PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Odpowiedz
Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: WSK » 2010-08-13, 15:25

Właśnie wracam z garażu, zastosowałem zapłon bateryjny jak radziło mi kilka osób, z rezultatem takim samym, iskra zaj**ista a motocykl bez odzewu...., dalej wymieniam przerywacz...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: 175mirek » 2010-08-13, 15:36

Jakaś klątwa na tych 125 wisi :P Fajke z przewodem sprawdzałeś? Nie ma gdzieś cewka przebicia na mase? Może kabel gdzieś przeszorowało? Jak masz podłączoną stacyjkę i gaszenie stacyjką to weź "na krótko" wszystko i sprawdz wtedy ;)
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: WSK » 2010-08-13, 17:57

podpiąłem na krótko, tzn bez górnej instalacji, efekt ten sam, podpiąłem znów pod aq efekt ten sam, przewody WN- nowe, fajka- sprawdzałem nowa/stara to samo, przerywacz po odkręceniu miał nierówne styki- zeszlifowałem je ładnie na równo- nic to samo nadal...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: wujcio » 2010-08-13, 18:03

no to może masz paliwo stare ;]
bo jak Ci na bateryjnym nie pali to są dziwne jaja :p a w dobrym momencie masz przeskok iskry?
Jak wygląda Twoja świeca jest zalana? czy sucha? Może po prostu Paliwo Ci nie dochodzi przez gaźnik
Ostatnio zmieniony 2010-08-13, 18:14 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: WSK » 2010-08-13, 18:07

Paliwko glanc nóweczka, leje bezpośrednio do cylindra dawke daje, patrze- iskra super, niebiesko-fioletowa, wkładam kopie nic totalnie nic totalnie, wyjmuje kopie iskra jest i podpala paliwo które na niej stało, są niezłe jaja bo złorzyłem motocykl ładnie pieknie i od tak sobie odpaliłem, od tak, i zacykała pieknie i zgasła i od tamtej pory nie mam już pomysłów

Przerywacz ustawiony dobrze, ładnie się otwiera, ustawiony na najlepsza iskre, przestawianie i tak nic nie daje, Płytka na samym środku, wyprzedzałem, opóźniałem to samo- brak reakcji...

Jedyne co mi nachodzi na myśl to przerywacz bo jest stary, już niewiem co mam myśleć, jedno wiem--> musze zakupić nowy przerywacz i sprawdzić co sie bedzie działo.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: wujcio » 2010-08-13, 18:15

gdyby paliwo dochodziło to motor by odpalił nawet na starym przerywaczu i źle ustawionym zapłonie... albo chociaż by strzelało, jeśli nie ma żadnej reakcji to trzeba szukać w gaźniku -> spróbuj przytkać wlot do gaźnika ręką od strony filtra i zobacz czy odpali.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: WSK » 2010-08-13, 18:34

Zrobiłem tak- zero reakcji, przepustnica w dole- nic, ma maxx- nic, jedyne co zaobserwowałem to że jak na maksymalnej przepustnicy długo pokopałem i puściłem to benzyna wiekszym strumieniem wyleciała z gaźnika od strony filtra.

oczywiście dałem też podtrysk bezpośrednio do cylindra
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: wujcio » 2010-08-13, 19:15

no ale jak wygląda świeca? była cała mokra?

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: Lukasz1331 » 2010-08-13, 21:23

a może to problem z gaźnikiem a nie z zapłonem jeśli wybija ci paliwo na filtr powietrza

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: 125 arek » 2010-08-14, 00:13

byćmożę masz przebićie na śrubie przewodzącej tej w karteże zmień tam izolatory
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: Karlicek » 2010-08-14, 10:35

A nie mówiłeś jak wygląda świeca? Czy przypadkiem przed te dawkę do cylindra nie zalałeś silnika?
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
lukh6
Posty: 116
Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
GG: 0
Lokalizacja: Bystra
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: lukh6 » 2010-08-15, 08:28

Ja miałem tak z rometem nowy cylinder wał itp. zapłon był wyregulowany iskra porządna a tez nie palił przyczyną były simeringi po ich wymianie jezdzi jak szalony:)

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: WSK » 2010-08-20, 23:46

Posprawdzam wszystko, ale nie rozumiem jak przyczyną mogą być simmeringi?
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: wskocyklista04 » 2010-08-21, 03:28

może zaciągać lewe powietrze zamiast mieszanki paliwowo powietrznej, bądź zalewać olejem zaciągniętym od strony sprzęgła przez co może nie zapalać...

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: WSK » 2010-08-21, 10:38

Tyle że jakby zaciągała olej, byłoby to widać, a motocykl by palił normalnie..., jak by brała od strony magneta słychać by było świst, jak w przypadku padnietej uszczelki pod glowica, a jak pisałem motocykl zapalił normalnie, tyle że po kilku sec zgasł...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: wujcio » 2010-08-21, 10:46

Nie masz może zatkanego tłumika? zdejmij kolanko i zobacz co się dzieje, to nie możliwe żeby nie odpalało z iskra i z paliwem ;]
nie napisałeś jak wygląda Świeca po takich próbach odpalania !! czy jest sucha czy mokra (mowie o odpalaniu z gaźnika a nie przy wlewaniu do cylindra)

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: bigsoft » 2010-08-21, 18:31

Szczerze mówiąc, to ja bym zdjął ten tłumik całkowicie i odpalił bez (spróbował). Nic się nie stanie, a będzie wiadomo na 100% czy to od tego czy nie.
WSK pisze:Tyle że jakby zaciągała olej, byłoby to widać, a motocykl by palił normalnie...
Oj, nie zawsze. Jeżeli pociągnie porządną dawkę oleju, to zarzuci świecę i masz po iskrze.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: Stary » 2010-08-22, 23:54

1) Do 31-05 nie kupuj nowego przerywacza. Ja nie znalazłem na razie w ofercie żadnego sklepu przerywacza nadającego się do jazdy.

2) Świece. Kup najlepiej na allegro nową czarną iskrę F75.

3) Wysoce prawdopodobne, że masz uszkodzony prawy czop wału korbowego i/lub krzywkę magneta. Miałem identyczną sytuację. Po prostu przerywacz rozwierał się dwukrotnie podczas obrotu wału korbowego. Uniemożliwiało to prawidłowe ustawienie rozwarcia przerywacza. Motocykl palił dopiero w przypadku ustawienia bardzo małej przerwy, gdyż wtedy zniwelowane było podwójne rozwieranie się styków. Jeśli nawet na zapłonie bateryjnym występuje opisany przez Ciebie problem to nie ma rady - przyczyna nie leży ani w cewce, ani w kondensatorze. Jeszcze raz sprawdź świece.

4) Tarcie magneta o cewkę jest fatalne w skutkach. Na skutek tarcia, cewka ulega nagrzaniu, następuje uszkodzenie izolacji, a co potem się dzieje nie jeden się już przekonał.....

SHLnik
Posty: 198
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: SHLnik » 2010-08-26, 10:52

I jak poradziłeś sobie?Dobrze założyłeś tłok ze strzałką do wydechu?

lonio1992
Posty: 8
Rejestracja: 2010-03-26, 15:21
GG: 0
Moje maszyny: brakl
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: lonio1992 » 2011-04-15, 15:56

Witam koledzy
Poskładałem silnik wsk 125 wał nowy,cylinder,tłok pierścienie nowe, kompresje ma jak zły... i zaczyna się problem ... Przed remontem iskra była bez problemu, po remoncie założylem zapłon i patrze..iskry nie ma... ustawiam platynki, iskry dalej nie ma. Zakupiłem nowy kondensator i cewkę. Iskry dalej nie ma...
Zaden kabel do silnika nie jest podłączony ale powinien odpalić bez problemu....
Ustawialem zapłon już tysiące razy i nic...
Co zrobić:( ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość