Junak M10, wczesna przejściówka

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: Adam_Ga » 2016-07-05, 14:22

Złamałem swoją główną zasadę i kupiłem motocykl z ogłoszenia. Trafił się taki na OLX, cena żadna rewelacja, ale jak go zobaczyłem na zdjęciu to już go widziałem w garażu :-D

Janek z 1959, produkcja druga połowa grudnia. Na tabliczce M10, choć poza kołami i tylnym błotnikiem to typowy M07.
Porónywałem ze zdjęciami dziesięciotysięcznego Junaka i wszystko się zgadza. Tylny błotnik został zamieniony przez własciciela, powinien być głęboki. Poza tym wszystko fabryka,numery się zgadzają, zarejestrowany i jeżdżący.

Nr ramy 109xx , silnika 106xx

Będzie do kompletu z kremową M10 żony :-)

Obawiam się że wueski pójdą w lekką odstawkę ;-)
janek.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: halcik » 2016-07-05, 14:28

Również moje marzenie, ale z tego co zasłyszałem masz złą pokrywę silnika. Mogę się oczywiście mylić bo w temacie Junaka jestem lajkonikiem

revo
Posty: 112
Rejestracja: 2014-10-06, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M21W2,
Wsk M06
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: revo » 2016-07-05, 15:06

Gratuluję, bardzo ładna baza Ci się trafiła ;-) Jak jeszcze jest zarejestrowany to już ogóle bajka.
Jeśli chodzi o pokrywę rozrządu to jest jak najbardziej w porządku ;-)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: Adam_Ga » 2016-07-05, 15:58

Czy możecie potwierdzić że w tym zakresie nr ramy powinny być oba płytkie błotniki?
Może znacie kogoś kto ma przejściówkę z przedziału nr 10000 - 11000?

PS. Janek ma 4467km nalotu... po cyckach na Degumach wnioskuję że ori :o
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

revo
Posty: 112
Rejestracja: 2014-10-06, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M21W2,
Wsk M06
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: revo » 2016-07-05, 18:05

Według tej bazy w Twojej maszynie powinny być płytkie błotniki:
http://www.junak.riders.pl/NEUES/t_zmiany.htm

Jeśli dobrze widzę to przedni wspornik w przednim błotniku jest od błotnika głębokiego, co może sugerować, że oba błotniki w jakiś sposób zostały uszkodzone i tylny płytki zastąpiono głębokim.. To tylko takie luźne przemyślenia.
Masz plombę na głowicy?

Żubr- od tego jest dział pozostałe motocykle :mrgreen:

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: halcik » 2016-07-05, 23:06

W tej bazie nie ma wzmianki o różnych pokrywach silnika, ale dla mojej ciekawości może ktoś taką informację napsize i wzzbogaci wiedzę moją i kolegi gramsiu?

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: skavinsky » 2016-07-06, 12:06

WSM to M07 i przejściówka dalej szło ZSM

revo
Posty: 112
Rejestracja: 2014-10-06, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M21W2,
Wsk M06
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: revo » 2016-07-06, 12:28

Niestety ale tak nie jest. W M10 z "żółwiem" również występowały pokrywy WSM. Według mnie zmiana na ZSM1 nastąpiła na przelomie 61 i 62 roku z naciskiem na 1962. Pomijam fakt, ze w M10 występowały pokrywy rozrządu starszego typu (WSM) z odma i bez. W M07 to juz w ogóle jest problem bo tam logo WSM na deklu rozrządu miały trzy różne rodzaje pokryw. Oinnych nie wspominam. Najlepiej będzie jak wypowie sie ktos naprawdę biegły w temacie, np. Żubr.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: halcik » 2016-07-06, 12:48

Dzięki chłopaki, ale temat/pytanie odpuszczam. Dzięki Wam wiem, że Junak nie jest łatwym tematem bo sam myślałem, że są 3 rodzaje tych pokryw. Widocznie kiedyś jeśli uda mi się zakupić to będę się chyba starał cieszyć, że w ogóle go mam.
Miło mi również spotkać kolegę z mojego miasta

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: Adam_Ga » 2016-07-06, 14:15

@Żubr tu nie chodzi o szpanowanie, przedstawiłem tylko nowy nabytek co w tym złego? Seba pokazał Metalexa, Audio Yamahe, jest masa WFM, SHL, jakieś Jawy, CEZETy, romety itd. Mimo wszystko twój wpis utwierdza mnie w przekonaniu że nabyłem ciekawy egzeplarz :-D

@halcik, co do pokrywy to aż tak szczegółowo do tego nie podchodzę, choć jestem przekonany że taka powinna być.

@revo, nie mam plomby.

Pytałem o błotniki, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jest Junak z błotnikami jak u mnie ale nr ramy prawie 1000 wyższy. Z kolei ze zdjęć fabryki Junak dziesięciotysięczny ma oba płytkie. Oba głębokie pojawiły się od 11750 :arrow:
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 210
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: Grinch » 2016-07-07, 16:30

Gramsiu skąd Kupiłeś ten motocykl ?

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10, wczesna przejściówka

Post autor: Adam_Ga » 2016-07-08, 10:49

Wrocław
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sbanys i 3 gości