Ładowanie 12V w wsk 125

Odpowiedz
lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Post autor: lukasz2008 » 2008-01-07, 19:56

W DIGITECH są tylko do zapłonu bateryjnego a do tego musiał bym szukać modułu ładowania bo tak w charcie zrobione jest ze wszędzie moduly.
Narazie chce zrobić prowizorkę bez żadnej instalacji bo na to będzie jeszcze czas..

Radvarin
Posty: 15
Rejestracja: 2007-11-05, 16:28
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Radvarin » 2008-01-07, 21:44

panowie.... do charta 12v, który był wydany w małym nakładzie, chyba pod oznaczeniem "chart 250" , nie dostaniecie jakiegoś innego modułu niż gl133, sprzedawca od którego zakupiłem niedawno iskrownik i magneto powiedział mi, że gl133 będzie działać normalnie/prawidłowo - taki moduł podobno jest w katalogu części do charta 70ccm..... ja sam przed chwileczką zlutowałem gl133...ale jeszcze cewki butelkowej nie mam, no i magneto nie przerobione, więc wszystko przede mną.... za tydzień (w ferie) zamierzam wszystko uruchomić...... więc jeżeli ktoś ma już przerobione wszystko i moduł nie podpięty to, radziłbym się nie obawiać o spalenie modułu i jutro sprawdzić działanie motocykla..., nawet na forum elektroda.pl ludzie testowali działanie modułu gl133 na napięciu 24v i 30v i wszystko grało....

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-07, 21:55

Słuchajcie - wie ktoś może, ile może kosztować taki moduł? Dzwoniłem właśnie do gościa, który naprawia motocykle i spytałem, czy miałby takie coś. Odpowiedział, że gdzieś ma, musi przejrzeć garaż - poszukać. Ale nie zna ceny, umowilimy sie, ze ja to ustale...

Radvarin
Posty: 15
Rejestracja: 2007-11-05, 16:28
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Radvarin » 2008-01-07, 22:56

na http://www.skuterdebica.hg.pl moduł do charta kosztuje 40zł.... szukajcie w dziale "różne"

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Post autor: lukasz2008 » 2008-01-08, 17:25

Radvarin pisze:więc jeżeli ktoś ma już przerobione wszystko i moduł nie podpięty to, radziłbym się nie obawiać o spalenie modułu i jutro sprawdzić działanie motocykla..., nawet na forum elektroda.pl ludzie testowali działanie modułu gl133 na napięciu 24v i 30v i wszystko grało....
No to ja w ferie wezmę sie do roboty. pożyczę od kumpla moduł i będę próbować jak to będzie działać

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-08, 18:07

Radvarin pisze:panowie.... do charta 12v, /.../ chyba pod oznaczeniem "chart 250" , nie dostaniecie jakiegoś innego modułu niż gl133, sprzedawca od którego zakupiłem niedawno iskrownik i magneto powiedział mi, że gl133 będzie działać normalnie/prawidłowo.
Haaa! 12 volt powiadasz = toż to przy okazji mielibyśmy załatwiony kolejny temat (instalacja 12-voltowa w WSK 125). Trzebaby tylko zapolować na taką 12-voltową prądniczkę z Charta. To już byłoby pełne "dowartościowanie" wueski: współczesny zapłon i współczesne napięcie "w sieci". :lol:

Ale też ciągle zostaje nierozwiązane pytanie o moc tej prądniczki: pewnie nie daje zbyt dużego zapasu mocy!!

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Post autor: lukasz2008 » 2008-01-08, 18:17

powiem wam ze na allegro widziałem u gościa takie zapłony. Ale aukcja sie zakończyła, maił dużo nowych części ale modułów nie posiadał niestety :/

Radvarin
Posty: 15
Rejestracja: 2007-11-05, 16:28
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Radvarin » 2008-01-08, 18:32

ja pewnie kupiłem te podzespoły od charta na allegro u tego właśnie gościa co wspomniałeś.... i on ma na magazynie moduły, tylko że nie były wystawione na aukcji... liczył sobie chyba 45 zł za gl133... jak komuś potrzebne jest iskrownik i magneto na 12v, to mogę napisać, do gościa aby ponownie wystawił, albo wyśle na pw jego maila/login z allegro, to zainteresowani sami do niego napiszą (w tej chwili nic nie jest wystawione przez niego)....

ale jedno zastrzeżenie mam do tego nowego iskrownika..... ma on tylko jedną cewkę od ładowania ( w normalnym charcie są dwie).... i sprzedawca napisał mi że nie wie jakie jest napięcie ładowania..... powiedział mi że zapłon i światła na pewno na 12V, więc cewkę ładowania będzie trzeba sprawdzić miernikiem.....

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Post autor: lukasz2008 » 2008-01-08, 19:46

o to podaj dane jakieś tego gościa to sie kupi moduł

Radvarin
Posty: 15
Rejestracja: 2007-11-05, 16:28
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Radvarin » 2008-01-08, 20:29


Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-08, 20:42

Radvarin pisze:na http://www.skuterdebica.hg.pl moduł do charta kosztuje 40zł.... szukajcie w dziale "różne"
No to jeszcze zdanie takie: skoro w "Skuter-dębica" mają takie moduły po 40 zł, to po co przepłacać na allegro? Te 5 zł różnicy to może pokryć koszty przesyłki, a przynajmniej znaczną część tych kosztów.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-09, 17:57

temat zrobił się duuugi jak miesiąc , czytam , czytam i nie wierzę! wałkujecie rozwiązanie które tak naprawdę niczego nie zmieni, pytam się was czy ten zapłon z Charta zapewni wam dostateczne ładowanie, wg mnie - NIE
Czy będziecie mieli regulator napięcia - NIE
Czy moduł GL - 133 jest niezawodny - NIE (psuje się bez przerwy a przecież kosztuje 40 zł)
Czy starczy prądu dla żarówki H4 - NIE
Jedynym plusem tego zapłonu jest brak przerywacza .
Już lepszym rozwiązaniem byłoby kupienie jednego z tych chińskich zapłonów do skuterów, których jest zatrzęsienie na Allegro ( rozumiem że koszty) .
Jeżeli chcecie wykorzystać zapłon od używanego sprzętu to właściwie nie ma żadnej alternatywy dla zapłonu od Simsona elektronika, ten zapłon nadawałby się do WSK 125 idealnie ( ale też koszty) .
Musicie zrozumieć że, o ile można łatwo zmienić sposób zapłonu o tyle zawsze pozostaje problem z ładowaniem na odpowiednim poziomie , sprawę załatwi tylko alternator 3-fazowy( ale znów koszty).

Radvarin
Posty: 15
Rejestracja: 2007-11-05, 16:28
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Radvarin » 2008-01-09, 18:21

ojjoj... nie tak negatywnie, rzeczywiście na h4 zabraknie prądu, ale można zrobić lepsze ładowanie działając na iskrowniku Charta a nie WSK-i, np, zamiast cewek świetlnych wstawiając same cewki ładowania i podłączyć je szeregowo, na pewno zmieszczą się 4 cewki, ale jest wolny wypust na 5, tylko trzeba by było pokombinować jak ją wepchnąć obok cewki wyzwalającej... i wtedy zamontować pojemny akumulator jakieś 50Ah i z niego czerpać prąd na światła.... albo nawet 6 cewek (zamiast zasilającej zamontować ładowania), tylko że zapłon byłby wtedy bateryjny, lecz cewka wyzwalająca by pozostała, oczywiście moduł trzeba by było zmienić na niezniszczalny i sprawdzony gl118 od poloneza.....

a co do gl133 to on nie jest awaryjny, znam kilka osób, które już kilka lat śmigają na jednym gl133 i nic się nie psuje....

poprawka.... nie szeregowo, a równolegle....
Ostatnio zmieniony 2008-01-09, 22:15 przez Radvarin, łącznie zmieniany 1 raz.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-09, 18:36

No dobrze poddam się Twojej sugestii , zrób bilans mocy tych cewek co to je będziesz podłączał szeregowo, odejmij od tego moc żarówki H4 , moc żarówek : stopu, kierunkowskazów. pozycyjnych , cewki zapłonowej, modułu to zrobi Ci się kilkadziesiąt watów na minusie , czyli nie zajedziesz daleko!!!
A od czego zastosujesz regulator napięcia do tych połączonych cewek!!
A propo akumulatora, 50AH to ma akumulator w moim Fordzie, a ty chcesz taki dać do WSK-i .
żeby normalnie jeździć motocyklem potrzeba prądnicy o mocy co najmniej 100Watt a jeszcze lepiej mieć 150W .

Radvarin
Posty: 15
Rejestracja: 2007-11-05, 16:28
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Radvarin » 2008-01-09, 18:45

no jeżeli iskrownik charta nie będzie nadążał z ładowaniem aku, aby h4 zasilać, to iskrownik WSK-i, z przewiniętą cewką na 12 V tym bardziej nie da sobie rady... a jak jest ze sprawą żarówek wykonanych na diodach led?..... nigdy ich nie używałem i nie wiem czy można porównywać ich jakość świecenia z jakością h4...., a zużycie prądu przez ledy jest dużo mniejsze.....

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-09, 18:49

Powiem Ci szczerze , o ledach nie dyskutuję, to tylko zabawka .
Motocykl na żarówkach led nie przejdzie badania technicznego, więc takie rozwiązania niczego nie wnoszą .

Radvarin
Posty: 15
Rejestracja: 2007-11-05, 16:28
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Radvarin » 2008-01-09, 19:01

no to niestety WSK jako zbytek nigdy nie będzie jeździć na h4 i mieć przy tym zapasu mocy na kierunki stop itd, więc pozostaje jeździć tylko w dzień na żarówkach halogenowych o mniejszej mocy.... ja od siebie w takim razie nic nie dodam. gdyż przeróbki zawsze wiążą się z kosztami.....pozostaje także sprawa neodymowych magnesów... tylko może się okazać wtedy, że zauważymy duży spadek mocy silnika z powodu oporu magnetycznego...

podsumowując: ładowanie w standardowym iskrowniku można więc zwiększyć w niewielkim stopniu, ale tylko po to by wprowadzić kierunkowskazy... moim zdaniem to wszystko...

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-09, 19:23

Radvarin pisze:a co do gl133 to on nie jest awaryjny, znam kilka osób, które już kilka lat śmigają na jednym gl133 i nic się nie psuje....
Spokojnie panowie, spokojnie = obaj popełniacie w myśleniu duże niekonsekwecje i faktycznie - czytając ciurkiem wszystko - można się pogubić!
Tu powiedzmy sobie tylko o kilku "niezrozumieniach" w temacie.
** Faktycznie akumulator 50 Ah to już spory (a nawet ogromny!) akumulator. Ani nie ma go gdzie wstawić w motocyklu (no, chyba że na przyczepce!?), ani nie będzie go czym naładować (byłby cały czas niedoładowany, to pewne). Ja zrozumiałem to jako zwykłe "strzelenie" w ciemno: również dobrze mógłbyś powiedzieć 20 lub 80 amperogodzin ==> i tak byłoby dalekie od prawdy: dwadzieścia? pięćdziesiąt? co za różnica, i tak błąd, i tak do... d!
** Powiadacie, że gl 133 jest zawodny. No jest ==> często się lubi psuć. No ale jak znam się na "chińszczyżnie", to te skuterkowo-chińskie sypią się wcale nie gorzej niż GL 133. A do tanich - niestety - nie należą, to pewne. Mówisz: pełno na allegro! Czy ja wiem? Jednakowo trudno spotkać polski moduł, jak i chińską kompletną "elektrownię".
** Moc 100-120 Watt. No tak, chciałoby się!! Tylko czy ten silniczek będzie miał jeszcze jakąś moc, jakiś nadmiar mocy, żeby pociągnąć jeszcze czyjeś dupsko na kanapie? Przecież wiecie, że nie ma perpetum mobile: żeby wytworzyć 100 W mocy , to trzeba zużyć pewnie jakieś kilkaset watt z silnika spalinowego. A już tej mocy nie ma za wiele. Jak się ma za mało, to trudno spodziewać się cudów!
** Po reszcie - w wielu skuterkach, nie tylko tych skośnookich - można spotkać żarówki hallogenowe (a moc prądniczek też nie powala). Moc hallogenowej bardzo często wynosi niewiele więcej niż tardycyjnej żarówki (wiecie, że simsonki też mogą mieć hallogenowe światło? a wiecie jaka jest jego moc?)
** Właściwie to ustrojstwo z Charta jest zaledwie wstępem, wcale nie musi być rozwiązaniem docelowym! Bo najprościej byłoby "zainwestować" ok. 300-400 € i kupić na ebay gotową prądnicę, dedykowaną starym motocyklom. W dodatku nie wymagającym przeróbek w silniku!! Każde rozwiązanie niesie za sobą jakieś ale...
** ... i zapomniało mi się, co tam jeszcze nie zgadzało mi się w tym prądowo-wueskowym myśleniu. Acha - pewnie miałem jeszcze dorzucić "argument" przejścia na 12V (można dostać taką prądniczkę z charta).

A że temat-tasiemiec? No tasiemiec - fakt. Ale z tego gaworzenie coś we łbie się zostanie przecie... I tak prawdę mówiąc to to jest chyba zasadniczym celem każdego forum. Prochu tu nie wymyślimy, to pewne. I wuesce 125 nie dołożymy z pięć chociaż koni mocy.
podsumowując: ładowanie w standardowym iskrowniku można więc zwiększyć w niewielkim stopniu, ale tylko po to by wprowadzić kierunkowskazy... moim zdaniem to wszystko...
No i przejść wreszcie na 12V.

Chrzan
Posty: 39
Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Chrzan » 2008-01-10, 00:15

Dlaczego oświetlenie z LEDami nie przejdzie badania? Wątpie żeby na badaniu WSKi sprawdzali czy na wszystkie części są mają homologacje.

A jeśli chodzi o moc świecenia to jest wystarczająca. Potrzeba zaledwie ok 3 A (wartość uśredniona biorąc pod uwagę światła mijania i drogowe) a światła jest dużo więcej niż w standardowej żarówki 35 W. Poza tym światło jakie dają LEDy są światłem białym więc wydajniejsze niż żółte.

Wydaje mi sie ze zmieniają oświetlenie na diodowe prądu wystarczy ze zwykłej prądnicy.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-10, 17:08

Chrzan pisze:Wątpie żeby na badaniu WSKi sprawdzali czy na wszystkie części są mają homologacje
Z tego wnioskuję że Tobie zależy by motocykl był dobry( czytaj zgodny z przepisami) tylko na badaniu technicznym, potem można założyć kierunkowskazy których światła nie widzą inni kierowcy, albo światło STOP które widać tylko w nocy.
Gdybym miał wybierać pomiędzy bezpieczeństwem moim i innych kierowców a oszczędnością na kosztach i łamaniem przepisów , to zawsze będę wybierał bezpieczeństwo . W Polsce jadąc samochodem spotykam codziennie rowerzystów bez oświetlenia, bez odblasku i do tego ubranych w ciemno-asfaltowe ubrania, którzy myślą sobie że przepisy drogowe wymyślono po to by im utrudniać życie .
Chcesz, zakładaj sobie ledy Twoja sprawa, Twoje życie, ale nie namawiaj do tego innych .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości