Strona 1 z 3
Cz cross 250/513
: 2008-09-11, 17:02
autor: gabste
Witam. Mam prośbę do wszystkich którzy maja jakieś schematy silnika do tego motorka. Czy motoplast jest taki sam jak przy Cz 125/513???
Proszę o pomoc
Re: cz cross 250/980
: 2008-09-11, 17:11
autor: Wojtek
CZ 980 tak jak i 513 nie posiada motoplatu tylko zapłon z mechanicznym przerywaczem. Motoplat to tylko prywatny tuning zresztą bardzo łatwy do wykonania w tych modelach.
http://www.czmadness.net/techdata/techdata.html" target="_blank
Tutaj są skany książek dotyczących CZ cross.
Schemat silnika 513 też może się przydać bo to bardzo podobne silniki.
Z czym masz problem?
Re: cz cross 250/980
: 2008-09-11, 18:55
autor: gabste
Wojtek Dzieki widze ze jak bede mial jakis problem to bede mogl liczyc na ciebie
Narazie chce sie przygotować jak najlepiej do rozpolowiania silnika , motorka jeszcze nie mam ale pod koniec wrzesnia wybiore sie po niego (za bardzo atrakcyjna cenne ale podam ja razem z fotami
)
I sprzedający mowil ze jest tam zaplon podobny jak maja mz??
Re: cz cross 250/980
: 2008-09-11, 19:37
autor: rykun
Nie wiem w czym sprzedawca widzi podobieństwo zapłonu cz do mz. Z tego co pamiętam w niektórych 250tkach zapłon był podobny do tego z jawki 50. Wirnik był podobny tylko stojan miał jedną cewkę. Jeśli chodzi o rozpołowienie silnika to raczej super skomplikowane to nie jest. Jak pierwszy raz to robisz to uważaj aby nic się nie wsypało bo będzie kłopot. Chodzi mi o to że na koszyku sprzęgła są dwa złożenia igiełkowe w skrzyni biegów na trybach też ze dwa i na wałku kopnika jedno ,na docisku sprzęgła jest kulkowe łożysko oporowe. Silniki te przewyższają technologicznie polskie sprzęty,ale i tak daleko im do nowszych maszyn. Możesz powiedzieć coś więcej o tym motorze. Zapłon, gaźnik, sprzęgło, skrzynia? Jaka konfiguracja?
Re: cz cross 250/980
: 2008-09-11, 21:01
autor: gabste
Wrzuce fotki pod koniec wrzesna jak odbiore go.Pozdrawiam
Re: cz cross 250/980
: 2008-09-12, 01:10
autor: Wojtek
Silnik CZ cross jest prosty jak cep. Wszystkie CZ 250 które są jeszcze w obiegu mają albo motoplat taki jak w CZ 125 typ 516 albo oryginalny zapłon przerywaczowy z jedną cewką. Inne rozwiązania można spotkać albo w motocyklach zawodników fabrycznych, które są nieosiągalne dla przeciętnego człowieka albo w egzemplarzach z przełomu lat 60/70, tym bardziej nieosiągalnych
Osobiście uważam że motoplat to jedyne słuszne wyjście, dlatego od dwóch lat montuje w swojej 380 taki zapłon
Ani w 250 ani 380 nie był on montowany seryjnie.
Jeśli chodzi o rozpołowienie silnika to większych problemów nie ma. Wysypuje się tylko jedno koło zębate z łożyskiem igiełkowym, z wałka głównego. Reszta siedzi na miejscu dopóki nie wyjmiesz wałków. Kolejny problem to rozkręcenie kosza sprzęgłowego który jest skręcony z zębatką przeniesienia napędu z wału za pomocą lewego gwintu. Zaciska się on bardzo nieprzyjemnie a niestety aby wymienić uszczelniacz kosza trzeba cały układ rozkręcić. Przy składaniu problemy stwarza dystansowanie kosza sprzęgłowego.
W zasadzie wszystko znajdziesz na wymierającym już forum
http://www.czcross.com" target="_blank. Mało kto już tam zagląda ale bardzo dużo zostało napisane i wystarczy poczytać aby większość problemów rozwiązać.
Re: cz cross 250/980
: 2008-09-12, 07:14
autor: gabste
Ok narazie dziex pod koniec września pojade po nia to wrzuce fotki itd.
p.s a nie wiecie gdzie mozna dostać części do tych maszyn chodzi mi np o tłok ,pierścienie???
Re: cz cross 250/980
: 2008-09-12, 10:49
autor: Wojtek
Sklep Jawa Impol sprzedaje części do CZ. Znajduje się w Mrągowie. Prowadzą sprzedaż wysyłkową.
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-03, 19:32
autor: gabste
Witam i stalo sie jestem wlascicielem cz cross.Prosze napiście co o niej myślicie.
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-03, 22:22
autor: Wojtek
Przyzwoita. Błotnik tylny na śmietnik. Pod cylindrem coś za bogato silikonu. Przy okazji wsadź tam papierową uszczelkę bo silikon zostanie wydmuchany. Jakiś twarzowy kolorek jej spraw i można latać. Z tego co widzę brakuje trójnika do przewodów paliwowych. Musisz go skombinować albo latać tylko z jednym kranikiem odkręconym. Tylko wtedy może nie wyrobić z podawaniem paliwa
Czy cena jest tajemnicą? Fura wygląda w porządku. Oby nie sprawiała za wiele problemów.
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-03, 22:48
autor: rykun
Przydałoby się kopkę zainstalować i filtr powietrza podprowadzić do gaźnika. Ciekawe od czego jest zastosowana membrana. Jaki ma dokładnie zapłon? W pełni sprawna? Nie ma kłopotów z gaźnikiem? Jak ją odpalasz? Tylne zawieszenie trzyma?
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-05, 09:59
autor: gabste
Wow lawina pytań
ale to dobrze.
Czy cena jest tajemnicą?
Nie jest tajemnicą i wydaje mi się ze jak na 350zł to ładna fura
Rok produkcji na tabliczce wybity jest 1989.Silnik jest sprawny wszystkie biegi są tylko trzeba łożyska powymieniać ale silnik pali!.Właśnie
Wojtek Moglbyś wysłać mi jak wygląda ten trójnik?? ;d
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-05, 14:02
autor: Wojtek
350pln to świetna cena. Jak za darmo.
Przeoczyłem ważne rzeczy ale dobrze że Rykun jest czujny. Kopniak w jawa impol kosztuje 120pln. Guma filtra obligatoryjna! Kosztuje grosze.
No i to co najważniejsze czyli membrana. Przypuszczam że ten silnik może chodzić o niebo lepiej niż oryginalny. Zrób dokładne zdjęcia gniazda membrany! Może się okaże że to fabryka
Trójnik przy okazji. Nie mam żadnego zdjęcia teraz.
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-05, 14:53
autor: gabste
No i to co najważniejsze czyli membrana
Ok wszystko świetnie ale zabardzo nie wim gdzie jest ta mebrana
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-05, 15:31
autor: ŻbiKu
Zdemontuj gaźnik
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-05, 20:03
autor: SEBA
Membrana znajduje się pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem. Koza w takiej cenie to dar z nieba
.
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-05, 20:35
autor: rykun
Cena wręcz złomowa. Trójnik wygląda tak:
W zwykłych jak i cywilnych cz były takie same kraniki i trójniki.
SEBA pisze:Koza w takiej cenie to dar z nieba
.
Albo przekleństwo jak zacznie się sypać. Widać że silnik jest usprawniony odpowiednio to może nie będzie tragedii. Rama nie ma śladów spawania i jakiegoś garażowego wzmacniania?
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-05, 20:56
autor: SEBA
Czy ja wiem czy przekleństwo. Raczej częstych okazji w takiej cenie nie ma, a jak zacznie się sypać to sprzeda i zarobi ładnie.
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-05, 21:52
autor: gabste
Rama jest prosta nie była spawana.
Mam pytanko do rykuna nie masz do sprzedania takiego trójnika???
Re: cz cross 250/513
: 2008-10-05, 22:10
autor: SEBA
Panowie troszkę odbiegnę od tematu. Czy 80zł to dobra cena za kartery do 513 ??