Witam! Chciałem przedstawić swój pierwszy motocykl, który wprowadził mnie na poważnie w prawdziwą przygodę z zabytkową motoryzacją, która niezmiennie trwa do dzisiaj. Tym motocyklem była WFMka M06 z 1955 roku, numer ramy 74XX.
Cała przygoda zaczęła się kiedy miałem 18 lat i chodziłem jeszcze do technikum. U kolegi z klasy rozbierali stara szopę i mówił, że znaleźli stary motor po dziadku,a że wiele razy mu gadałem,że mam takie ciągotki, to dał mi cynk, żebym przyjechał i oglądnął co to jest. A był to wrak WFM M06 z początków produkcji zakopany w kopie zboża. Na pierwszy rzut oka kupa złomu - z dzisiejszej perspektywy idealna baza do remontu, cała karoseria zdrowa, bez rdzy, silnik chwycony,ale jak się później okazało, tylko pierścienie przyrdzewiały do cylindra. Ogólnie motocykl niemal kompletny, minimalne braki, szparunki czytelne, ale niestety zbyt poobijany lakier,żeby go zostawić. Numery silnika i ramy zgodne z tabliczką. Kolega wiele miesięcy się opierał,żeby mi odsprzedać ten wrak bo "motor po dziadku i będzie kiedyś remontował", ale ostatecznie po jakimś czasie sam zadzwonił czy kupuję bo on jednak nie ma czasu i pieniędzy na remont,a wie że u mnie trafi w dobre ręce. No i potem z racji młodego wieku i niewielkich finansów remont trwał kilka lat, ale ostatecznie udało się dopiąć swego. Ogólnie większość prac robiłem sam, jednocześnie ucząc się, przydatny bardzo był katalog części i porady z Internetu. Z perspektywy czasu i nabytego doświadczenia myślę, że nie ma się zbytnio czego doczepić do jakości wykonanego remontu. Remont zakończony w 2013 roku. Kilka zdjęć z remontu i efekt końcowy:
Motocykl jest w pełni sprawny i zarejestrowany na żółte blachy ze względu na to, że nie miałem do niego dokumentów. To co się da staram się robić samodzielnie (remont silnika, elektryka, szparunki, montaż). W najbliższej przyszłości będę jeszcze zmieniał cylinder na taki jaki powinien być (taki jak w SHL M04).
WFM M06 1955 - pierwsza renowacja "na poważnie"
- dawidM10
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-07-26, 13:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10,WFM M06,WSK M06 B3, SHL 125 U48,Komar
- Lokalizacja: Łęki
- Kontaktowanie:
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06 1955 - pierwsza renowacja "na poważnie"
Szacun za włożoną robotę . Świetna maszynka...
- CZESIO1958
- Posty: 230
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06 1955 - pierwsza renowacja "na poważnie"
O panie to było zrobione na "serio"
Pozdrawiam Czesław
Pozdrawiam Czesław
- zmyngut
- Posty: 686
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06 1955 - pierwsza renowacja "na poważnie"
Bardzo mi się to takie Twoje "na poważnie" podoba. Tylko ten kto przez to przeszedł wie ile czasu, samozaparcia no i oczywiście pieniędzy to kosztuje. Rób dalej "na poważnie"
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06 1955 - pierwsza renowacja "na poważnie"
Piękna, w związku z tym będę miał do Ciebie pytania.
- dawidM10
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-07-26, 13:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10,WFM M06,WSK M06 B3, SHL 125 U48,Komar
- Lokalizacja: Łęki
- Kontaktowanie:
Re: WFM M06 1955 - pierwsza renowacja "na poważnie"
Pytaj śmiało Chętnie pomogę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości