Film - jak wygląda iskra w nowym iskrowniku 31-06.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Film - jak wygląda iskra w nowym iskrowniku 31-06.

Post autor: Stary » 2007-08-30, 11:28

http://nowyiskrownik31.06.patrz.pl

Tak właśnie wygląda iskra w nowym iskrowniku 31-06 :-) I niech mi ktoś powie, że wsk ma h* iskre ... :evil:

Filmik na patrz.pl został skompresowany fatalnie. Gdzie jeszcze można wrzucić, ale żeby zachować przyzwoitą jakość?

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-08-30, 14:19

Stary pisze:Filmik na patrz.pl został skompresowany fatalnie. Gdzie jeszcze można wrzucić, ale żeby zachować przyzwoitą jakość?
Może na http://pl.youtube.com/. A co do iskry to na prawdę ładna :).

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-30, 14:27

W moim W2A, też mam nóweczke iskrownik made in PRL. No mała poprawka, iskrownik ma przebiegu 800km, tyle co na nim jeździłem po lesie ;] Prądu daje tyle że z przodu musiałem założyć żarówkę od pierdolota z oprawką 12V 50/55W (albo odwrotnie) a iskrownik jest 6V. Iskra zabiłaby konia ;]

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-08-30, 14:37

A co do takich iskier to pomyślcie jak by musiał boleć gdybyśmy całkowicie przypadkowo dotknęli takiego kabelka ze świecą w czasie sprawdzania iskry :lol:

Awatar użytkownika
art
Posty: 72
Rejestracja: 2007-06-18, 19:40
GG: 0
Lokalizacja: Biała
Kontaktowanie:

Post autor: art » 2007-08-30, 14:47

Ja też mam nowy iskrownik do swojej 175 jeszcze nigdy nie zakładany :)

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-08-30, 19:35

jakość iskry bardzo dobra, a co do filmiku to ech.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-08-30, 23:11

Ech ....

Mam pytanie do kogoś kto naprawdę zna się na elektryce bo ja mam tylko podstawową wiedzę.

A mianowicie - nie mam już pojęcia co jest przyczyną niepalenia M06-B1. Zakładam ciulowy iskrownik który ledwo daje iskre, ma tylko cewke zapłonową, kondensator i przerywacz i M06-B1 pali i jeździ całkiem ładnie. Wkładam ten nowy zapłon ( oryginał 1985 rok ), iskra jak na słonia, regulacja idealna a mimo to B1 nie chce nawet pierdnąć w tłumik. Iskrzenia na stykach nie ma w ogóle, nawet gdy mocno powiększę odstęp elektrod w świecy iskra jest duża, mocna i wyraźna.

Nie pomaga także wlewanie benzyny pod świece. A gdy zakładam kiepski zniszczony iskrownik i reguluję go na oko byle jak to B1 pali od 1 maxymalnie 2 kopa :| Jak Boga kocham ja już zdurniałem :shock: No co się ku*** dzieje, co?
Ostatnio zmieniony 2007-08-30, 23:15 przez Stary, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-08-30, 23:14

A czy do obydwu iskrowników zakładasz to samo koło magnesowe

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-08-30, 23:20

Tak, do obydwu to samo. Mogę dać inne mam jeszcze furę na zamianę ale pewnie będzie to samo.

Czy możliwe jest żeby na skutek uszkodzenia cewki/kondensatora iskrownik dawał iskre z opóźnieniem? No ale czemu nawet nie pierdnie to ja już nie wiem.

Jakby mi ktoś pokazał tak mocną iskrę i powiedział, że ma problem taki jak ja to bym mu nie uwierzył i stwierdził, że robi mnie w ... ech ... To jest niemożliwe ...

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-08-30, 23:23

Ja bym jescze koło magnesowe poprzekładał z nim czesto są jaja ja mialem w komarku ze jak sie rozgrzało to nie dawało iskry, kumpel mial ze iskra byla fest a zapalić nie chciał po wymianie wszystko ustąpiło

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-30, 23:30

a to spróbuj zrobić tak: załóż do b1 ten iskrownik na którym nie pali , nalej paliwa do świecy
możesz bezpośrednio z kranika ;) tylko uważaj żeby nie pociekło po rękach :evil: :evil: świece miej założoną na fajkę i przystaw do cylindra (zrób to tak żeby ci się nie wylało paliwo ze świecy) i kopnij świeca powinna się zapalić jeśli się tak nie stanie zmień świece , a jak będzie dalej tak samo to wychodziło by że coś się dzieje z cewką ;-) ;-)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-08-30, 23:34

Dość ekstremalna metoda.

Nie zmieniam świecy, fajki, gaźnika, magneta NIC! Tylko iskrownik wkładam inny nowy, daje iskre na bidę ze 3 razy mocniejszą od tamtego gównianego starego iskrownika i NIC! Głucho! Nawet pierdnięcia nie ma. Wkładam stary iskrownik iskra taka że ledwo widać i B1 pali :| Ech ... A pomyśleć, że w M06-64 i w kosie silniki były składane nie na ideał, a jeżdżą. W B1 wszystko jest nowe i nawet zagadać do mnie nie chce .... :(

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-30, 23:48

wcale nie aż taka ekstremalna ja zawsze tak sprawdzam zapłon jeżeli paliwo w świecy się zapali to znaczy że w cylindrze również i pozostaje tylko regulacja no i ew. wymiana kondensatora jeśli coś dalej nie chodzi lub chodzi nie równo , a co do tej metody to sąsiad mojego sąsiada ;-) nie miał ognia przy sobie i wziął jakiś kawałek papieru spuścił trochę paliwa w świecę (pociekło mu po rękach i wieśce po silniku :evil: ) i zapalił świecę kartkę papieru a od kartki podpalił sobie ręce upuścił kartkę na silnik i podpalił silnik oczywiście szybko gasiliśmy chociaż wyglądało na to że samo zgasło bo się benzyna wypaliła , śmieliśmy się z tego z 15min a potem jeszcze ze 2 tygodnie się z niego nabijaliśmy :mrgreen:
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-08-31, 00:00

Wróciłem z piwnicy. Dobrze, że chata wolna bo o północy tłuc bym się już nie mógł.

No i dupa k**************! Wsadziłem magneto od wfm to iskry nie ma w ogóle. Nie mam aktualnie innego magneta do wski.

Nadal nie rozumiem - iskra jest duża. Naprawdę duża. Czemu nie pali? Jutro wsadzę ten stary zapłon i kawałek przejadę dla podniesienia nastroju ale dobija mnie już to :(

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Post autor: 125 arek » 2007-08-31, 00:03

spróbuj zmienić kondensator bo coś mi się zdaje że on padł miałem kiedyś podobny problem i to pomogło

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: Bercik » 2007-08-31, 00:34

Wiesz co Stary... kiedyś miałem podobny problem, z tym ze ja do iskrownika 31-05 wsadziłem magneto od 31-06 i dupa iskra była WSK nie paliła, założyłem stare magneto (te co było przy iskrowniku 31-05) i jak ręka odjął... od razu zapaliła. Magneto wyglądało straszne tak wiec chciałem wymienić na nowsze, ładniejsze no ale WSK nie przyjęła przeszczepu ;) Dodam, ze oba magneta są sprawne, bo jeżdżę na nich do dziś :P

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-08-31, 00:44

Kurde .... no ale iskra jest potężna :|

No nic kupie na allegro cały zapłon z magnetem zobaczymy. Ech ....

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-08-31, 09:43

Stary pisze:nowym iskrowniku 31-06
Czy to jest nowy iskrownik z epoki?

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-08-31, 10:16

No przecież pisałem już wyżej ... tak nówka z METKAMI z 1985roku

Obrazek

Już próbowałem wszystkiego. Max opóźniać, max przyśpieszać i nic ... nie miałem NIGDY takiej sytuacji żeby była iskra a motor nie palił. Już pomijam fakt tak silnej iskry ... ech ... Zmieniłem magneto i dalej to samo - mocna duża iskra a wsk nawet nie pierdnie :(

Awatar użytkownika
przemo9191
Posty: 23
Rejestracja: 2007-07-01, 17:37
GG: 0
Lokalizacja: mogielnica
Kontaktowanie:

Post autor: przemo9191 » 2007-08-31, 19:12

Zmień przerywacz ten ma starty plastyk który trze o magneto.
Wsadz palec do fajki i kopnij delikatnie nie trzymając się żadnej metalowej części. Jeśli cię kopnie prąd to znaczy że przerywacz jest dobry.
wsk super motor

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości