Strona 4 z 6

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2019-12-19, 22:57
autor: Wojtek
W kwestii amortyzatorów dochodzę do takich samych wniosków. Żaden lakier tego nie wytrzyma ale bardzo łatwo będzie zrobić osłonę z tworzywa. Tam jest po 3mm luzu na stronę pomiędzy korpusem a sprężyną także mnóstwo miejsca.Dzięki za sugestię.

Odnośnie mocowania silnika to jeśli potrzebujesz takie wymiary, żeby odtworzyć część to będzie trudno. Nie mam drugiego egzemplarza a na złożonej ramie dokładnie tego nie pomierzę. Napracowałem się nad zmontowaniem tego i wolałbym już nie demontować :) Takie ogólne wymiary mogę zdjąć.

Kanuj polecam. Miły i kontaktowy człowiek. Usługa zabezpieczania zbiornika od środka kosztuje 20 złotych za litr pojemności baku. Chyba najważniejsze to dostęp tej firmy do chemii POR15. To są amerykańskie preparaty dedykowane do takich zastosowań. W Polsce niedostępne. Ich jakość jest niebywała. Mój zbiornik od zewnątrz został pokryty podkładem epoksydowym POR15 i wyprowadzając ten podkład pod lakier miałem okazję sprawdzić jego twardość i porównać z podkładem Fertan, którego użyłem gdzie indziej. Nie ma porównania! POR jest ultra twardy i odporny. Trzeba się napracować papierem ściernym aby odsłonić blachę spod tego podkładu. Fertanu nie ma po kilku ruchach. Jeśli masz możliwość wykonać jakiś zakres samemu to to zrób ale powlekanie chemią od środka i na zewnątrz koniecznie zleć tam bo ta ich chemia jest najlepsza.

Zbiornik od CZ ma bardzo mały wlew ale jutro spróbuję uwiecznić to co przez niego widać. Ale nie są to żadne cuda. Srebrna metaliczna powłoka rozlana po wnętrzu zbiornika. Pojemność to 8 litrów więc temat kosztował 160pln i chyba jeszcze parę złotych za ten podkład na zewnątrz. Z przesyłką 200.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2019-12-20, 08:39
autor: victor
Ok.dziękuję Ci Wojtku dziś zadzwonie pogadam jakie koszta trza bedzie ponieść.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2019-12-20, 08:51
autor: Jogurt
Fertan to tylko odrdzewiacz, który zmywa się wodą. Nijak ma się do podkladu epoksydowego.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2019-12-20, 15:27
autor: Texas Ranger
Zabezpieczenie zbiorników od środka to chyba Tapox. Użyłem kilka lat temu tego procesu i jestem bardzo zadowolony.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2019-12-20, 20:04
autor: victor
czesc

dzwoniłem, taki bak od junaka 400=500 zl.plus to co tam jeszcze by bylo do zrobienia np.uchwyty baku tak pogladowo.No trza sie chyba zdecydować.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2019-12-20, 22:06
autor: Wojtek
Jogurt pisze:
2019-12-20, 08:51
Fertan to tylko odrdzewiacz, który zmywa się wodą. Nijak ma się do podkladu epoksydowego.
Fertan jest producentem chemii i powłok między innymi do usuwania rdzy i uszczelniania zbiorników. Robi też podkłady epoksydowe Ferpox.

Victor, 400-500 za jaki zakres? Czyszczenie, ogarnięcie szczelności i zabezpieczenie od środka? Pojemności zbiornika w Junaku jest dwukrotnie większa więc na dzień dobry będzie drożej.

Możliwe, że zabezpieczenie baku to nie jest wielkie wyzwanie. Pewnie jest wiele specyfików, które to dobrze załatwią. Po prostu urzekł mnie ten podkład POR15 i kultura pana Kanuja. Jeśli powłoka w środku jest tak samo trwała to za 200 lat, ktoś wykopie na przedmieściach Warszawy zbiornik od CZ cross, obok dwie butelki po Perle export i założy stanowisko archeologiczne celem szukania dalszych skarbów.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2019-12-21, 00:47
autor: Szatek
Jest lepsza (galwaniczna) i tańsza metoda od lakierowania - fosforanowanie. 70 zł za pokrycie 9-cio litrowego zbiornika od wewnątrz i z zewnątrz, powłoką antykorozyjną i odporną na działanie paliwa.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2020-02-23, 18:27
autor: Wojtek
Wojtek pisze:
2019-11-17, 22:38
Napisałem ultra-ciekawego posta o regeneracji przedniego zawieszenia. Niestety tekst przepadł podczas załadunku zatem informuję jedynie, że zawias został zregenerowany a efekt końcowy oceniam na 3+ w skali szkolnej.

Obrazek
PS: jedna z lag tylko na zdjęciu wydaje się krótsza :)
Sprawdziłem, zawias jest źle zmontowany. To nie wina zdjęcia, jedna laga wysuwa się dalej niż druga :mrgreen:
Nie miałem pomysłu za co się teraz zabrać, teraz już wiem. Ciekaw czy dłuższa czy krótsza jest prawidłowo złożona.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2020-02-23, 19:11
autor: Szatek
Widzę że nie ma żadnego zainteresowania fosforanowaniem... No ale to Wasze pieniądze i efekt końcowy. Chciałem pomóc.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2020-02-23, 19:19
autor: jjaworskyy
Szatek pisze:
2020-02-23, 19:11
Widzę że nie ma żadnego zainteresowania fosforanowaniem... No ale to Wasze pieniądze i efekt końcowy. Chciałem pomóc.
Wykonujesz takie usługi?

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2020-02-23, 23:06
autor: Szatek
Nie. Takie usługi wykonują np. Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 S.A. w Łodzi.

Zbiornik paliwa mojego Rometa 50-TS-1 po fosforanowaniu:

Obrazek

Obrazek

Taki zbiornik można bez problemu pokrywać z zewnątrz podkładami epoksydowymi itp.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2020-02-24, 00:50
autor: jjaworskyy
Nie róbmy u kogoś w temacie syfu :) można założyć nowy temat...

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2020-10-22, 22:02
autor: Wojtek
Jedziemy dalej. Niedługo będę w stanie postawić motocykl na kołach. Przybliżył mnie do tego celu rozpierak tylnego hamulca oraz uszczelki amortyzatorów tylnych.
Obrazek
W kolejnym poście omówię regenerację amortyzatorów.
Jakie opony byście polecali? Nie planuję szukać oryginalnych barumów. Wolałbym współczesne ciapy, które nie wyglądają jakoś bardzo nowocześnie.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2021-01-12, 23:22
autor: Wojtek
victor pisze:
2019-12-16, 23:42
Chłopie, coś pięknego.
trzymam kciuki za projekt. Jak skonczysz remont i odpalisz ją to ja sie upijam :)
U nas w klubie jezdzily takie w motocrosie LKS Jastrząb Lipno.Pamietam.powodzonka w renowacji.
Mam nadzieję, że w tym roku zakończy się to oczekiwanie na popijawę :)

Zapraszam państwa na dalszy ciąg tej smętnej opowieści. Skończyłem temat kół. Usiadły opony Pirelli, które nie straszą nowoczesnym bieżnikiem ale także nie są to ciapy z epoki. Koneser wyłapie tę niezgodność z oryginałem ale nie planuję poszukiwań 40 letnich opon. Pozyskawszy brakujące części złożyłem również obydwa hamulce. Koła są gotowe na przyjęcie motocykla, motocykl nie odwzajemnia gotowości ale już niedługo. Technicznie jestem z kół bardzo zadowolony, wizualnie średnio.

Obrazek

Zmęczyłem trudny temat tylnych amortyzatorów. Wyglądają nieźle, pracują prawidłowo, była walka. Dyndający na gumowym wężu zbiornik bardzo utrudnia pracę z tym amortyzatorem. Ostatecznie polakierowałem korpusy lakierem poliuretanowym DuPont Imron 700. Poziom satysfakcji z wykonanej pracy 7/10.
Obrazek
Amortyzatory mają w bocznym zbiorniku gumowy pęcherz, który nabija się sprężonym do 10 bar powietrzem. Nie łatwo o szczelność przy takim ciśnieniu. Zbiornik z gazem kompensuję zmieniającą się objętość tłoczyska (które wsuwa się do cylindra) oraz spręża olej wewnątrz amortyzatora zwiększając tłumienie.
Obrazek

Zdobyłem części wymagające wymiany, to co się dało poddałem renowacji, kupiłem nowe uszczelki. Była też zagwozdka nad tzw. settingiem czyli pakietem cienkich podkładek na tłoku. Ich układ wpływa na to jak olej przepływa przez otwory w tłoku i tym samym decyduje o sile tłumiącej, która powstanie podczas pracy amortyzatora. Przyjąłem typową konfigurację książkową.
Obrazek

Kluczowy problem to odpowietrzenie oleju, uszczelnienie i zamknięcie uszczelnioną nakrętką. Wlałem olej Ipone 10.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejne wyzwanie to przednie zawieszenie. Już dawno pokazałem efekt końcowy ale gdy inwestygowałem nierówną długość lag, wyłapaną tutaj przez was na zdjęciach, okazało się, że jedna rura nośna była zgięta i została wyprostowana oraz wyprowadzona chromem technicznym ale tylko od zewnątrz. W środku, na samym końcu powierzchni pracy tłoka, pozostało zgrubienie a właściwie przewężenie. Blisko maksymalnego skoku zawieszenia, tłok tłumika klinował się na tym garbie wewnątrz rury. Mam już gotowy przyrząd by to ogarnąć, zdam relację.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2021-01-24, 19:05
autor: bing17
A właśnie miałem pytać jak tam postępy ;)

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2021-02-27, 18:12
autor: Wojtek
Po trochu pozyskuję brakujące części i zaczynam składać motocykl. Jednak nie jest aż tak źle z dostępem do nich jak na początku jęczałem.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2021-02-27, 20:50
autor: qpa
Ja odnawiałeś felgi?

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2021-02-27, 22:23
autor: Wojtek
Aquablasting, szkiełkowanie na mokro. Efekt jest idealny, opisałem to tutaj:
viewtopic.php?f=87&t=28076

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2021-03-12, 23:27
autor: Wojtek
Są trzy sprawy.
1. Dużo osób pyta o markę flaneli, na której składałem zawieszenie zatem informuję, że to Wólczanka.
2. Napiszcie, czy ktoś czyta tę relację? Jestem mało zmotywowany do regularnej pracy nad tym motocyklem.
3. Otworzyłem silnik i trochę zdziwiły mnie moje wydumki sprzed lat. Myślałem, że skończy się na wizualnym odświeżeniu ale jednak nie.

Pozyskałem parę kolejnych części, co pozwoliło docelowo zamontować zawieszenie. W weekend uwiecznię to i wrzucę.

Re: CZ 380 motocross typ 514 1986

: 2021-03-13, 07:19
autor: CZESIO1958
Czytam . I podoba mi się. :D