Promot 200

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1690
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: Szczepan » 2018-05-16, 21:00

Złota łopata ;D
Promot odkopany po dłuższym czasie powstaje ponownie :D
Tworzę do niego w jednym czasie dwa silniki , docelowe dokoksowane S32, aczkolwiek w innej konfiguracji niż ta przedstawiona w tym temacie i zapasowe lekko podkręcone S01.
Obrazek
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 330
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: grzechu212 » 2018-05-17, 20:36

Czekam z niecierpliwością jak to chodzi w praktyce bo jednak wojtala po ostatnich swoich modach działa na wyobraźnię :D. Na jego FP widać że dopracował cylinder do perfekcji :D no chyba że to nie Twoje...
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1690
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: Szczepan » 2018-05-22, 13:51

Hej, podejrzewam że chodziło ci o ten cylinder :
Posłużę się zdjęciami Patryka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak mniej więcej przedstawia się aktualny cylinder do Promota. Membrana jak poprzednio od DT125, będzie współpracowała z nowym Dellorto 30. Dorobiony boostport, okna z kanałami zrobiły się dużo większe i są w porządanych kształtach. Do tego inna głowica z wytoczoną na nowo komorą spalania. Bazą była głowica od MZ TS 150. Tutaj fotka jeszcze nie tkniętej - dobra podstawa na przeróbki.

Obrazek

Kartery jeszcze trzeba napawać i wyfrezować pod kształt płuków. Wał jak poprzednio na korbie od MZ TS 150 + podkowa. Wydech puszczony górą tworzy się u Garrego. Żeby wszystko było profi, wstawię CDI 150W , na większym kole magnesowym i z zewnetrzną regulacją impulsatorem. Z bajerów tworzę sobie obrotomierz przystosowany właśnie pod ten układ CDI powstający na bazie zegara od MZ TS .

Obrazek

Jakiś czas temu dokupiłem okazyjnie S01, fajna baza do remontu więc wykorzystam go jako zapas do Promota. Przejdzie pare niezbędnych usprawnień i w najbliższym czasie trafi do ramy , stąd też wydech od Lelka na zdjęciach :D Na poskładanie docelowego S32 dam sobie trochę więcej czasu, ma być wszystko idealnie :mrgreen:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-05-23, 11:31 przez Szczepan, łącznie zmieniany 2 razy.
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 330
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: grzechu212 » 2018-05-22, 17:15

Domyślałem się że to twoje :D. Jak będziesz robił obrotomierz? bo widzę tarczę od mz...
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1690
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: Szczepan » 2018-05-22, 18:40

Przeróbka mechanicznego obrotomierza MZ na elektroniczny, układ z cewką tworzy mi Siaj z MZklubu - przerobił już trochę takich obrotków. Z racji, że mam przód od MZ łatwo mi będzie go zamocować.
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 330
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: grzechu212 » 2018-05-22, 19:01

Czyli ten z aliexpress nie podołał? Ja mam obecnie z aprilli rs 125 i bez problemu można ogarnąć wszystko w puszcze od Wsk tym bardziej w MZ :D i wiadomo jest bardziej odporny na wszelkie drgania itp. i ma zakres do 14k.
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1690
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: Szczepan » 2018-05-22, 20:16

Z aliexpres rozpadł się po kilkuset km :D Ten od MZ jest mocowany w gumie, więc jest fajnie odizolowany od drgań. Dodatkowo całość będzie posklejana na klej, żeby zminimalizować skutki ew. wibracji.
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
Dżjordżjo
Posty: 271
Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
Lokalizacja: Sadowne
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: Dżjordżjo » 2018-05-22, 22:44

Jestem ciekawy efektu koncowego

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1690
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: Szczepan » 2018-10-02, 20:56

Czas na cokwartalny odkop :D
Pod koniec Lipca złożyłem zapasowe S01, o którym wspominałem w temacie. Przy braku paru niezbędnych części do złożenia S32, postanowiłem wrzucić S01 do ramy i byle jak, ale jeździć do czasu ogarnięcia docelowego silnika :mrgreen:
S01 przeszło solidny remont. Wał zrobiony na korbie Duells, cylinder alu ZMD po poprawce okien i kanałów, powiększony dolot pod gaźnik 21mm, tłok Aliien Ak20, głowica obniżona ile się dało , sprzęgło z dociskiem na 9 sprężyn. Wymienione na nowe całe sprzęgło i pół skrzyni. Standardowo wleciał zapłon CDI, tym razem w 3 fazowej wersji. Ogólnie poprawiona seria. Przełożenie jakie zastosowałem pod ten silnik to 3.67, zębatki 55/15.
Podczas składania :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zaraz po włożeniu do ramy :

Obrazek

Na tą chwilę silnik spalił jakieś 40l mieszanki (bez licznika przebieg ciężko określić :D ). Oszczędzałem go przez pierwsze 5l, później stopniowo co raz bardziej dostawał ogień. Jak na 125 chodzi na prawdę nieźle. Pomimo sporego przełożenia spokojnie osiąga okolice 80km/h. Dzięki podniesionemu oknu wydechowemu kręci wyżej i zdecydowanie bardziej lubi obroty jak oryginał. Gaźnik spisuje się rewelacyjnie, bez problemu dało się wyregulować, idealnie odpala i trzyma nastawy. W połączeniu z poprawionym cylindrem i spasowanym dolocie, czuć że silnik jest mocniejszy z bardziej agresywną charakterystyką. W terenie idzie jak wściekły :mrgreen: Z racji charakteru maszyny sprzęt jest użytkowany dosyć "intensywnie" i nic się nie dzieje. W końcu doczekałem się porządnych części do S01, gdzie nie trzeba jak dawniej bać się dać ostrzej w palnik bo Almot puchł mimo luźnego pasowania ;D

Obrazek
Obrazek
Tak sobie pod górkę wchodzi : https://www.youtube.com/watch?v=vNnF4eVwnqs
Pozostałe filmy z pracy i jazdy można zobaczyć na : https://www.facebook.com/wskturbo/
Podsumowując, z S01 stosunkowo niewielkim nakładem pracy da się zrobić fajny silnik. Delikatnie skrobnąć tu i ówdzie , założyć porządny gaźnik i z ospałego muła robi się zdecydowanie bardziej żywa i agresywna jednostka, która ochoczo ( jak na 125 oczywiście ) kręci się na obroty ;)
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1690
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: Szczepan » 2018-10-12, 10:08

Kontynuując monolog ;D

Docelowy silnik, wraz ze świeżo wyspawanym wydechem wrócił z wycieczki objazdowej po Polsce :-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cylinder i kartery są już na gotowo, wystarczy wyszkiełkować. Do zrobienia została jeszcze głowica i króciec pod Dellorto 30.
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 536
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: qpa » 2018-10-12, 11:14

Wydech poezja :)

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 384
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: DarAss » 2018-10-12, 11:39

petarda to wygląda. podpowiesz ile kasowo Cię wyszedł spawak plus mody silnika?

I 2 pytania:
1. Komu oddać i jak cenowo wychodzi mod 125 S01?
2. Czy Wojtala robi też te mody w 175?

Zacząłem robić coś podobnego ale na razie bardzo wstępny etap

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1690
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Promot 200

Post autor: Szczepan » 2018-10-12, 13:13

DarAss pisze:
2018-10-12, 11:39
petarda to wygląda. podpowiesz ile kasowo Cię wyszedł spawak plus mody silnika?

I 2 pytania:
1. Komu oddać i jak cenowo wychodzi mod 125 S01?
2. Czy Wojtala robi też te mody w 175?

Zacząłem robić coś podobnego ale na razie bardzo wstępny etap
Fajnie, że się podoba :)Licząc na szybko na taki silnik trzeba mieć jakieś 2,5-3 tyś odłożone.
Ad.1 Wszystko zależy co chcesz zrobić w silniku , delikatne podrasowanie drogie nie jest. Bawiąc się w membrany, nowe głowice itp w gre wchodzą tysiące :mrgreen:
Ad.2 Napisz i spytaj :D Nie wiem na tą chwilę.
Ekipa WSKTurbo.pl

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość