Strona 1 z 2

Promot 200

: 2016-09-20, 20:39
autor: Szczepan
Promot to członek wymierającego już gatunku wiejskich krosów, aktualnie piętnowanych i wyszydzanych :mrgreen:
Historia zaczęła się po kupnie za symboliczne 100zł kompletnego silnika S34. Po sprzedaży MZtki trzeba było zapełnić lukę i powstał pomysł stworzenia czegoś z części, które miałem pod ręką i nie nadawały się do założenia w odrestaurowanym sprzęcie. Na początku kupiłem za grosze kompletny zawias od ETZ. Zaadaptowanie go do ramy WSKi wymagało dotoczenia sztycy i wsadzenia łożysk stożkowych.
PO7PS8K.jpg
Po dołożeniu paru gratów wyglądał jak rasowy agro sprzęt :D Lampa przód wprost z Ursusa, amory tył współczesne od ETZ ( gówno )
11694085_1150514781642066_1570176005059573738_n.jpg
Tutaj po użyciu Boscha i z nową szeroką kierownicą, wyglądał ciut mniej śmiesznie.
11896443_1165009103525967_8541865410203070758_o.jpg
Następnie wszystko zostało pomalowane na jedyny słuszny kolor, czyli czarny :cool: Silnik umyty i poskładany tak jak stał, wał był znośny, cylinder ktoś szlifował przede mną. Wstawiłem jedynie CDI od znanego potentata na tym rynku :mrgreen: Na koła naciągnąłem pachnące nowością chinskie kostki i rozpocząłem składanie. O dziwno wyszło całkiem znośnie, myślałem że będzie gorsza wiocha.
12029676_1180008002026077_2361174865152207406_o.jpg
Pośmigałem w takiej formie całą jesień. Nie jechało to wcale, straszny muł z tego S34 - ratowało go jedynie 55z na tyle. Tylne amory były tragiczne, zero skoku, równie dobrze mogłem wspawać tam płaskownik. Pomimo tych wad dawał sporo frajdy :P
W międzyczasie kupiłem współczesny cylinder od S32, który wysłałem razem z wałem do Mućka co by ukrzesać troszkę mocy. Dołożyłem do tego korbowód od MZtki TS 150, głowice od WSK 175, podkowe, Dellorto 28. Majster zaszalał w cylindrze i okna zrobiły się zdecydowanie większe. Całość była celowana na około 6800rpm. Wpadły również oryginalne WSKowe amorki na tył.
8.jpg
Silnik zmienił się nie do poznania :mrgreen: Osiągami przypominał WSK 175. Rwał glebę aż miło, z gazu spokojnie szło poderwać przednie koło. Generalnie charakterystyka była agresywna :D Mocy przybywało znacznie powyżej 4 tyś rpm i ciągnęło do ponad 6 tyś rpm. Jeździło to i dawało frajdę przez całą wiosnę, aż do pewnego pechowego dnia. Ostatnie zdjęcie na chodzie, testowałem wówczas obrotomierz z Aliexpres. : :P
2.JPG
Dosłownie 5 min po zrobieniu tego zdjęcia nagle coś huknęło w cylindrze. Pozdrawiam wytwórcę zabezpieczeń :papa:
Sekcja zwłok :
6.JPG
7.JPG
Cylinder wysłałem ponownie do znanego wszystkim majstra. Zrażony do jakości współczesnych wyrobów, szukałem alternatywy dla tłoka i trafiłem na tłok od Piaggio. Średnica 65.5mm, pierścienie grubości żyletek i wymiary niemal identyczne jak ori tłok od S32. Po szlifie zostało jeszcze lekko ponad 2,5mm na stronę. Przy okazji zdecydowałem się na membranę z Yamahy DT 125 i głowice z nową centralną komorą spalania. Majster jeszcze powiększył okna, wydłubał boosta i zmajstrował króciec pod membranę. Już zniecierpliwiony, po długich miesiącach oczekiwania w połowie Września odebrałem paczkę ;)
3.JPG
4.JPG
Aktualnie Promot prezentuje się tak.
1.JPG
5.JPG
14372297_1444035275623347_7256302909597953098_o.jpg
Wsadziłem amorki od MZtki TS 250, pompkę hamulcową od jakiegoś skutra, profi instalacje elektryczną itp, itd. Niestety prace na razie stoją, ponieważ dostałem za duże igiełki w korbowód i czekam na kolejne... Udało mi się zdobyć dokumenty więc całość będzie zarejestrowana :D Myślę, że udało się stworzyć całkiem ciekawy sprzęt ;) Mam jeszcze co do niego sporo planów. Niebawem kolejne njusy.

Re: Promot 200

: 2016-09-21, 09:23
autor: grzechu212
Pomysł fajny :D przy takim przełożeniu i przeznaczeniu moto spawak mile widziany ;D. Jakie masz obecnie sprężanie na tej głowicy?

Re: Promot 200

: 2016-09-21, 10:54
autor: Szczepan
Spawak będzie na pewno :evil: , aczkolwiek chce go dotrzeć na wydechu od WSKi 175.Jeśli dobrze pamiętam sprężanie według danych teoretycznych wychodzi lekko ponad 13:1,5.

Swego czasu Promot chodził sobie tak :
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o6SHeHwDwd8[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QQPESGJONSk[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CSF6Pdc4MLM[/youtube] - tak wkręcał się na dławiącym go filtrze powietrza. Na luzie wskazania dochodziły do 10tyś rpm. Na starym secie pobrzękiwał sobie łańcuszek sprzęgłowy i mega luźno spasowany tłok, chociaż się nie zacierał :mrgreen: Aktualnie przełożenie uległo małej zmianie, wcześniej jeździłem na 15:55, w tej chwili mam wsadzone 17:55, mam nadzieję że nie zmuli go bardzo przy tak zmodzonym silniku.

Re: Promot 200

: 2016-09-21, 11:31
autor: grzechu212
Na spawaku nie da się spokojnie jeździć, a tymbardziej docierać :lol: . Co do sprężania to oznaczenie 13:1,5 :D jest dla mnie trochę niezrozumiałe, ale pewnie brak mi wiedzy na ten temat. Możesz zmierzyć go w praktyce, a nie bazować na teorii, potrzebujesz tylko prosty program, trochę danych, strzykawkę z podziałką do 1ml i jakieś 5minut wolnego czasu. U mnie obecnie wynosi 12,7:1 i pewnie zszedł bym do 10,5-11:1 gdy bym jeździł tylko na spawaku bo układ korbowy dostaje ostro w du..e po przekroczeniu 5,5k.

Re: Promot 200

: 2016-09-21, 11:38
autor: Szczepan
Jak złoże to pomierzę, aktualnie ciężko mi cokolwiek powiedzieć bo góra silnika leży w kartonach ;D

Re: Promot 200

: 2016-09-22, 08:49
autor: Garry1
Piękne do leśnego upalania ;)

Zakładaj szosowe oponki i dawaj na wyścigi zabytków w przyszłym sezonie :D

Re: Promot 200

: 2017-03-18, 21:02
autor: Szczepan
[youtube]https://youtu.be/b_KvEOKbOOA[/youtube]

Po wielu problemach, w końcu się udało - chodzi ! :D

Re: Promot 200

: 2017-03-19, 10:23
autor: patsien1
Widziałem na yt już pyrka przyzwoicie ale aż się prosi o spawaka tak ładnie kręci oczywiście po dotarciu. Pozdro

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka


Re: Promot 200

: 2017-03-19, 10:33
autor: MOTOR1983
Dużo pracy ,wynagrodziło efekt fajna maszynka

Re: Promot 200

: 2017-03-19, 13:11
autor: robik
Dobry sprzęt. Na baku od garbuski dużo lepiej wygląda. Też kompletuję graty na coś podobnego tylko na silniku W2

Re: Promot 200

: 2017-03-19, 19:05
autor: MOTOR1983
Bardzo fajne rozwiązanie z licznikiem

Re: Promot 200

: 2017-03-19, 19:27
autor: daroohd
Super projekt aż miło posłuchać tego dźwięku silnika, jak ładnie się wkręca..

Re: Promot 200

: 2017-03-21, 00:43
autor: Szczepan
MOTOR1983 - to akurat jest obrotomierz, w przerobionej półce od liczników ETZty.

Re: Promot 200

: 2017-03-29, 21:20
autor: Szczepan
Poprzez bardzo ograniczony wolny czas postępy są znikome, aczkolwiek udało się jakoś poskładać wersje testową do kupy ;)
Na razie zostanę chyba przy takim oblachowaniu, całkiem fajnie wygląda z gratami od garbatej, z której tak na prawdę Promot powstał :-> Wkręca się bardzo ładnie, mam nadzieję że w łikend uda się zrobić testy drogowe.
Bez żadnych regulacji wkręca się tak : ( aktualnie wyleciała wkładka z wydechu i już tak paskudnie nie pierdzi )

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wcZyswzk8ZA[/youtube]

Parę fotek :
Obrazek

Protoplasta :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Promot 200

: 2017-03-29, 21:35
autor: grzechu212
Czuć potencjał :D kiedy próby drogowe bo widzę blacha z tyłu już się świeci ;D .

Re: Promot 200

: 2017-03-29, 21:44
autor: Szczepan
Jak ogarnę, gdzię na dolocie ciągnie lewe powietrze ;D Niestety aktualnie chodzi tylko na ssaniu i na biegu zaraz brakowało paliwa :/

Re: Promot 200

: 2017-03-30, 20:04
autor: grzechu212
Jakie masz tam przełożenie i kiedy myślisz robić dyfa :D :?: bo ten wydech lekko powiewa agrotuningiem choć przyznam się że jakieś 3lata temu sam na takim śmigałem :mrgreen:.

Re: Promot 200

: 2017-03-30, 22:18
autor: Szczepan
Zębatki 55/17 w zaokrągleniu daje to 3.24 Jeździłem na starym secie na przełożeniu 3.66 i na długich prostych było troche męcząco. Co do wydechu to dobrze, wiem że to agro, jak i cały ten motór i jego właściciel ;D Dyfuzor będzie na pewno, aczkolwiek w pierwszej kolejności muszę go porządnie ogarnąć, a do tego jeszcze sporo brakuje ;)

Re: Promot 200

: 2017-03-31, 11:06
autor: grzechu212
Mi tam się podoba :D takie przełożenie przy spawaku będzie idealne. U siebie śmigałem na 13/41 i 14/45. Przy 6tys dopiero silnik budził się do życia, a na zwykłym wydechu przy 7k kończy swój użyteczny zakres mocy. Na ile chcesz stroić wydech?

Re: Promot 200

: 2017-03-31, 12:40
autor: Szczepan
Wydech chciałbym dać na 7000-7500. Cylinder był robiony mniej więcej na ten zakres ;) Teraz biorę się za najgorszą rzecz w każdym projekcie - regulowanie, strojenie trzeba zabrać zapasy cierpliwości ;D