Strona 1 z 1

Minsk 3.112

: 2017-02-05, 00:23
autor: Mixol
Cześć
Ostatnio na forum było kilka tematów o motocyklu Minsk, tak się złożyło że wszystkie praktycznie w jednym czasie i to spowodowało że dostałem przysłowiowego pier...olca na punkcie tego motoru.Zacząłem szukać informacji oraz okazu dla siebie, bardzo podoba mi się Minsk Romet szczególnie Typ 400A ze zmienionym silnikiem i poprawioną elektryką, ceny są dosyć przystępne gorzej z wyborem nie ma ich na rynku zbyt wiele ale da się coś wybrać.W moje ręce trafił jednak egzemplarz białoruski, kupiłem ze względu na stan zachowania i opinę że te wersje miały lepszą instalację, bez akumulatora, ale jednak ten składany u nas jest o wiele ładniejszy.
M.jpg
M3.jpg
M2.jpg
Przebieg troszkę ponad 1k, biała tablica, w planach nowy lakier i lifting na wersję z Bydgoszczy.W tym linku http://www.forum.ogar200.pl/by-mozgi-t2 ... 81b0ef4d37 na stronie 8 jest sporo informacji na temat zmian w porównaniu z modelem z białoruskim, ogólnie to chyba sprzęt mało znany i niedoceniony, mi strasznie się podoba i zobaczymy co z tego będzie :D
Jeżeli ktoś miał styczność z tymi sprzętami to proszę o wszelkie informacje i spostrzeżenia.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 01:40
autor: Eisengrau
Ładny egzemplarz,który to rocznik?

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 08:01
autor: marek216
Kolejną różnicą pomiędzy wersją Rometa, a BLR jest gaźnik. W Romecie fabrycznie mam K62C natomiast bliźniaki BLR mają K65C.
Gaźniki są zamienne, na K65C motorek jest żwawszy.
Kupiłem je z jakimiś indyjskimi wynalazkami ale to nie to samo i dostały oryginały :)
Wersję BLR wizualnie możesz przerobić na PL poprzez przełożenie przedniego zawieszenia, ostatnio kilka minksów poszło na śrubki na OLX i na sprzedajemy.pl - a szkoda.
Inne jest również mocowanie wydechu oraz sam wydech - i akurat tego bym w żadnym wypadku nie zmieniał, Romet spaprał coś co było dobre.


Drobiazgi takie jak klosze kierunków ( co przy faktycznej wywrotności tego motoru jest w zapasie konieczne - moje psy przewróciły Rometa w kilka chwili po wypakowaniu z VANa ) dostaniesz od gościa ze stronki http://www.minsk125.pl/

Maszyna jest ładna. Jej charakterystyczny wygląd enduro dodaje jej uroku - choć trzeba się do niego przyzwyczaić :)

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 08:14
autor: daroohd
Ładna maszyna widać ze zadbana, kolor też ładny, dużo za niego dałeś, jak można zapytać na priv.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 08:39
autor: Mixol
Rocznik 1992, cena żadna tajemnica zapłaciłem 1650 zł.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 08:48
autor: marek216
Mixol pisze:
2017-02-05, 08:39
cena żadna tajemnica zapłaciłem 1650 zł.
Do dzisiaj mnie boli, że nie miałem po niego bliżej :evil:

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 12:35
autor: Mixol
Mam namiary na 400A muszę go obejrzeć jak będzie warty to kupię :D wtedy dokładnie opiszę i porobię zdjęcia czym się różniły.W moim trzeba pogrzebać, motor długo stał światła raz świecą raz nie no i jest problem odpala chwilę pracuje i gaśnie, sam wkręca się na obroty efekt jak na ubogiej mieszance mam nadzieje że to tylko syf w gaźniku oby nie simeringii twarde ze starości kiedyś tak miałem w MZ.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 16:08
autor: Eisengrau
Sprawdź też moduł zapłonowy pod siedzeniem.Cena dobra.
''marek216'' te indyjskie wynalazki to może PACCO czy К2401?

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 18:46
autor: marek216
Jestem z wykształcenia elektrykiem, z zawodu i zamiłowania elektronikiem :)
Wynalazki nie mają oznaczeń - to że indyjskie to wiem od poprzedniego właściciela.

Wyglądają jak na zdjęciach - zdemontowane działające. Gaźniki zamienne z K65C
Jak ktoś chce je przytulić to oferty na PW ;)

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 19:07
autor: Eisengrau
Wyglądają na kopie К2401.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-05, 19:09
autor: marek216
Bernard_xd pisze:
2017-02-05, 19:07
Wyglądają na kopie К2401.
Nie zaprzeczę, nie potwierdzę ;-) Mam je na zbyciu.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-07, 19:16
autor: Mixol
Wymiana simeringa od strony prądnicy trochę pomogła, stary nie stykał się prawie z czopem wału.Motor odpala i już nie wkręca się sam na obroty pomimo zamkniętej przepustnicy.Poprzedni właściciel twierdzi że gaźnik jest specyficzny i ma taką konstrukcje że trzeba na ssaniu zaczynać jazdę dopiero po kilku minutach je wyłączyć inaczej silnik nie będzie pracował nie mówiąc już o pracy na luzie.W sobotę rozmawiałem z gościem który ma fabrycznie nowego Minska Rometa kupionego z policji i też mnie pytał czy mam tak że przez pierwsze 10 min motor musi się rozgrzać bo inaczej nie jedzie, nie wiem dopiero poznaje ten typ.Pojeździłem dziś po podwórku ale śnieg i -6 nie zachęcał, coś dalej mu brakuje nie trzyma obrotów ale pali ładnie trzeba czekać na cieplejsze dni.Ten fabryczny gaźnik jakoś mi się nie podoba to http://allegro.pl/minsk-125-400a-gaznik ... 77550.html to chyba to samo o czym pisze marek216.Warto zamieniać ?

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-07, 19:38
autor: Eisengrau
Niektórzy sądzą że na "G018" motocykl mniej pali.Jak pisałem wcześniej,jest to kopia Białoruskiego gaźnika К2401.Na pewno będzie lepszym rozwiązaniem niż wysłużone K65C.Ale jakbyś jednak chciał zostać przy "Pałacu Kultury i Nauki" to są do niego komplety naprawcze.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-07, 19:43
autor: marek216
To z linka za żadne skarby nie jest oryginalnym gaźnikiem - chcesz to za 75 zł z wysyłką Ci taki sprzedam, tyle że używany, ale sprawny.
Osobiście uważam, że na K65C motorek jest żywszy niż na tych gaźnikach.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-07, 19:54
autor: Mixol
Mój ma przebieg 1115 km więc nie ma sensu pozbywania się gaźnika, w oryginalnym wkurza mnie ssanie, powinno być z lewej strony.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-07, 19:56
autor: Eisengrau
Dobre mycie i zmiana uszczelek,na pewno mu nie zaszkodzi. :)

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-07, 20:02
autor: marek216
Mixol pisze:
2017-02-07, 19:54
Mój ma przebieg 1115 km więc nie ma sensu pozbywania się gaźnika, w oryginalnym wkurza mnie ssanie, powinno być z lewej strony.
To Twoje zdanie - konstruktor miał inne :lol:

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-07, 20:04
autor: Eisengrau
Zawsze można zrobić ssanie na linkę i mieć z lewej strony.

Re: Minsk 3.112

: 2017-02-07, 20:17
autor: Mixol
marek216 pisze:
2017-02-07, 20:02
Mixol pisze:
2017-02-07, 19:54
Mój ma przebieg 1115 km więc nie ma sensu pozbywania się gaźnika, w oryginalnym wkurza mnie ssanie, powinno być z lewej strony.
To Twoje zdanie - konstruktor miał inne :lol:
Na wschodzie w wielu tematach mają inne nie koniecznie dobre :D

Re: Minsk 3.112

: 2017-05-02, 16:51
autor: daroohd
Mińsk po tuningu zarejestrowany opłacony i ładnie zrobiony.
https://www.olx.pl/oferta/minsk-125-jak ... abb66f74f7