JueS: SKM I serii nr ramy 008

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: bing17 » 2014-02-01, 23:50

Fajne to jest to, że się z tym wszystkim nie ukrywasz jak spora część "kolekcjonerów". Miło się patrzy, jak ktoś rozwija kolekcję tak ciekawych motocykli jakie masz Ty czy Sebastian.

Awatar użytkownika
robik
Posty: 326
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: robik » 2014-02-01, 23:54

Konkretna robota i konkretne sprzęty. Mam nadzieję, że na żywo zobaczę :-)

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: JueS » 2014-02-08, 23:07

up:


Jako, doszły łożyska i reszta części silnikowych jest już gotowa, to przyszedł czas na składanie:
CZ 250 łożyska.jpg
CZ 250 silnik.jpg
CZ 250 silnik 2.jpg
CZ 250 silnik 3.jpg
CZ 250 silnik 4.jpg
CZ 250 silnik 5.jpg
Podsumowując, wął i skrzynia biegów wsadzone, kartery złożone. Tłok przyjemnie się ślizga w cylindrze jak na razie wszystko wygląda pięknie.


Jeszcze dzisiaj porównanie tłoków. Na chwile obecną mamy generalnie 4 rodzaje tłoków.

Od lewej:

1. Tłoki kute z epoki Wiseco, waga ~275g
2. Tłoki kute współczesnej produkcji Wossnera, waga ~215g
3. Tłok odlewany z epoki.. podobno oryginał, waga ~285g Na tym tłoku w zeszłym roku jeździliśmy.
4. Tłok odlewany z epoki, oryginalny do CZ, waga ~ 275g
CZ 250 tłoki porównanie 1.jpg
CZ 250 tłoki porównanie.jpg
CZ 250 tłoki porównanie 3.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: JueS » 2014-03-15, 23:23

kolejny up:
PROMOT jest praktycznie zrobiony, parę rzeczy jest do poprawki ale w zasadzie można już testować na torze.

filmik
https://www.youtube.com/watch?v=hAYchQCzxtg
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Muciek » 2014-03-15, 23:51

Gar zostawiliście z taką ilością okien czy seryjną tuleje włożyliście ?

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: JueS » 2014-03-15, 23:53

w tym zestawie jest akurat seryjny cylinder, o dziwo -przynajmniej takie mam subiektywne wrażenie, że idzie lepiej niż SKM
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Garry1 » 2014-03-16, 00:00

Cylinder jest przerabiany, trzeci kanał zasilany oknem w tłoku, jednak kartery są tym razem takie jak powinny być do kompletu, oraz zapłon motoplat ;)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Muciek » 2014-03-16, 00:02

A to nie jest 513 tylko 98x ? Myślałem że to 513. A jakąś jazdę Orilikem nagracie ? :D

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Garry1 » 2014-04-14, 16:17

Pozwole sobie zrobić UP ;)
SKM został odpalony na cylindrze z nową tuleją i na tłoku wossnera.
Pytanie mam do forumowiczów odnośnie oleju do mieszanki. Zakupiliśmy olej ipone Samurai. Ile go lać?
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Sebastian440 » 2014-04-14, 19:34

Ja lałem 1:25 motula 800 na docieraniu. Po planuje 1:30.
Macie wsadzony ten lekki tłok 215g? jak wibracje? Jeśli niema to też taki zamawiam :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: JueS » 2014-04-14, 20:38

Zamów :) Garry1 jak masz więcej zdjęć z SKMem to wrzuć. Ja ostatnio nie mogę narzekać na nadmiar wolnego czasu.
Aż żal, że z całego remontu 2 motocykli nie ma w zasadzie zdjęć.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Garry1 » 2014-04-14, 21:29

Jeśli chodzi o wibracje to na niskich obrotach wydają się być mniejsze. Nie wiem jak podczas jazdy bo nie wyjeżdżaliśmy na ulice. Ale ogólnie kulturalniej chodzi silnik ;)

Nie za dużo tego oleju? To ponad 2 razy więcej niż zalecał tazu...

Wypadałoby jeszcze splanować głowice bo stopień sprężania wynosi jakieś 9,5:1. Tylko pytanie czy warto ;)

Jutro zrobie troche zdjęć ;)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Sebastian440 » 2014-04-14, 21:40

Każdy robi jak uważa. Ja bazuje na tym co słyszałem od ludzi którzy kiedyś na tym śmigali. Co prawda lali castrola r40.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Muciek » 2014-04-14, 21:50

A oni wtedy lali 95/98 czy jakaś lotniczą do tego?

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Garry1 » 2014-04-14, 21:52

Rozmawiając z zawodnikami to było to paliwo "z beczki" do kupienia za marki na torze :mrgreen:
Jakieś wysokooktanowe, bo mowili że po nalaniu na "normalnych" ustawieniach motor szedł gorzej. Dopiero po przeregulowaniu lepiej jeździł.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Sebastian440 » 2014-04-15, 09:28

Mój kupował w Pewexie i nie z beczki :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: Sebastian440 » 2014-10-14, 18:42

JueS pisze:Doszło kilka nowych rzeczy ;)
Wielkie dzięki za części! Jak ktoś ma coś jeszcze do CZ 250 (ewentualnie do CZ 175) na sprzedaż to pisać śmiało na PW lub maila.
CZ 250 części silnikowe.jpg
Jest kilka smaczków np: nowe fabrycznie kartery, tuleje, cylindry tuningowane, nowe tłoki z epoki, pierścieni cały karton. Kawałek owiewki.. prawdopodobnie od jednego z moich motocykli, świat jest mały ;)
Te części czyżby z Poznania ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM 008

Post autor: JueS » 2014-10-14, 19:20

Tak, części są z Poznania. Czas chyba zacząć temat o kolejnym SKMie, tyle, że jeden jak i drugi mają ten sam nr ramy ale są z różnych serii. Dałoby radę zmienić tytuł tego tematu na "JueS: SKM I serii nr ramy 008"?
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM I serii nr ramy 008

Post autor: rss » 2014-10-18, 07:18

jesli chodzi o olej, to raczej wiecej jak mniej (czyli raczej 1:25 jak 1:50)
i wspolczesne oleje dobrej marki powinny dac rade - tj domieszki "z apteki" nie beda wymagane :D
temat techniki jazdy wyczynowym 2t pomijam, bo to pewnie znasz na wylot,
ale jest to wazne dla trwalosci takiego silnika.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości