Strona 1 z 1

Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia

: 2017-03-21, 20:50
autor: JimmyPage
Witam,

Znalazłem takie coś.na allegro. Czy ktoś miał do czynienia z takim wynalazkiem? Cena jest dość przystępna, niestety parę rzeczy trzeba dorobić. Chciałbym zastosować to w swojej czwórce ale ciekawi mnie czy gra jest warta świeczki oraz czy sprzedający to uczciwy gość.

[link=]http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6666049542[/link]

Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia

: 2017-03-21, 21:23
autor: grzechu212
Wcześniej o ile dobrze pamiętam to ten sprzedawca oferował zestawy CDI z modułem od 4t (czyli lipa) bo jak wiadomo do silnika 2t tylko stały kąt, albo z możliwością opóźniania, a z tego co wiem to jedynie progcdi oferuje taki rarytasy :mrgreen: oczywiście mogę się mylić co do podzespołów tego Pana .

Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia

: 2017-03-21, 22:35
autor: blackrider
Co mi się wydaję, że na forum SHL ktoś o tym pisał. Możesz tam zerknąć. :)

Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia

: 2017-03-21, 22:49
autor: Savier
szkoda kasy, w instrukcji jest napisane, że potrzebujesz tokarki, spawarki - ani to tanie, ani to dobre :(

Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia

: 2017-03-22, 20:50
autor: cezary603
... bo jak wiadomo do silnika 2t tylko stały kąt....
No i tu się mylisz , statyczny kąt wyprzedzenia w całym zakresie obrotów to w obecnych czasach porażka .
Co do oferowanego zestawu jak wyżej , to sprzedawca pomija drobny szczegół , moduł który oferuje to nic innego jak moduł stosowany w chińczykach 4t a one mają może i wyprzedzenie dynamiczne , ale tylko w zakresie około 7stopni i 37stopni bez płynnego przejścia wyprzedzenia z 7stopni przeskok na 37stopni , czy taki zakres jest bardziej szkodliwy od kata stałego ? W zasadzie przy prędkości obrotowej wału rzędu 6tyś i stosunkowo średnim ciśnieniu pod tłokiem , różnicy nie ma aż takiej jak opisuje sprzedawca .

Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia

: 2017-03-22, 22:06
autor: Savier
Wszyscy tacy cwani, że o Boże jak to stały kąt w elektronicznym zapłonie.
Zastanawia mnie tylko czy ktokolwiek pomyślał ile czasu i wysiłku trzeba poświęcić żeby taka mape zaprojektować :) dobrze! Do konkretnego silnika, motocykla, gaźnika itp itd
(Pomijam to, że im bardziej skomplikowane rozwiązanie tym bardziej zawodne :) i kwestie jak to zrobić)

Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia

: 2017-03-22, 23:51
autor: halcik
Na forum MZ taki zapłon był testowany i opinie co do cudów jakie miał nieść się nie potwierdziły. Oczywiście kąt się zmieniał - zapłon Robinson

Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia

: 2017-03-24, 19:32
autor: JimmyPage
Dzięki za opinie. Poczekam na dobrą promocję u Saviera lub Audiobasa i zakupię konwencjonalne CDI jeśli można już je tak nazwać. ;-)

Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia

: 2017-03-24, 20:48
autor: AudioBas
Zapraszamy :)

Niestety jakość kosztuje.