Wyścigowe motocykle MTX Metalex CZ 125, 250
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Wyścigowe motocykle MTX Metalex CZ 125, 250
Witam. Jako, że po utracie forum wszystko przepadło, postanowiłem temat założyć od nowa.
Otóż kupiłem na allegro podwozie czeskiego Metalexa. Problem polega na tym, że niema w nim silnika jest za to drobny osprzęt. Motocykl mam zamiar odnowić, lecz mam problem z rozszyfrowaniem rocznika (skłaniał bym się do roku ok. 1979), a co za tym idzie nie wiem jakiego silnika mam szukać. Na lewej stronie zastrzału obok główki ramy nabity jest nr MTX 3-02. Mam parę zdjęć podobnego motocykla które są niżej. Widać na nich silnik, dlatego prosił bym osobę która siedzie w CZ, o rozpoznanie co to za typ silnika. Owiewkę można kupić w Czechach na stronie http://www.motoforza-czech.cz/oldtimer1.html" target="_blank" target="_blank więc tu nie widzę problemu. Motocykl jest nieziemsko lekki. Przy ponad 28 KM silniku z cz cross 125 pewnie potrafi pokazać na co go stać. Prędkość max. to jakieś 180 km/h. Starymotocykl zamieścił kiedyś broszure o motocyklach MTX która jest niżej. Jednak typu mojej ramy tam nie ma. Co ciekawe motocykl ma przednie zawieszenie z stalowymi lagami dolnymi, a nie jak większość aluminiowe pod tarcze hamulcowe. Dlatego myślę, że to starszy typ MTX-a jeszcze na felgach ze szprychami. Co o tym myślicie? Jeżeli macie jakieś Ciekawe fotki MTX-ów to wrzucajcie je tu.
Otóż kupiłem na allegro podwozie czeskiego Metalexa. Problem polega na tym, że niema w nim silnika jest za to drobny osprzęt. Motocykl mam zamiar odnowić, lecz mam problem z rozszyfrowaniem rocznika (skłaniał bym się do roku ok. 1979), a co za tym idzie nie wiem jakiego silnika mam szukać. Na lewej stronie zastrzału obok główki ramy nabity jest nr MTX 3-02. Mam parę zdjęć podobnego motocykla które są niżej. Widać na nich silnik, dlatego prosił bym osobę która siedzie w CZ, o rozpoznanie co to za typ silnika. Owiewkę można kupić w Czechach na stronie http://www.motoforza-czech.cz/oldtimer1.html" target="_blank" target="_blank więc tu nie widzę problemu. Motocykl jest nieziemsko lekki. Przy ponad 28 KM silniku z cz cross 125 pewnie potrafi pokazać na co go stać. Prędkość max. to jakieś 180 km/h. Starymotocykl zamieścił kiedyś broszure o motocyklach MTX która jest niżej. Jednak typu mojej ramy tam nie ma. Co ciekawe motocykl ma przednie zawieszenie z stalowymi lagami dolnymi, a nie jak większość aluminiowe pod tarcze hamulcowe. Dlatego myślę, że to starszy typ MTX-a jeszcze na felgach ze szprychami. Co o tym myślicie? Jeżeli macie jakieś Ciekawe fotki MTX-ów to wrzucajcie je tu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: śl
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Byłem dzisiaj u znajomego czecha - właściciela MTX-a 3-02. Ma tam silnik 250, model 513, jak twierdzi seryjnie w tym motocyklu montowano 125-tki z chlodzeniem powietrzem lub cieczą, a kilka motocykli wyszło z silnikiem 250, tak jak ten na zdjęciach. Ma już teleskopy od MZ ETZ, chętnie stosowane również w naszych SKM-ach, tarcza i zacisk rownież MZ. Silnik 125 będzie trudniej zdobyć, 250-tki są powszechniejsze. Mam chyba nawet 250-tkę do sprzedania, brakuje tylko cylindra, ale to nawet na allegro mozna kupić. Silnik byl jako zapasowy do SKM-a, jest podrasowany do wyścigów. Co do kół to wiem kto ma, muszę zapytać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: śl
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
I jeszcze dwie fotki:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: śl
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Rób szybko Metalexa, mamy zaproszenie na zawody - wyścigi zabytkowych samochodow i motocykli w Hlucinie w Czechach, 20 km od naszej granicy. Trzydniowa impreza z takimi rarytasami jak Bohmerland, Bugatti i całą masą innych niezwykłych sprzętow. My oczywiście jedziemy.
Strona organizatora; http://www.oldracing.cz/" target="_blank jest tez po polsku. Wszelkie informacje o tegorocznej imprezie u mnie: stary_motocykl@op.pl" target="_blank lub 503 749 386.
Strona organizatora; http://www.oldracing.cz/" target="_blank jest tez po polsku. Wszelkie informacje o tegorocznej imprezie u mnie: stary_motocykl@op.pl" target="_blank lub 503 749 386.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Myśle, że tak szybko nie uda mi się go odbudować. Jutro porobie dokładne fotki ramy oraz uchwytów silnika. Faktycznie wolał bym silnik 250. Byłbym wdzięczny gdybyś zdobył kontakt na osprzęt. Z chęcią się nim zaopiekuje . W przypadku tego motocykla niechce iść w pełen orginał i komptetowanie latami części. Chce aby był w jak najszybszym terminie sprawny, bezpieczny i gotowy do jazdy. Ciekawią mnie wrażenia z jazdy tym motocyklem. Do Czech napewno nie pojazde... z braku części, tak zrobił bym to z chęcią :-> . Ciekawa była by zabudowa silnika cz 380 ale to już tylko luźne rozważanie. Myśle, że gdybym zorganizował części, to można by spróbować sił w Lublinie. W klasie do 200cm3 można by spokojnie powalczyć o coś godnego. Pare fotek 250 3-04.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Pare fotkek mojej ramy. Widać uchwyty, niech ktoś się wypowie czy od 125-tki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Są to uchwyty do silnika 125. Motocykl z numerem 91 z pierwszego postu ma silnik CZ typ 511, podobny do najpopularniejszego 516. Gdyby użyć analogii z ramą CZ to musiałbyś pociąć swoją aby wpasować tam silnik 250/380.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: śl
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Niezupełnie, silnik 250 (513) wchodzi do ramy, trzeba tylko troche popodcinac żebra głowicy. Sebastian, jeżeli chcesz ten mój silnik to zadzwoń w niedzielę wieczorem, może ędę też coś wiedział na temat kół.
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Silniki 250 (513) i 380 (514) mają dół gabarytowo taki sam. Rama CZ 516 czyli nosząca taki sam silnik jak Metalex wymagała przedłużenia aby zamontować w niej silnik 514.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f53000283c" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d7 ... b52fe.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Dwa zdjęcia z linków przedstawiają motocykl człowieka pod nickiem Szczuro, który relacjonował na forum CZ modyfikacje tego motocykla. Zdjęcia poniżej przedstawia motocykl będący nie wiem czyją własnością w każdym razi widać spoinę na ramię pod silnikiem. Być może geometria ramy MTX pozwala upchnąć ten silnik. Nie mam powodów aby się tutaj wykłócać gdyż pewnie sam to sprawdziłeś.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f53000283c" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d7 ... b52fe.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Dwa zdjęcia z linków przedstawiają motocykl człowieka pod nickiem Szczuro, który relacjonował na forum CZ modyfikacje tego motocykla. Zdjęcia poniżej przedstawia motocykl będący nie wiem czyją własnością w każdym razi widać spoinę na ramię pod silnikiem. Być może geometria ramy MTX pozwala upchnąć ten silnik. Nie mam powodów aby się tutaj wykłócać gdyż pewnie sam to sprawdziłeś.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- grzech7
- Posty: 54
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
- GG: 6059013
- Lokalizacja: Chludowo
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Bardzo podobny MTX do Sebastianowego stoi w M1 w poznaniu. Silniczek cz 125, koła odlewane,z przodu hamulce tarczowe ogólnie fajnie się prezentuje.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Pewnie chodzi o ten motocykl. Model 3-02.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- grzech7
- Posty: 54
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
- GG: 6059013
- Lokalizacja: Chludowo
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Chodzi dokładnie o ten motorek, co do modelu to nie wiem dokładnie bo nie sprawdzałem ale porównując podstawowe podzespoły między twoim a tym z M1 dostrzegam znaczne podobieństwo .
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Same ramy są identyczne. Różnią się dokładnie zawieszeniem przednim oraz obręczami. Może też silnikiem (nowszy typ). Obręcze w moim modelu były prawdopodobnie szprychowe, a nie odlewane alu. Dlatego w nowszym modelu nadlewy na mocowanie zacisku czego w moim brak. Lagi dolne mam stalowe a nie alu. Ja zastosuje koło przednie z tarczą i osprzętem od MZ. Tylne jeszcze niewiem, ale prawdopodobnie cz lub mz.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Jeżeli właściciel udzieli zgody na więcej to zamieszczę wszystkie fotki w tym SKM
poniżej mtx 125.
poniżej mtx 125.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Wrzucam tu bo to tematy wyścigowe http://dystrybucja.marexmotor.pl/downlo ... ntacja.pdf
Link mam z forum wojkopa o CR : http://www.rockers.webd.pl/news.php po lewej można zagłosować na CR
Link mam z forum wojkopa o CR : http://www.rockers.webd.pl/news.php po lewej można zagłosować na CR
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Napisałem do kolekcjonera który posiada 4 sztuki MTx-ów. Podał mi dokładną ilość wyprodukowanych motocykli z podziałami na lata. Mój motocykl i ten stojący w M1 to typ 3-02 których wyprodukowano jedynie 22 sztuki przez 3 lata i to jedna z najmniejszych serii.
Ilość wyprodukowanych sztuk motocykli wyścigowych MTX:
-typ 3-01, rok 1977 – 1979, 28 sztuk + 2 zapasowe ramy
-typ 3-02, rok 1979 – 1981, 22 sztuki
-typ 3-03, rok 1982 – 1989, 45 sztuki
-typ 3-04, rok 1985, prototyp
-typ 3-04, rok 1986, 4 sztuki
-typ 3-04, rok 1987 - 1989 (koniec produkcji) nieznana ilość
Ilość wyprodukowanych sztuk motocykli wyścigowych MTX:
-typ 3-01, rok 1977 – 1979, 28 sztuk + 2 zapasowe ramy
-typ 3-02, rok 1979 – 1981, 22 sztuki
-typ 3-03, rok 1982 – 1989, 45 sztuki
-typ 3-04, rok 1985, prototyp
-typ 3-04, rok 1986, 4 sztuki
-typ 3-04, rok 1987 - 1989 (koniec produkcji) nieznana ilość
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
- Kelsik
- Posty: 2
- Rejestracja: 2008-02-10, 17:21
- GG: 0
- Moje maszyny: Yamaha TA125
- Lokalizacja: Przysiek
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Ostatnio znalezione w necie foteczki MTX-ów i jdno MBA z lagami MTX.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- tom1988
- Posty: 5
- Rejestracja: 2010-09-27, 12:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-L
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Dwa takie motocykle stoją w jednym sklepie z odzieżą w Poznaniu.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1962
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe motocykle MTX - Metalex
Czytaj posty wyżej. Druga to wyścigowa Wsk.
Od jakiegoś czasu na aukcji:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1974-CZ- ... 5194315ad2
1974 CZ MTX 250 factory Road Race bike project.
I added a picture of an original bike (for reference ONLY) and cut the price to make this sell! Buyer of this package will receive first option to purchase other spares when they are offered here on eBay in another month or so.
Brand new spare parts to be assembled into the very rare factory MTX road race bike based upon the well known MX dirt bike engine. Differs from regular production because it has a rotary valve, is water cooled with a pump (not convection), and has magnesium forks and disc brake calipers (all 4 caliper halves + pistons are included). The original factory blue paint was used on their few road race bikes. Frame number is 3-04-032, and the engine number is 513-0-011002.
I have a receipt from CZ guru Bertus CZ (818-330-2326, California) dated March 2002 for some spare parts at a cost of $1,000.00, and there are other references to this historic bike on the internet. Be very careful with any Czech website. Many of them are full of viruses! Search through USA CZ websites. It would be nice if someone familiar with this rare race bike could purchase it. It will happily be shipped to Europe upon request, but you must make your own shipping arrangements. I would guess that shipping to foreign addresses in 66-70 pound boxes would cost $600-800, but this is only a guess.
Shipping weight should be 200 pounds. Local pickup available. $200 crating fee, if needed. Sold with Bill of Sale only and instructions for obtaining a California title, or use the various service in Hemmings Motor News for $75.
Od jakiegoś czasu na aukcji:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1974-CZ- ... 5194315ad2
1974 CZ MTX 250 factory Road Race bike project.
I added a picture of an original bike (for reference ONLY) and cut the price to make this sell! Buyer of this package will receive first option to purchase other spares when they are offered here on eBay in another month or so.
Brand new spare parts to be assembled into the very rare factory MTX road race bike based upon the well known MX dirt bike engine. Differs from regular production because it has a rotary valve, is water cooled with a pump (not convection), and has magnesium forks and disc brake calipers (all 4 caliper halves + pistons are included). The original factory blue paint was used on their few road race bikes. Frame number is 3-04-032, and the engine number is 513-0-011002.
I have a receipt from CZ guru Bertus CZ (818-330-2326, California) dated March 2002 for some spare parts at a cost of $1,000.00, and there are other references to this historic bike on the internet. Be very careful with any Czech website. Many of them are full of viruses! Search through USA CZ websites. It would be nice if someone familiar with this rare race bike could purchase it. It will happily be shipped to Europe upon request, but you must make your own shipping arrangements. I would guess that shipping to foreign addresses in 66-70 pound boxes would cost $600-800, but this is only a guess.
Shipping weight should be 200 pounds. Local pickup available. $200 crating fee, if needed. Sold with Bill of Sale only and instructions for obtaining a California title, or use the various service in Hemmings Motor News for $75.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość