WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Awatar użytkownika
srkhan
Posty: 73
Rejestracja: 2011-06-08, 14:19
GG: 0
Moje maszyny: Stara WSK-a 125 M06B3 '71 w stodole :)
WSK M06 Z2 '62
Lokalizacja: Gochy
Kontaktowanie:

WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: srkhan » 2012-07-22, 21:35

Witam, pragnę zaprezentować Wam mój najnowszy nabytek jakim jest WFM-ka z 1955 r. Kupiłem ją okazyjnie. Zawsze chciałem mieć WFM-kę. Ta została wyciągnięta z Motławy. Częściowo leżała w mule więc nie jest źle. Jena strona baku jest podziurawiona, sporadyczne dziurki są w ramie i błotnikach. Niestety była ona bez silnika. Nr ramy to 29 XXX, a nr silnika 74 XXX więc jest ona z początków produkcji. Przebieg wg licznika to 3685 km (odczytałem po demontażu tarczy). Wszystkie amortyzatory odziwo działają. Puszkę i korek wlewu paliwa można otworzyć. Wszystkie gumy (manetki i osłony na lagach) zachowane jak nowe.

W tym tygodniu zamierzam ją oddać do piaskowania, potem spawanie i podkład.(ewentualne szpachlowanie)
WFM-ka wg oryginału najprawdopodobniej była bordowa jednak ja mam zamiar pomalować ją na kolor kremowy. Podobno tez takie były oryginalnie.

Czeka mnie ogrom prac ale to właśnie będzie najlepsze. Satysfakcja gwarantowana :)

A oto kilka fotek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mauri
Posty: 78
Rejestracja: 2012-02-27, 19:26
GG: 0
Moje maszyny: romet
Lokalizacja: poznan
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: mauri » 2012-07-22, 21:45

Cześć . Bardzo mocne zęby musi mieć ten czas :lol: A tak na serio , to naprawdę udany okaz , ważne , ze oryginalna ;-)
A skąd wiesz , ze to 55 rok :?: Powodzenia w renowacji i kompletowaniu ;-) :-D
Dis oil is for tu strołk endżin ;D

Awatar użytkownika
srkhan
Posty: 73
Rejestracja: 2011-06-08, 14:19
GG: 0
Moje maszyny: Stara WSK-a 125 M06B3 '71 w stodole :)
WSK M06 Z2 '62
Lokalizacja: Gochy
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: srkhan » 2012-07-22, 21:57

mauri pisze: A skąd wiesz , ze to 55 rok :?:
Było na tabliczce znamionowej, która się rozpadła. Poza tym nr ramy no i okrągła puszka narzędziowa

Awatar użytkownika
kubaszwiecLBK
Posty: 139
Rejestracja: 2011-04-02, 17:22
GG: 0
Moje maszyny: Jawa Kaczka, Mustang, Simson i 9 polskich motorowerów
Lokalizacja: Lębork
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: kubaszwiecLBK » 2012-07-22, 22:18

Czy ona przypadkiem nie była na licytacji?

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: Jakub » 2012-07-22, 22:25

Rocznik się zgadza ;-)
Ogólnie bardzo dużo pracy cię czeka i powodzenia . Przypuszczam ze jest to końcówka1955 :D
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
srkhan
Posty: 73
Rejestracja: 2011-06-08, 14:19
GG: 0
Moje maszyny: Stara WSK-a 125 M06B3 '71 w stodole :)
WSK M06 Z2 '62
Lokalizacja: Gochy
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: srkhan » 2012-07-22, 22:49

kubaszwiecLBK pisze:Czy ona przypadkiem nie była na licytacji?
Ano była. A co? też licytowałeś??

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: Junak » 2012-07-22, 22:51

Ta WFM NA 1000% nie pochodzi z 55 roku !!! ZBYT WYSOKIE NUMERY TO PO PIERWSZE . Licznik w półce -a nie powinno być go wogóle, bak przykręcany śrubą przez środek a powinien być jak w m04 od dołu,brak mocowań tablicy rejstracyjnej na przednim błotniku,powinny być żółte manetki itp
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: jakemdural » 2012-07-22, 23:19

Dodatkowo Nie taka lampa tylnia , klakson niby skąd miał brać prąd jak nie było oryginalnie akumulatora?
Może oryginalnie jest to 55 rok ale ma poprzyklejane nowocześniejsze elementy...

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: Jakub » 2012-07-22, 23:24

A mi się jednak zdaje że końcówka 1955lub początek 1956 .Z licznikiem też myślałem ale doszedłem do wniosku ze ktoś ten motocykl użytkował i mógł przecież pozmieniać te elementy nie pasujące z błotnikiem to samo . Po prostu poprzedni właściciel odmładzał sobie WueFeMke. ;-)
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
Kamil.Z
Posty: 141
Rejestracja: 2012-03-02, 17:20
GG: 1953902
Moje maszyny: WSK M06B3 74'
Lokalizacja: Gościęcino [GLE]
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: Kamil.Z » 2012-07-23, 19:11

Haha, ale o ten biedny motor robił w Motławie?

Awatar użytkownika
srkhan
Posty: 73
Rejestracja: 2011-06-08, 14:19
GG: 0
Moje maszyny: Stara WSK-a 125 M06B3 '71 w stodole :)
WSK M06 Z2 '62
Lokalizacja: Gochy
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: srkhan » 2012-07-23, 19:37

Więc tak, co do mocowań rejestracji -są na bokach błotnika, tylna lampa faktycznie nie jest oryginalna ale po zdjęciu gumy widać ślad po tej metalowej owalnej. Licznik i klakson ktoś może sobie zamontował. Dodatkowo licznik nie był osadzony w tej obejmie (kołnierzu) tylko bezpośrednio w półce co może wskazywać o ingerencji. Może ktoś zrobił jej swoisty "tuning" jak na tamte czasy ;)
Oglądając dokładnie szczątki lakieru odkryłem, że była ona pomalowana na czarno bo znalazłem szczątki złotych szparunków na czarnym polu ale widać ze była ona bordowa. Jedna moja teoria to taka że została ona wyprodukowana pod koniec 1955 roku a wyszła już w 1956, stąd licznik , kolor czarny i te manetki bo o ile się nie mylę to w tym roku już były liczniki.

A co ona robiła w Motławie? czekała na mnie :)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: Skinder » 2012-07-23, 19:56

Ciekawe co z niej po piaskowaniu zostanie. Może chciała mierzyć się z jakimś okrętem podwodnym.

Awatar użytkownika
srkhan
Posty: 73
Rejestracja: 2011-06-08, 14:19
GG: 0
Moje maszyny: Stara WSK-a 125 M06B3 '71 w stodole :)
WSK M06 Z2 '62
Lokalizacja: Gochy
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: srkhan » 2012-07-23, 21:10

Znalazłem stronkę ze spisem nr ram i silników WFM. Z tego wynika ze moja WFMka jest z całą pewnością z przełomu 55/56 oczywiście ze wskazaniem na 55( wg tabliczki)

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: Jakub » 2012-07-23, 21:50

srkhan pisze:Może ktoś zrobił jej swoisty "tuning" jak na tamte czasy ;)
To było odmładzanie motocykla
Bo mieć WFM to nie sztuka ale mieć nową WFM to już coś ;D
Z tego wynika ze moja WFMka jest z całą pewnością z przełomu 55/56 oczywiście ze wskazaniem na 55( wg tabliczki)
Też tak myślę
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: Adrian. » 2012-07-23, 21:54

Skinder pisze:Ciekawe co z niej po piaskowaniu zostanie.
Też mnie to ciekawi.

Awatar użytkownika
srkhan
Posty: 73
Rejestracja: 2011-06-08, 14:19
GG: 0
Moje maszyny: Stara WSK-a 125 M06B3 '71 w stodole :)
WSK M06 Z2 '62
Lokalizacja: Gochy
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: srkhan » 2012-07-23, 22:13

Mam nadzieję , że w przyszłym tygodniu uda mi się ją wypiaskować więc wszyscy się przekonamy

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: Jakub » 2012-07-23, 22:23

Kup jeszcze jeden bak . Najwyżej będziesz miał na zapas ;D
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: wujcio » 2012-07-23, 22:48

daj foto tabliczki :)
masz do niej org silnik?

Awatar użytkownika
srkhan
Posty: 73
Rejestracja: 2011-06-08, 14:19
GG: 0
Moje maszyny: Stara WSK-a 125 M06B3 '71 w stodole :)
WSK M06 Z2 '62
Lokalizacja: Gochy
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: srkhan » 2012-07-24, 12:26

wujcio pisze:daj foto tabliczki :)
masz do niej org silnik?
Chyba pisałem, że tabliczka się rozsypała, jest w drobnych kawałkach, foto nic nie da bo by odczytać to brzeba na nią patrzeć pod różnym katem . Silnika nie ma niestety

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 - 1955 [ History of the Motława ]

Post autor: kanuj » 2012-07-24, 17:27

Junak nie do końca się zgadzam się z Tobą co do mocowania zbiornika. Jestem w posiadaniu WFM z 1955 r. nr ramy 23771 dobrze czytelny na tabliczce oraz na belce ramy. Mocowanie zbiornika jest centralnie śrubą pod kratką podobną nieco do tej z SHL M11 lecz w kształcie "grzybka", ale inną od WSK-i z 1957 r. którą posiadam. Mocowanie identyczne do SHL M04 było prawdopodobnie w początkowej fazie produkcji o czym mówi także instrukcja z 1955 roku.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości