Centrowanie wału Wsk 175 regeneracja wału

Zablokowany
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: AudioBas » 2012-12-26, 21:43

wsk1234 zamiast się jakoś nakręcać i tylko krytykować i wywyższać się jak Bóg wie kto, to może podejmij normalną dyskusję i podziel się swoim doświadczeniem/wiedzą itp...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-26, 22:29

maras pisze:
wsk1234 pisze:Rama, zawieszenie i sposób mocowania silniak ma wiele do wyważenia % wału. Gdyby nie miało to znaczenie to każdy silnik wyważano by na ten sam %.
Ciekawe teorie kolega głosi , proponuję jeszcze raz poczytać na ten temat tym razem ze zrozumieniem.
To sobię kolego poczytaj. Silnik wsk można zastosować na odpowiednich "poduszkach" w odpowiedniej ramie i wibrację będą całkiem inne niż w ramie orginalnej. (nie będą odczuwalne). Prosty przykład uszkodzona poduszka silnika w samochodzie powoduję wibrację całego pojazu bo "zmieniamy sposób mocowana" silnika.

Ja się z nikim nie kłócę ani nie wymądrzam. Mówię tylko i przestrzegam jakie mogą być konsekwencję zrobienia tego tak jak chcecie i to za grubą kasę. Na pewno da się jeździć na wibratorze ale czy wygodnie i komfortowo to już zależy co kto lubi. Za 400 zł wolał bym zrobić to sam i konkretnie. Oczywiście można potem taki wał doważyć samemu na fabryczny % + wycentrować po wysyłce pocztą polską. I tak należało by zrobić bo to co tu piszecie to jak gra w totolotka albo się uda czego wam życzę albo wyjdzie super wibrator. Jeszcze to toczenie tarcz nie dość że zmienia nam dodatkowo wyważenie w zagadkowe to w 2t zwiększa pojemność "komory korbowej" co jest jak każdy wie niepożądane. Proponuję najpierw poprawnie zregenerować wał org na odpowiednim czopie ze stali do ulepszania,nawęglania np 20HG i odpowiednich rolkach i jak tak zrobiony wał zda egzamin tak samo jak te za 400 zł. Jak ktoś kupuje zestaw made in china na czopie z gównolitu i nieutwardzonej korbie to taki wał ma już luz po złożeniu.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Skinder » 2012-12-26, 22:35

Zapodaj ziomek jakieś zdjęcia z pomiarów, skany, książki lub cokolwiek innego na poparcie swojej teorii. Bo jak dobrze rozumiem, masz jakieś wieloletnie doświadczenie poparte jakimiś próbami i testami.

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-26, 22:40

Jakiej teorii kolego?? Ze czopy pod łożyska robi się ze stali na nie przeznaczone a nie z "błolca łod traktura"?? To poczytaj sobię o produkcji łożysk tocznych.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Skinder » 2012-12-26, 22:54

Za mocnego liptona chyba pijesz :roll: Podaj mi jaka jest zależność ramy od wyważenia układu, podaj wzory, schematy, zdjęcia, cokolwiek.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wujcio » 2012-12-26, 22:59

Skinder pisze:Za mocnego liptona chyba pijesz :roll: Podaj mi jaka jest zależność ramy od wyważenia układu, podaj wzory, schematy, zdjęcia, cokolwiek.
No prosty przykład rama od WSK i mocowanie silnika + rama od ETZ na simerblockach.
W jednej silnik amortyzuje sztywność ramy a w drugiej simerblocki - silnik lekko skacze.
Co do jakości sworznia to wiadomo sprawa że musi być dobrze spasowany do łożyska i korby oraz odpowiednio ulepszony cieplnie.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Skinder » 2012-12-26, 23:08

Silnik w jaskółce siedział na sztywno. Ba, było też ***zajeb*** ciężkie sprzęgło na wale + tulejka na główce korobowdu. WSK to prosta konstrukcja mz jest bardziej skomplikowana, o jakości wykonania elementów nie wspominam, i nie jest to wg mnie dobrym przykładem.

Awatar użytkownika
maras
Posty: 12
Rejestracja: 2009-07-19, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK175
MT-80
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: maras » 2012-12-26, 23:20

Podtrzymuje swoje zdanie: teoria przeczytana lecz do końca niezrozumiana. Jak już się tak rozpisałeś to może przedstaw zdjęcie choć jednej części którą własnoręcznie zregenerowałeś. W teorii wszystko jest proste wystarczy mieć czop o odpowiedniej twardości, odpowiednie łożyska, maszyny, wał najlepiej teleportować do zakładu co by nikt go nie uderzył przypadkowo.Następnie wszystko składamy -prawidłowo oczywiście i gotowe. Gwarantuje Ci ,że jeżeli chciałbyś zrobić wszystko zgodnie z Twoją teoretyczną wiedzą z materiałów dobrej jakości na odpowiednich maszynach to w 400 zł się nie zmieścisz.

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: lisek13 » 2012-12-26, 23:25

wsk1234 pisze: To sobię kolego poczytaj. Silnik wsk można zastosować na odpowiednich "poduszkach" w odpowiedniej ramie i wibrację będą całkiem inne niż w ramie orginalnej. (nie będą odczuwalne). Prosty przykład uszkodzona poduszka silnika w samochodzie powoduję wibrację całego pojazu bo "zmieniamy sposób mocowana" silnika.
To w końcu o jakich wibracjach jest mowa? Co ma sposób mocowania silnika do ramy do rzeczywistych wibracji generowanych przez silnik??
Patrząc na wagi podane kilka stron wcześniej większy wpływ na całe wyważenie będzie miało zastosowanie tłoka na kolejny szlif niż zmiana tej korby.

bear

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: bear » 2012-12-26, 23:34

Wez sobie silnik w traktorze przymocuj centralnie na gorze i przykrec go na sztwyno. Jak odpalisz to silnik razem z rama bedzie podskakiwal. Wez teraz odkrec sruby i zakontruj je tak aby silnik sie ruszal i odpal. Zauwazysz ze silnik skacze a traktor stoi w miejscu

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: lisek13 » 2012-12-26, 23:49

bear pisze:Wez sobie silnik w traktorze przymocuj centralnie na gorze i przykrec go na sztwyno. Jak odpalisz to silnik razem z rama bedzie podskakiwal. Wez teraz odkrec sruby i zakontruj je tak aby silnik sie ruszal i odpal. Zauwazysz ze silnik skacze a traktor stoi w miejscu
Sory nie czaje.... Co przykręcić, do czego?
Co rozumiesz pod pojęciem rama w traktorze?

bear

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: bear » 2012-12-27, 00:20

Pytales sie co maja wibracje silnika do ramy to ci powiedzialem :D

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Johnny » 2012-12-27, 00:25

Mam wrażenie, że mylicie przyczynę ze skutkiem. Przyczyną drgań silnika jest jego niewyważenie dynamiczne czyli mówiąc inaczej niewyważenie mas będących w ruchu w silniku. Nie da się tego zrobić idealnie chociażby ze względu na rozrzut parametrów produkcyjnych poszczególnych części. W nowoczesnych silnikach dokładane są tzw. wałki wyrównoważające, które "wibrują" w przeciwfazie do układu korbowego silnika co powoduje, że wektory się odejmują i wypadkowy wektor sił jest mniejszy...

Sposób zawieszenia silnika w pojeździe ma wpływ na przenoszenie się wibracji na konstrukcję pojazdu. Odpowiedni dobór ramy czy zawieszenie elastyczne ma za zadanie niwelować skutki ale nie eliminuje przyczyny :!:

Osobiście nie jestem zainteresowany łożyskiem igłowym w główce korbowodu więc nie piszę w tej dyskusji. Ale skoro koledzy chcą się pobawić i zdobyć jakąś nową wiedzę wydając na to swoje pieniądze to chwała im za to :!:

Dalsza dyskusja na temat "a po ch... to robić" jest bezcelowa.

bayu

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: bayu » 2012-12-27, 04:57

Ranyboskie :shock: sajgon. a tylko do siostry na wigilie pojechalem. Po pierwsze to większość tematów które porusza tu kolega wibrator było wyjaśnione. Po drugie to nie czop, tylko sworzeń, i nie rolki tylko łożysko igiełkowe lub złożenie igiełkowe!! trochę szacunku dla nazewnictwa, po kolejne wagi czesci podałem i była rozmowa na ten temat. Dorabiając nowy sworzeń z nawęglaniem, dobierając do tego łożysko, szukając firmy która to zrobi itd.. ile zapłacisz? A co z bieżnia w oryginalnej stopie korby? Nawet jesli zrobisz sworzeń twardszy to korba jest dalej tylko korba z WSK, tu masz juz ta sprawe rozwiązaną, no i igla w główce. Kolejno proszę samemu nie wprowadzac Dezinformacji!!! i wprowadzania ludzi w błąd w kwestii zmiany wywarzanie i zwiększenia pojemności szkodliwej poprzez przetoczenie przeciwwag!!! bo to tez bylo poruszane, i ta operacja ma wlasnie na celu zmniejszenie odchylek produkcyjnych bo przeważnie same przeciwwagi maja bicia osiowe i promieniowe zwiększające tym samem wibracje!!! bo w stosunku do czopów ich krawędzie zewnętrzne nie sa w osi!!, sa jak krzywki i wibracje sie nakładają.. trzeba to wyeliminować, a i losc zebranego materialu jest nie wilka i zalezy od walu, i ma to pozytywny wpływ na wibracje, a w zaden sposob nie wplywa na negatywne wyważenie walu, oraz pojemność szkodliwą, nie uzbierasz nawet centymetra sześciennego!!!! wiec przestan pisac takie bałamuty!! skoro sam nawołujesz do tego. Każdy jest tez nawoływany aby zaślepił przy okazji otwory wyważające. I ostatnie przesyłka- Każdy jest proszony o odpowiednie zapakowanie i zabezpieczenie walu!! i jesli bedzie odpowiednio zabezpieczony to przy odsyłce nic mu nie bedzie!!! kazdy ma pojecie chyba ze będą tym rzucać i bierze to pod uwage pokujac mi stary wal, zabezpieczając przed bezpośrednimi wstrząsami i uderzeniami. Malo tego biorac taką sprawe pod uwage waly sa zabezpieczane przeciw sciskaniu podczas składania silnika bo w mojej ocenie tam jest bardzo realne zagrożenie rozcentrowania wału.

Proszę o poprawę błędów !!
Ostatnio zmieniony 2012-12-30, 20:41 przez bayu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Garry1 » 2012-12-27, 14:40

wsk1234, technologie poszły do przodu, dziś można "narysować" cały motocykl i na pewno sprawdzić w jakimś programie do tego stworzonym jak wibracje z wału przechodzą na ramę, poświęć trochę czasu i będziesz wszystko wiedział ;)

Inicjatywa zacna. Generalnie wykonawcy sworznia szukałbyś długo, mało kto się tego podejmie, tutaj przykład takiego dorabiania:

http://www.bikepics.com/pictures/2487045/

Na przetoczeniu przeciwwag na pewno więcej zyskamy niż stracimy ;)

Co do wyważania, simsoniarze porobili testy i przykładowo wał od simsona jest wyważany w około 60 %. Pytanie teraz co spowoduje podwyższenie tego wyważenia lub obniżenia?
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: z-tomek » 2012-12-28, 21:13

wsk1234 pisze:Jeżeli kupujesz tulejkę z mosiądzu czy miedzi za 5zł to się nie dziwie. Tulejka z brązu np BA1032 i dobry sworzeń pochodzi tak samo jak i to łożysko igiełkowe. Każdy robi jak chce ja tylko wyraziłem swoją opinie i mówię co wiem.
Idąc tym tokiem myślenia gdyby tulejka wytrzymywała tyle samo co łożysko to konstruktorzy nie zadawali by sobie trudu z kombinowaniem z łożyskami w tym miejscu :!:

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-28, 22:07

Czop pod łożysko to koszt ok 40 zł z obróbką termiczną. Każdy poważniejszy zakład takie coś wykona. Toczenie przeciwwag niema sensu żadnego bez ich późniejszego wyważania bo jest to gra w totka.
Łożysko toczne w główce ma sens jedynie w mocno wysilonych 2t gdzie niema smarowania - stosujemy małe proporcje mieszanki a wsk 175 do takich nie należy.
Podstawowe pytanie poco taki wał jeżeli zastosowany jest tłok marnej jakości i tuleja?? Org wał wytrzymuje 30 tys przebiegu jeżeli jest poprawnie zregenerowany i na tym korbowodzie japan(china) wytrzyma ten sam przebieg. A w tym czasie zajeździcie kilka kompletów pierścieni i tłoków. A 30 tys km zakładając ze zrobimy w sezonie te 5 tys to mamy 7 lat jazdy nie wiem czy jest ktoś taki kto będzie wsk całe życie jeździł no chyba ze jakiś masochista albo fanatyk. A za 400 zł to można zrobić remont tego silnika w 100% i jeszcze zostanie.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Alien » 2012-12-28, 22:10

wsk1234 pisze:Jeżeli kupujesz tulejkę z mosiądzu czy miedzi za 5zł to się nie dziwie. Tulejka z brązu np BA1032 i dobry sworzeń pochodzi tak samo jak i to łożysko igiełkowe. Każdy robi jak chce ja tylko wyraziłem swoją opinie i mówię co wiem.
BA1032 - no piękny stop tylko tak twardy że bardzo szybko wykończy oryginalny sworzeń. Więc tulejka polata dłuzej ale bedziesz musiał wymienić sworzeń, wielki mi pogres. Jeśli chcesz odpowiedzieć "założę lepszy swrzeń" to powiedz mi gdzie i za ile taki kupisz/dorobisz.

A to, że tulejka osiągnie przebieg taki jak igiełki w koszyczku to wielka bzdura - dwusuw zawsze będzie niedosmarowany na wolnych obrotach i tulejka nawet z najlepszego stopu nie może tu konkurować z łożyskiem tocznym.
Podstawowe pytanie poco taki wał jeżeli zastosowany jest tłok marnej jakości i tuleja??
A kto powiedział że wszyscy będą pakować taki wał do standardowego silnika? :lol: :lol: :lol:
A za 400 zł to można zrobić remont tego silnika w 100% i jeszcze zostanie.
Oj..chyba nigdy nie remontowałeś jeszcze tego silnika. Remont to "ciut" więcej niż zrobienie wału, cylindra i wymiana łożysk głównych i uszczelek.

wsk1234

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: wsk1234 » 2012-12-28, 22:53

Tak można zrobić sworzeń tak jak ma być zrobiony. Jak kupujesz sworzen za 5 zł to jest on tylko sworzniem z nazwy. Za 400 zł można zrobić remont tego silnika a nawet taniej, TO nie jest 4t gdzie trzeba robić głowice, popychacze itd.... A to co napisałeś to własnie składa się na remont tego silnika, można dopisać jedynie sprzęgło.
Jestem ciekawy jak założycie te wały jaki będzie poziom wibracji itd. Poczekamy do wiosny pewnie powstanie temat jak wyważać wał....

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: Skinder » 2012-12-28, 23:02

Ja poczekam czy wytrwasz tu do wiosny :mrgreen:

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość