Renowacja WFM 1960 KONIEC

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-11-25, 19:46

Tempo prac troszkę zmalało. Muszę troszkę podreperować budżet. Planuję wyjechać motorkiem w maju więc jeszcze jest troszkę czasu. Zamówiłem i czekam na nową kierownicę. Z grubszych rzeczy do kupienia mam jeszcze wydech i felgi ze szprychami. W sobotę pod lakier trafią puszki narzędziowe. Póki co tylko puszki ponieważ chcę zobaczyć jak wyjdą szparunki. Jeśli będzie dobrze to polakierujemy resztę. Zobaczymy.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-11-27, 23:34

Dzisiaj zabrałem się za siedzenie. Wyciąłem sobie nową podstawę ze sklejki ponieważ stara już się zmęczyła. Teraz muszę blachy odnowić i zamówić pokrowiec.
WP_001221.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2014-11-28, 09:46

A gąbka w jakim stanie? Jeśli kiepska to ja bym zamówił nową u gościa z allegro, który się zowie "junc", robi świetne gąbki odlewane a nie wycinane.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-11-28, 09:56

Gąbka jest ok na szczęście :) Nie wygląda może jak nowa, ale jest cała i sprężysta.
WP_001222.jpg
WP_001223.jpg
WP_001224.jpg
Kolejny dzień prac na siedzeniem. Dopracowałem jeszcze nową sklejkę. Jeszcze tylko, przy okazji lakierowania jakiegoś auta, zostanie pokryta klarem i tyle. Starą kanapę rozebrałem na części pierwsze. Blachy wyczyszczone i pomalowane czarnym matem. Teraz tylko nowy pokrowiec i można składać, ale zostawię to sobie na sam koniec.
WP_20141128_001.jpg
WP_20141128_002.jpg
WP_20141128_003.jpg
WP_20141128_004.jpg
Co do nowych gąbek to znalazłem taką ofertę, ale patrząc na cenę to cieszę się, że moja jest ok :)
http://www.motorstore.pl/motocykle-zaby ... 23314.html

Przed chwilą przyszła nowa kierownica od Hartmann'a. Co tu gadać, piękna rzecz :)
WP_20141128_006.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2014-11-28, 21:38

To są gąbki, które robi junc.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-11-28, 21:43

aaaaaaaaaaaa.....

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-11-30, 17:40

Podstawa pokryta klarem dzięki czemu będzie bardziej odporna na warunki atmosferyczne.
WP_20141130_002.jpg
Sklejka wyschła, a blachy przykręcone.
Jeszcze tylko pokrowiec i siedzenie gotowe. Zostawię to sobie jednak na koniec remontu :)
WP_20141201_001.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-01, 19:59

Kolejny raz odbiegam od oryginału. Tym razem ze szparunkami. Zależy mi, żeby za jakiś czas, gdy lakier posiada i się zniszczy, mieć możliwość wypolerowania lakieru. Dlatego podjąłem decyzję, że szparunki będą pod klarem. Położyliśmy złoty kolor, teraz przykleję taśmę w miejscu linii szparunków, polakierujemy pod kolor motoru, oderwiemy taśmę i pokryjemy klarem.
V__4D47.jpg
V__B8C5.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-02, 22:29

Oklejam szparunki ;)
WP_20141202_002.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-04, 16:30

Felgi już są, a szprychy zamówione. Niebawem zabawa w szprychowanie i centrowanie. Z grubszych rzeczy do kupienia zostały opony i wydech. Święty, domyślny Mikołaj też pewnie przyniesie jakieś błyskotki. Nic tylko kończyć lakierowanie i składać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: zmyngut » 2014-12-04, 22:24

Czy to są obręcze 19" 1.85 prawda? Czy mógłbyś napisać dwa zdania o nich? Chodzi mi jakość "na oko" ;-). I czy warto to kupować? Jeśli tak to może jakiś link?
Po za tym- kawał dobrej roboty.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-04, 22:42

Dzięki. Felgi 19 1.60. Wyglądają fajnie. Najważniejsze, że są proste. Chrom też jest spoko. Wadą jest to, że są odbiciem lustrzanym oryginałów. Z tego co wiem, nie da się ich zaszprychować przy oryginalnej długości szprych, tak jak oryginalnie. Z przodem nie ma problemu. W tylnym kole trzeba ponoć, zamiast szprych 1,85 zastosować 1,70. Czekam na szprychy i będę mógł powiedzieć coś więcej. Nie będę jeździł po polach więc nie oczekuję od nich mega wytrzymałości. Będę mógł się wypowiedzieć o tych felgach za jakiś czas, ale wyglądają bardzo dobrze. Za te pieniądze to jestem usatysfakcjonowany w 100 %. Kupiłem u tego gościa: http://allegro.pl/show_item.php?item=4833900285

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-07, 13:01

Sprawa z felgami wygląda tak, że nie da się ich zaszprychowąć na półbębnach niestety. Pozostają oryginały lub zamienniki za 200 zł sztuka takie jak tutaj: http://gmoto.pl/obrecz-felga-szeroka-19 ... 82002.html
Nie wiem w czym dokładnie tkwi problem. Pewnie w tym odbiciu lustrzanym i innym ukierunkowaniu gniazd na nyple. Na oryginalnych długościach szprych NIE JEST MOŻLIWE zaplecenie koła jak w oryginale. Na innego rodzaju piastach nie będzie problemu pewnie.


Te nieszczęsne obręcze oddaję sprzedającemu i zamówiłem kolejne po 200 zł sztuka :( Mają pasować bez problemów. Zobaczymy

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-09, 16:55

W ostatnich dniach, z powodu choroby nie byłem w warsztacie, ale kolega nie próżnował i polakierował puszki narzędziowe i kilka małych elementów. Po niepowodzeniu z kołami jest to dla mnie bardzo optymistyczny akcent. Jak wam się podoba?
WP_20141209_005.jpg
WP_20141209_002.jpg
Potrzebuję informacji. Kupiłem taką stopkę:
stopka.jpg
Nie mam jeszcze kół a chciałbym ją polakierować.
Z problemem wyginania tej stopki sobie poradzę, ale czy ma ktoś taką stopkę zamontowaną na osi od podnóżków i mógłby mi podać jaką powinna mieć długość, żeby motocykl się nie przewracał. Będę bardzo wdzięczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-11, 18:51

decada pisze:W ostatnich dniach, z powodu choroby nie byłem w warsztacie, ale kolega nie próżnował i polakierował puszki narzędziowe i kilka małych elementów. Po niepowodzeniu z kołami jest to dla mnie bardzo optymistyczny akcent. Jak wam się podoba?
WP_20141209_005.jpg
WP_20141209_002.jpg
Potrzebuję informacji. Kupiłem taką stopkę:
stopka.jpg
Nie mam jeszcze kół a chciałbym ją polakierować.
Z problemem wyginania tej stopki sobie poradzę, ale czy ma ktoś taką stopkę zamontowaną na osi od podnóżków i mógłby mi podać jaką powinna mieć długość, żeby motocykl się nie przewracał. Będę bardzo wdzięczny.
Kolejny dzień.
Przednie nogi polakierowane więc mogłem założyć nowe osłony gumowe i złożyć przód. Jeszcze tylko tawotnica w ruch, opaski druciane i zrobione. Wyczytałem, że 1/4 kg smaru trzeba wtłoczyć do goleni.
WP_20141211_001.jpg
WP_20141211_004.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-15, 23:55

Nowe felgi dzisiaj przyjechały kurierem. Udało się zaszprychować. Jako, że to moje pierwsze szprychowania, troszkę czasu mi to zajęło, ale misja zakończona sukcesem. Żona pomagała, syn się starał wiec było rodzinnie :) Oto efekty:
WP_20141215_006.jpg
WP_20141215_004.jpg
WP_20141215_002.jpg
Teraz łożyska, pozostałe elementy i oddaję do centrowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-16, 08:48

Szybkie pytanie. Czy na zabieraku zębatki tylnej powinny być te gumowe tulejki. Na tych 5 bolcach wystających z zabieraka. Pilne! Wydaję mi się że tak ale nie znalazłem na fotkach w necie, na schematach nie ma.Proszę o pomoc.

Wcisnąłem nowe łożyska w piasty kół wiec mogę zawozić koła do centrowania. Złożyłem i nasmarowałem przednie zawieszenie.
Od kilku dni, polakierowane puszki narzędziowe suszyły się przy piecu warsztatowym. Dzisiaj je przepoleruję i będą mógł przykręcić do ramy. Zobaczymy wtedy jak to się będzie prezentować. Już nie mogę się doczekać.

Kolejne elementy układanki wracają na swoje miejsce i kolejne pudełko z częściami opróżnione. Okładziny na szczękach hamulcowych jeszcze dosyć grube więc popracują jakiś czas.
WP_20141216_002.jpg
WP_20141216_003.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-21, 13:11

Wczoraj udało się, chyba ostatni raz przed świętami, popracować przy motorze. Wreszcie zamocowałem tabliczkę znamionową.
WP_20141220_003.jpg
Nity kupione na allegro. Rewelacja. Wbijamy i po kłopocie. Trzyma elegancko.
WP_20141220_002.jpg
Dodatkowo poskładałem kierownicę. Trzeba było troszkę otwory pilniczkiem potraktować żeby wszystko pasowało. Jeszcze brakuje lusterek, ale ponoć domyślny Mikołaj ma przynieść :)
WP_20141220_010.jpg
Wypolerowane puszki narzędziowe przykręciłem wreszcie do ramy. Szparunki mam szersze niż w oryginale. Podjąłem taką decyzje ponieważ kolor jest ciemny i chciałem żeby szparunki były widoczne. Pewnie niektórym się to nie spodoba. Krytykę biorę na klatę.
WP_20141220_016.jpg
WP_20141220_011.jpg
WP_20141220_006.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Cienias » 2014-12-21, 13:30

Ładnie Ci idzie a takie nity widzę pierwszy raz :-o Fajna sprawa.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-12-21, 13:31

Nity petarda. Specjalnie do tabliczek. Polecam.
http://allegro.pl/nit-tabliczki-znamion ... 79934.html

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości