Łowcy wraków - Moje zdobycze

Awatar użytkownika
Chota
Posty: 185
Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
Moje maszyny: Kilka
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Łowcy wraków - Moje zdobycze

Post autor: Chota » 2010-01-03, 15:46

Witam nabyłem za śmieszne pieniadze motocykl WFM i nie jestem pewien co do paru szczegółow
np co w wersji 125 robi wspornik głowi ramy ? Bak to ja powinienem mieć z kratą czy z paskiem, jaki tłumik ??? Najlepiej jakbym miał zdjęcie na którym jest oryginał. WFM była czerwona tylko została przemalowana.
No i pare fotek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ad ... ea308.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/360 ... f7a69.html
Tabliczka- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f8 ... fdc86.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78a ... 1b1e8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd3 ... b677a.html
Ostatnio zmieniony 2010-08-26, 13:22 przez Chota, łącznie zmieniany 2 razy.
Polish motorcycles never die !!!

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Stary » 2010-01-03, 15:57

O widzę tu ciekawą sztukę :) Bardzo krótka seria po zaprzestaniu produkcji WFM M06-S34 z silnikiem jak sama nazwa wskazuje S34. Rama typowa dla modelu M06-S34 więc dla tego zapewne również. Jedyna WFM z silnikiem S01-Z1 :)

Na necie masz instrukcję do tego typu wfm. Poszukaj, tam znajdziesz wszystkie szczegóły budowy.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: WSK » 2010-01-03, 16:52

Stary, zauważ rok produkcji- 1966, jak wiemy produkcja w WFM zakończyła się gwałtownie w 1965r i nie było żadnej wzmianki,egzemplarza,potwierdzenia chociaż składania w 1966r. Silniki ''wsk'' pakowano już w 1965r ale wspornik i rok 1966 to jest dla mnie zagadka, wiesz coś o tym więcej?
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Stary » 2010-01-03, 17:41

No to chyba nic dziwnego bo oficjalne zakończenie produkcji WFM odbyło się z końcem marca 1966 :) Chyba masz nieaktualne informacje ;-)

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: WSK » 2010-01-03, 19:24

Dzieki za rozjaśnienie ;), Zawsze myślałem że koniec WFM to 1965r a gdzieś nawet o tym czytałem (widocznie to były zapowiedzi likwidacji lub coś w tym, stylu), pozatym to pierwszy egzemplarz z 1966r który widze :)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Stary » 2010-01-03, 19:28

A zauważ, że ludzie całkowicie mylą WFM i WSK. Większość twierdzi, że WSK zaczęto produkować dopiero po zamknięciu produkcji WFM gdzieś koło 1960 roku. Nie dość, że WFM produkowano do 1966 czyli praktycznie do momentu powszechnego pojawienia się ostatniej dwuramowej WSK M06-B1 to mało tego WSK i WFM wystartowały w tym samym momencie :)

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: xradusx » 2010-01-03, 21:21

Ogólnie ładna fumka z końca produkcji moja M06-64 jest z 66r :P
co do oryginalności ma duże braki ale znajądz życie zrobisz z tego świetne moto

napisz ile dałeś bo mam taką na oku ?

tutaj masz foto troszke młodszej żeby porównac braki
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
qwerty
Posty: 88
Rejestracja: 2009-08-26, 20:42
GG: 0
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: qwerty » 2010-01-03, 21:24

rozsmieszył mnie trochę szparunek na baku w tej wfm.. :D ||| chota remontujesz swoją?
Silnik, 2 koła i mina wesoła :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Chota
Posty: 185
Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
Moje maszyny: Kilka
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Chota » 2010-01-03, 21:25

xradusx pisze: napisz ile dałeś bo mam taką na oku ?
50 zł :D

Remontuje ??? hmm bede się starał choc będzie ciężko ponieważ nie mam stalego źródła dochodu $$$
i pare maszyn też czeka w kolejce ;)
Polish motorcycles never die !!!

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: xradusx » 2010-01-03, 21:52

qwerty co ty chcesz naklejki heheh ale bardziej chodziło mi o kompletność :P

50zł :o:o:o nie no spać w nocy nie będe mógł :(

Awatar użytkownika
Chota
Posty: 185
Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
Moje maszyny: Kilka
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Chota » 2010-01-03, 22:03

xradusx pisze: 50zł :o:o:o nie no spać w nocy nie będe mógł :(
I mam do niej obie rejestracje i I właściciel żyje :)
U mnie sprzęty są dośc tanie ale to nie dobrz bo np. ostatnio WSK M06-B3 z 198x roku z papierem poszła za 150 zł i została pocieta... bo po co komu dizś WSK ? :/
Polish motorcycles never die !!!

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: 175mirek » 2010-01-04, 00:51

Głupi jesteś :P pisz do mnie jak jest taka okazja,niedaleko mieszkam to sie motor nie zmarnuje :D a tak co do WFM to na początek ją skompletuj a potem dopiero myśl co robić ;)
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
Chota
Posty: 185
Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
Moje maszyny: Kilka
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Chota » 2010-01-04, 16:37

175mirek pisze:a tak co do WFM to na początek ją skompletuj a potem dopiero myśl co robić ;)

No właśnie mam taki zamiar ,no bo jak inaczej ? ;)
Polish motorcycles never die !!!

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: xradusx » 2010-01-06, 16:00

Tutaj masz tez WFM z tego samego roku 1966
http://www.allegro.pl/item854112234_wfm ... atowa.html

Tylko co dziwne dla mnie to silnik, powinien byś S34

Tutaj kolejna z 66
http://www.allegro.pl/item858763570_wfm ... bytek.html

Awatar użytkownika
Chota
Posty: 185
Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
Moje maszyny: Kilka
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Chota » 2010-01-06, 20:50

xradusx pisze: Tylko co dziwne dla mnie to silnik, powinien byś S34
Ehh... po zakończniu produkcji WFM M06 S34 w ramy po 150`tkach montowano silniki 125cmm3 bodajże w latach 1965-1966 ,dobrze mówię ? :)
Polish motorcycles never die !!!

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Stary » 2010-01-06, 21:31

S34 miał 125ccm, nie 150ccm. Bardzo często mylony fakt.

Tak, w 1965/66 montowano do WFM silniki S01Z.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: 1angel » 2010-01-06, 21:49

Stary pisze:S34 miał 125ccm, nie 150ccm. Bardzo często mylony fakt.
Pewnie ze względu na dość grubą tuleję którą można było przeszlifować do dużo większych pojemności , jednak nominalnie był to 125cm3 .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: xradusx » 2010-01-06, 21:57

No oczywiście że S34 ma poj 125

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06

Post autor: Stary » 2010-01-06, 22:38

Nie wiem czy S34 miało dużą tuleję i możliwość szlifowania na 150ccm lub więcej. Na pewno S06 o pojemności 150ccm miał możliwość szlifu do 175ccm.


... http://www.allegro.pl/item876594254_wfm ... obacz.html fakt tuleja duża :)

Awatar użytkownika
Chota
Posty: 185
Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
Moje maszyny: Kilka
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: Łowca wraków

Post autor: Chota » 2010-08-11, 10:52

Pomyślałem że nie będę zakładał oddzielnego tematu na każdy motocykl ;)
jak by mnie ktoś jeszcze nie znał to jestem Maciek i mam 14 lat
Dziś przedstawię wam coś za zachodniej (Machnałem się wcześniej ,że zza wschodniej :] ) granicy ,a jest to Mz model Ts 250/1, pięć biegów ,19 koni i ta prosta kierownica :) i jak widać jeszcze mam przy niej sporo do zrobienia
jest ona z 1979r. gdyby nie instalacja 6v i problemy z ładowaniem to była by całkiem bezawaryjna.A kupiłem ją w sąsiedniej miejscowości ,nie była na chodzie ale wymieniłem uszczelkę pod głowicą,filtr powietrza, przeczyściłem gaźnik i odpaliła. Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2010-08-11, 14:22 przez Chota, łącznie zmieniany 1 raz.
Polish motorcycles never die !!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości