Zleciłem mu naprawę i byłem zaskoczony efektem końcowym. Wszelkie klamry czy elementy siatki zbrojącej tworzywo czy na łączeniach czy na złuszczonych powierzchniach wtopione były tak, że z zewnątrz trudno się dopatrzeć ;-) ...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości