MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-09, 23:46

Witam,

Po wielu latach, wielu kilometrach oraz zmianie właściciela MZ wróciła do mnie :) Z poczatku kupiłem ją w 2006 roku. Wyglądała zgodnie z pierwszym zdjęciem. Została przeprowadzona renowacja, której efekt był zgodny ze zdjęciem drugim.

Sprzedałem ją wraz z zakupem Hondy CB 500 w 2008 roku. W roku 2014 wróciła do mnie :)

Podczas, gdy nie była ona u mnie zdążyła po remoncie zrobić 10.000 km. Nie tylko wymaga remontu wizualnego, ale również skrzynia biegów nie domaga, bo w zasadzie nie posiada ona 2 biegu. Z tego właśnie względu przeprowadzę całkowity remont motocykla od A do Z.

Na początek poleci zatem układ tłokowo korbowy, wystosowałem maila do intr-motu o wycenę i zakres usług jaki mogą wykonać, zależy mi bowiem, żeby załatwić to w jednej firmie. Szlif cylindra, wału, nowa korba i w miarę możliwości tłok i pierścienie. Wraz z centrowaniem. Do tego dochodzi zakup skrzyni biegów. Jeśli możecie coś dopowiedzieć to zachęcam do komentowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: Filip518 » 2014-11-11, 11:08

To powodzenia w pracach ;-)

Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 449
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: piter_dzn » 2014-11-11, 13:11

Ładna sztuka ;-) Ostatnio robiłem rozeznanie gdzie mógłbym oddać swój zestaw jesli chodzi o cylinder i wał. Znajomy polecił mi zakład w Częstochowie na ul.Kubiny. Robił tam zestawy do NSU i wszelkiego rodzaju rusków i jak do tej pory nie miał żadnych problemów (ponoć właściciel ma ładnych kilkadziesiąt lat doswiadczenia w tej branży).Do tego na ulicy Warszawskiej jest jakiś sklep z tłokami i pierścieniami gdzie ponoć mają bardzo dobre zestawy. Wkrótcę się wybiorę do obu zakładów i zdam relacje co i jak.
Powodzenia w renowacji :!: ;-)

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: guziec583 » 2014-11-11, 13:30

Super maszyna sam o takiej marzę ;-) jak dobrze przeglądałem ostatnio forum to chciałeś sie zamienić na m21w2 nie ?
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-11, 13:43

Tak, chciałem, ale z jednej strony żona mnie uprosiła żeby z nami została, a z drugiej strony wspomnienia wróciły :) Co do sklepu to polecam :

http://intr-mot.sklep.pl/index.php?sSto ... 0b60f8b757

Co do wykonawcy szlifów etc polecam:

http://www.intr-mot.pl/

Ceny może czasem wysokie, ale jakość odpowiednia.

Aktualnie zmagam się problemem dostępności skrzyni biegów do MZ i wodzików. Reszta wyjdzie podczas rozbiórki silnika o czym chętnie będę Was Foto - relacjonować :)

Poniżej filmik z pracy silnika, rok po remoncie:

https://www.youtube.com/watch?v=zk4dCUCRQ_c

PS. Przepustnica dzwoni jak starym kościele :)

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: jannex » 2014-11-11, 14:50

Polecam Intra, specjalizuje się z Mz, wodziki to nawet chyba ja mam :)
Zastanawia mnie jedno, dlaczego tył tj kanapy ma jest taki wybrzuszony? Czyżby siedzenie tereski było za twarde?

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-11, 15:05

Siedzenie było zrobione przez poprzedniego właściciela i jak widać bez klapki do skrzynki narzędziowej. To obecne jest bardzo wygodne zatem na razie zostawię :) Docelowo będę chciał wrócić do oryginału.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-13, 14:14

Dziś przyszły dwie pierwsze rzeczy. Ściągacz i cewka. Zanim zacznę remont silnika, upewnię się, gdzie leży przyczyna gaśnięcia motocykla po chwili pracy. Jak ogarnę zapłon będę rozpaławiać silnik. Jestem aktualnie podczas uzgadniania z INTR-MOT-em szczegółów dotyczących tłoka. BTW. faceta o takich kompetencjach i przyjemnej obsłudze ze świecą szukać! Poniżej dwie aukcje jakie mi wpadły w oko. Jak myślicie?

http://allegro.pl/show_item.php?item=4785342747

Poniżej zdjęcia cewki i ściągacza kosza sprzęgła.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Eisengrau
Posty: 310
Rejestracja: 2010-12-14, 19:02
Moje maszyny: Минск 125
Иж Планета 5
УАЗ-469
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: Eisengrau » 2014-11-13, 18:40

Jak chcesz tańszy i dobry to polecam węgierskie tłoki firmy ''Berta''. ;-)

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-13, 19:12

Tyle, że nie trzyma wymiarów :/

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: Szczepan » 2014-11-13, 19:29

Żaden nie trzyma wymiarów. Ja mam w swojej Almota, po szlifie zrobionym przez Intra i chodzi super. Ani razu nie złapała i silnik cichutki :)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-13, 19:44

Almot bardziej trzyma wymiar, ale niestety tutaj zależy jak się trafi. Jak nie dorwę oryginału zdecyduję się na Almota.

http://allegro.pl/show_item.php?item=4790941405

Czy jest ktoś z Was mi w stanie powiedzieć czy owy tłok to oryginał ? i czy cylinder jest do wersji 4 biegowej ?

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-15, 17:17

Dziś kolejna porcja zdjęć tuż przed rozpoznaniem stanu silnika wewnątrz. Będzie nowy lakier, ocynk,obręcze, instalacja, w miarę możliwości chromy, remont każdego ruchomego elementu - w tym amortyzatory :) etc. Będzie również żółty kolor i chromy na baku :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-16, 14:18

Kiedy wyjąłem silnik spodziewałem się znacznie gorszego stanu gładzi cylindra jak i samego tłoka. Luz w główce korbowodu wyczuwalny, luz w stopie korbowody nie. Nagaru też nie ma dużo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-16, 14:20

Kiedy silnik trafił na stół okazało się, że w silniku było mało oleju, w dodatku wraz z korkiem spustowym pojawił się kawałek wodzika co częściowo tłumaczy brak 2 biegu. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić co jest powodem nie zawsze łapiącego kopnika. Samo sprzęgło w dobrym stanie, Piasta jak i wał gdzie piasta się znajduje jest w dobrym stanie. Niestety jednak nie mogę sobie poradzić z jedna śrubą i będę musiał zakupić śrubokręt udarowy, aby silnik rozpołowić. Na uwagę zasługuje "ściągacz wirnika" :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: Cienias » 2014-11-16, 14:22

Na cylindrze widać takie małe kropki,to nie są wżery z rdzy :?:

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-16, 14:34

Tak, ciężko je co prawda wyczuć pod palcem, ale są od rdzy. kilka lat stała w niezbyt suchym pomieszczeniu niestety. Teraz MZ-a będzie miała przynajmniej tak samo komfortowo jak moje WSK :)

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: Cienias » 2014-11-16, 17:44

Na pewno będzie miała lepiej :-D Oczywiście proszę o fotki na bieżąco, bo lubię takie tematy :]

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: jannex » 2014-11-18, 16:41

Jak chcesz to znalazełem te wodziki dla Ciebie.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi

Post autor: BikerDS » 2014-11-21, 23:33

Tymczasem dotarł do mnie tłok na czwarty szlif z pierścieniami, oryginalny DDR za 200 zł. Cylinder i wał będzie robiony oczywiście u Intra. Mam jeszcze jeden cylinder stąd nie jest mi żal z nominału od razu poszerzać go do 4 szlifu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości