Strona 1 z 1

WSK Riviera

: 2019-01-05, 15:45
autor: Hunterm10
Opis: "WSK Riviera, motocykl pięknie odrestaurowany z 1973 roku. Osoby poważnie zainteresowane proszę o kontakt telefoniczny."

https://www.olx.pl/oferta/wsk-riviera-n ... 39b76e15e4

Uważajcie na ten motocykl, jeszcze w zeszłym roku podzespoły miały iść do WSK M21W2S1Ex . Gość robi repliki motocykli i sprzedaje jako oryginały.

Re: WSK Riviera

: 2019-01-05, 17:15
autor: DaViD
W 1973 roku wzmocnienia pod silnikiem? :o

Re: WSK Riviera

: 2019-01-05, 19:05
autor: cezary603
Ładnie wygląda przynajmniej na zdjęciu , a ile on sobie życzy za te cudo ..

Re: WSK Riviera

: 2019-01-05, 19:53
autor: sbanys
cezary603 pisze:
2019-01-05, 19:05
Ładnie wygląda przynajmniej na zdjęciu , a ile on sobie życzy za te cudo ..
Sporo za dużo. 26 500,00 zł
https://www.olx.pl/oferta/wsk-riviera-n ... 39b76e15e4

Re: WSK Riviera

: 2019-01-10, 18:30
autor: cezary603
No faktycznie cena powala , ale może ktoś się złapie swoja drogą to niezłą Japonię za tą kwotę można wyrwać .

Re: WSK Riviera

: 2019-01-10, 20:35
autor: Kosa
Rozwiń temat - podobają mi się japońskie klasyki ale kompletnie się na nich nie wyznaję:) Chyba, że mówisz o współczesnych maszynach...

Re: WSK Riviera

: 2019-01-10, 21:06
autor: cezary603
Nie mam na myśli konkretnego modelu czy to 30sto letni czy tez roczny , natomiast mam Magne z 82 przywiozłem z Niemiec w wersji chopper .Kupiłem za 300euro , przyspieszenie w 4/100 pali prawie tyle samo co WSK .

Re: WSK Riviera

: 2019-01-10, 21:53
autor: Kosa
300 euro?

Re: WSK Riviera

: 2019-01-10, 22:38
autor: StalSoviecka
Niemiecki klasyk i jeszcze 10000zł zostanie
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-r-75- ... Bxh1u.html?

Re: WSK Riviera

: 2019-01-11, 01:35
autor: DominikWSK
Co za porównanie , japoczyków i niemieckich klasyków jest pełno , a taka wsk to biały kruk , ciekawe ile egzemplarzy zostało na świecie :-)

Re: WSK Riviera

: 2019-01-11, 04:57
autor: StalSoviecka
Zgodze się z tym że japończyków i niemieckich klasyków jest pełno, a taka WSK to biały kruk, tylko że taka WSK ma wartość tylko w Polsce i to jeszcze sporo zawyżoną przez sprzedającego.

Re: WSK Riviera

: 2019-01-11, 10:30
autor: Adam_Ga
Uwaga, włoże kij w mrowisko.

Piewsze pytanie jakie trzeba sobie zadać to "czy to jest Riviera"? Jeśli motocykl nie ma udokumentowanej historii, czyli dokumentacja eksportowa, francuskie dokumenty czy archiwalne zdjęcia właściciela we Francji to jest to tylko i wyłącznie B3 stylizowana na Riviere. Wartość 2650zł i ani grosza więcej! Na przestrzeni ostatnich kilku lat pojawiało się na Allegro sporo (kilkadziesiąt?) aukcji z częściami do budowy takiego motocykla na bazie zwykłej B3. Więc jaką mamy gwarancję ze to nie replika? Pojazd został odrestaurowany i nie wiemy co to było wczesniej. Sprzedawca może sobie wołać za to nawet milion baksów, ale nie jest to moto zachowane w oryginale, bez dokumentacji potwierdzającej pochodzenie. Cóż może ktoś to kupi bo ma za dużo kasy i "chcę mieć", tyle że kolekcjonersko jest gó*no warty.

Inna sprawa jeśli sprzedawca ma wszystko, aby potwierdzić że to Riviera - wtedy tak, jest to to biały kruk. Może pamiętacie motocykle Lutece / Riviera użytkownika marcin.fr lub eksporty fazerofz6y , Fellow 175 znalezione w Holandii czy inne tego typu kwiatki? To są moto z historią, można za nie wołać duże kwoty bo jest ku temu podstawa. Czy są warte 26500zł nie odpowiem, bo takie egzemplarze nie mają ceny - warte są tyle ile zapłaci klient. Osobiście nie wyłożyłbym pięciocyfrowej kwoty na WSK, nawet unikatowe, bo przy całej mojej symapatii do marki nie jestem fanatykiem z portfelem bez dna...

I ostatnia kwestia, StalSoviecka bardzo dobrze pisze że WSK mają wartość, ale tylko u nas. Czy to dobra lokata kapitału? Jeśli kupiłeś moto jeszcze 5 lat temu (a już w ogóle przed 2010 r.) to tak, wartość wzrosła skokowo i nadal powoli rośnie. Obecnie ceny motocykli PRL dobiły moim zdaniem sufitu i rynek sie już nasycił ale to już kwestia na inny temat.

Re: WSK Riviera

: 2019-01-11, 14:27
autor: czankete
Adam_Ga pisze:
2019-01-11, 10:30
Piewsze pytanie jakie trzeba sobie zadać to "czy to jest Riviera"? Jeśli motocykl nie ma udokumentowanej historii, czyli dokumentacja eksportowa, francuskie dokumenty czy archiwalne zdjęcia właściciela we Francji to jest to tylko i wyłącznie B3 stylizowana na Riviere.
...o historii czy dostępności do materiałów sprzed renowacji wzmianki brak, więc tego, czy jest to oryginał chyba się nie dowiemy. Mogę jednak przypuszczać, że jeżeli za te pieniądze znajdzie się na ten motocykl nabywca to będzie naprawdę mocno w to wierzył ;-)
Adam_Ga pisze:
2019-01-11, 10:30
I ostatnia kwestia, StalSoviecka bardzo dobrze pisze że WSK mają wartość, ale tylko u nas.
...to prawda, z oczywistych względów najbardziej u nas ceni się tę markę, natomiast gdzie indziej sytuacja jest dokładnie odwrotna. Ostatnio pomagałem koledze z Niemiec zakupić w Polsce MZ Trophy, ponieważ nie dość, że taniej to i łatwiej jest u nas dostępna. Podobną sytuację obserwuję np. z motorowerami - dla przykładu Zundapp (np. CS25), których mam kilka szt. w tym jedna w bardzo rzadko spotykanej wersji enduro zakupiłem u nas w zeszłym roku na wiosnę wraz z dokumentami za niespełna równowartość kół jakie są w nich montowane. I gdyby nie to, że są to koła poszukiwane w Polsce do replik Charta 211 zapewne dostałbym te motorowerki w cenie złomu. Natomiast ceny tych mopedzików na stronach DE osiągają ceny do 2500E ;-)

Re: WSK Riviera

: 2019-01-11, 15:32
autor: Adam_Ga
czankete pisze:
2019-01-11, 14:27
...o historii czy dostępności do materiałów sprzed renowacji wzmianki brak, więc tego, czy jest to oryginał chyba się nie dowiemy. Mogę jednak przypuszczać, że jeżeli za te pieniądze znajdzie się na ten motocykl nabywca to będzie naprawdę mocno w to wierzył
Nawet jak kupi za 1/3 ceny to i tak będzie B3, bez znaczenia w co wierzy...

czankete pisze:
2019-01-11, 14:27
...to prawda, z oczywistych względów najbardziej u nas ceni się tę markę, natomiast gdzie indziej sytuacja jest dokładnie odwrotna. Ostatnio pomagałem koledze z Niemiec zakupić w Polsce MZ Trophy, ponieważ nie dość, że taniej to i łatwiej jest u nas dostępna. Podobną sytuację obserwuję np. z motorowerami - dla przykładu Zundapp (np. CS25), których mam kilka szt. w tym jedna w bardzo rzadko spotykanej wersji enduro zakupiłem u nas w zeszłym roku na wiosnę wraz z dokumentami za niespełna równowartość kół jakie są w nich montowane. I gdyby nie to, że są to koła poszukiwane w Polsce do replik Charta 211 zapewne dostałbym te motorowerki w cenie złomu. Natomiast ceny tych mopedzików na stronach DE osiągają ceny do 2500E ;-)
Otóż to, szał jest na sentyment. My ty sie spuszczamy na Rivierami Exportami, tyle że w takim UK to S2Ex leciały na złom tak samo jak dziś u nas Hjosungi i inne Bantamy :lol:
Można być fanem marki, ale bez przesady, tak jak piszesz można u nas kupić inne wartościowe dobrej w dobrej cenie.

Re: WSK Riviera

: 2019-01-11, 19:33
autor: cezary603
Zgadzam się z Wami . WSK i owszem ale nie za wszelką cenę . Niedawno byłem na zlocie w Essen i rozmawiałem na temat WSK , no i szczerze powiedziawszy to nie powtórzę tego co oni myślą o naszym rodzimym wehikule czasu , choć kilku znalo dobrze Nasz exportowy rarytas czyli biały kruk .

Re: WSK Riviera

: 2019-01-25, 11:00
autor: Savier
Prawda boli :D.