Cz cross 250/513
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Cz cross 250/513
Witam. Mam prośbę do wszystkich którzy maja jakieś schematy silnika do tego motorka. Czy motoplast jest taki sam jak przy Cz 125/513???
Proszę o pomoc
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 2008-10-03, 19:24 przez gabste, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/980
CZ 980 tak jak i 513 nie posiada motoplatu tylko zapłon z mechanicznym przerywaczem. Motoplat to tylko prywatny tuning zresztą bardzo łatwy do wykonania w tych modelach.
http://www.czmadness.net/techdata/techdata.html" target="_blank
Tutaj są skany książek dotyczących CZ cross.
Schemat silnika 513 też może się przydać bo to bardzo podobne silniki.
Z czym masz problem?
http://www.czmadness.net/techdata/techdata.html" target="_blank
Tutaj są skany książek dotyczących CZ cross.
Schemat silnika 513 też może się przydać bo to bardzo podobne silniki.
Z czym masz problem?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/980
Wojtek Dzieki widze ze jak bede mial jakis problem to bede mogl liczyc na ciebie
Narazie chce sie przygotować jak najlepiej do rozpolowiania silnika , motorka jeszcze nie mam ale pod koniec wrzesnia wybiore sie po niego (za bardzo atrakcyjna cenne ale podam ja razem z fotami )
I sprzedający mowil ze jest tam zaplon podobny jak maja mz??
Narazie chce sie przygotować jak najlepiej do rozpolowiania silnika , motorka jeszcze nie mam ale pod koniec wrzesnia wybiore sie po niego (za bardzo atrakcyjna cenne ale podam ja razem z fotami )
I sprzedający mowil ze jest tam zaplon podobny jak maja mz??
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/980
Nie wiem w czym sprzedawca widzi podobieństwo zapłonu cz do mz. Z tego co pamiętam w niektórych 250tkach zapłon był podobny do tego z jawki 50. Wirnik był podobny tylko stojan miał jedną cewkę. Jeśli chodzi o rozpołowienie silnika to raczej super skomplikowane to nie jest. Jak pierwszy raz to robisz to uważaj aby nic się nie wsypało bo będzie kłopot. Chodzi mi o to że na koszyku sprzęgła są dwa złożenia igiełkowe w skrzyni biegów na trybach też ze dwa i na wałku kopnika jedno ,na docisku sprzęgła jest kulkowe łożysko oporowe. Silniki te przewyższają technologicznie polskie sprzęty,ale i tak daleko im do nowszych maszyn. Możesz powiedzieć coś więcej o tym motorze. Zapłon, gaźnik, sprzęgło, skrzynia? Jaka konfiguracja?
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/980
Wrzuce fotki pod koniec wrzesna jak odbiore go.Pozdrawiam
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/980
Silnik CZ cross jest prosty jak cep. Wszystkie CZ 250 które są jeszcze w obiegu mają albo motoplat taki jak w CZ 125 typ 516 albo oryginalny zapłon przerywaczowy z jedną cewką. Inne rozwiązania można spotkać albo w motocyklach zawodników fabrycznych, które są nieosiągalne dla przeciętnego człowieka albo w egzemplarzach z przełomu lat 60/70, tym bardziej nieosiągalnych Osobiście uważam że motoplat to jedyne słuszne wyjście, dlatego od dwóch lat montuje w swojej 380 taki zapłon Ani w 250 ani 380 nie był on montowany seryjnie.
Jeśli chodzi o rozpołowienie silnika to większych problemów nie ma. Wysypuje się tylko jedno koło zębate z łożyskiem igiełkowym, z wałka głównego. Reszta siedzi na miejscu dopóki nie wyjmiesz wałków. Kolejny problem to rozkręcenie kosza sprzęgłowego który jest skręcony z zębatką przeniesienia napędu z wału za pomocą lewego gwintu. Zaciska się on bardzo nieprzyjemnie a niestety aby wymienić uszczelniacz kosza trzeba cały układ rozkręcić. Przy składaniu problemy stwarza dystansowanie kosza sprzęgłowego.
W zasadzie wszystko znajdziesz na wymierającym już forum http://www.czcross.com" target="_blank. Mało kto już tam zagląda ale bardzo dużo zostało napisane i wystarczy poczytać aby większość problemów rozwiązać.
Jeśli chodzi o rozpołowienie silnika to większych problemów nie ma. Wysypuje się tylko jedno koło zębate z łożyskiem igiełkowym, z wałka głównego. Reszta siedzi na miejscu dopóki nie wyjmiesz wałków. Kolejny problem to rozkręcenie kosza sprzęgłowego który jest skręcony z zębatką przeniesienia napędu z wału za pomocą lewego gwintu. Zaciska się on bardzo nieprzyjemnie a niestety aby wymienić uszczelniacz kosza trzeba cały układ rozkręcić. Przy składaniu problemy stwarza dystansowanie kosza sprzęgłowego.
W zasadzie wszystko znajdziesz na wymierającym już forum http://www.czcross.com" target="_blank. Mało kto już tam zagląda ale bardzo dużo zostało napisane i wystarczy poczytać aby większość problemów rozwiązać.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/980
Ok narazie dziex pod koniec września pojade po nia to wrzuce fotki itd.
p.s a nie wiecie gdzie mozna dostać części do tych maszyn chodzi mi np o tłok ,pierścienie???
p.s a nie wiecie gdzie mozna dostać części do tych maszyn chodzi mi np o tłok ,pierścienie???
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/980
Sklep Jawa Impol sprzedaje części do CZ. Znajduje się w Mrągowie. Prowadzą sprzedaż wysyłkową.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Przyzwoita. Błotnik tylny na śmietnik. Pod cylindrem coś za bogato silikonu. Przy okazji wsadź tam papierową uszczelkę bo silikon zostanie wydmuchany. Jakiś twarzowy kolorek jej spraw i można latać. Z tego co widzę brakuje trójnika do przewodów paliwowych. Musisz go skombinować albo latać tylko z jednym kranikiem odkręconym. Tylko wtedy może nie wyrobić z podawaniem paliwa
Czy cena jest tajemnicą? Fura wygląda w porządku. Oby nie sprawiała za wiele problemów.
Czy cena jest tajemnicą? Fura wygląda w porządku. Oby nie sprawiała za wiele problemów.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Przydałoby się kopkę zainstalować i filtr powietrza podprowadzić do gaźnika. Ciekawe od czego jest zastosowana membrana. Jaki ma dokładnie zapłon? W pełni sprawna? Nie ma kłopotów z gaźnikiem? Jak ją odpalasz? Tylne zawieszenie trzyma?
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Wow lawina pytań ale to dobrze.
Rok produkcji na tabliczce wybity jest 1989.Silnik jest sprawny wszystkie biegi są tylko trzeba łożyska powymieniać ale silnik pali!.Właśnie Wojtek Moglbyś wysłać mi jak wygląda ten trójnik?? ;d
Nie jest tajemnicą i wydaje mi się ze jak na 350zł to ładna furaCzy cena jest tajemnicą?
Rok produkcji na tabliczce wybity jest 1989.Silnik jest sprawny wszystkie biegi są tylko trzeba łożyska powymieniać ale silnik pali!.Właśnie Wojtek Moglbyś wysłać mi jak wygląda ten trójnik?? ;d
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
350pln to świetna cena. Jak za darmo.
Przeoczyłem ważne rzeczy ale dobrze że Rykun jest czujny. Kopniak w jawa impol kosztuje 120pln. Guma filtra obligatoryjna! Kosztuje grosze.
No i to co najważniejsze czyli membrana. Przypuszczam że ten silnik może chodzić o niebo lepiej niż oryginalny. Zrób dokładne zdjęcia gniazda membrany! Może się okaże że to fabryka
Trójnik przy okazji. Nie mam żadnego zdjęcia teraz.
Przeoczyłem ważne rzeczy ale dobrze że Rykun jest czujny. Kopniak w jawa impol kosztuje 120pln. Guma filtra obligatoryjna! Kosztuje grosze.
No i to co najważniejsze czyli membrana. Przypuszczam że ten silnik może chodzić o niebo lepiej niż oryginalny. Zrób dokładne zdjęcia gniazda membrany! Może się okaże że to fabryka
Trójnik przy okazji. Nie mam żadnego zdjęcia teraz.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Ok wszystko świetnie ale zabardzo nie wim gdzie jest ta mebranaNo i to co najważniejsze czyli membrana
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Zdemontuj gaźnik
- SEBA
- Posty: 283
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Membrana znajduje się pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem. Koza w takiej cenie to dar z nieba .
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Cena wręcz złomowa. Trójnik wygląda tak:
W zwykłych jak i cywilnych cz były takie same kraniki i trójniki.
W zwykłych jak i cywilnych cz były takie same kraniki i trójniki.
Albo przekleństwo jak zacznie się sypać. Widać że silnik jest usprawniony odpowiednio to może nie będzie tragedii. Rama nie ma śladów spawania i jakiegoś garażowego wzmacniania?SEBA pisze:Koza w takiej cenie to dar z nieba .
- SEBA
- Posty: 283
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Czy ja wiem czy przekleństwo. Raczej częstych okazji w takiej cenie nie ma, a jak zacznie się sypać to sprzeda i zarobi ładnie.
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Rama jest prosta nie była spawana.
Mam pytanko do rykuna nie masz do sprzedania takiego trójnika???
Mam pytanko do rykuna nie masz do sprzedania takiego trójnika???
- SEBA
- Posty: 283
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: cz cross 250/513
Panowie troszkę odbiegnę od tematu. Czy 80zł to dobra cena za kartery do 513 ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości