Instalacja M06L

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2018-09-07, 12:32

Szukam instalacji do eLki z licznikiem w półce i kwadratową stacyjką - kiedyś z rozpędu kupiłem do WFM M06 z licznikiem w półce bo liczyłem, że jakoś podejdzie ale to zupełnie inna bajka:(

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: szef100 » 2018-09-09, 22:44

Kolego a co nie pasuje z tej instalacji ?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2018-09-10, 07:25

Schemat instalacji którą kupiłem oprócz stacyjki której kompletnie nie ogarniam bo nie spotkałem się z taką, ma jeszcze wyłącznik zapłonu (chyba potocznie "gaszak") i światło stop.
Tymczasem schemat od eLki jest bez stopu, ze stacyjką kwadratową i podobno wg postów z tego tematu :
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=82&t=27904
też jest z nim problem...
Fabrycznie było tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Seba_830 » 2018-09-10, 07:56

Kup sobie przewody o odpowiednim kolorze, koszulki PCV oraz końcówki i sam zrób instalację.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: dąbek » 2018-09-10, 08:54

Kupisz od WFM z licznikiem w lampie i będzie pasowała.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2018-09-10, 10:04

Prawdę mówiąc przewody kupiłem już w piątek i czekam na przesyłkę:) dąbek czy masz jakiś schemat lub link do tej instalacji? Moją kupiłem w SD a wiem, że drugi typ też mają i mógłbym wymienić - tylko, że najpierw muszę widzieć schemat... Zalazłem jeden na stronie ag-mot.pl - z tego co widzę w przełączniku na kierownicy jest 5 połączeń a nie 4 i gdzie podłączyć przewód (6) wychodzący z cewki zapłonowej?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: szef100 » 2018-09-11, 14:18

Pierwszy schemat jest prawie dobry. Światła tam są źle podlaczone, ponieważ krótkie światła lub długie będą świecić bez przekręcenia stacyjki. Jak nie zapomnę to wieczorem wstawię schemat przerobiony. Jak masz jakieś wątpliwości jeszcze co do schematu to pisz.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2018-09-11, 15:58

Chcę zastosować diodę - wyrzucam selen z bezpiecznikiem i co dalej? Dioda powinna być pomiędzy cewką ładowania a stacyjką (podłączenie na schemacie na samej górze stacyjki) - co z plusem z akumulatora i z bezpiecznikiem? W Kosie to przerabiałem ale tam są inne połączenia...
Odnośnie światła stopu: rozumiem, że wystarczy puścić przewód do "+" z aku z automatem stopu po drodze i dodatkową masę złapać na błotniku?
Będę naprawdę wdzięczny jeżeli uda Ci się wrzucić ten schemat - przewody powinny dotrzeć jutro i w przyszłym tygodniu mógłbym się zabrać za tworzenie instalacji.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: szef100 » 2018-09-11, 16:13

odnośnie światła stopu to tak jak piszesz. Myślę że schemat wszytko wyjaśni odnośnie diody

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2018-09-11, 16:19

Czyli jak rozumiem puszczam przewód z cewki ładowania, wpinam diodę, bezpiecznik i podlączam się do przewodu idącego z plusa na stacyjkę?

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: szef100 » 2018-09-11, 16:55

Tak. A z tego styku idziesz kabelkiem do akumulatora

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2018-09-11, 17:09

Ogromnie dziękuję - aż takiej pomocy się nie spodziewałem... bardzo mi to pomoże. Dam znać czy wszystko zagrało.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: szef100 » 2018-09-12, 14:12

Nie ma za co. W razie problemów pisz śmiało

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2018-12-27, 11:15

Trzeci raz edytuję posta bo ciągle mi coś nie pasuje - połączyłem następująco:
1. kabel z cewki ładowania do bezpiecznika
2. z bezpiecznika przez kostkę elektryczną jeden przewód na "+" akumulatora a drugi na diodę i stacyjkę.

https://imgur.com/a/J1eGeM6

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2018-12-27, 13:59

Aktualizacja: pozycyjne są, klakson jest, stop obecny. Jak znam życie zaraz coś zniknie ale cieszę się chwilą:)

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: DarAss » 2018-12-28, 19:56

Oj ja też się nawkurzalem przy instalacji i musiałem kupną przerabiać... Powodzenia! Ja się biorę za 175

Wysłane z mojego OP6T przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-03, 12:51

Coś oczywiście popierdzieliłem: moto zapala bez problemu:) ale:
1. kluczyk na środku - mała pozycyjna świeci jak wszyscy diabli,
2. kluczyk po lewej - główna żarówka bardzo słabo,
3. kluczyk po prawej - mała pozycyjna słabo,
4. przełączni świateł na kierownicy działa tylko w pozycji kluczyka po lewej - żarówka gaśnie po przełączeniu.
5. moto gasnie po wysunięciu kluczyka do połowy w górę.

Pytanie do mądrzejszych ode mnie - co jest nie tak?
Podłączałem wg schematu szefa, ładowanie idzie z cewek świetlnych.

stachu624
Posty: 112
Rejestracja: 2016-02-07, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: Wsk z2 1960
Wsk 1958
Shl m11 1966
Jawa 250 1960
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: stachu624 » 2019-01-03, 14:02

też podlanczalem według schematu szefa. i mam wszystko ok pozycja jak dam w prawo a w lewo światła świecą po uruchomieniu silnika kluczyk wyciągnięty motocykl gaśnie . wsk 1957 podeślij foto stacyjki czy masz taką samą . mogę ci pokazać jak to u mnie jest

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-03, 14:31

Stacyjkę mama taką jak na zdjęciu kolegi szef100. Możliwe jest, że występowały dwa typy stacyjek kwadratowych? Gdzieś na forum czytałem, że krótkie kluczyki też występowały w dwóch odmianach...
Edit. Znalazłem stary połamany kluczyk - wpakowałem i jest tak samo czyli to nie kwestia kluczyka...

stachu624
Posty: 112
Rejestracja: 2016-02-07, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: Wsk z2 1960
Wsk 1958
Shl m11 1966
Jawa 250 1960
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: stachu624 » 2019-01-03, 15:08

kluczyki były raczej takie same dla stacyjka było kilka np mam stacyjka z 1956 z wfm która ma mniej pinów . sprawdź jeszcze raz czy masz dokładnie tak samo podłączone ja no miałem źle i grzal mi się selen

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości