Moja WFM M06 59'
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Moja WFM M06 59'
Witam, część osób z forum już mnie zna, od kiedy to zacząłem prowadzić wątek o renowacji mojej WSK M06 B3, która po renowacji wygląda tak:
Po remoncie wueski, trafiła mi się WFM ale do rzeczy. 26 czerwca, jak co dzień przeglądam ogłoszenia w moich okolicach. Natknąłem się na ogłoszenie (kilka minut po dodaniu ) dotyczące WFM w częściach. Szybki telefon, wypytałem co i jak i z rozmowy wynikało, że motocykl posiada zdekompletowane siedzenie, brak szprych i innych drobiazgów. Sprzedający (syn pierwszego właściciela, który już nie żyje), powiedział, że papiery zostały zagubione. Po szybkim zastanowieniu oddzwoniłem i kazałem zarezerwować sobie motocykl. Wziąłem znajomego, który zna się na WFMkach i ruszyliśmy w drogę (25km).
Przypuszczałem, że jak za 1000 zł to WFM będzie poniszczona, połamana i dużo bardziej niekompletna, po dojeździe na miejsce byłem mile zaskoczony.
Sprzedający okazał się miłym człowiekiem, pokompletował wszystkie części od motoru, złożył w jedno miejsce, a gdy podjąłem decyzję o kupnie, chodził i szukał po szopach reszty drobiazgów. Są nawet oryginalne śrubki i nakrętki z czasu gdy ktoś ją rozbierał (jakieś 15 lat temu). Po załadowaniu, ruszyliśmy do domu i tam dokonałem dokładniejszych oględzin. Rama jak i elementy blacharskie w bardzo dobrym stanie, 0 rdzy, lakier ładnie nałożony, niestety ma nie pasującą do tego motocykla barwę . Brakuje lampy tylnej, którą akurat miałem w swoich częściach, szprych, obudowy licznika. W silniku został założony cylinder wraz z głowicą od WSK, jednak sprzedający dodał oryginalną głowicę wraz z cylindrem i tłokiem URSUS. Głowica miała uszkodzony gwint na świecę, jednak już go naprawiłem z pomocą tokarza. Planuję wrzucić oryginalny cylinder, wraz z tłokiem.
Z przebiegu licznika wynika, że WFM ma 16 tyś km przebiegu i myślę, że jest to bardzo możliwe bo posiadam oryginalne opony które nie są zużyte, ba nawet nie spękane co mnie bardzo dziwi. Ogólnie motorek poszanowany, widać, że przechowywany w odpowiednim miejscu, silnik zgadza się z tabliczką znamionową. Ogólnie jestem bardzo szczęśliwy, zawsze chciałem mieć wuefemke z kratką na baku, jak dla mnie jest to jeden z najładniejszych polskich motocykli
No ale żeby nie zanudzać wrzucę w końcu kilka zdjęć:
Po przywiezieniu, zakurzona, trzeba było ją opłukać myjką
Po opłukaniu:
Silnik przed czyszczeniem:
Drobnica:
Tutaj już trochę poskładana, silnik odpalił i ładnie pracuje
Ogólnie mam w planach ją pierwsze złożyć i skompletować, wtedy będę widział wszystko jak na dłoni. Zdjęcia z prac będę wrzucał na bieżąco. Następnie chcę załatwić papiery.I tutaj zwracam się do Was. Jest jakaś możliwość rejestracji, kiedy to właściciel nie żyje, dokumenty zostały zgubione ? Czy syn właściciela może coś załatwić ? Posiadam tablicę rejestracyjną,
Po remoncie wueski, trafiła mi się WFM ale do rzeczy. 26 czerwca, jak co dzień przeglądam ogłoszenia w moich okolicach. Natknąłem się na ogłoszenie (kilka minut po dodaniu ) dotyczące WFM w częściach. Szybki telefon, wypytałem co i jak i z rozmowy wynikało, że motocykl posiada zdekompletowane siedzenie, brak szprych i innych drobiazgów. Sprzedający (syn pierwszego właściciela, który już nie żyje), powiedział, że papiery zostały zagubione. Po szybkim zastanowieniu oddzwoniłem i kazałem zarezerwować sobie motocykl. Wziąłem znajomego, który zna się na WFMkach i ruszyliśmy w drogę (25km).
Przypuszczałem, że jak za 1000 zł to WFM będzie poniszczona, połamana i dużo bardziej niekompletna, po dojeździe na miejsce byłem mile zaskoczony.
Sprzedający okazał się miłym człowiekiem, pokompletował wszystkie części od motoru, złożył w jedno miejsce, a gdy podjąłem decyzję o kupnie, chodził i szukał po szopach reszty drobiazgów. Są nawet oryginalne śrubki i nakrętki z czasu gdy ktoś ją rozbierał (jakieś 15 lat temu). Po załadowaniu, ruszyliśmy do domu i tam dokonałem dokładniejszych oględzin. Rama jak i elementy blacharskie w bardzo dobrym stanie, 0 rdzy, lakier ładnie nałożony, niestety ma nie pasującą do tego motocykla barwę . Brakuje lampy tylnej, którą akurat miałem w swoich częściach, szprych, obudowy licznika. W silniku został założony cylinder wraz z głowicą od WSK, jednak sprzedający dodał oryginalną głowicę wraz z cylindrem i tłokiem URSUS. Głowica miała uszkodzony gwint na świecę, jednak już go naprawiłem z pomocą tokarza. Planuję wrzucić oryginalny cylinder, wraz z tłokiem.
Z przebiegu licznika wynika, że WFM ma 16 tyś km przebiegu i myślę, że jest to bardzo możliwe bo posiadam oryginalne opony które nie są zużyte, ba nawet nie spękane co mnie bardzo dziwi. Ogólnie motorek poszanowany, widać, że przechowywany w odpowiednim miejscu, silnik zgadza się z tabliczką znamionową. Ogólnie jestem bardzo szczęśliwy, zawsze chciałem mieć wuefemke z kratką na baku, jak dla mnie jest to jeden z najładniejszych polskich motocykli
No ale żeby nie zanudzać wrzucę w końcu kilka zdjęć:
Po przywiezieniu, zakurzona, trzeba było ją opłukać myjką
Po opłukaniu:
Silnik przed czyszczeniem:
Drobnica:
Tutaj już trochę poskładana, silnik odpalił i ładnie pracuje
Ogólnie mam w planach ją pierwsze złożyć i skompletować, wtedy będę widział wszystko jak na dłoni. Zdjęcia z prac będę wrzucał na bieżąco. Następnie chcę załatwić papiery.I tutaj zwracam się do Was. Jest jakaś możliwość rejestracji, kiedy to właściciel nie żyje, dokumenty zostały zgubione ? Czy syn właściciela może coś załatwić ? Posiadam tablicę rejestracyjną,
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Dwuramówki czy to WFM czy WSK są najpiekniejsze.
Powodzenia w renowacji.
Powodzenia w renowacji.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2013-05-31, 18:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Sokół 600
WFM M06 1960
WSK 125 B3 1985 - Lokalizacja: Piła
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Musi być przeprowadzona procedura spadkowa.
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Znam ludzi którzy potrafią się cofać w czasie Ale oczywiście masz rację
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Trzeba tylko znać datę przed którą trzeba się cofnąć i... trzeba obejrzeć "Powrót do przeszłości".
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Witam po przerwie w temacie. W końcu coś ruszyło, pojechałem do poprzedniego właściciela gdyż znalazł dla mnie szprychy, bardzo fajnie bo są wszystkie, a nawet mam więcej. Mam pytanie, co oznacza literka R na szprysze ? Przygotowuje je do cynkowania, połowę szprych już wyszlifowałem, w jaki sposób jeszcze mam je przygotować do cynkowania ? Mam je przywiązać do jakiegoś drutu czy oddać luzem ?
Do motocykla zakręciłem również wsporniki tylnego błotnika oraz zamontowałem amortyzatory. Doszło również trochę świecidełek
Mam też pytanie, co brakuje mi w tej stacyjce ? Wiem, tą podstawę wkłada się w te 4 nóżki, ale co jeszcze ma być ?
Do motocykla zakręciłem również wsporniki tylnego błotnika oraz zamontowałem amortyzatory. Doszło również trochę świecidełek
Mam też pytanie, co brakuje mi w tej stacyjce ? Wiem, tą podstawę wkłada się w te 4 nóżki, ale co jeszcze ma być ?
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Witam, w końcu postawiłem moją fumkę na koła. Szprychy ocynkowane, są w świetnym stanie, obręcz jak i piasty polakierowane oczywiście lakierem o kodzie RAL 9006, wszystko wycentrowane, nowe fartuchy na obręcze, dętki i oryginalne opony DEGUM, dokładnie te same na których mój egzemplarz opuścił fabrykę, są w idealnym stanie, nie są popękane, jestem bardzo zdziwiony
Tak więc temat kół mam zamknięty.
Ocynkowałem również praktycznie całą drobnicę
, na foto układ hamulcowy.
A tak całość wygląda na kołach:
Jak widać na zdjęciach, gdy zakupiłem motocykl w silniku założony był cylinder jak i głowica od WSK. Oryginalne części właściciel mi dorzucił. Gwint w głowicy był zerwany, został naprawiony. Cylinder posiadał lekki próg i nalot rdzy, wyczyściłem go, pomalowałem farbą żaroodporną, przymierzyłem pierścienie, sprawdziłem luz na zamkach i mieścił się w tolerancji, więc postanowiłem, że założę stary 51 letni cylinder bez szlifu. Poskładałem wszystko do kupy, silniczek odpalił od drugiego strzała i pracuje poprawnie, więc temat silnika również można uznać za zamknięty. Pozostało w nim tylko wyszkiełkować głowicę i dokończyć polerowanie pokryw. Jeżeli będzie zainteresowanie tematem, wrzucę filmik z pracy silnika na oryginalnym cylindrze i foty pokryw . Coś się powoli dzieje.
Tak więc temat kół mam zamknięty.
Ocynkowałem również praktycznie całą drobnicę
, na foto układ hamulcowy.
A tak całość wygląda na kołach:
Jak widać na zdjęciach, gdy zakupiłem motocykl w silniku założony był cylinder jak i głowica od WSK. Oryginalne części właściciel mi dorzucił. Gwint w głowicy był zerwany, został naprawiony. Cylinder posiadał lekki próg i nalot rdzy, wyczyściłem go, pomalowałem farbą żaroodporną, przymierzyłem pierścienie, sprawdziłem luz na zamkach i mieścił się w tolerancji, więc postanowiłem, że założę stary 51 letni cylinder bez szlifu. Poskładałem wszystko do kupy, silniczek odpalił od drugiego strzała i pracuje poprawnie, więc temat silnika również można uznać za zamknięty. Pozostało w nim tylko wyszkiełkować głowicę i dokończyć polerowanie pokryw. Jeżeli będzie zainteresowanie tematem, wrzucę filmik z pracy silnika na oryginalnym cylindrze i foty pokryw . Coś się powoli dzieje.
Ostatnio zmieniony 2016-12-12, 22:49 przez yazimoo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grinch
- Posty: 227
- Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ - Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
yazimoo pisze: w jaki sposób jeszcze mam je przygotować do cynkowania ? Mam je przywiązać do jakiegoś drutu czy oddać luzem ?
to zależy komu oddasz
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Temat silnika można uznać za zamknięty, schowany czeka sobie na swój czas
Ostatnio zmieniony 2017-01-01, 12:43 przez yazimoo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Wszystko fajnie tylko te śruby imbusowe nie pasują.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Szkoda że zdjęć nie widzę
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Teraz widać zdjęcia ?
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
U mnie już tak
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Prace nad wfmką idą bardzo powoli z racji natłoku innych robót. Ostatnio rozebrałem motocykl już całkowicie i na początek zająłem się ramą. Ramę ktoś wcześniej wzmocnił i wzmocnienie to postanowiłem zostawić, bo te ramy w oryginale to mocne nie były. Tyle że spawy które ktoś wykonał były mało estetyczne, dlatego zabrałem ramę do Kumpla, spawy zostały wyszlifowane a reszta zalepiona i wyrównana tigiem, teraz nie ma się do czego doczepić. Później wziąłem się za matowanie / szpachlowanie / podkładowanie i na tym poprzestałem. Poczekam aż wszystko posiada i biorę się za lakierowanie . W międzyczasie zawiozłem chromy do roboty.
Ostatnio zmieniony 2017-09-14, 19:11 przez yazimoo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dżjordżjo
- Posty: 282
- Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
- Lokalizacja: Sadowne
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Zdjęcia nie działają
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Poprawiłem, działają ?
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Działają.
- Dżjordżjo
- Posty: 282
- Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
- Lokalizacja: Sadowne
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
Ładnie to wszystko idzie na przod
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Moja WFM M06 59'
W środę odebrałem chromy, niżej zdjęcia. Teraz czas na lakierowanie, tylko pytanie kiedy. Dużo innych obowiązków i uczelnia zabierają mi dużo czasu.
Ostatnio zmieniony 2017-09-30, 18:35 przez yazimoo, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość