Ogar 205- Reanimacja

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Ogar 205- Reanimacja

Post autor: jjaworskyy » 2016-01-26, 21:34

Witam Wink Chciałem Wam przedstawić mojego Ogara 205 z roku 1988. Kupiłem go od gościa jakiś czas temu i zgodził się mi go przetransportować busem 150 km w jedną str, co najważniejsze ma papiery.
Plany:
-Ramę oddam do piaskowania i malowania proszkowego ( zastanawiam się jeszcze nad kolorem)
-Elementy tj: oś, pręt hamulca, dzwignia hamulca itp pójdą do ocynkowania.\
-Koła zostaną całkowicie rozszprychowane, piasty pójdą do szkiełkowania, szprychy z nyplami w ocynk a obręcze będę się starał wypolerować ( ostatecznie kupię nowe)
- Silnik standardowo: szlif, regeneracja wału, łożyska itd...
Teraz parę pytań do znawców tematu:
1) Czy przed oddaniem co ocynkowania trzeba w jakiś specjalny sposób przygotować elementy?
2) Czy nadadzą się do ocynkowania "korpusy" do których przykręca się manetki sprzęgła oraz hamulca przedniego?
3) Po rozmontowaniu zawieszenia przedniego jedna sprężyna została w środku tak jakby przymocowana do górnej półki a druga wypadła luzem, obie powinny zostać czy wypaść?
4) Lampa przednia jest oryginalna?
PS: Tak trzymam ogara w pokoju :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: Texas Ranger » 2016-01-26, 21:42

Graty przed cynkowaniem najlepiej odrdzewić (ostatnio z ciekawości wrzuciłem na kilka dni do Coca-Coli, efekt super). Potem jeśli nie ma wrzerów, to przeszczutkuj szczotką drucianą obrotową, po cynkowaniu efekt będzie naprawdę ekstra. Jeśli są duże wrzery to wyrównaj wszystko papierem ściernym tak żeby wszystko było jak najbardziej gładkie.

sobkowiak5
Posty: 10
Rejestracja: 2016-01-08, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
Romet 205
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: sobkowiak5 » 2016-01-27, 00:23

Witam. Lampa przednia w Ogarze 205 powinna być bez chromowanej ramki cała czarna, natomiast z tyłu ta mała poprzeczna. Fakt te co masz są ładniejsze...

Tomuś
Posty: 49
Rejestracja: 2009-03-09, 00:21
GG: 4713017
Moje maszyny: WSK M21W2S2 75'
WSK DUDEK 76'
MR1 RYŚ 62'
Lokalizacja: Jaworzno
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: Tomuś » 2016-01-27, 00:37

Hej,

Korpusy manetek nie nadają się do cynkowania , są ze znalu (spotkałem się też z aluminiowymi ale to dłuższy temat do dyskusji ). Oryginalnie Romet Ogar manetki miał prawdopodobnie malowane :) w kolorze młotkowany srebrny.

Co do sprężyny.. odkręciłeś górne nakrętki znajdujące się w półce górnej (nie jestem pewien czy to ma znaczenie :P - dawno nie rozbierałem mojej "maszyny") wkręć lagę ruchomą jeszcze raz w sprężynę i spróbuj szarpnąć ?

Czy lampy są dobre hmm.. który to rocznik ( pierwsze dwie cyfry na główce ramy)

Ja bym malował zgodnie ze specyfikacją dla danego rocznika :)

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: jjaworskyy » 2016-01-27, 00:53

Początek ramy to 168 jeśli dobrze spojrzałem w dowód (1988). Czytałem gdzieś w innym temacie o manetce że nadaje się do szkiełkowania. Można gdzieś znaleźć takową specyfikację? Rozumiem że sprężyny powinny zostać na widełkach?

sobkowiak5
Posty: 10
Rejestracja: 2016-01-08, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
Romet 205
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: sobkowiak5 » 2016-01-27, 01:16

W dowodzie nie ma pierwszych dwóch cyfr które określają rok produkcji, sprawdź na ramie są lekko odsunięte. Bardzo dużo informacji możesz znaleźć na tym forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl/index.php

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: jjaworskyy » 2016-01-27, 01:34

Rocznik 1988 :)

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 327
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: Jogurt » 2016-01-27, 09:35

Korpusy manetek wypoleruj, ta młotkowa farba łatwo się usuwa, a efekt jest super. Lampę przednią powinieneś mieć z przesuwną stacyjką. Niedawno skończyłem Pony dla synka i też stoi w pokoju :)

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: jjaworskyy » 2016-01-29, 10:56

Jutro chciałem przygotować elementy do ocynku. Czytałem że przed oddaniem warto przelecieć papierkiem ściernym, powie ktoś jakim? :)

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: Matej » 2016-01-29, 11:50

Najlepiej wypolerowac przed oddaniem do ocynku lepszy efekt będzie

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: halcik » 2016-01-29, 11:57

Im bardzie będzie Ci się podobało przed tym bardziej po

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: jjaworskyy » 2016-01-29, 11:59

Matej pisze:Najlepiej wypolerowac przed oddaniem do ocynku lepszy efekt będzie
Każdą jedną szprychę to zajmie to sto lat ;D

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: jjaworskyy » 2016-01-30, 15:19

Powoli idzie wszystko do przodu Smile Części przygotowane do piaskowania i malowania. Muszę w mojej okolicy poszukać kogoś kto się tym zajmie. Kolejne parę pytań do Was:
1) Czy na górną półkę przychodzą jakieś specjalne podkładki na te głębienia?
2) W ramie, gdzie przychodzi wahacz są tuleje? Są one na stałe czy można je jakoś wybić przed malowaniem?
3) Od czego jest ten ogranicznik w podnóżku przy hamulcu nożnym ( zdj)
4) Drugą sprężynę udało mi się wyjąć. Czy nadaje się ona żeby dać ją w ocynk?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 327
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: Jogurt » 2016-01-30, 16:58

Na półkę przychodzą takie grube powiększane podkładki w chromie. Tuleje z ramy są do wybicia. Jakbyś chciał kupować nowe to uważaj. Mi przyszła taka ośka że latało wszystko bardziej niż na starej, a te tuleje miały za dużą średnicę zewn i nie szło ich wbić do ramy. Ogranicznik ustawia górne położenie stopki. Sprężyny możesz ocynkować.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: jjaworskyy » 2016-01-30, 17:50

No właśnie boję się je wybijać, później będę się męczył z zakupem odpowiednich...

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 327
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: Jogurt » 2016-01-31, 13:23

Jak masz znajomego tokarza to lepiej wykonać tą ośke i tulejki samemu.

Awatar użytkownika
didek01
Posty: 9
Rejestracja: 2015-07-08, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: -Wsk M06 B3 1982 r
-Romet Ogar 200 1986 r
Lokalizacja: Kluczbork
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: didek01 » 2016-01-31, 13:52

Jak remontowałem swojego ogara nie dało się wybić ręcznie starej ośki, więc wycisłem ją na prasie hydraulicznej. Nowe tulejki dało się bez problemu zamontować. Problemy były z zamontowaniem nowej ośki, ale po kilku próbach udało się ją bez problemu wbić :-).

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: jjaworskyy » 2016-02-03, 12:15

Na chwilę obecną czekam na parę części i może w piątek rama trafi do piaskowania i malowania. Dzisiaj byłem przerejestrować Ogara 200 i 205. W 200 miałem zieloną tablicę, pytałem Pani w okienku czy można ją zostawić na pamiątkę, niestety nie dało rady, jedyną okazją żeby zostawić sobie taka tabliczkę jest napisanie na umowie że tablica została zagubiona ( tak mi powiedziała)... Tak na przyszłość dla tych co by chcieli zostawić. Trochę było problemów na początku z rejestr 200 bo miałem tylko "Potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji" ale to z racji tego że babeczki pierwszy raz takie coś widziały :shock:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: krzysiek200 » 2016-02-03, 12:38

Hehe fajne numery :D

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2046
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ogar 205- Reanimacja

Post autor: jjaworskyy » 2016-02-05, 16:59

Rama poszła do piachu i malowania proszkowego :] Padło na kolor Ral 2008. W przyszłym tyg odbieram. W wolnej chwili przygotuje elementy do ocynku. Z ciekawości byłem w zakładzie gdzie cynkują i za pedał hamulca, ośki, napinacze łańcucha i parę pierdół krzyknęli... 100 zł :shock: :shock:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości