Renowacja WFM 1960 KONIEC

Odpowiedz
Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Renowacja WFM 1960 KONIEC

Post autor: decada » 2014-10-12, 09:17

Witam. Jestem nowy na forum. Od zawsze byłym zboczony na punkcie starej motoryzacji. Aktualnie jestem w posiadaniu garbusa z 1968, ogara 205 z 1986, Vw T3 z 1985 i teraz doszła do kolekcji WFM z 1960, Motocykl kupiłem ponad dwa miesiące temu w takim stanie:
WP_000852.jpg
Motocykl kupiony bez dowodu i tablic, ale aktualnie jest już zarejestrowany i w trakcie renowacji. Silnik niby po remoncie. Faktycznie chodzi pięknie, ale jaki jest jego faktyczny stan okaże się jak rozbiorę go do szkiełkowania. Będę po kolei opisywał co już zrobiłem w kolejnych postach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 09:27

Po zarejestrowaniu WFM'ki, co trwało około dwóch tygodni, zabrałem się do pracy. Rozebrałem motocykl na części i rozpocząłem prace blacharskie. Pracuję w warsztacie blacharsko-lakierniczym i wszystkie prace przy wfm odbywają się w tzw "międzyczasie". Na pierwszy ogień poszła rama. Była dość zmęczona i wymagała prostowania i poprawienia spawów.
WP_000859.jpg
WP_000861.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 09:31

Po renowacji motocykl ma wyglądać tak:
wfm.jpg
Moja będzie się różniła chyba tylko silnikiem. Mój będzie szkiełkowany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 09:39

Postanowiłem zmienić zbiornik paliwa. Zamiast oryginalnego, mocowanego na opaskę, zakładam zbiornik z 1958 z bagażnikiem. Odbiegam od oryginału, wiem, ale motocykl ma mi się podobać i tak go sobie wymarzyłem :) Kupiłem więc takowy zbiornik.
WP_000862.jpg
WP_000863.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 09:47

Kolejny krok ta naprawy blacharskie. Wszystkie widoczne wady naprawiałem przed piaskowaniem ponieważ robiłem to w wolnym czasie i nie wiedziałem ile mi to zajmie. Po piaskowaniu jest mało czasu na zabezpieczenie antykorozyjne i chciałem grubsze naprawy mieć już zrobione, a po piaskowaniu naprawić to co wyjdzie. Zacząłem od błotnika tylnego. Niestety pod siedzeniem było sito. Ktoś przykrył to szpachlówką. Zerwałem szpachel i naprawiłem błotnik.
WP_000866.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 09:57

Dalej. Musiałem dokupić brakujące elementy czyli osłonę krótką łańcucha i osłonę akumulatora. Z osłona zaczęły się problemy. Póki co nie udało mi się zakupić oryginału. Kupiłem więc osłonę z filtrem z 1963 i przerobiłem. Usunąłem filtr i zaślepiłem otwór do gaźnika. Takie rozwiązanie pozwoli mi ukończyć motocykl. Oczywiście jak tylko uda mi się kupić oryginał to zrobię podmiankę. Póki co musi być tak.
WP_000864.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 10:17

Po dopasowaniu elementów
WP_000873.jpg
całość poszła do piaskowania.
WP_000875.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 10:28

Po piaskowaniu ruszyłem z zabezpieczeniem całości podkładem reaktywnym. W pracach lakierniczych wspomaga mnie kolega, zawodowy lakiernik. Mógłbym to zrobić sam, ale zależy mi na jakości, a on ma 20 lat praktyki.
WP_000878.jpg
WP_000879.jpg
WP_000880.jpg
WP_000882.jpg
WP_000883.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 10:33

Kolejny etap to naprawy blacharskie, ponowna warstwa podkładu reaktywnego i na to podkład akrylowy. Podkład akrylowy zastosowaliśmy czarny, żeby uzyskać głębię koloru.
WP_000885.jpg
WP_000886.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 10:37

Po nałożeniu podkładu mogłem zabrać się za szpachlowanie. Co musiało zostać szpachlowane zostało poszpachlowane szpachlówką z pyłkiem aluminiowym i na to jeszcze raz podkład akrylowy czarny.
WP_000889.jpg
V__0A94.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 10:48

Aktualnie większość elementów ramy jest polakierowana. Nie udało się nam polakierować całości za jednym zamachem niestety. Zbyt dużo elementów i zbyt małe pomieszczenie. Niebawem będziemy dalej lakierować. Kolor jaki wybrałem do ciemne bordo. W cieniu wyglądana na czarny, a w słońcu jak dojrzała wisienka.
WP_001002.jpg
WP_001004.jpg
WP_001006.jpg
WP_001008.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 12:29

Jeśli macie jakieś uwagi, sugestie bądź pytania to piszcie.

Awatar użytkownika
Szklanka
Posty: 215
Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Szklanka » 2014-10-12, 13:34

Regulamin działu
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Post pod postem, fajna sztuka, powodzenia :ok:

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 14:00

O kuchnia. Faktycznie :( Ale babola strzeliłem

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-12, 20:56

Widzę, że temat przeniesiony. Dzięki. Czekam na opinie i sugestie :)

kacper123190
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-02, 20:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06
Lokalizacja: Iłowo-Osada
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: kacper123190 » 2014-10-13, 20:41

Super to wszystko wychodzi, ja zaczynam niedługo też prace nad wfm wszystko mam w częściach tylko ramę muszę kupić od wfm, albo włożę od wsk m06 z 62r. bo chyba aby detalami się różnią jakąś tabliczką a tak poza tym to byłbym bardzo ciekaw jak wygląda rejestracja jeśli nie ma się żadnych dokumentów, wsk mam zarejestrowaną od nowości i ciągle opłacaną, ale z wfm będzie licho. Dobra trzecie pytanie, jaki jest taki mniej więcej koszt piaskowania elementów, oraz lakierowania całości. ;-)

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-13, 22:07

Ja miałem zaświadczenie z UK w którym motor był zarejestrowany, że widnieje w systemie na gościa takiego i takiego. Umowa kupna spisana z tym gościem i mała batalia w moim UK. Reszta na priv. Koszt piaskowania bez kół to w moim przypadku 250 zł. Co do kosztów lakierowania to ciężko powiedzieć bo przygotowywałem sam a pryskał kolega. Robiliśmy ostatno wycenę lakierowania MZ i wyszło około 1500 zł z materiałami.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-10-17, 12:42

Pytanie. Chciałbym kupić instalację elektryczną. Czy w modelu z licznikiem w półce lampa to tzw. krótka?

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2014-11-02, 10:47

Prace przy motorku idą do przodu. Tempo troszkę spadło, ze względu na finanse, ale i tak trzymam się planu. Mam zrobione chromy i polakierowane pozostałe elementy ramy. W wolnym czasie popracowałem również nad licznikiem. Czekam na śruby z nierdzewki i jak tylko do mnie dotrą zajmę się składaniem ramy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: daroohd » 2014-11-02, 15:47

Piękna maszyna ci wyjdzie kolor będzie obłędny.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości