M21MM250

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

M21MM250

Post autor: Skinder » 2012-12-30, 01:08

Witam. Pozwoliłem sobie założyć temat o mojej WSK, ale nie wiedziałem gdzie to umieścić. Powinno być w profesjonalnych, ale poczekam na jakiegoś założyciela. WSK, a raczej to co z niej zostało wpadło w moje ręce podczas zlotu w Działdowie, upolowałem sobie złom za 70zł na allegro (rama, przód kos, jakieś śmieci jawy, kiera z osprzętem), pojechałem na zlot, zostawiłem dudka, pojechałem do Mławy odebrać złom i wysiadłem w Gródkach. Po głębszych oględzinach okazało się, że rama jest od 175 z 81r, ktoś zeswapował do niej silnik od rometa albo coś w te deseń. Pozatym, wszędzie pełno powierconych otworów, poobcinanych elementów i patentów. Stwierdziłem dzisiaj, że zanim zrobie sobie ramę do ES'a tak na tip top to ogarne sobie te ramę tak, żeby można było w czymś przetestować silnik. Oś wahacza poszła lekko, więc nie będzie większych problemów z poskładaniem tego, ogółem po ok 40 minutach wszystko było rozebrane. Załatałem pare dziur, odciąłem resztki jakiś kikutów, zeszlifowałem wszystko na równo, i urwałem przednie mocowania silnika - spawy zrobiły na mnie całkiem pozytywne wrażenie, coś w stylu filmu "Spawanie z Wrocławia" :mrgreen: Wczoraj przygotowałem silnik do odpału, odnalazłem iskrę, wyczyściłem i przygotowałem gaźnik, ogółem zostało tylko podpięcie akumulatora, dostarczenie paliwa i ogień, ale wszystko w swoim czasie. Plany? Zapodać EM250, zmienić promień skrętu poprzez cofnięcie zbiornika i siedzenia do tyłu, odchudzić i wzmocnić ramę, załatać i wyprostować resztę niedomagań. Pare spust-fotek:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
roberto
Posty: 125
Rejestracja: 2012-10-29, 00:05
GG: 3876029
Moje maszyny: WSK 175 X 3
Lokalizacja: CAL / Aleksanadrów Kujawski
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: roberto » 2012-12-30, 01:15

jestem ciekaw co z tego wyjdzie . ale pracy to masz od groma przy tym

sebek123
Posty: 13
Rejestracja: 2012-02-12, 17:13
GG: 0
Moje maszyny: Junak m10
Lokalizacja: sokołów podlaski

Re: M21EM250

Post autor: sebek123 » 2012-12-30, 17:03

Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom

Awatar użytkownika
Grabar96
Posty: 136
Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
Lokalizacja: Raciąż
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Grabar96 » 2012-12-30, 17:30

sebek123 pisze:Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom
Trzeba być dobrej myśli że jednak to monstrum wytoczy się z garażu o własnych siłach :mrgreen: .
albo rama znowu poleci w kąt.
Nie mam czasu tracić czas

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: z-tomek » 2012-12-30, 17:33

Pokaż zdjęcia tych spawów

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: wujcio » 2012-12-30, 18:19

dołączy do gniotów skindera :D

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2012-12-30, 19:48

Zdjęć spawów nie mam bo zeszlifowałem je, aby te kawałki mocowań gdzieś mam. Co do poprzednich ram, cały czas szukam materiału na główki i kogoś kto je u mnie wytoczy. To samo tyczy się belki w obu ramach, które żeby zrobić muszę mieć na czym, bo wiertarką odręcznie jest raczej z góry skazanym na niepowodzenie pomysłem.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2013-01-22, 22:34

Korzystając z dostępu do laseru stwierdziłem, że warto sprawdzić co i jak. Wykonałem więc projekt przednich mocowań boczków i oddałem do firmy. Wyszło całkiem fajnie, mocowanka zostały dogięte i przyspawane w nowym miejscu - zbiornik, kanapa i boczki są cofnięte o ok 12mm. W międzyczasie rama schudła jeszcze pare gram o reszte złomu i mocowań, połatałem pare pozostałych otworów i loch, zaprojektowałem do wycięcia tylne mocowania silnika oraz skołowałem do nich tuleje. Projektują się przednie mocowania silnika, ale o tym innym razem. W planie jest jeszcze podwieszenie silnika za głowicę tak jak w mz. Póki co pare fot, ostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: peter125-175 » 2013-01-22, 22:43

Fajnie wyglądają mocowania boczków.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Alien » 2013-01-22, 23:06

ostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami :roll:
Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po co :?:

W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur :) także ja chętnie pooglądam takie zdjęcia skoro już mamy taki trend :)

Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2013-01-22, 23:32

Alien pisze:Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po co :?:
Wybacz, ale jak już się czepiamy to wiedz, że ja nie pije ;-)
Alien pisze:W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur także ja chętnie pooglądam takie zdjęcia skoro już mamy taki trend :)
A to nie stanowi różnicy, dalej spawam w ciemnym garażu, nie mam innych warunków póki co. Detale ułatwiają prace i znacząco skracają czas, teraz mam możliwości praktycznie na miejscu i od ręki, więc grzechem by było nie korzystać :)
Alien pisze:Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?
Oczywiście wszystko wcześniej zostało dokładnie sprawdzone i opomiarowane. Prototyp wykonany z drewna zostawał przywiązany do fundamentu a siła to nic innego jak wóz z koniem po drugiej stronie :) Całość oczywiście została opomiarowana 40 letnią wagą łazienną wskazującą z dokładnością do ok 10kg, więc dokładność jest w zupełności wystarczająca. :roll:

A tak poważnie, spodziewałeś się jakiegoś profesjonalnego wywodu? ;-) Po 4 dniach pracy w autocadzie i solidworksie ciężko jest oczekiwać jakiś konkretów, a skoro mam już wykonany projekt, to dlaczego by nie oznaczyć go i w formie jaj/żartu/zabawy nie zobaczyć jak się zachowa pod jakimś obciążeniem i nie zrobić zrzutu? Oczywiście jednak zapewniam - oba przednie mocowania są bezpieczne w użyciu :roll: Traktuje to jako hobby i na takim poziomie mnie to w zupełności wystarcza i satysfakcjonuje, wiedza jest jaka jest, zdrowie też jak i warunki także dziękować Bogu za dary i nic innego nie pozostaje jak robić ;) Mimo to cieszy mnie to, że poświęciłeś swój czas aby mnie zgasić tutaj we własnym temacie - piaskownicy, i nie ukrywam, że mam cichą nadzieję, że będziesz tutaj zaglądał częściej coby można się nauczyć nieco na swoich lub dobrze by było - i cudzych błędach ;-)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Alien » 2013-01-23, 00:08

Mimo to cieszy mnie to, że poświęciłeś swój czas aby mnie zgasić tutaj we własnym temacie - piaskownicy
Panie, to że się o coś pytam nie jeszcze znaczy że próbuję Cię zgasić. Pytałem z czystej ciekawości. W każdym razie będę temu tematowi będę kibicował, na laserze można cuda zrobić do wueski i taką robotę lubię.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: AudioBas » 2013-01-23, 00:24

Wrocław czeka na dokończenie projektu i kibicuje!

Czemu się nie chwaliłeś, że na laserze palisz? :P
Szukałem!

Może wypalisz kilka ciekawych rzeczy do Naszych sprzętów?
Np tą blaszkę od napędu ślimaka, podkładki dystansujące skrzynię chyba za cieniutkie na laser?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2013-04-24, 21:46

Panowie bez spamu :roll: Apropo lasera to dzisiaj dostałem mocowania silnika, które wreszcie w poniedziałek zachciało mi się podrzucić. Tuleje dorobione już wcześniej, na dniach ogarnę tulejki na przód i będzie można pospawać. Zostanie w sumie kupienie poduch i można przymierzyć silnik :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2013-05-03, 01:49

Przepychu w temacie nie ma, ciekawe dlaczego :oops: Jestem po pierwszych przymiarkach, dystansowanie wstępnie ogarnięte, wszystko wyda i pasuje, muszę tylko wytoczyć tuleje dodatkowe i tył skończony :) Poduchy na przód też już jest wstępna koncepcja, jutro rozrysuje projekt i w poniedziałek postram się podrzucić laserowcom. Górna poducha niestety niebardzo zgrywa się ze zbiornikiem, będzie trzeba ciut podnieść do góry.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: jannex » 2013-05-03, 06:41

Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: auriol77 » 2013-05-03, 09:11

Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.

Awatar użytkownika
krzysiek127
Posty: 136
Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: krzysiek127 » 2013-05-03, 11:40

Eksperymentowanie z customem, to własnie zabawa z niestandardowymi rozwiazaniami.
Podoba mi się, kibicuję projektowi.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Sebastian440 » 2013-05-03, 11:50

Gaźnik na ramie to detal, małe spawanie i niema problemu :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21MM250

Post autor: Skinder » 2013-05-03, 13:26

jannex pisze:Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.
Faktycznie, dzięki ;)
auriol77 pisze:Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.
Powiedz to komuś kto do E30 wrzucił V8 :mrgreen: Gaźnik nie jest problemem, wystarczy zmienić kruciec od TS i będzie grało, mam taki ale niestety pęknięty. I tak będę jeszcze raz zrzucał dolot to zamienie krućce na próbę i dam foto jak leży :cool:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości