SHL M17 Gazela

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: 1angel » 2009-11-02, 21:44

W podpisie mam link . Ponawiam też pytanie o tego rzeczoznawce ?
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Wężu » 2009-11-02, 21:50

Gazela jest wyrejestrowana w 1995 więc zgodnie z ustawą mogę ją zarejestrować jedynie na unikat a do tego jest potrzebna opinia rzeczoznawcy.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: 1angel » 2009-11-02, 21:55

Poszukaj sobie tych artykułów odpowiednich ja ostatnio pogrzebałem i z tego co wydedukowałem pojazd 40 letni (akurat się załapałeś :D ) jest uznawany za unikalny czy zabytkowy bez opinii rzeczoznawcy , a dodatkowo o ile dobrze pamiętam pojazdy wyrejestrowane przed 1997 mogą by rejestrowane bez problemu .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: shlmatis » 2009-11-02, 21:56

Wężu to zależy od Wk, ale też od znajomości. Odsyłam Cię i 1angela do postu Satrego
viewtopic.php?f=39&t=160&start=340
Stary opisał w skrócie jaka jest sytuacja z rejstracją motocykli, ale też jaką straszną niekompetencją dysponują pracownicy wydziału.
Poszukaj sobie tych artykułów odpowiednich ja ostatnio pogrzebałem i z tego co wydedukowałem pojazd 40 letni (akurat się załapałeś ) jest uznawany za unikalny czy zabytkowy bez opinii rzeczoznawcy , a dodatkowo o ile dobrze pamiętam pojazdy wyrejestrowane przed 1997 mogą by rejestrowane bez problemu .
To po co według Ciebie jest rzeczoznawca. To właśnie on określa określa unikalność i stopień oryginalności motocykla.
Przecież jak masz wueske trajke to ona może mieć na tabliczce 1969 rok. I co :?: :!: Lecisz i na zabytek to rejstrujesz??
Jednym plusem moto powyżej 40 lat jest to , że niemsisz utrzymywać ciągłości ubespieczenia i przęglądów(nie jestem pewny co do przeglądu)
Ostatnio zmieniony 2009-11-02, 22:01 przez shlmatis, łącznie zmieniany 1 raz.
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Wężu » 2009-11-02, 21:59

1agnel, jeśli jest tak jak mówisz to wygrzebie ten artykuł, oraz ten o rejestracji pojazdu wyrejestrowanego i z nimi się udam do WK.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: 1angel » 2009-11-02, 22:02

Z tego wynikało by , że wystarczy zarejestrowanie gazelki na zwykłe blachy i wycieczka do ubezpieczyciela z informacją , że pojazd jest historyczny (40 latek)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Anzel » 2009-11-03, 07:58

Obecnie wprowadzono obowiązkowy przegląd pojazdów zabytkowych co dwa lata.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Wężu » 2009-11-03, 12:46

Akurat z przeglądem jest taka sprawa, że posiadacz takiego pojazdu jest go w wstanie lepiej wykonać niż osoba do tego odpowiednio przeszkolona no ale jak mus to mus.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Wężu » 2009-11-04, 20:37

Dzisiaj do Gazeli dokupiłem szrot na cześci.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: pawel15 » 2009-11-04, 20:39

Jeszcze nie taki szrot- jak ktoś lubi wyzwania, ma czas na kompletowanie i odpowiednie do tego pieniądze to może ją doprowadzić do ideału ;). Ile zapłaciłeś za ten "szrot na części"?

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Wężu » 2009-11-04, 20:40

140 zł. Niby można ale wole z dwóch zrobić jeden porządny niż dwa byle jakie. Kompletną Gazelę bez dokumentów można już kupić za 500 zł a tak to sam silnik z osłonami to dosyć spory wydatek.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: mateusz 46 » 2009-11-04, 22:01

no no weżu zapowida sie coraz lepiej jak by jeszcze zółte blachy to cód miód i piffko
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Wężu » 2009-11-04, 22:04

Żółtych nie będzie, za mało swobody i za dużo papierkowej roboty. Będzie normalna, biała.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Wężu » 2009-11-08, 13:18

Wczoraj dokładnie obejrzałem obydwa pojazdy oraz dokładnie przyglądnąłem się dokumentacji. W Kompletnej Gazeli wszystko zachowało się w bardzo dobrym stanie, bak ma tylko jedno, nie widoczne, lecz wyczuwalne wgniecenie, gorzej natomiast wygląda sprawa z tylnym błotnikiem, dlatego jestem zadowolony z zakupu drugiego na części ponieważ w drugiej błotnik jest ładniejszy. Zatrzask siedzenia w pierwszej działa jak należy, w drugiej niestety nie. Silnik był remontowany, niestety pękła sprężyna od kopniaka, ma jeszcze oryginalną fajkę świecy, nie wiem jak z luzami na wale bo nie odkręcałem dekla. Miłą niespodzianką było też znalezienie w schowku oryginalnej narzędziówki z białym (niestety pękniętym) kluczykiem i kilkoma kluczami sygnowanymi SHL M17. Zawieszenie działa poprawnie i jest proste. Co do dokumentacji to mam:
- przecięty dowód rej.
- umowę kupna-sprzedaży z właścicielem wpisanym w dowodzie
- rachunek z Polmozbytu
- instrukcję obsługi w stanie agonalnym
- wniosek o zarejestrowanie pojazdu
- decyzje o wyrejestrowaniu pojazdu
- oryginalną książkę Naprawa Motocykli SHL z 1969 roku w stanie bdb.
- kilkanaście starych kwitów za OC

Z tego co wyczytałem w przepisach skoro pojazd ma 40 lat to można go śmiało rejestrować.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Stary » 2009-11-08, 14:20

Ty lepiej wyczyść ten najnowszy nabytek i wszystko przełóż do tego żółtego złoma. Widzę, że spokojnie można tą czerwoną odratować, a jak widać ludzie dużo chętniej kupują oryginały od maszyn po remoncie.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Wężu » 2009-11-08, 19:00

Tylko, że ta pierwsza ma wszystkie papiery legalne i pełną zgodność i IDEALNIE zachowaną tabliczką.
Ostatnio zmieniony 2009-11-08, 19:19 przez Wężu, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Stary » 2009-11-08, 19:18

Wężu pisze:Tylko, że ta pierwsza ma wszystkie papiery legalne i pełną zgodność i IDEALNIE zachowaną tabliczką.
Co do pełnej zgodności to mam Ci przypomnieć, że chciałeś tam wsadzać silnik W2A ? :> Chyba by zgodność nie została zachowana. Rame i silnik zostaw. Przełóż blachy. Sam piszesz, że w tym żółtym złomie są w średnim stanie.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: SHL M17 Gazela

Post autor: Wężu » 2009-11-08, 19:24

Bo wtedy nie wiedziałem, że wszystko jest ze sobą zgodnie :]
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości