Zak mr2e

Odpowiedz
Awatar użytkownika
BamboTM
Posty: 112
Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
GG: 9375069
Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp
Lokalizacja: Wygiełzów
Kontaktowanie:

Zak mr2e

Post autor: BamboTM » 2010-09-29, 21:22

Witam wstałem dziś rano. Nawet windows mi nie zdążył się włączyć a tu tata mój wchodzi i mówi "chodź do okna" to ja jak zawsze znowu coś przywlekł ze złomu no i faktycznie jakieś zwłoki WFM ale kontem oka w garażu dojrzałem żaka tata dumny jak paw mówi że jak spałem to przywiózł mi go za 250pln Lakier oryginalny żaczek z 1963 Model mr2e i zaciekawiło mnie że ma lampkę tylną od rometa/komara myślę że jest nie oryginalna ale przeglądając neta widziałem takie z taka samą lampą.
Więc pytanie jaka powinna być??
A drugie pytanie czy zapłon powinien być 3 czy 2 cewkowy ??

termin21

Re: Zak mr2e

Post autor: termin21 » 2010-09-29, 22:00

Żak ma silnik typu s 38 tj.jak w komorze ,różni sie tylko gaźnikiem cylindrem,pedałami deklem zapłonu i czasem inaczej kable są wyprowadzone,ale zpłon masz identyczny jak komar,dwucewkowy to jest w rysiu(silnik wrocławski)

Awatar użytkownika
BamboTM
Posty: 112
Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
GG: 9375069
Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp
Lokalizacja: Wygiełzów
Kontaktowanie:

Re: Zak mr2e

Post autor: BamboTM » 2010-09-29, 22:20

deklem zapłonu tz jaki ma być bo w moim ewidentnie jest od komara

szkp
Posty: 16
Rejestracja: 2010-03-15, 10:18
GG: 5573098
Moje maszyny: WSK M06L,
WSK B3 składak, Kilka rometów, simson itd.
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontaktowanie:

Re: Zak mr2e

Post autor: szkp » 2010-09-30, 00:22

Żaki miały silnik S38, taki jak w komarach 231. Cylinder z okrągłym króćcem, gaźnik G12, Kable od iskrownika wyprowadzone do przodu a nie do góry jak w późniejszych, pokrywa zapłonu i pokrywka zębatki obie aluminiowe, tłoczone z cienkiej blachy. Zapłon musi być 2-cewkowy z najstarszym typem magneta- taki jak w rysiu. Ogólnie silnik jest zupełnie inny od późniejszych- nawet wał ma w innym miejscu klin (pod zapłon 2-cewkowy). Sprzęgło też z tego co pamiętam było inne niż w komarach. Zapłon 3-cewkowy był stosowany od silnika S38B, aż do końca produkcji. Tu masz taki silnik jak powinien być: http://allegro.pl/silnik-s38-komar-230- ... 16762.html Btw, może daj jakieś fotki żaka.

Awatar użytkownika
BamboTM
Posty: 112
Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
GG: 9375069
Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp
Lokalizacja: Wygiełzów
Kontaktowanie:

Re: Zak mr2e

Post autor: BamboTM » 2010-09-30, 17:06

co do silnika to nie znam się ale raczej to zależy od roku produkcji nr silnika mojego są zgodne z tabliczka wiec teza o "małym" zapłonie i kierunku wyjścia przewodów myślę że jest obalona
niżej foto
PS dalej nie wiem jaka ma być ta lampka

Obrazek
Obrazek
Obrazek

PS2 Zdjęcia takie byle jakie bo na polu leje a w garażu mało miejsca heh

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Zak mr2e

Post autor: xradusx » 2010-09-30, 19:45

No jak piękny Żak gratuluje. Ten gaźnik to taki powinien być oryginalnie ?

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Zak mr2e

Post autor: mateusz 46 » 2010-09-30, 20:05

tak to jest orginalny 38 z żaków i komarów 232 :D na gaźnik g12
Ekipa Północ

szkp
Posty: 16
Rejestracja: 2010-03-15, 10:18
GG: 5573098
Moje maszyny: WSK M06L,
WSK B3 składak, Kilka rometów, simson itd.
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontaktowanie:

Re: Zak mr2e

Post autor: szkp » 2010-09-30, 20:35

Ładny żak, oryginalny. Kontynuując, z tym silnikiem, nie zależy to od lat produkcji- żaki od początku do końca producji były wyposażone w silnik S38, a nie S38b, taki jak ty masz. Numery nie koniecznie znaczą o oryginalności. Jak powszechnie wiadomo, w prlu nr. silnika liczył się bardziej niż nr. ramy, więc przypuśćmy taką sytuację- gość kupił żaka, zajechał oryginalny silnik i nie ma kasy na części. A tu za małą kasę trafia się silnik (w innej wersji, ale sprawny), więc jeśli w świetle prawa silnika zmienić nie można, jedynym wyjściem jest przebicie numerów... Żeby nie być gołosłownym- osobiście posiadam żaka, z silnikiem S38B4 (czyli wersja z komarów 2320 i 2330), już z gaźnikiem GM12f, i numery o dziwo zgadzają się z tabliczką... A fabryczny montaż tego silnika w moim żaku jest niemożliwy- żaka produkowano w latach 60-63, a silnik S38B4 wprowadzono około 1968.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości