Centrowanie wału Wsk 175 regeneracja wału

Zablokowany
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: AudioBas » 2012-12-25, 18:41

Jak tam w temacie coś ruszyło?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-26, 13:24

Całkowity bezsens cała ta operacja. Toczenie czołowe tarcz zmienia całkowicie wyważenie. Taki wał należy wyważyć każdą tarcze oddzielnie i potem sprawdzić całość po złożeniu. Zrobienie bez wyważania może skończyć się że mamy wielki wibrator którym wsk i tak już jest. Orginalny korbowód jest wystarczającą mocny do tego silnika. Wystarczy dorobić czop z odpowiedniej stali i utwardzić 60 hrc, dobrać rolki do 0.001 i na takim zestawie robimy duże przebiegi.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Savier » 2012-12-26, 14:51

Zapominasz o łożysku w główce, wielce mądry cwaniaku (kolega sobie u mnie przerąbał wcześniej :) ).

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wujcio » 2012-12-26, 14:56

wsk1234 pisze:Całkowity bezsens cała ta operacja. Toczenie czołowe tarcz zmienia całkowicie wyważenie. Taki wał należy wyważyć każdą tarcze oddzielnie i potem sprawdzić całość po złożeniu. Zrobienie bez wyważania może skończyć się że mamy wielki wibrator którym wsk i tak już jest. Orginalny korbowód jest wystarczającą mocny do tego silnika. Wystarczy dorobić czop z odpowiedniej stali i utwardzić 60 hrc, dobrać rolki do 0.001 i na takim zestawie robimy duże przebiegi.
Wał w WSK to i tak jest pic na wode wyważony + -
Zawsze będą wibracje.
Wiadoma sprawa aby wszystko grało trzeba było by to wyważyć na nowo pod odpowiedni tłok korbowód i wał.
Wyważenie samo wału kosztowało by tyle co ta cała usługa ;) z nowym korbowodem :)

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-26, 16:10

Jak ktoś głupi to niech płaci. Bez sens i tyle. Ile myślicie że zrobicie na takim zestawie??. Org korbowód jest wystarczający, łożysko w koszyku nie wiem poco cudować jak ten silnik i tak niekreci wiecej jak 6 tys obr. A na org wale robili po 30 tys przebiegu na luxie i mixolu.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Muciek » 2012-12-26, 16:17

Alien pisał przecież że to jest dla tych którzy "bardzo" chcą to mieć , więc kolego nie ma sensu się kłócić.

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-26, 16:27

Jak ktoś lubi super wibratory i co za tym idzie rozwalone łożyska główne + obsady to właśnie dla takich masochistów może być. Jakbym miał robić takie coś to wyważenie podstawa. Zobaczcie czy wogóle tarcza ustawia się czopem w gmp czy nie jest przeciwciężar przestawiony o kilka stopni. Takie coś robić to podstawa pod konkretny tłok wyliczyć, każdą tarcze z osobna wyważyć i wtedy składać. Ciekawe o ile się wyważenie zmieni bardzo ciekawe. W junaku zmiana tłoka na PF powodowała już super wibrator. A tutaj toczymy każdą tarcze zmieniając jej wyważenie - przeciwciężar w każdej jest inny i zapewne przestawiony to sobie sami odpowiedzcie czy warto.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wujcio » 2012-12-26, 17:27

wsk1234 pisze:Jak ktoś lubi super wibratory i co za tym idzie rozwalone łożyska główne + obsady to właśnie dla takich masochistów może być. Jakbym miał robić takie coś to wyważenie podstawa. Zobaczcie czy wogóle tarcza ustawia się czopem w gmp czy nie jest przeciwciężar przestawiony o kilka stopni. Takie coś robić to podstawa pod konkretny tłok wyliczyć, każdą tarcze z osobna wyważyć i wtedy składać. Ciekawe o ile się wyważenie zmieni bardzo ciekawe. W junaku zmiana tłoka na PF powodowała już super wibrator. A tutaj toczymy każdą tarcze zmieniając jej wyważenie - przeciwciężar w każdej jest inny i zapewne przestawiony to sobie sami odpowiedzcie czy warto.
Jak mi pokażesz nawiercane otworki od wyważania na wale wsk 175 to będziesz mistrz :)
Te 2 otwory w przeciwwagach w wale WSK 175 to są od picu nawet nie są osiowo względem siebie więc jak tu można mówić o dobrym wyważeniu org wału.
Przy zwykłej korbie jest wibrator.

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-26, 17:54

No właśnie jest wibrator. Jak dawać nową korbę i wydać 400 zł to lepiej zrobić dobrze wyważyć wał na % jaki przewidział konstruktor. A nie zmienić po to żeby było inaczej nie koniecznie lepiej za grubą kasę. Co do wycentrowania to po przesyłce poczty polskiej możecie zapomnieć że wał będzie wycentrowany. Wał na taką przesyłkę musi być w odpowiedniej drewnianej skrzyni zabezpieczony, podparty na czopach a nie w kartonowym pudełku. Jeden wielki bezsens.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wujcio » 2012-12-26, 19:01

wsk1234 pisze:No właśnie jest wibrator. Jak dawać nową korbę i wydać 400 zł to lepiej zrobić dobrze wyważyć wał na % jaki przewidział konstruktor. A nie zmienić po to żeby było inaczej nie koniecznie lepiej za grubą kasę. Co do wycentrowania to po przesyłce poczty polskiej możecie zapomnieć że wał będzie wycentrowany. Wał na taką przesyłkę musi być w odpowiedniej drewnianej skrzyni zabezpieczony, podparty na czopach a nie w kartonowym pudełku. Jeden wielki bezsens.
życie, a 400 zł to i tak jest nie dużo ;) sama korba swoje kosztuje :)
Ja też jestem zdania że taki wał trzeba wyważyć i dlatego robię to sobie w swoim zakresie ;)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Alien » 2012-12-26, 19:07

Jak dawać nową korbę i wydać 400 zł to lepiej zrobić dobrze wyważyć wał na % jaki przewidział konstruktor
No to doradź nam na ile % wyważyć ten układ?

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-26, 19:25

Silnik wyważa się pod konkretne podwozie. W jednej ramie będzie pracował bez wibracyjnie a w drugiej nie da się jechać. Nie wiem ile ma mieć trzeba by odnaleźć w dokumentacji albo sprawdzić wał org który dobrze pracował bez wibracji. Celuję że coś koło 30-40% jak silnik 125.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: AudioBas » 2012-12-26, 19:51

wsk1234 - nie ma co się spuszczać i tak będzie wibrowało i tak :)

Wolę regeneracje na korbie YZ, niż na starej korbie w której i tak i tak za parę tys km będzie tulejka do wymiany :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-26, 20:07

Jeżeli kupujesz tulejkę z mosiądzu czy miedzi za 5zł to się nie dziwie. Tulejka z brązu np BA1032 i dobry sworzeń pochodzi tak samo jak i to łożysko igiełkowe. Każdy robi jak chce ja tylko wyraziłem swoją opinie i mówię co wiem.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Johnny » 2012-12-26, 20:12

wsk1234 pisze:Silnik wyważa się pod konkretne podwozie. W jednej ramie będzie pracował bez wibracyjnie a w drugiej nie da się jechać. Nie wiem ile ma mieć trzeba by odnaleźć w dokumentacji albo sprawdzić wał org który dobrze pracował bez wibracji. Celuję że coś koło 30-40% jak silnik 125.
Co ma rama do wiatraka znaczy wibratora :?: Wibracje zależą od wyważenia układu korbowego i ramie nic do tego, albo jest wibrator albo go nie ma.

O procentowym wyważaniu można zapomnieć bo nigdzie nie znalazłem takiej informacji :!: Trzeba by mieć dostęp do dokumentacji konstrukcyjnej silnika, a nie tylko do instrukcji serwisowej zakładającej, że weźmiemy tłok z półki przeznaczony do danego silnika.

Wysyłka wycentrowanego wału pocztą, moim zdaniem, mija się z celem - rzucanie paczkami na pewno rozcentruje wał. Może drewniana skrzynka pomoże ale na naszą pocztę nie ma mocnych ....

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Muciek » 2012-12-26, 20:21

Alien był w tym programie gdzie występował inż. Wiatrak , nie ma możliwości żeby się jakoś z nim skontaktować i zapytać o coś takiego?

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Johnny » 2012-12-26, 20:28

Aaaaa..... zapomniałem o jednym, a za chwilę ktoś mi wytknie niewiedzę, więc naprawiam błąd.

Procentowe wyważenie można zmierzyć dysponując oryginalnym układem korbowym. Może ktoś się podejmie i wykona takie pomiary najlepiej na kilku wałach :) Wtedy był by materiał do badań statystycznych rozrzutu parametrów ;)

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-26, 20:54

Rama, zawieszenie i sposób mocowania silniak ma wiele do wyważenia % wału. Gdyby nie miało to znaczenie to każdy silnik wyważano by na ten sam %. Przykładowo silnik Mz pracuję całkiem inaczej w ramie wsk niż w ramie Mz. Silnik z triumpha wkładając w ramę nortona zmienia się wyważenie % silnika. Już sama zmiana stopnia sprężana może wpłynąć na wyrównoważenie silnika.
Proponuję poczytać choćby raport Wujcickiego z badań prototypu junaka i jak dochodzono do prawidłowego wyważenia. Jak ktoś niema wiedzy to niech się nie wypowiada i nie wprowadza w błąd bo tu młot i przecinak nie wystarcza.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wujcio » 2012-12-26, 20:56

wsk1234 pisze:Jeżeli kupujesz tulejkę z mosiądzu czy miedzi za 5zł to się nie dziwie. Tulejka z brązu np BA1032 i dobry sworzeń pochodzi tak samo jak i to łożysko igiełkowe. Każdy robi jak chce ja tylko wyraziłem swoją opinie i mówię co wiem.
Z tym się zgodzę mam tulejkę zrobioną z B101 - dosyć miekki stop a już przejechałem dużo km - coś koło 8 tyś i zero luzu ;)

Dlaczego podchodzisz do tematu tak agresywnie?
przez parę lat nikt nie wziął się za taką kwestię a tu nagle gdy wszystko jest realizowane musicie zgnoić pomysłodawcę i wykonawcę projektu...
Nikt nie testował nowej korby w org przeciwwagach więc nie wiadomo czy wibracje będą większe czy mniejsze.
Jeśli jesteś ekspertem w dziedzinie wyważania to fajnie by było gdyby powstał temat: jak sprawdzić/wyważyć wał.

Takie wyważenie powinien każdy sobie sam przeprowadzić w swoim zakresie aby dopasować do swojego zestawu korbowego + tłokowego.
Żaden fachowiec lub zakład nie weźmie się za takie coś bo jeśli się podejmie będzie to bardzo kosztowne lub wykonane niedbale - Panie to tylko WSK !!.

Sam kupiłem korbę od Hondy CR 250 ale z myślą o silnik wysilony z membraną w karterach i oczywiście w moim projekcie będę również wyważał wał bo bez tego się nie obejdzie.

Awatar użytkownika
maras
Posty: 12
Rejestracja: 2009-07-19, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK175
MT-80
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: maras » 2012-12-26, 21:39

wsk1234 pisze:Rama, zawieszenie i sposób mocowania silniak ma wiele do wyważenia % wału. Gdyby nie miało to znaczenie to każdy silnik wyważano by na ten sam %.
Ciekawe teorie kolega głosi , proponuję jeszcze raz poczytać na ten temat tym razem ze zrozumieniem.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość