Cz cross 250/513

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Cz cross 250/513

Post autor: gabste » 2008-09-11, 17:02

Witam. Mam prośbę do wszystkich którzy maja jakieś schematy silnika do tego motorka. Czy motoplast jest taki sam jak przy Cz 125/513???
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 2008-10-03, 19:24 przez gabste, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/980

Post autor: Wojtek » 2008-09-11, 17:11

CZ 980 tak jak i 513 nie posiada motoplatu tylko zapłon z mechanicznym przerywaczem. Motoplat to tylko prywatny tuning zresztą bardzo łatwy do wykonania w tych modelach.

http://www.czmadness.net/techdata/techdata.html" target="_blank

Tutaj są skany książek dotyczących CZ cross.

Schemat silnika 513 też może się przydać bo to bardzo podobne silniki.
Z czym masz problem?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/980

Post autor: gabste » 2008-09-11, 18:55

Wojtek Dzieki widze ze jak bede mial jakis problem to bede mogl liczyc na ciebie :D

Narazie chce sie przygotować jak najlepiej do rozpolowiania silnika , motorka jeszcze nie mam ale pod koniec wrzesnia wybiore sie po niego (za bardzo atrakcyjna cenne ale podam ja razem z fotami :D )

I sprzedający mowil ze jest tam zaplon podobny jak maja mz??

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/980

Post autor: rykun » 2008-09-11, 19:37

Nie wiem w czym sprzedawca widzi podobieństwo zapłonu cz do mz. Z tego co pamiętam w niektórych 250tkach zapłon był podobny do tego z jawki 50. Wirnik był podobny tylko stojan miał jedną cewkę. Jeśli chodzi o rozpołowienie silnika to raczej super skomplikowane to nie jest. Jak pierwszy raz to robisz to uważaj aby nic się nie wsypało bo będzie kłopot. Chodzi mi o to że na koszyku sprzęgła są dwa złożenia igiełkowe w skrzyni biegów na trybach też ze dwa i na wałku kopnika jedno ,na docisku sprzęgła jest kulkowe łożysko oporowe. Silniki te przewyższają technologicznie polskie sprzęty,ale i tak daleko im do nowszych maszyn. Możesz powiedzieć coś więcej o tym motorze. Zapłon, gaźnik, sprzęgło, skrzynia? Jaka konfiguracja?

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/980

Post autor: gabste » 2008-09-11, 21:01

Wrzuce fotki pod koniec wrzesna jak odbiore go.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/980

Post autor: Wojtek » 2008-09-12, 01:10

Silnik CZ cross jest prosty jak cep. Wszystkie CZ 250 które są jeszcze w obiegu mają albo motoplat taki jak w CZ 125 typ 516 albo oryginalny zapłon przerywaczowy z jedną cewką. Inne rozwiązania można spotkać albo w motocyklach zawodników fabrycznych, które są nieosiągalne dla przeciętnego człowieka albo w egzemplarzach z przełomu lat 60/70, tym bardziej nieosiągalnych :) Osobiście uważam że motoplat to jedyne słuszne wyjście, dlatego od dwóch lat montuje w swojej 380 taki zapłon :D Ani w 250 ani 380 nie był on montowany seryjnie.
Jeśli chodzi o rozpołowienie silnika to większych problemów nie ma. Wysypuje się tylko jedno koło zębate z łożyskiem igiełkowym, z wałka głównego. Reszta siedzi na miejscu dopóki nie wyjmiesz wałków. Kolejny problem to rozkręcenie kosza sprzęgłowego który jest skręcony z zębatką przeniesienia napędu z wału za pomocą lewego gwintu. Zaciska się on bardzo nieprzyjemnie a niestety aby wymienić uszczelniacz kosza trzeba cały układ rozkręcić. Przy składaniu problemy stwarza dystansowanie kosza sprzęgłowego.
W zasadzie wszystko znajdziesz na wymierającym już forum http://www.czcross.com" target="_blank. Mało kto już tam zagląda ale bardzo dużo zostało napisane i wystarczy poczytać aby większość problemów rozwiązać.
Obrazek
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/980

Post autor: gabste » 2008-09-12, 07:14

Ok narazie dziex pod koniec września pojade po nia to wrzuce fotki itd.
p.s a nie wiecie gdzie mozna dostać części do tych maszyn chodzi mi np o tłok ,pierścienie???

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/980

Post autor: Wojtek » 2008-09-12, 10:49

Sklep Jawa Impol sprzedaje części do CZ. Znajduje się w Mrągowie. Prowadzą sprzedaż wysyłkową.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: gabste » 2008-10-03, 19:32

Witam i stalo sie jestem wlascicielem cz cross.Prosze napiście co o niej myślicie.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: Wojtek » 2008-10-03, 22:22

Przyzwoita. Błotnik tylny na śmietnik. Pod cylindrem coś za bogato silikonu. Przy okazji wsadź tam papierową uszczelkę bo silikon zostanie wydmuchany. Jakiś twarzowy kolorek jej spraw i można latać. Z tego co widzę brakuje trójnika do przewodów paliwowych. Musisz go skombinować albo latać tylko z jednym kranikiem odkręconym. Tylko wtedy może nie wyrobić z podawaniem paliwa :D ;)

Czy cena jest tajemnicą? Fura wygląda w porządku. Oby nie sprawiała za wiele problemów.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: rykun » 2008-10-03, 22:48

Przydałoby się kopkę zainstalować i filtr powietrza podprowadzić do gaźnika. Ciekawe od czego jest zastosowana membrana. Jaki ma dokładnie zapłon? W pełni sprawna? Nie ma kłopotów z gaźnikiem? Jak ją odpalasz? Tylne zawieszenie trzyma?

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: gabste » 2008-10-05, 09:59

Wow lawina pytań :D ale to dobrze.
Czy cena jest tajemnicą?
Nie jest tajemnicą i wydaje mi się ze jak na 350zł to ładna fura :D
Rok produkcji na tabliczce wybity jest 1989.Silnik jest sprawny wszystkie biegi są tylko trzeba łożyska powymieniać ale silnik pali!.Właśnie Wojtek Moglbyś wysłać mi jak wygląda ten trójnik?? ;d :D

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: Wojtek » 2008-10-05, 14:02

350pln to świetna cena. Jak za darmo.
Przeoczyłem ważne rzeczy ale dobrze że Rykun jest czujny. Kopniak w jawa impol kosztuje 120pln. Guma filtra obligatoryjna! Kosztuje grosze.
No i to co najważniejsze czyli membrana. Przypuszczam że ten silnik może chodzić o niebo lepiej niż oryginalny. Zrób dokładne zdjęcia gniazda membrany! Może się okaże że to fabryka :)
Trójnik przy okazji. Nie mam żadnego zdjęcia teraz.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: gabste » 2008-10-05, 14:53

No i to co najważniejsze czyli membrana
Ok wszystko świetnie ale zabardzo nie wim gdzie jest ta mebrana :D

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: ŻbiKu » 2008-10-05, 15:31

Zdemontuj gaźnik :)

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: SEBA » 2008-10-05, 20:03

Membrana znajduje się pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem. Koza w takiej cenie to dar z nieba :).

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: rykun » 2008-10-05, 20:35

Cena wręcz złomowa. Trójnik wygląda tak: Obrazek
W zwykłych jak i cywilnych cz były takie same kraniki i trójniki.
SEBA pisze:Koza w takiej cenie to dar z nieba :).
Albo przekleństwo jak zacznie się sypać. Widać że silnik jest usprawniony odpowiednio to może nie będzie tragedii. Rama nie ma śladów spawania i jakiegoś garażowego wzmacniania?

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: SEBA » 2008-10-05, 20:56

Czy ja wiem czy przekleństwo. Raczej częstych okazji w takiej cenie nie ma, a jak zacznie się sypać to sprzeda i zarobi ładnie.

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: gabste » 2008-10-05, 21:52

Rama jest prosta nie była spawana.
Mam pytanko do rykuna nie masz do sprzedania takiego trójnika???

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: cz cross 250/513

Post autor: SEBA » 2008-10-05, 22:10

Panowie troszkę odbiegnę od tematu. Czy 80zł to dobra cena za kartery do 513 ??

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości